Tregt salg av opera lp 2.0 - råd ønskes

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Tregt salg er vel ofte et tegn på for høy pris, eller????

Mvh Roger

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
1
Tror nok først og fremst du ma ha litt tålmodighet. Har selv solgt litt her på sentralen , og plutselig er det noen som bestemmer seg.15-25 lapper sitter nok ikke så løst som før lenger. Du har jo et attraktivt produkt som , etter min mening , er hyggelig priset :)
Hiv annonsen først i "køen" hver dag !
mvh

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
haden skrev:
Mener vi har en regel om at en annonse ikke skal flyttes opp oftere enn hver tredje dag.

Mvh. Birdman

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
haden skrev:
Tror nok først og fremst du ma ha litt tålmodighet. Har selv solgt litt her på sentralen , og plutselig er det noen som bestemmer seg.15-25 lapper sitter nok ikke så løst som før lenger. Du har jo et attraktivt produkt som , etter min mening , er hyggelig priset :)
mvh
Er enig i det som haden skriver, men jeg mener også at du burde dele opp salg i PU, arm og spiller. :)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Et tips er å legge inn bilder i annonsen. Jeg har solgt masse utstyr her på sentralen og min erfaring er at det går fortere når det er bilder i annonsen.

mvh,
OS

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.001
Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte samme driverk mog arm for få uker siden skulle slått til ;)

Er nok enda tregere bruktmarked her i moderlandet nå enn tidligere. Mye bruktutstyr er jo allerede fra før rimelig priset her, men nå kan det nesten virke som enkelte skal ha det slengt etter seg gratis ???

Skal ikke stikke under en stol at jeg jeg gjerne pruter litt selv ved brukthandler men direkte skambud mener jeg flere kunne holde seg for gode til. Tror det er endel av disse i dag, skal man ikke ha så skal man ikke ha!

Har selv snust på noen annonser i det siste som jeg har valgt ikke å gå for (noen etter mye vurdering frem og tilbake), regner med dette kan være irriterende for selgere men med så mye snadder å få tak som det er så kan det fort bli litt slik! Det jeg ikke skjønner er stadig nye annonser med hentydninger til at avtalte kjøp er frafalt, DET vitner om dårlige holdninger, en avtale er en avtale imo!

Forøvrig lykke til med salget, denne spilleren fungerer etter mitt (ringe) skjønn aldeles utmerket ;D

mvh

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
OS skrev:
Et tips er å legge inn bilder i annonsen. Jeg har solgt masse utstyr her på sentralen og min erfaring er at det går fortere når det er bilder i annonsen.

mvh,
OS
- støtter denne. Alltid bra å kunne ta ting i nærmere øyesyn uten å måtte spørre om bilder eller lete på nettet :)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
janb skrev:
OS skrev:

mvh,
OS
- støtter denne. Alltid bra å kunne ta ting i nærmere øyesyn uten å måtte spørre om bilder eller lete på nettet :)
- og det samme mht linker til produsenter/forhandlere/tester etc; alt som gjør det lettere å finne info om det som skal selges.
Annonsen din er, slik den står idag, "lite spennende/innbydende" selv om produktene er gode og spennende i seg sjøl.

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jeg har akkurat solgt to platespillere...to nottinghamer , alt har gått via hfs og på "folkemunne" til hhv 9400 for en interspace og 16,5 k for en hyper....begge fullrigget spilleklare.

Legg opp bilde i annonsen , akkurat på Opera er det flere modeller og folk har kanskje ikke betegnelsene på hvem som er hvem , (så ser de jo fine ut).....

Lyric tar vel innbytte , men hva skal du kjøpe deg da

Ikke gi bort spillern din , enig med folket over at 15k er nok mer enn nok for folk flest nå i disse rentetider , men det loves visst bedring på sikt , selv har jeg avblåst en ny-handel på platespillersiden pga dårlig /krone--dollar,,

avventer å ser ingen vits i å hive spenna rett i dass heller,,,,

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
...mange takk for gode og konstruktive innlegg. Slike tilbakemeldinger gir meg tilbake troen på dette forumet!

Ny annonse er "under construction", med bilder, linker etc...

(men ikke ny pris - finanskrisen er sikkert over om noen uker ;D )

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
BigSwifty skrev:
...mange takk for gode og konstruktive innlegg. Slike tilbakemeldinger gir meg tilbake troen på dette forumet!

Ny annonse er "under construction", med bilder, linker etc...
(men ikke ny pris - finanskrisen er sikkert over om noen uker ;D )
Lykke til :)

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
BigSwifty skrev:
men ikke ny pris - finanskrisen er sikkert over om noen uker ;D )
Hvis du skal bruke pengene på børsen, kan det fort være bedre å selge for 10 tusen nå, enn 25 når krisen er over....

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
lomt skrev:
BigSwifty skrev:
Hvis du skal bruke pengene på børsen, kan det fort være bedre å selge for 10 tusen nå, enn 25 når krisen er over....
Litt paranoid nå kanskje........?? ;)

Dette er en kombi du IKKE bør selge under 20 kkr IMO.
Prisene på bruktbørsen er ikke SÅ mye påvirket, selv om det tydeligvis er noen panikksalg her og der.

Mvh

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
olaps skrev:
lomt skrev:
BigSwifty skrev:
Litt paranoid nå kanskje........?? ;)

Dette er en kombi du IKKE bør selge under 20 kkr IMO.
Prisene på bruktbørsen er ikke SÅ mye påvirket, selv om det tydeligvis er noen panikksalg her og der.

Mvh
Ja, misforstå meg rett
det ser ut for at positivismen er tilbake,
man kan omtrent kaste dartpil på børsindeksen og kjøpe,
alt skal jo opp
10k investert nå blir fort til både 50 og 100 (når børsen er frikmeldt)

Sett i forhold blir jo 25k "fattig" da
Men det var jo under forutsetning at pengene skulle på børsen,
noe jeg antok utifra kommentar

Paranoid? Snarere heller tvert imot
Overoptimistisk?
;D

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
lomt skrev:
Ja, misforstå meg rett
det ser ut for at positivismen er tilbake,
man kan omtrent kaste dartpil på børsindeksen og kjøpe,
alt skal jo opp
10k investert nå blir fort til både 50 og 100 (når børsen er frikmeldt)

Sett i forhold blir jo 25k "fattig" da
Men det var jo under forutsetning at pengene skulle på børsen,
noe jeg antok utifra kommentar

Paranoid? Snarere heller tvert imot
Overoptimistisk?
;D
Hehe, paranoid var mest pga det du har i profilen din :)
Men ellers enig i at dersom det skulle handles inn igjen umiddelbart, kunne jo en større prisreduksjon vært vurdert.
Må si jeg synes det er underlig at det selges så mye godt utstyr så rimelig nå, det hele har fått et litt panikkpreg. Men når det er tydelig nervøsitet på de store børsene rundt i verden, er det vel kanskje ikke rart at det smitter til vår lille ;)
Skal selv selge litt utstyr til noen titusener i nær framtid, men blir heller sittende med "dobbelt opp" ei stund i stedenfor å "gi bort" noe...

Mvh

Topp Bunn