Du så den sikkert på QXL. 900 NOK. Ordne skala-snora og den ene utgangen, så kan jeg sikkert selge den med litt fortjeneste. Har en del reservedeler liggende, blant annet CAR kondensatorer til strømforsyningen og utgangen.
Egentlig ikke noe røverkjøp, men noe tap blir det ikke.........
Den ene kondensatoren i effektdelen var gåen. Denne ble byttet med en original CAR kondensator, og det ble lyd i alle kanaler.
Skalasnora var "bare" å hekte på plass igjen. Dette hadde jeg ikke gjort før, men brukte min andre TR-1000 som "mal".
Tips til TR-1000 /1010 eiere:
Brummer det på begge eller den ene kanalen er det kondensatoren(e) på PS (strømforsyningen) som er defekt(e). Disse lokaliseres på utgangskortet nærmest kjøleribber i bakkant.
Er det stille, ingen lyd på den ene eller begge utgangene, kan det være utgangskondensatoren(e) som er defekt(e). Disse lokaliseres på samme kort, men da nærmest front.
Sitter det stereodekoder på radioen, og pæra som indikerer om man mottar signaler på stereo er defekt, vil dette gi seg utslag i dårlig lyd. Spesielt dersom man trykker "Stereo Off". Denne pæren er en del av stereokretsen.
Tape 3 -signalet blir ikke hentet fra utgangskortet slik høretelefonsignalene blir. Dette medfører at man kan hente ut signaler her, selv om utgangskondensator(er) er defekt(e).
Ved bytte av skalasnor, kan det bli missvisning på skalaen. Dette ordens greit på denne måten. Sett indikator på en kjent frekvens, juster så inn denne kanalen på følgende måte (toppdeksel må være av). Når du ser radio fra front ser du en blank boks til venstre. Bakerst på denne "boksen" stikker det opp et justeringspot (sitter for seg selv, og er ikke senket ned i boksen). Juster så dette til den kjente kanalen / frekvensen. Har du satt på skalasnora rett, skal du ikke behøve å justere mye her.