Trenger Hjelp Til hjemmekino anlegg. Klipsch

glowpipe

Fersking
Ble medlem
17.12.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei hei.

Har akkuratt kjøpt meg et 50 tommers plasma tv og et "fjongt" motorisert veggfeste. bildet er konge, men lyden ble brått et problem.

Jeg har snakket med min bror og han har anbefalt meg Klipsch hjemmekino anlegg. Eller, 5-1 høytalere.

noen som vet om noen gode, ikke altfor dyre pakker med et 5-1 system. jeg har ikke greie på dette i det hele tatt. for meg er en lyd en lyd, bare sangene som høres forskjellige ut :p

jeg vill ha klipsch for jeg har hørt at de skal være bra. Skal komme på rundt 7 000 kr. uten forsterker

noen som kan hjelpe ?

på forhånd takk
 
O

omholt

Gjest
Tror ikke du får Klipsch 5.1 system til 7000 kr,. Hvilke forsterker har du? Skal det først og fremst brukes til film eller musikk også? Hvilke musikk spiller du i så fall og hvor stort er rommet?
Dersom ikke utseendet på høyttalerne betyr veldig mye, så er SVS noe av det som gir absolutt mest for pengene:
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=417&subgroup=798&id=2186

Skal du kjøpe noe i butikk, ville jeg kanskje ha startet med to gode gulvstående høyttalere og bygget ut etter hvert.
 

glowpipe

Fersking
Ble medlem
17.12.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
har ingen forsterker. men det skal min bror fikse for meg.

skal brukes til film. rommet er stort. ikke sikker på hvor mange kvadrat.

skal ta en titt på Svs. utseende har ikke så alt for mye å si, bare lyden er god.

hvor mye sånn cirka må jeg ut med for et klipsch 5.1 system ?
 
O

omholt

Gjest
Jeg tror de rimeligste Klipsch høyttalerne koster 1900 kr for paret. Da må du ha to par, pluss senterhøyttaler og sub. Mulig budsjettet ditt vil holde da. Vet ikke hvilke butikker som selger alt, men det finner du ut ved søk. Det vil sikkert fungere bra, men utifra tester tror jeg at SVS gir mer for pengene. SVS sine subwoofere er garantert bedre enn Klipsch sine suber. Til gjengjeld koster subene til SVS noe mer, og jeg tror budsjettet ditt kan ryke. Har du stort rom er det greit å gå for noe skikkelig som kan fylle rommet med lyd. Pakkeanlegg på Elkjøp e.l. kan fort bli for smått i et stort rom.
 
J

Jurassic

Gjest
omholt skrev:
Jeg tror de rimeligste Klipsch høyttalerne koster 1900 kr for paret. Da må du ha to par, pluss senterhøyttaler og sub. Mulig budsjettet ditt vil holde da. Vet ikke hvilke butikker som selger alt, men det finner du ut ved søk. Det vil sikkert fungere bra, men utifra tester tror jeg at SVS gir mer for pengene. SVS sine subwoofere er garantert bedre enn Klipsch sine suber. Til gjengjeld koster subene til SVS noe mer, og jeg tror budsjettet ditt kan ryke. Har du stort rom er det greit å gå for noe skikkelig som kan fylle rommet med lyd. Pakkeanlegg på Elkjøp e.l. kan fort bli for smått i et stort rom.
SVS lager bedre sub'er enn Klipsch?

Håper det var noe ironi jeg ikke forstod.
 
O

omholt

Gjest
Jurassic skrev:
omholt skrev:
Jeg tror de rimeligste Klipsch høyttalerne koster 1900 kr for paret. Da må du ha to par, pluss senterhøyttaler og sub. Mulig budsjettet ditt vil holde da. Vet ikke hvilke butikker som selger alt, men det finner du ut ved søk. Det vil sikkert fungere bra, men utifra tester tror jeg at SVS gir mer for pengene. SVS sine subwoofere er garantert bedre enn Klipsch sine suber. Til gjengjeld koster subene til SVS noe mer, og jeg tror budsjettet ditt kan ryke. Har du stort rom er det greit å gå for noe skikkelig som kan fylle rommet med lyd. Pakkeanlegg på Elkjøp e.l. kan fort bli for smått i et stort rom.
SVS lager bedre sub'er enn Klipsch?

Håper det var noe ironi jeg ikke forstod.
Det er da alment kjent at subene til SVS er bedre enn Klipsch sine suber. SVS sine subwoofere er noe av det beste som finnes til filmbruk. Du kan jo lese litt erfaringer og tester på diverse avforum, så forstår du sikkert hva jeg mener.
 
J

Jurassic

Gjest
Jeg har hørt med mine egne ører at det Klipsch har suber i en helt annen klasse enn SVS.

Det er også alment kjent i sør afrika at hvis en dusjer etter å ha hatt sex unngår man hiv.......
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
glowpipe skrev:
har ingen forsterker. men det skal min bror fikse for meg.

skal brukes til film. rommet er stort. ikke sikker på hvor mange kvadrat.

skal ta en titt på Svs. utseende har ikke så alt for mye å si, bare lyden er god.

hvor mye sånn cirka må jeg ut med for et klipsch 5.1 system ?

Min bror fikse? Jasså skal jeg det ;D

Hvordan er SvS ht i forhold til Klipsch da? Tenker da på de rimligeste fra begge produsenter.

Tror nok glowpipe er ute etter ht kun for å få litt mer lydeffekt til film. Musikken er det vel Beyerdynamic som tar seg av.

Mvh...

mj
 
J

Jurassic

Gjest
Som en rimelig sub for å få trykk til film er det nok greit med XTZ eller SVS, evt en brukt stor Yamaha eller Sony.

Men RW og RT subene er etter min mening svært mye bedre enn hvilke SVS suber som helst.
 
O

omholt

Gjest
Har ikke testet begge deler, men SVS kommer best ut i tester. SVS har kuttet mellomledd og virker til å gi mye for pengene. Du kjøper rett fra importøren. En butikk tar jo vanligvis 40% fortjeneste. De er også opptatte av å lage skikkelige gode senterhøyttalere som er viktig til hjemmekino.

Tror uansettt du blir fornøyd med begge deler. Klipsch fungerer også glimrende til hjemmekino, men jeg anbefaler SVS på bakgrunn av tester og brukererfaringer. Har du ikke råd til SVS sub med det første, så kan du utvide med det senere. XTZ lager billige og gode subwoofere, men de er ikke like gode som SVS til filmbruk.
 

jc1

Fersking
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
4
Antall liker
0
glowpipe skrev:
har ingen forsterker. men det skal min bror fikse for meg.

skal brukes til film. rommet er stort. ikke sikker på hvor mange kvadrat.

skal ta en titt på Svs. utseende har ikke så alt for mye å si, bare lyden er god.

hvor mye sånn cirka må jeg ut med for et klipsch 5.1 system ?
Din bror?? HA HA Da har du jo god tid til å spare mer penger
For han er jo ikke akkurat kjent som lynvingen ;D ;D ;D
 
Topp Bunn