Trådløst fra USB på min laptop til USB inn på min Abe dac?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Er dette mulig og er det en dings jeg kan kjøpe?

Min Abe usb dac har kun 1 usb inn, jeg har nå koblet på med kabel mellom desse enhetene. Jeg skulle gjerne ha koblet dette sammen trådløst, Er det mulig, og hvordan evnt?

Pc min har kun usb utganger samt en headsett plugg.

Mvh Peter

kusot

Medlem
Ble medlem
18.10.2007
Antall liker
3
Electrocompaniet har vel solgt en trådløs usb, bundlet med sin DAC en stund. Har også sett dette i et par blader. Med andre ord løsningen er nær.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
kusot skrev:
Electrocompaniet har vel solgt en trådløs usb, bundlet med sin DAC en stund. Har også sett dette i et par blader. Med andre ord løsningen er nær.
Jupp, men pr dd så vil dette koste med formye.

Er det noe lignende Arcam har funnet på?

Peter

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
En mer elegant (og sannsynligvis mer vellydende, stabil og fremtidssikret) løsning ville vel være å kjøre ut fra WiFi på din computer via Apple Airplay (eller annen Wifi-server) til en Airport Express, og signalet via optisk derfra til dac. Eller?

En AE koster en bagatell av 750,- med frakt, og en optisk kabel noen tiere fra f.eks amazon eller dealextreme. Da har du en klient for trådløs overføring som er på et helt annet nivå enn disse "Biltema"-løsningene med trådløs USB, og som vil kunne by på hirez trådløs fra en rekke kilder om du skulle komme dithen.

Topp Bunn