Trenger mus !

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
NÅ NÅ IKKE tenke koffert !!

Min Logitech trådløse mus er helt bananas, så hva anbefaler dere av gode muser.
MÅ være nøyaktig og ha god ergonomi.
Har hørt at "spillmuser" er meget nøyaktig, men hva finnes og hva anbefaler dere?
Mvh Jan I
 
N

nb

Gjest
Jeg har en Razor Copperhead ett-eller-annet jeg er veldig fornøyd med. Gaming-mus har også den fordelen at det som regel medfølger en samling lodd for å sette vekten til det man selv synest er behagelig. En god musmatte er også et must.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
385
En mus, eller gjerne ei mus, for den del. Mange mus.
Et hus. Mange hus.
Muser?? Huser?. Bevares.

;)

Honkey (som foretrekker musa med tråd!)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Denne - Microsoft WLM 6000



Eller denne - Logitech MX 518



Eller viss du er ute etter headshots - Mad Catz Cyborg Rat ;D

 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.913
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Logitech 518 eller G5 (ta 2007 edition) er gode. Jeg har nå G500 som er en forbedret versjon og meget god spillmus, G5 er rimeligere og anbefalt og koster ikke så voldsomt mye lengre! dersom du ikke skal bruke mer cash.

Svært lite om noe tull med disse og derfor har jeg både G5 og G7 (trådløs batteri-eter versjon av G5 men veldig god!). G500 fikk jeg til Jul og den er som en forbedret G5, og med mer DPI. Jeg spiller jo litt, så der hjelper det litt med god og presis mus. Hvis du skaffer deg en G500 vil du elske scrollhjulet, det kan settes til trinnløst og bare ruller og ruller. På en måte litt som Tact's volumhjul....
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
908
Antall liker
274
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5


Har en eldre modell av denne, god batterikapasitet, god ergonomi og mange fikse løsninger!
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Denne modellen er vel kanskje i eldste laget?
Da er det vel likegyldig at ergonomi var et fremmedord på den tiden ...
Men en revolusjon, det var sikkert at den skapte!
 

Vedlegg

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.691
Antall liker
9.293
Sted
Trondheim
Gode gamle Engelbarth, ja. Bestemoren hans (på farssiden) var visstnok norsk...

"The Norwegian thing goes back to my father's mother, who was a first cousin to a very famous Norwegian poet laureate, Nobel prize winner, pretty much a world figure, with all the letter-writing and causes he worked on. We visited Norway, and his home is now a museum. His family is treated with great respect. His name is Bjornstjerne Bjornson"

I slekt med Bjørnstjerne Bjørnsson, no less...

Selv liker jeg så enkle mus som mulig som ikke skal passe inni håndflaten, men styres mellom to fingre sog stort sett ikke berøre innsiden av hånden i det hele tatt.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Er ikke sikker på hva denne heter annet enn at det står perfomance laser på den
Den er relativ nøyaktig men venstre museknapp funker bare med god vilje (har aldri vært helt god)
 

Vedlegg

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Ok. Logitech merket kommer frem av bildet ditt så da var det enkelt å finne den.
Logitech Performance Mouse MX. Begynner på 850,-
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
room skrev:
Ok. Logitech merket kommer frem av bildet ditt så da var det enkelt å finne den.
Logitech Performance Mouse MX. Begynner på 850,-
Tror ikke jeg ga så mye for den, men jeg skal iallefall IKKE ha en slik igjen
Mvh
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Logitech G9 - Beste jeg noensinne har hatt!!
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.501
Antall liker
6.874
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Har nettopp bestil ny mac, og da medfølger det en slik:


Spent på om den (Magic mouse) er like genial som de vil ha den til. Multi-touch på musa høres jo greit ut, men så var det teori og praksis, da... Blir sikkert som mye annet av det Apple lager - noen elsker det og noen hater det. Har da en standard Apple-mus, i tilfelle jeg ikke liker den.

http://www.apple.com/no/magicmouse/

Johan-Kr
 
N

nb

Gjest
Har man først brukt en spillemus en gang så blir det meste av standardmus ganske stusselig.

Jeg skrev for øvrig feil når jeg sa jeg hadde Razor Copperhead, jeg har en Logitech G5. Men fornøyd er jeg i alle fall åkke som.
 
D

Dilla

Gjest
Jan_I skrev:
Er ikke sikker på hva denne heter annet enn at det står perfomance laser på den
Den er relativ nøyaktig men venstre museknapp funker bare med god vilje (har aldri vært helt god)
Mulig det er ditt valg av musmatte (musteppe) som gjør at musa di går bananas Jan?!?



;)
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Ti Kei skrev:
Jan_I skrev:
Er ikke sikker på hva denne heter annet enn at det står perfomance laser på den
Den er relativ nøyaktig men venstre museknapp funker bare med god vilje (har aldri vært helt god)
Mulig det er ditt valg av musmatte (musteppe) som gjør at musa di går bananas Jan?!?



;)
Det at venstre museknapp bare virker av og til har vel ikke noe med musematta å gjøre??
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Har Razer Diamondback, funker veldig bra og koster ikke allverden.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Jeg har den Microsoft musa som ble anbefalt i denne tråden, den er ikke allverden.
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
Veldig fornøyd med Logitech MX518, beste musa jeg har hatt....iallefall den beste uten 2 bein!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Razer er vel mine favoritter, men Microsoft har også noen som er utviklet i samarbeid med Razer. Jeg foretrekker dem litt lave og med svært høy respons, slik at jeg han flytte pekeren over hele skjermen uten å røre håndleddet. Diamondback el. Copperhead er de jeg liker best, men har ikke prøvd alle modellene.

http://www.razerzone.com/gaming-mice/
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Når det gjelder mus er det viktig å fokusere på bruken. Ja, spillmus har fantastisk nøyaktighet, men de er utformet til bruk for spilling og mange av disse musene har fokus på fingertuppenes bevegelser. Hvis spilling er underordnet finnes bedre ergonomisk utformet mus, og som har god nok nøyaktighet, bl.a. div. Microsoft el. Logitech.
Nøyaktighet/presisjon bestemmes også mye av hva slags underlag man har. Underlag/musmatte og mus må matche, en skikkelig musmatte må til. Hos anerkjente produsenter kan presisjonen (dpi) også konfigureres gjennom egen software.
Jeg spiller en del førstepersons skytespill med store krav til nøyaktighet og hurtighet. Har brukt flere typer Logitech-mus, men bruker nå Razer Deathadder. Beste musen jeg har hatt til spilling, helt rå på presisjon og hurtighet. Bruker den med min gamle Func 1030 matte, ikke mange slår meg i nærkamp nå 8)
Har bestilt en Razer Diamondback til sønnen, blir moro å teste ut den.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Spiller nesten ikke i det hele,men holder på med bilder en del.
Skulle gjerne hatt et slikt tegnebrett,men gode koster jo skjorta.
Derfor skulle jeg hatt en mus med god nøyaktighet og som ALLTID lystrer knappene
Mvh
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Huset mitt er "fullt" av (ok, jeg har to!) ;) trådløse logitech laser mus.. (med "docking station" som man setter dem i når man ikke bruker dem slik at de altid er opplada) .. DET er den beste musa jeg har prøvd ever.. (MX-1000)

Hvis du finner noe lignende fra logitech, tror jeg ikke du kan trå feil.. god mus koster (?) ;) urk!

 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
ron-hi skrev:
Veldig fornøyd med Logitech MX518, beste musa jeg har hatt....iallefall den beste uten 2 bein!
Jeg må si meg enig med deg. Den er jævla bra. Jeg helte 1,5 liter brus på musa mi en gang. Da var det bare å putte den i oppvaskmaskinen, så var den bedre enn ny igjen. :)
 
Topp Bunn