- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 397
Trenger ringkjernetrafo/er med 14V sekundær.
Er det noen som har noe liggende?
Er det noen som har noe liggende?
500VA eller større med to sekundær eller to kjerner hvis VA er lavere.LMC skrev:VA?
mvh
14V og mer enn 500VA...................el_mariachi skrev:500VA eller større med to sekundær eller to kjerner hvis VA er lavere.
Audio forsterkeren, 2x 12w klasse AAudiomix skrev:14V og mer enn 500VA...................el_mariachi skrev:500VA eller større med to sekundær eller to kjerner hvis VA er lavere.
Må være til platespiller dette![]()
Hvis du trenger noe som ikke er lagervare så kan du jo ta kontakt direkte med Noratel: http://www.noratel.no/content/view/full/65el_mariachi skrev:Trenger ringkjernetrafo/er med 14V sekundær.
Bor i nærheten av Noratel, men håpet noen hadde noe liggende.jane skrev:Hvis du trenger noe som ikke er lagervare så kan du jo ta kontakt direkte med Noratel: http://www.noratel.no/content/view/full/65el_mariachi skrev:Trenger ringkjernetrafo/er med 14V sekundær.
JanE.
Hva er det som ikke stemmer? Nysjerrig jævel jeg ser du.Audiomix skrev:Jeg vet jeg har noen siffer på kalkulatoren med "prelling", men får det ikke helt til å stemme med 2x12W klasse A og 500VA.
Har sett gjennom et "tonn", men ingen i den dimensjon du ønsker.el_mariachi skrev:Ingen?
ALLE FOR 220/230 AC ,
2 120VA 0-15 OG 0-15 , LITE BRUKTE INNCAPSLEDE TRANSDUKTORS, BRA TIL AUDIO , KR 150 PR STK + FRAKT
2 600VA 0-18 OG 0-18 , MED STØPT SENTER FESTE , TO AV DISSE KAN GI DEG +- 50 V DC , TIL KLASSE A AMP ELLER BRO KOBLET , BRUKT PRIS 200 PLUSS FRAKT HVER
1 800 VA 0-42 OG 0-42 V AUDIO , MED SENTER STØPT FESTE, NY 1200 NÅ 500 PLUSS FRAKT
Hmm.. Hvordan mener du 12W klasse A trekker 90W/kanal på tomgang? Hvilken høyttalerlast er det snakk om?Rhesus skrev:Det går 90w tomgang pr kanal ved 2x14V, så jeg ville sagt 200VA minimum pr kanal.
Bias er 2.5A for denne konstruksjonen. Det gir 12W klasse a i 8 ohm, 24W i klasse a ved 4 ohm og 12W i klasse a ved 2 ohm. Hvorfor det er valgt akkurat slik må du nesten spørre Lauvland om. Mener han vrøvla noe om å være sikker på å kjøre klasse A samme pokker hva slags last man hadde.jane skrev:Hmm.. Hvordan mener du 12W klasse A trekker 90W/kanal på tomgang? Hvilken høyttalerlast er det snakk om?Rhesus skrev:Det går 90w tomgang pr kanal ved 2x14V, så jeg ville sagt 200VA minimum pr kanal.
Jan E Veiset
Nei, du kan så si..Rhesus skrev:Det betyr jo at man i praksis kanskje kan knipe inn litt på biasen, men hvorfor lage klasse A om man vil kjipe på noe?
Med Idc=2.5A er man opp i 125VA eller vel så det per kanal hvis man regner rms (wff).Rhesus skrev:Med 2x14V på trafoene blir det ca 2x19VDC på forsyningen. 2.5A*38V =95W pr kanal, + litt for å holde resten gående og du er kjapt opp mot 100W pr kanal før du har musikk i stua.
Den låter ikke så verst heller.Audiomix skrev:En volt fra eller til spiller neppe noen rolle. Hva er nettspenningen din?
Kan du si noe mer om denne forsterkeren?
Det virker sært, men kan jo like godt være spennende![]()