Trenger Nye Bi wire Kabler

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Jeg venter en exposure 3010 s2 dac forsterker over helgen , og jeg bruker monster høyttaler kabler fra før av som jeg er meget fornøyd med , men nå kan det være forskjell med matshing med kabler og forsterker som skal gi informasjon ut til høyttalerne mine , og jeg lurer på det jeg har løst og kjøre bi wire denne gang for og få vekk kobber overgangen på klipsch høyttalerne mine. Nå har jeg testet en del kabler selv + jeg har laget en del kabler selv , men denne gang trur jeg vil kjøpe ferdig terminerte bi wire kabler , jeg er ute etter høyttaler kabler som er varm og fyldig i klangen og som har en fet bass. Noen som har anbefalinger og komme med og nei , jeg kommer ikke til og kjøpe kabler til titals tusen kr ikke i en felles stue. Nå vet jeg dette er et ømt punkt dette med kabler , men jeg er den som klarer og høre forskjell på kabler og det er også mangen andre her inne , så vær så snill og høld en fin tone på denne tråden. Ps jeg kan sette på spader og banana plugger selv , men jeg er ute etter bi wire kabler :) Så kom med forslag mange av dere vet hvilken lyd klang jeg også liker dere kjenner meg såpass godt mange her inne :)

Imagine
 
L

Larkus

Gjest
Gå til nærmeste installasjonsfirma og rekvirer 5 meter ÖLFLEX CLASSIC 110 LT 4 x 6mm² kabel, og terminer sjøl.
Det koster deg 5-6oo kroner i metervare. Kanonbra kabel.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Nå kom det inn 2 brae forslag allerede her takk gutter , lagrons58 denne kabelen du linket til her hvordan er denne , så jo jævlig potent ut denne kabelen hvordan er lyd signaturen på denne likte at denne hadde 4x4 ledere , og prisen var jo ganske grei :)

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Gå til nærmeste installasjonsfirma og rekvirer 5 meter ÖLFLEX CLASSIC 110 LT 4 x 6mm² kabel, og terminer sjøl.
Det koster deg 5-6oo kroner i metervare. Kanonbra kabel.
Har du link larkus ?

Imagine
 
L

Larkus

Gjest
Gå til nærmeste installasjonsfirma og rekvirer 5 meter ÖLFLEX CLASSIC 110 LT 4 x 6mm² kabel, og terminer sjøl.
Det koster deg 5-6oo kroner i metervare. Kanonbra kabel.
Har du link larkus ?

Imagine
Linken er din nærmeste elektriker.
Jeg lagde et par slike kabler for 4 år siden. Ikke som bi-wiring, men singlewired.
De ble solgt til en her på hfs.
Kabelsko i fortinnet kobber fra Biltema. Bedre terminering finnes knapt:)

 

Ramstein

Medlem
Ble medlem
04.11.2012
Innlegg
19
Antall liker
9
Støtter dette innlegget fullt og helt.
Har selv byttet ut dyre kabler fra Kimber med Øhlflex Classic 4x10.
Kan kjøpes kontant over disk hos Oninen.
Fungerer og veldig bra som signalkabel.
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
Blue Jeans har også biwire (Canare 4S11). Selv bruker jeg dobbelt sett BJC 10 White, ett sett med spader og ett med plugger. Om disse er noe bedre enn andre alternativ som er foreslått, har jeg ingen formening om. Blue Jeans sender raskt og totalen var nokså billig før kursen gikk til himmels.

En fordel med Blue Jeans er at de terminerer godt. Ikke alltid like lett å gjøre selv uten rett verktøy.
 
Sist redigert:
X

X186841

Gjest
Likte den meget godt, passe myk og pen å se på. Funka like bra som dyre audioquest. Bruker for øyeblikket Clas Ohlson 2x6 da bananene ikke hadde plass til 8 da nåvæøende forsterker ikke har uttak for biwiring.

Nå kom det inn 2 brae forslag allerede her takk gutter , lagrons58 denne kabelen du linket til her hvordan er denne , så jo jævlig potent ut denne kabelen hvordan er lyd signaturen på denne likte at denne hadde 4x4 ledere , og prisen var jo ganske grei :)

Imagine
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.934
Antall liker
17.210
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Sjekk ut Soundstring. Tror de vil passe ut fra dine ønsker/kriterier.

H�yttalerkabler

PS! Ikke for å kuppe tråden, men dersom noen har et sett single wired av ÖLFLEX CLASSIC 110 LT 4 x 6mm² kabler i Oslo som de låner bort, så er jeg svært takknemlig. Sammenligner de gjerne med mine egne Transparent Audio Ultra i eget oppsett. PM meg ;D!
 
Sist redigert:

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
... jeg har løst og kjøre bi wire denne gang for og få vekk kobber overgangen på klipsch høyttalerne mine.
Hvorfor setter du ikke bare inn en liten Monster-stump mellom terminalene? Spar pengene.
 
L

Larkus

Gjest
Sjekk ut Soundstring. Tror de vil passe ut fra dine ønsker/kriterier.

H�yttalerkabler

PS! Ikke for å kuppe tråden, men dersom noen har et sett single wired av ÖLFLEX CLASSIC 110 LT 4 x 6mm² kabler i Oslo som de låner bort, så er jeg svært takknemlig. Sammenligner de gjerne med mine egne Transparent Audio Ultra i eget oppsett. PM meg ;D!
Tild vinagunner, Imagine og evt andre:

Kabelen jeg anbefalte i et tidligere innlegg er ÖLFLEX CLASSIC 110 4G6, ikke ÖLFLEX CLASSIC 110 LT 4G6


 

javerion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2015
Innlegg
113
Antall liker
12
Sted
Oslo
revolvert og med opsjon for skjerming av ht signalet om ønsket

ÖLFLEX® 110 4G(0,25-16mm2) MILTRONIC
Vis vedlegget 334154

ØLFLEX® CLASSIC110 CY 4 G(1-16mm2)
Vis vedlegget 334155

ikke revolvert og av ofc kobber, med flettet kobber og folie skjerm
RHEYFLEX 2XSLSCHJ 4X(1-150mm2) NEXANS


Vis vedlegget 334161

disse er standard kabler (med unntak av den siste) som kan fåes av enhver elektriker,
siste er offshore signal kabel som gjerne må bestilles en hel trommel av...

men for at du skal trenge 6mm2 så regner jeg med at du kjører 400w+ per høytaler
de fleste klarer seg godt på 2,5-4mm2 med langt under 1% tap av effekt
 
Topp Bunn