Triangle's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hvor mange Triangle venner er vi egentlig her inne?
    Håper dette kan bli en fellestråd for Triangle fans, hvor det kan skrytes og slaktes ;)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det med denne triangle høyttaleren egentlig? Kan den være SÅ god da? Jeg skal investere i nye ht i løpet av 2007/08 med pris max 20.000,- brukt eller nytt. Er triangle ht for meg? Liker "fet lyd" dvs. godt med bass, dybde og pespektiv i mellomtonen og silkemyk diskant.... ups, dette ble kanskje litt ot?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Den er j.... god ;D

    Jeg vet rett og slett ikke om jeg er den rette og svare deg på det da jeg ikke har store erfaringer med ulike andre høytalere. Men jeg er kjempefornøyd med den.
    Den gir relativt "feit"lyd om du forer den riktig. Mellomtonen er dens sterkeste ledd vil jeg si. Diskanten på disse er farlig farlig. Et hælvette og få til men når den sitter er den nydelig oppløst
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Kabeldrager´n ; I think no..

    Triangle Celius synes jeg er en god høyttaler men tror ikke den passer helt til den beskrivelsen.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Må vel nesten melde meg inn her også, selv om mine Triangler er byttet ut for en tid siden. Ikke høyttalere for alle og enhver, men for andre igjen blir det vrient å finne erstatninger (i samme prisklasse). Kommer vel an på både det ene og det andre...

    Mvh. Johan
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hørte Triangle Celius i Stockholm på lørdag. Definitivt ikke min høyttaler, for å si det slik... :)
    K.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei og god sommer.

    Slenger meg inn her då eg endelig kan gje meg opp ei meining om mine 3mnd gamle Antal Esw. Dei er nå spelt ca 250-300 timer og eg syntes dei har komt seg betraktelig og på ein måte åpnet seg og komet ut av skapet. ;)

    Det er diskanten som imponerer meg mest med sin luftighet og oppløysthet samt ein melomtone som eg synest er meget behagelig og åpen. Bassen er stram og kontrolert,men(ja det er eit men her ;)) eg savner litt trykk/slam/smell.

    Min forige høyttaler var ein B&W 803s og har overhode ikkje mykje lensel etter dei nei.Må være litt av trykket i bassen i så tilfelle.

    Kva ht-kabling bruker dykk på Triangle folkens?
    Bruker sjølv Viablue SC-4 bi-wire og det er ein flott kabel til prisen,men har hatt på på lån ein Kimber 8TC i 2-3veker og den hadde litt meir snert og kraft i bassen syntes eg.
    Andre meiniger og tips rundt detta??

    Mvh
    T A F
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Triangle trenger laaaaaang innspilling før bassen sitter! Har hatt mang en transistor på mine men ingen kan måles med en god rørkonstruksjon i smell og slam.

    Jeg bruker nå MIT høytalerkabler og Black Magic Signalkabler. Jeg har hatt Kimber 4tc og synes den ble for lys, men det er nok en smakssak!
    Skal nok bytte høytalerkabler også til Black Magic når pengepungen tilsier det.
    Velkommen i klubben skal du være :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei Necroth

    Konventerte til rør for 6mnd siden og verken har eller kjem til å sjå meg tilbake. ;) H R på NHS snakka om at det kjem ein modelserie mellom Espirit og Mangelan.

    Høyrt nåke om detta?

    Mvh
    T A F
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Da er vi i samme båt. ;)

    Nei det har jeg ikke hørt om, noe informasjon ang dette?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Har ikkje noken info eg heller utover det eg skreiv i stad og det er heller ingenting på heimesidene til Triangle.

    Halvar har ambefalt den nye serien om eg ikkje blir heilt fornøyd med bass trykk o.s.v....har snakka ein del om detta med han sjønar du.

    Vi får følgje med utover hausten. ;)

    Kva slag musikk sjanger er d du forer dei med da?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Her går det i all slags musikk, synes jeg etterhvert har fått det til slik at det kan fores med det meste uten og kneble totalt. ;)
    Enn der da?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Går for det meste i rock,prog,metal i forskjelige former og utrykk,men litt pop,jazz,blues og filmmusikk kan eg dumpe borti ja.

    Fuker på det meste her også. Gamle cd,er frå 80 talet låter greit også. :)

    KJører du VTL din i triode eller UL?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Den går på triode drift. 35w merkes ikke å være for lite på noe som helst.
    Progressiv metal/rock bli det masser av, der tror jeg Triangle og litt over gjennomsnittet sterke rørkonstruksjoner er himmelske.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Kjører triode drift eg også-50w tenker eg.

    Eg målte størelse på elementa i dag og dei måler 140mm...dvs 5,5tommer,men dei er oppgitt til 6,5tommer.

    Er det nåken som har ein meining/tanke rundt detta?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    T A F skrev:
    Kjører triode drift eg også-50w tenker eg.

    Eg målte størelse på elementa i dag og dei måler 140mm...dvs 5,5tommer,men dei er oppgitt til 6,5tommer.

    Er det nåken som har ein meining/tanke rundt detta?
    Hei du.

    Som den pliktoppfyllende Triangle svorne tok jeg også tommestokken fatt.
    140mm + kantoppheng på mine. Dvs. det er litt å henges i også som og blir tatt med i beregningen, 6.5" totalt. :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Det er jo grov juks. :mad: Det er jo det bevegelige arealet som er efektivt.
    Målte mine forige høyttalere som skulle ha 7"elementer(B&W 803s) og det stemte. Elementa var 7"(180mm) innenfor den bevegelige delen av elementet.

    Detta er dårlege greier,men derimot så spelar dei jo bass dugande til å vera 5,5" elementer.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Må vel melde meg inn her jeg også med Celius Es.
    Fores med to Cayin 9084D monoblokker, pre er Cayin SC-6LS,
    CD maskin er Shanling CDT-100
    Platespiller Dual CS5000
    RIAA TubeBox
    Sølvkabler
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei og takk for sist.

    Fekk heim ein stk Triangle Meteor 0.1 sub i dag og da blei det bass i stova igjen. ;D

    Har kun brukt den 7-8 timar,men det virker som den er lett å intergrere og at den jobber godt sammen med Antalene.

    Skal bli spenende tider framover. ;)

    Mvh
    T A F
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Her er jeg absolutt med, har Triangle Altea ESw og er meget fornøyd. De spiller musikk på en levende måte, ikke vanskelig å komme i kontakt med artistene her nei :)
     

    bmiljete

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Sted
    Hundvåg
    Triangle celius esw, noxa major og khos. Veldig fornøyd med dei :) Celius blir drevne av nakamichi PA-7E og Parasound 2100.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei og velkommen. :)

    Fint og sjå at det er fleire som er blitt glad i detta franske høyttaler merket. ;)

    Mvh
    T A F
     

    bmiljete

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Sted
    Hundvåg
    Takk takk... Som sagt så er eg veldig fornøyd med triangle. Etter at eg fekk nakamichien i hus så har eg fått eit veldig stort lydbilde og herlig dynamikk :)
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Jeg har snakket litt med importøren idag og det kommer en ny serie av de vi kjenner idag. ESw-modellene blir erstattet av Ex-serien, her er det endringer på det meste, alt fra design til elementer. Prisen på disse blir omtrent som før. Celius fases ut. Av Genese-serien kommer det tre modeller : Trio som er en stativht, Quartet og Lyrr som er gulvstående. Disse er litt høyere priset, Trio 18k, Quartet 29k og Lyrr 39k...

    Dette blir spennende!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Spennende ja, men det virker som Triangle aldri blir enige med seg selv om hvor de vil hen her i verden ;D
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Necroth skrev:
    Spennende ja, men det virker som Triangle aldri blir enige med seg selv om hvor de vil hen her i verden ;D
    Forhåpentligvis vil de fremover ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bare veeeeldig kjappe med og oppgradere sine eksisterende serier slik at bruktpriser og slikt bli lave som fy og mange blir i omløp, kanskje de tar knekken på seg selv med slikt. hvem vet? ;)
     

    finn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    61
    Antall liker
    0
    Har hatt mine Triangle Altea Es i 2,5 år nå. Fungerer meet bra smmen med Xindak 6950.
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Hei

    Er på jakt etter nye høyttalere til mitt Primare anlegg. Noen her som har erfaring med Primare/Triangle combo ??

    Frank
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    slagget skrev:
    Hei

    Er på jakt etter nye høyttalere til mitt Primare anlegg. Noen her som har erfaring med Primare/Triangle combo ??

    Frank
    Har kun erfaring med Caryen min på Triangle og ikkje kjenner eg til Primare,så her er eg ikkje til mykje hjelp.

    Det er sikkert noken som har ein meining. ;)

    T A F
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Takker for ditt svar, får håpe noen har erfaring med comboen, venter i spenning :-\

    Frank
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Grattis med nye høytt Ludo :)

    Handler du på NHS?

    T A F
     
    L

    Ludo

    Gjest
    På Norsk Hificenter ja :)

    Synes så langt at ting låter bedre en Antal ESw - både på stemmer og størrelse på lydbildet... Men jeg skal ikke være for bastant egentlig, må gi dem litt tid :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ludo skrev:
    På Norsk Hificenter ja :)

    Synes så langt at ting låter bedre en Antal ESw - både på stemmer og størrelse på lydbildet... Men jeg skal ikke være for bastant egentlig, må gi dem litt tid :)
    Er det diskant og delefilter som er endret?
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Det er nye elementer hele veien samt oppgradert delefilter i tillegg til noen småjusteringer på finish. Det hele virker gjennomtenkt så langt...
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ludo skrev:
    Det er nye elementer hele veien samt oppgradert delefilter i tillegg til noen småjusteringer på finish. Det hele virker gjennomtenkt så langt...
    Har ikke lyst og skru ut de 4 torx'ene og ta et bilde av delefilteret? 8) Jeg skal mekke litt på mitt
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn