Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ja jeg roter litt. Forstår at Optimiser «bypass» deaktiverer korreksjon men lar PEQ være. Men bytter man Preset blir PEQ nullstilt og man må loade PEQ på nytt. Og jeg ser knapt forskjell (sammenlignet/målt i REW)på Kalibreringer gjort med og uten PEQ aktiv før kalibrering. Og det selv med heftig EQ. Ser ikke bortifra at jeg har rotet det til underveis . Men vanlig metode funker knallbra, orker nesten ikke å høre på musikk uten Trinnovkorrigering nå ;)
    Det er korrekt at PEQ er knyttet til preset; under jobbing med PEQ skal man ikke bytte preset ;) Og skulle du gjøre dette så lagrer du preset først. Dette har jeg ikke sett på som noe problem.

    NB! viktig når man jobber med PEQ er å ikke dra for hardt i (spesielt på positiv gain; det er også noen debatter om at flere mindre PEQ filter for å oppnå større utslag faktisk er bedre for lyden enn mindre antall PEQ filter med større utslag. Dette har jeg ikke testet ut selv, men har det fra flere sikre kilder.

    Det litt magiske med PEQ er at PEQ filterene faktisk er siste ledd i kjeden, men kalibreringssignalene kjøres med PEQ aktive; dermed vil Optimizer bli påvirket av PEQ; selv om de ligger etter Optimizer i prosesseringskjeden. Info om å sette PEQ pre Optimizer (les: før kalibrering) er ikke noe jeg har funnet på, men anbefaling direkte fra Trinnov.

    Edit:
    Du har helt rett i at lyden med og uten Optimizer er natt/dag. Lyden her kommer mye mer ut i rommet om omslutter meg (selv i stereo), uten Optimizer blir den liggende mer mellom høyttalere. Vokalist stiger et par steg frem i rommet; perspektivet blir perfekt i lydbilde (posisjon av hvert instrument og dybde); samt alle detaljer kommer tydeligere frem. De som ikke har prøvd Optimizer aner ikke hva de går glipp av, noe jeg synes er litt trist. Dette er en så fantastisk teknologi at det er synd bare noen få får oppleve det.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.287
    Torget vurderinger
    2
    Det du beskriver som om vokalist tar er par skritt frem og inn i rommet er akkurat det jeg også opplever. Til å begynne med er det litt uvant og kan tolkes sim mindre dyble i lydbildet. Men jeg merker nå at alt bare blir klarere og strammere. Og det e slett ikke bare bassen som korrigeres. Jeg har noen stykker med kun en klassisk gitarist jeg har hørt live , og forbedringen på en enkelt gitar alene i rommet med Trinnov er dramatisk. Tror det eg fasekorreksjonen som slår til der :)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det du beskriver som om vokalist tar er par skritt frem og inn i rommet er akkurat det jeg også opplever. Til å begynne med er det litt uvant og kan tolkes sim mindre dyble i lydbildet. Men jeg merker nå at alt bare blir klarere og strammere. Og det e slett ikke bare bassen som korrigeres. Jeg har noen stykker med kun en klassisk gitarist jeg har hørt live , og forbedringen på en enkelt gitar alene i rommet med Trinnov er dramatisk. Tror det eg fasekorreksjonen som slår til der :)
    Naturligvis kan jeg også få vokalist til å ta noen steg bak i rommet med target curves; men det er ikke mine preferanser :) Jeg har enda ikke sett et liveband der vokalist står 20 meter bak og trommer/gitar/bass står helt limt opp til kanten av scenen (helst utenfor til høyre og venstre) <== dette er ikke dybde; det er fullstendig skivebom på perspektiv i lydbilde ;)

    Dagens album
    Skjermbilde 2019-12-02 kl. 17.15.53.jpg
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Bohn Audio tilbyr oppgradering av DAC'ene i Trinnov.

    Vis vedlegget 563537

    https://www.monoandstereo.com/2019/11/trinnov-audio-upgrade-by-bohne-audio.html

    Trinnov sin respons:
    Hi Tor,
    Yes we have seen that. And we absolutely don't recommend it!
    No more warranty and this is absolutely useless.
    Cheers
    Antoine
    Så Trinnov er ikke fan Bohne Audio ser det ut til
    De sier vel rett ut at produktet levert som det er, ikke tangeres eller forbedres av slike inngrep.
    Kjenner du til sånn påse nøyaktig hva dac,en i trinnover består av? Jeg opplever dem hvertfall som transparente nok, til mitt bruk:)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Bohn Audio tilbyr oppgradering av DAC'ene i Trinnov.

    Vis vedlegget 563537

    https://www.monoandstereo.com/2019/11/trinnov-audio-upgrade-by-bohne-audio.html

    Trinnov sin respons:
    Hi Tor,
    Yes we have seen that. And we absolutely don't recommend it!
    No more warranty and this is absolutely useless.
    Cheers
    Antoine
    Så Trinnov er ikke fan Bohne Audio ser det ut til
    De sier vel rett ut at produktet levert som det er, ikke tangeres eller forbedres av slike inngrep.
    Kjenner du til sånn påse nøyaktig hva dac,en i trinnover består av? Jeg opplever dem hvertfall som transparente nok, til mitt bruk:)
    DAC kortene til Trinnov er laget av Trinnov selv, jeg er usikker på om det faktisk finnes noe standardiserte DAC brikker på disse kortene. Uansett, lyden som kommer ut slår absolutt alt annet jeg har hørt (selv rene DAC'er til langt høyere pris). Naturligvis DAC delen er kun en liten del av hele kjeden. Skal vel ikke se bort fra at det finnes enkelte DAC'er som måler bedre; men gevinsten til Trinnov er at de har kontroll på absolutt alt i hele kjeden. Noe ingen andre har (selv ikke Storm).
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    TGB
    Når du måler multikanal, hva gjør du for å få lyden til å passere rent fra utvalgt kanal?
    Jeg kjører HDMI fra PC/mac til Altitude; denne støtter 8 kanaler. Når jeg beveger meg utenfor 8 kanaler så setter jeg bare alle resterende til L.
    Skjermbilde 2019-12-14 kl. 20.40.57.jpg


    Så sender jeg bare ut L fra REW; og velger Solo på den aktuelle kanalen
    Skjermbilde 2019-12-14 kl. 20.41.33.jpg


    Naturligvis om man velger L, C eller hvilken som helst annen har ingen betydning. Ved å bruke HDMI slipper man også å kalibrere lydkort i PC osv. Kun kalibreringsfil for mikrofon nødvendig. Så denne varianten er mye enklere (og bedre) enn å sende ut analogt signal fra en PC.
     
    Sist redigert:

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Flott!
    Setter du codec I Trinnov til auto eller?
    Jeg kjører også HDMI fra pc og rett i Trinnoven. Jeg testa litt forleden, men lyktes bare med LCR.
    Resten ble bare tull, og så var jeg stressa og måtte stikke ut en tur for andre gjøremål. Er det noen spes. innstillinger i REW å passe seg for?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Flott!
    Setter du codec I Trinnov til auto eller?
    Jeg kjører også HDMI fra pc og rett i Trinnoven. Jeg testa litt forleden, men lyktes bare med LCR.
    Resten ble bare tull, og så var jeg stressa og måtte stikke ut en tur for andre gjøremål. Er det noen spes. innstillinger i REW å passe seg for?
    Jeg bruker upmix on native; den gir upmix på stereo til dolby surround (valg under Decoder Settings/General), samt alt går da automatisk for absolutt alle format. DTS:X kjører uten upmix; Atmos kjører uten upmix; DTS kjører med Neural:X upmix og Dolby Digital kjører med Dolby digital upmix. For musikk kjører jeg Native enten det er stereo eller 5.1).

    Auto brukes aldri hos meg på Listening format.

    Relatert HDMI fra PC og rett i Trinnov, alle 8 kanaler fungerer som de skal for REW. Velger HDMI output i REW. Har ikke kjørt REW på en god stund, og har det ikke installert så kan ikke ta skjermbilder for å vise (byttet macbook til ny modell).
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er lyden hjemme hos deg nå, har du vendt deg til lyden fra 802 og funnet en god Target?
    Lyden er veldig bra; er veldig fornøyd. Må nok snart gjøre en ny kalibrering (har gjort litt omstrukturering av lydabsorberende plater og bass-traps). Utgjør neppe så mye, men det skal være perfekt (nå er det vel 98%).

    Edit:
    For å gjøre ny kalibrering skal man selvsagt ha god tid. Har ikke hatt så mye tid i det siste, så fokus har vært på å nyte systemet uten å tukle med noen større kalibreringsprosjekt (det flyr fort noen dager når jeg først starter).
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ref target curve på 802 D3; jeg har den helt flat. Crossover til sub'er på 80Hz (slope på 48 db/o og Bwth filter); har en synkende kurve ned til 0dB på 100Hz for sub'ene; den synker med 0.9dB/oct. Naturligvis sub'ene mine er pushed ned ganske mye med PEQ; så de kjører egentlig bare på cruise-mode.

    Edit:
    Jeg har nok bittelitt mer trøkk i de lave frekvensene enn du foretrekker; men det som er fint med Trinnov - man kan få det slik man ønsker :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Egentlig ikke så langt unna min egen profil, men som du sier er du nok litt mer "hot" i bassen enn meg.
    Det er en smakssak så klart. Balansen for ikke å tulle det til oppover i frekvens er hårfin. Men avspilt materiale er nok like avgjørende. Riggen fremstår som så avslørende nå at alle noter blir "filetert":)
    Det er jo heldigvis slik at en kan ha flere presets for forskjellige sjangere, men jeg prøver å ha en som spiller det meste på en troverdig måte.
     
    Sist redigert:

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Hva legger du egentlig i at subbene kjører på cruisemode?
    Det er jo gjerne sånn at når man tuner en sub (eller to) til å ha en flat respons, så fjerner man jo også headroom, Du tar også bort roomgain, og dette sammen gjør at subbene må jobbe hardere for å oppnå samme lydtrykk som var i utgangspunktet.
    Eller misforsto jeg deg helt?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Flott!
    Setter du codec I Trinnov til auto eller?
    Jeg kjører også HDMI fra pc og rett i Trinnoven. Jeg testa litt forleden, men lyktes bare med LCR.
    Resten ble bare tull, og så var jeg stressa og måtte stikke ut en tur for andre gjøremål. Er det noen spes. innstillinger i REW å passe seg for?
    Jeg bruker upmix on native; den gir upmix på stereo til dolby surround (valg under Decoder Settings/General), samt alt går da automatisk for absolutt alle format. DTS:X kjører uten upmix; Atmos kjører uten upmix; DTS kjører med Neural:X upmix og Dolby Digital kjører med Dolby digital upmix. For musikk kjører jeg Native enten det er stereo eller 5.1).

    Auto brukes aldri hos meg på Listening format.

    Relatert HDMI fra PC og rett i Trinnov, alle 8 kanaler fungerer som de skal for REW. Velger HDMI output i REW. Har ikke kjørt REW på en god stund, og har det ikke installert så kan ikke ta skjermbilder for å vise (byttet macbook til ny modell).
    Ja riktig!
    Jeg tenkte nå spesifikt på når du måler i REW. Om hva du lar codec stå i da:)

    Jeg tenker jeg skal få kjørt noen få runder i morgen, og noen dager fremover. Det har gått sakte med kinoen, men to kanaler har jeg brukt litt tid på i det siste.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Flott!
    Setter du codec I Trinnov til auto eller?
    Jeg kjører også HDMI fra pc og rett i Trinnoven. Jeg testa litt forleden, men lyktes bare med LCR.
    Resten ble bare tull, og så var jeg stressa og måtte stikke ut en tur for andre gjøremål. Er det noen spes. innstillinger i REW å passe seg for?
    Jeg bruker upmix on native; den gir upmix på stereo til dolby surround (valg under Decoder Settings/General), samt alt går da automatisk for absolutt alle format. DTS:X kjører uten upmix; Atmos kjører uten upmix; DTS kjører med Neural:X upmix og Dolby Digital kjører med Dolby digital upmix. For musikk kjører jeg Native enten det er stereo eller 5.1).

    Auto brukes aldri hos meg på Listening format.

    Relatert HDMI fra PC og rett i Trinnov, alle 8 kanaler fungerer som de skal for REW. Velger HDMI output i REW. Har ikke kjørt REW på en god stund, og har det ikke installert så kan ikke ta skjermbilder for å vise (byttet macbook til ny modell).
    Ja riktig!
    Jeg tenkte nå spesifikt på når du måler i REW. Om hva du lar codec stå i da:)

    Jeg tenker jeg skal få kjørt noen få runder i morgen, og noen dager fremover. Det har gått sakte med kinoen, men to kanaler har jeg brukt litt tid på i det siste.
    Når jeg kjører REW målinger bruker jeg Listening mode = Native.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Flott!
    Setter du codec I Trinnov til auto eller?
    Jeg kjører også HDMI fra pc og rett i Trinnoven. Jeg testa litt forleden, men lyktes bare med LCR.
    Resten ble bare tull, og så var jeg stressa og måtte stikke ut en tur for andre gjøremål. Er det noen spes. innstillinger i REW å passe seg for?
    Jeg bruker upmix on native; den gir upmix på stereo til dolby surround (valg under Decoder Settings/General), samt alt går da automatisk for absolutt alle format. DTS:X kjører uten upmix; Atmos kjører uten upmix; DTS kjører med Neural:X upmix og Dolby Digital kjører med Dolby digital upmix. For musikk kjører jeg Native enten det er stereo eller 5.1).

    Auto brukes aldri hos meg på Listening format.

    Relatert HDMI fra PC og rett i Trinnov, alle 8 kanaler fungerer som de skal for REW. Velger HDMI output i REW. Har ikke kjørt REW på en god stund, og har det ikke installert så kan ikke ta skjermbilder for å vise (byttet macbook til ny modell).
    Ja riktig!
    Jeg tenkte nå spesifikt på når du måler i REW. Om hva du lar codec stå i da:)

    Jeg tenker jeg skal få kjørt noen få runder i morgen, og noen dager fremover. Det har gått sakte med kinoen, men to kanaler har jeg brukt litt tid på i det siste.
    Når jeg kjører REW målinger bruker jeg Listening mode = Native.
    Tnx!
    Mulig jeg får koblet meg til om en times tid for å se om der blir lyd:rolleyes:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.287
    Torget vurderinger
    2
    Gjorde en sjekk av Trinnov Amethyst med mitt nye Focusrite Solo "lydkort"( <110dB THD+N)
    Greit å se at Trinnovs testsignal på 0db på volum (6volt RMS på XLR urgangen så ligger støy og forvregning på nivå med Focusrite lydkortet. dvs Trinnov er hvertfall ikke dårligere enn 112db, spec 118
    tr1.jpg


    Slik ser Trinnovs Pink Noise signal ut, med og uten min rom koreksjon(precision 24th glatting)
    tr2.jpg


    Og her er alle standard korreksjonene mål på Trinnov XLR utgangen, dvs til forsterkersluttrinn -Comfort- Natural- Neutral-Precision-Monitoring
    alle.jpg


    Så rent frekevenssveip fra REW+Focusrite Solo 3gen. UTEN og MED korreksjon. Legg merke til at Trinnov Amethyst inverterer fasen (-180) det kan lett endres polarity settingen.
    TRoff.jpg


    TRon.jpg

    PS hakket jeg har i frekvensvkurven skyldes en resonans i høyttaler kabinett,(avsløres av impedansemåling i høyttaler også ,men jeg hører heldigvis ingen skurr som følge av dette..)

    OBS kurven er ikke romkurven men utgangen fra forsterke og viser tydelig hvor mye Trinnoven korrigerer for å oppnå jevn respons i rommet.. stemmer overns med Trinnovs engen korreksjonskurver

    trcorr.JPG
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Basert på info fra flere kilder har service nivået til Trinnov ytterligere forbedret seg (har alltid vært fantastisk). De har tydeligvis internt mål om å være best i bransjen (det mystiske er at de allerede har vært best i bransjen i mange år). Men positivt at de jobber for å ytterligere forbedre seg, noe som gir økt trygghet når man "investerer" såpass mye penger i hobbyen.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    OK, hva er nytt i Trinnov land? DTS:X Pro :D

    DTS:X Pro native uten upmix.
    Skjermbilde 2020-01-17 kl. 18.41.44.jpg


    Skjermbilde 2020-01-17 kl. 18.40.09.jpg


    DTS:X Pro med Neural:X upmix (om kilden har "kjedelig" mix).
    Skjermbilde 2020-01-17 kl. 18.46.07.jpg


    Begrensning på 11 kanaler (+ sub) er nå borte på DTS:X oppsettet.
    Skjermbilde 2020-01-17 kl. 18.35.47.jpg


    Har fått lov å dele at jeg har beta-software installert med DTS:X Pro. Greit at jeg slipper å late som at jeg ikke vet. Det betyr at den blir tilgjengelig veldig snart for alle.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Trinnov hadde Webinar rundt plassering av høyttalere, hvorfor Altitude platformen er bedre enn alle andre (reklame med praktiske eksempler) og DTS:X Pro. Svært nyttig :)
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Trinnov hadde Webinar rundt plassering av høyttalere, hvorfor Altitude platformen er bedre enn alle andre (reklame med praktiske eksempler) og DTS:X Pro. Svært nyttig :)
    Var det bra? Har påmelding med mulighet til å se det i reprise. Selv om jeg ikke blir Altitude-eier på en stund ennå, er jeg spesielt interessert i det tekniske rundt plassering av height/top-høyttalere for å fungere for alle formater.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Trinnov hadde Webinar rundt plassering av høyttalere, hvorfor Altitude platformen er bedre enn alle andre (reklame med praktiske eksempler) og DTS:X Pro. Svært nyttig :)
    Var det bra? Har påmelding med mulighet til å se det i reprise. Selv om jeg ikke blir Altitude-eier på en stund ennå, er jeg spesielt interessert i det tekniske rundt plassering av height/top-høyttalere for å fungere for alle formater.
    Masse god info. Selv om noe av infoen ikke var helt korrekt - f.eks at det ville bli mulig med Neural:X upmix av Atmos. Det var Trinnov i USA som hadde Webinar; Trinnov Paris var litt frustrert etterpå :)
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Trinnov hadde Webinar rundt plassering av høyttalere, hvorfor Altitude platformen er bedre enn alle andre (reklame med praktiske eksempler) og DTS:X Pro. Svært nyttig :)
    Var det bra? Har påmelding med mulighet til å se det i reprise. Selv om jeg ikke blir Altitude-eier på en stund ennå, er jeg spesielt interessert i det tekniske rundt plassering av height/top-høyttalere for å fungere for alle formater.
    Masse god info. Selv om noe av infoen ikke var helt korrekt - f.eks at det ville bli mulig med Neural:X upmix av Atmos. Det var Trinnov i USA som hadde Webinar; Trinnov Paris var litt frustrert etterpå :)
    Blir vel oppvask da. ;)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Trinnov hadde Webinar rundt plassering av høyttalere, hvorfor Altitude platformen er bedre enn alle andre (reklame med praktiske eksempler) og DTS:X Pro. Svært nyttig :)
    Var det bra? Har påmelding med mulighet til å se det i reprise. Selv om jeg ikke blir Altitude-eier på en stund ennå, er jeg spesielt interessert i det tekniske rundt plassering av height/top-høyttalere for å fungere for alle formater.
    Masse god info. Selv om noe av infoen ikke var helt korrekt - f.eks at det ville bli mulig med Neural:X upmix av Atmos. Det var Trinnov i USA som hadde Webinar; Trinnov Paris var litt frustrert etterpå :)
    Blir vel oppvask da. ;)
    Jepp :)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det ble også snakket om HDMI 2.1 på Webinar'et. Konklusjon; alt av "HDMI 2.1" i dag var 18Gbps, som i praksis betyr HDMI 2.0 med noen deler av HDMI 2.1. Trinnov venter tydeligvis på chipset for full 48Gbps støtte før de kommer med noe oppdatering. Et syn jeg deler, det er pr nå ingen poeng å rote seg inn i det store HDMI 2.1-kaoset. Historien repeterer seg selv; som ved HDMI 2.0; HDMI 1.4 og HDMI 1.3 osv.

    Pr i dag eksisterer ikke HDMI 2.1 støtte fra noen produsenter.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Lærte noe nytt i dag.

    Om man har 6+ takhøyttalere, og ikke har satt opp Lhr/Rhr, så vil DTS:X Pro remappe de resterende + Lsr og Rsr for å skape Lhr/Rhr (bruker også Ltm/Rtm). Så DTS:X har faktisk remapping innebygd om enten Lh/Rh eller Lhr/Rhr mangler.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det er sprekt.
    Kjenner det bruser litt i blodet nå. Når er det PRO slippes? Jeg kom hjem fra sjøen i går og reiser igjen om en uke, så det er vel på plass til jeg er tilbake på avspasering så jeg får lekt litt.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ellers kan jeg meddele at jeg er sykt fornøyd med lyden hjemme nå, den har aldri vært bedre men der er potensiale for forbedringer. Da med større fokus på demping av 1.st refleksjon. Merker det når jeg spiller høyt, jeg har forøvrig aldri spilt med høyre gjennomsnittslyd en nå.
    Det er ikke at jeg MÅ spille så sabla høyt, bare det at rommet tåler mer før det er "mettet" og synger med.
    I praksis betyr det vel bare at det er bedre kontroll på noen parameter nå enn tidligere. Og når forvrengingen er lav er det lov å kose seg litt.
    Jeg starter nok arbeidet mot et bedre stuemiljø ganske snart, men her blir det kompromisser.
    Jeg vet Trinnov er i gang med et opplag for å skreddersy rom, men det lar visst vente på seg det. Så da får jeg gjøre det på egen hånd med litt bistand fra proffene:)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er sprekt.
    Kjenner det bruser litt i blodet nå. Når er det PRO slippes? Jeg kom hjem fra sjøen i går og reiser igjen om en uke, så det er vel på plass til jeg er tilbake på avspasering så jeg får lekt litt.
    Den er like rundt hjørne, men det finpusses fortsatt - de lanserer ikke før de er fornøyd med kvalitet (heldigvis).
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).
    Jeg vinklet jo ht. litt ut når jeg satte opp Altitude. I dag er de bare vinklet noen grader inn, men samtidig trakk jeg de litt inn mot midten. Føler det fungerer greit. Jeg sitter jo også på gjerdet og vurderer nye amper. Planen var å gå for to Amplitude8 men jeg er usikker. Vera audio kunne også være en kandidat.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).
    Jeg vinklet jo ht. litt ut når jeg satte opp Altitude. I dag er de bare vinklet noen grader inn, men samtidig trakk jeg de litt inn mot midten. Føler det fungerer greit. Jeg sitter jo også på gjerdet og vurderer nye amper. Planen var å gå for to Amplitude8 men jeg er usikker. Vera audio kunne også være en kandidat.
    Hva med Ati, de har amper med opptil 8 kanaler.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).
    Jeg vinklet jo ht. litt ut når jeg satte opp Altitude. I dag er de bare vinklet noen grader inn, men samtidig trakk jeg de litt inn mot midten. Føler det fungerer greit. Jeg sitter jo også på gjerdet og vurderer nye amper. Planen var å gå for to Amplitude8 men jeg er usikker. Vera audio kunne også være en kandidat.
    Hva med Ati, de har amper med opptil 8 kanaler.
    Det er ATI som bygger Amplitude ampene, på specs fra Trinnov:) Men de ville vært en het potet uansett.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).
    Jeg vinklet jo ht. litt ut når jeg satte opp Altitude. I dag er de bare vinklet noen grader inn, men samtidig trakk jeg de litt inn mot midten. Føler det fungerer greit. Jeg sitter jo også på gjerdet og vurderer nye amper. Planen var å gå for to Amplitude8 men jeg er usikker. Vera audio kunne også være en kandidat.
    Hva med Ati, de har amper med opptil 8 kanaler.
    Det er ATI som bygger Amplitude ampene, på specs fra Trinnov:) Men de ville vært en het potet uansett.
    Eller rett og slett en kombinasjon av amper, men noe av målet er jo å redusere bokser da. Men det går vel noen Vera på en Amplitude8.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).
    Jeg vinklet jo ht. litt ut når jeg satte opp Altitude. I dag er de bare vinklet noen grader inn, men samtidig trakk jeg de litt inn mot midten. Føler det fungerer greit. Jeg sitter jo også på gjerdet og vurderer nye amper. Planen var å gå for to Amplitude8 men jeg er usikker. Vera audio kunne også være en kandidat.
    Hva med Ati, de har amper med opptil 8 kanaler.
    Ja, men Trinnov sin Amplitude8 er en spesial-laget ATI forsterker på 8 kanaler som er skreddersydd for Altitude (inngang på forsterker vs utganger på prosessor). Samt man får også støtte for DB25 kobling som gir en elegant 8*XLR i en kabel/plugg (for Altitude32). Den har selvsagt også vanlige 8*XLR koblinger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn