Proffen skrev:
Hvordan opplever og vil du selv beskrive Kimber-kablene?
Lettere å mene noe mht en "sammenlikning" med Transparent da...
mvh
Proffen
Hei proffen, , Ja det er lettere sagt en gjort, men Ok jeg for vel prøve.
Mine preferenser med dette kabel er følgende:
Benyttet udstyr:
Ayre CD7e
Holfi Xenia
Gryphon Calisto 2200
Holfi pre og amp 250
Acurus Dia 100
Høytalere:
Dynaudio contuer 3.4
Legacy audio focus HD
Sonus faber Guarneri Homage
Kabler:
Div. Audioqest
Div Crystal. signal Micro, Connect,- høyt. micro og connect
Div, tare labs.
Div Monster Signal 850,- M1000I, høy. Standart 2,5 0g 4 kvadrat
Van Del hul Signal, The first ,- Høyt- Clear water.
Strøm kabler fra Synagistics, og Kimber.
Tweaks:
Kabel lift i egetre klosser.
Vatpinde og sæbe ;D
Jeg må lige gøre det klart, fra start av at Select 3035, med stor margin er det bedste høytaler kabel, som jeg har prøvet Pr dags dato. - men som sakt jeg har ikke hørt alt, hvad der er på markeddet.
Here we go:
Perspektiv, - 3035 tegner lyd bildet op i naturlige probationer, og giver lytteren en bra fornemmelse av optags omgivelderne,- Højde, brede, dybde, Ikke for langt fremme,Ikke for langt tilbage, svarer vel til at sitte på 10 rekke i tivoli consert sal.
Lydgengivelse og Klang avstemning,- Neutalt med stor N , frekvens sammenhengende, alt henger bra sammen, helt nede fra det sub soniske og op til højeste diskant. Bra detaljering og nyansering i de forskellige frekvens områder ( dybbas, mellembas, øvre bas og nedre mellemtone, øvre mellemtone,nedre og øvre diskant. Dette høres special på Focus Hd som er fuldtone 17 hz til over 20000 hz.
Generel synes jeg at lydgengivelsen med dette kabel, er det bedste jeg har hørt,= tegner den optagede acoustiske begivenhed op på en naturlig og troverdig måtte vis optagelsen er i tilstrækkelig god kvalitet, men er også åben nok, til nådesløs at fortelle lytteren vis lydmanden, studiet ikke lever op til kvalitets nivoet. Dynamisk compretion er noget fanden, har skabt i vrede.
Skulle jeg ønske mig noget, er det kansje en smule/ anelse mere glød i gengivelsen i mellem tone området ,lidt i stil med den orance røde farge nuance fra glødende rør.
Py ha , det er vanskelig at beskrive oplevet lyd, så det bliver forståelig for andre.
Dette er det bedste jeg for til. Håber det er lidt forståelig.
Anmelder bliver jeg aldrig, ;D det er godt at kende sine begrensninger.
Myrgen