Transport og oppbevaring

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
Hei folkens! Min første tråd i vinylavdelingen faktisk!

En kar spurte meg om jeg hadde noen ideer rundt oppbevaring av vinylplater. Så viser det seg at han også skal transportere en betydelig mengde plater ganske langt også. Jeg tipper det finnes mange ulike løsninger på dette, og at folk her inne sitter på noen gode ideer. Jeg har lekt meg litt og laget noen skisser på noe jeg tror kunne fungere både til transport og oppbevaring:

Dette består av enkeltkasser som er 34cm høye og 36,8cm brede. Hver kasse rommer ca 80 plater og vil veie ca 25kg når den er full:
Skjermbilde 2020-04-15 16.31.13.jpg


På undersiden har kassa spor som tilsvarer sporene på toppen:
Skjermbilde 2020-04-15 16.31.36.jpg


En kasse er da 34cm høy og 36,8cm bred. En test viste at 40 plater stablet på hverandre bygger 18cm så en kasse med 80 plater er ganske full. Det er også bærehåndtak på over og undersiden. Platene er rett under 32cm, så man klarer fint å få tak i det øverste håndtaket:
Skjermbilde 2020-04-15 16.32.01.jpg


Man kan stable kassene lagvis 6 og 6, og da passer de på en Europall. Med 4 lager bygger det ca 150cm i høyden. Hvert lag utgjør 150kg så en slik pall veier da netto 600kg inkl kasser. Kassene står da såpass fast i hverandre at det burde holde med krympeplast rundt dem:
Skjermbilde 2020-04-15 16.39.52.jpg


Til slutt kan kassene stables som hylleseksjoner. Her med 6,4 meter lengde og 2,232 meter høyde. Dette rommer da 6 x 16 x 80 plater, altså 7680 plater på denne veggen. Man kan her ta ut en og en kasse fra toppen, så ved å plukke ned maksimalt 5 kasser har man tilgang på hvilken som helst av kassene. Verdt å merke seg er det dog at denne veggen veier 2,4 tonn.
Skjermbilde 2020-04-15 16.29.49.jpg


Noen andre ideer på dette?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Ideen ser helt suveren ut, men bruk kryssfiner til sorten. Det er både lettere og sterkere enn mdf.

Johan-Kr
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
Én kasse veier jo ikke stort sammenliknet med platene oppi, og jeg tror at med 16mm MDF er disse kassene langt sterkere enn de trenger å være. Men dette gir gode muligheter for limeflater, og spor til bunn. I tillegg blir det mer komfortable håndtak. Går jeg opp til 16mm kryssfiner gir det oss mer styrke, men totalt unødvendig, og til hvilken pris?
 
M

MusicBear

Gjest
Snickers-Is, jeg er så glad i Bjellands juleansjos, men syntes den er sinnsykt dyr - til tross for fishing & made in Norway.

Kan du konstruere en ansjos-fiskebåt og ansjos-produksjonsfabrikk for meg? Og helst med PMC innygningshøyttalere i både fiskebåten og fabrikken, drevet av noen fete klasse A amper. På forhånd takk - og jeg vet du klarer det - dette også :)

Eneste spennende nå, er om du klarer la være å overtale meg til å tenke kasse D amper i stedet ;D
 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn