Trenger råd ang. "strømboks" med plass til flere kontakter!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg har fått lærdom om at min "støpselboks" med overspenningsvern, ikke funker p.g.a. manglende jord i veggstøpselet. Hvilken "boks" med flere ( 6+ ) stikk er best m.t.p. strømrensing og garantert bedre lyd?

??? ???

PS: Burde sjølsagt ligge under "kabel-tråden"....sorry!!

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
678
VilhelmW skrev:
Jeg har fått lærdom om at min "støpselboks" med overspenningsvern, ikke funker p.g.a. manglende jord i veggstøpselet. Hvilken "boks" med flere ( 6+ ) stikk er best m.t.p. strømrensing og garantert bedre lyd?

??? ???

PS: Burde sjølsagt ligge under "kabel-tråden"....sorry!!
Nei, overspenningsvern er vitenskap, kabler er voodoo!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Barbaresco skrev:
]

Nei, overspenningsvern er vitenskap, kabler er voodoo!
Tja, isåfall virker vodoo'en, iallefall i mitt anlegg. Det var hørbare forskjeller da jeg gikk over fra vanlig nettledning til mer sofistikerte greier - så "noe" må de utrette, og det er veldig rart dersom ikke en eller anna strømguru kan forklare det som skjer. Hva angår andre kabler, har jeg de siste dagene hatt en skikkelig a-ha opplevelse under utprøving av NO Valhalla og Heimdall ic-kabel. Desverre for min egen del, var den grisedyre Valhalla'en heilt fantastisk. Men en kjapp kost / nytte-vurdering legitimerer ikke prisen på disse kablene, iallefall ikke hos meg.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Anbefaler den nye padda fra Nordost, hørte den i dag, og den gav klar forbedring av lyden, rent mekanisk på akustikken faktisk.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg støtter EIKs Furutech-anbefaling helhjertet. Den funker utmerket uten å koste hele skjorta...

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Skink_123 skrev:
Anbefaler den nye padda fra Nordost, hørte den i dag, og den gav klar forbedring av lyden, rent mekanisk på akustikken faktisk.
Prislapp ca 5500 for den lille, og litt mer for den store, den store låt faktisk bedre :O

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Hvor mye er det for den boksen fra furutech?

Jeg har nok ikke 5k å gi for en padde, men jeg trenger 7 kontakter om ikke så lenge, og da har jeg gått tom her..

Topp Bunn