Treng litt hjelp

bullstaff

Medlem
Ble medlem
06.12.2007
Innlegg
34
Antall liker
0
Hei

Driver og leter etter litt godlyd til ikke altfor mye penger, da det er litt slunket om dagen etter div, hus, bil og båtkjøp..
Uansett. Jeg har en Consonance 100w forsterker som jeg håper å finne et sett gode høytalere til. Pr.d.d. har jeg dratt i hus et sett med Polk Audio Rti12C til med store forergrelse da disse blir for tunge å drive til for 100wattern og i tilleggg synes jeg det er for mye diskant(som jeg ble advart mot når jeg kjøpte dem, menmen).

Ønsker meg nå høytalere som kan gi et flott lydbilde med de aller fleste typer musikk. Det går mye i rock og klassisk, endel typer vakker lyttemusikk osv.

Har sett litt på endel merker men kommer liksom ikke i mål på hva jeg skal investere i. Sett på klipch, audio pro, patos osv.

Ønsker høytalere som kan gi en skikkelig god trøkk, ikke altfor mye diskant og ikke altfor "hi-fi klubben".

Det er mest gode lytteopplevelser for min egen del, og ikke ment å være noe party oppsett. Selv liker jeg som sagt bass med skikkelig trøkk, og god lydgjengivelse ellers i høytalerene. Når jeg sier bass med trøkk ønsker jeg en kort skikkelig trøkk uten at lydbildet flyter sammen av all slags ulyder...

Finnes det noen gode høytalere der ute dere vil anbefale?

Ønsker i utganspunktet ikke å investere for mye i nytt forsterkerutstyr osv.

Mvh
Knut
 
T

timc

Gjest
Bare tatt ut fra luften:

Klipsch
Hammer Dynamics
Zu



-Tim
 
Topp Bunn