Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Limer denne fra min egen tråd.


    Utgangspunktet hadde jeg tenkt til å invitere noen sjeler som har interesse av Trinnov til en form for Workshop når jeg skal rekalibrere systemet utover høsten.
    Dette for å dra lærdom av prosessen, og dele erfaringer. Tanken var også at de som deltar skal få mulighet til å "produsere" sin egen preset med favoritt Target og Tuning til sin type musikk. Dette er en tidkrevende prosess, og tar mer en noen timer. (Jeg kan bruke 2-3 uker på å bestemme meg om den er noe å ta vare på)
    Problemet er bare hvordan det skulle gjennomføres.
    Med dronning og prinsene i hus på ettermiddag/kveldene. Nå starter også entreprenørene opp med utbygging her frem til midten av oktober også med et lurveleven.
    Det må nok dessverre bli på dagtid/helg om det er aktuellt. Vi får se :)
    En god idé, spørsmålet er om det er mulig å gjennomføre - det vil ta "litt" tid :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg vil anbefale å gå over til Roon, da slipper du noen eksterne enheter (og hele leddene med omforming til/fra S/PDIF med klokke er borte). Trinnov (både stereo og surround-utgavene) er en fullt fungerende Roon Ready output.
    Det er vel ikke en ekte one-box-solution, det trengs vel likevel en roon nucleus eller PC med roon, men all klokking og rendering skjer vel da i Trinnov.

    Jeg bruker p.t. En del Tidal hi-fi og tenkte å fortsette med det. Snakker man da om PC med Amarra eller lignende som supporteren Tidal og usb?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ikke en ekte one-box-solution, det trengs vel likevel en roon nucleus eller PC med roon, men all klokking og rendering skjer vel da i Trinnov.

    Jeg bruker p.t. En del Tidal hi-fi og tenkte å fortsette med det. Snakker man da om PC med Amarra eller lignende som supporteren Tidal og usb ...
    Roon core kan kjøres på hvilken som helst PC som er koblet til samme nettverk (helst kablet). Styring kan skje med hvilken som helst enhet (også den som har Core) med Windows, MacOS, Linux, Android eller iOS). Det fine med Roon er at det da er output (Altitude) som styrer klokken. Dedikert PC (Intel NUC eller Roon Nucleus) er uten tvil mest fornuftig. Lydkvaliteten er det ikke noe forskjell på uansett valg, man slipper bare å få ødelagt opplevelsen med typisk Windows oppdateringer. Dessuten er Roon Core noe man ønsker å ha på kontinuerlig.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Roon core kan kjøres på hvilken som helst PC som er koblet til samme nettverk (helst kablet). Styring kan skje med hvilken som helst enhet (også den som har Core) med Windows, MacOS, Linux, Android eller iOS). Det fine med Roon er at det da er output (Altitude) som styrer klokken. Dedikert PC (Intel NUC eller Roon Nucleus) er uten tvil mest fornuftig. Lydkvaliteten er det ikke noe forskjell på uansett valg, man slipper bare å få ødelagt opplevelsen med typisk Windows oppdateringer. Dessuten er Roon Core noe man ønsker å ha på kontinuerlig.
    Windows er no-go for meg ... alt hjemme hos meg tilknyttet audio kjører på Linux 24/7, Bruker SUSE JeOS (Just enough OS) så man kjører bare akkurat det man trenger, funker det :)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Windows er no-go for meg ... alt hjemme hos meg tilknyttet audio kjører på Linux 24/7, Bruker SUSE JeOS (Just enough OS) så man kjører bare akkurat det man trenger, funker det :)
    Roon core skal fungere fint på Linux. Bare å installere der.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg sparer allerede, satser på 8 kanals Altitude-32 i løpet av året :love:
    (Kun til stereo/musikk oppsett med åpning for full-aktiv drift)

    Joachim Gerhard, founder av Audio Physic driver nå også med en del høyttalere hvor han også bruker Trinnov og full aktiv deling som en opsjon
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Joa!
    Men en ting om gangen her :) Svinedyre greier dette, og amper har jeg plenty av for å komme i mål med det jeg villa unna først.
    Aktiv deling gjennom en A32. Så det ligger der fremme i tid et sted. Om jeg realiserer aktiv deling mangler jeg egentlig bare en A51fra parasound, og ikke 4-5 stk Amplitude.
    Hmmmmm..... Kanskje det kommer en Altitude 16 til ”god pris” på markedet da snart?:unsure:
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hmmmmm..... Kanskje det kommer en Altitude 16 til ”god pris” på markedet da snart?:unsure:
    Det er vel ikke umulig. Jeg har sett at Altitude holder seg veldig godt i pris på bruktmarkedet grunnet at å kjøpe nytt ofte tar noen måneder å få levert (dette er normalt sett ikke lagervare, så de produseres på bestilling). Tror de fleste importører har et lite lager Altitude16, Altitude32 er mer komplisert grunnet mange valg ved bestilling (antall kanaler, codec-pakke osv).
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg har egentlig bestemt meg for at hvis det ikke blir Amethyst så må det bli Altitude-32, på grunn av Altitude-16 sin begrensning på 96Khz, (mens de andre prosesserer native helt opp til 192KHz slik jeg forstår det) det betyr kanskje ikke all verden, men hvis det betyr noe i hodet mitt så får jeg ikke helt ro tror jeg ;)
    Hvis man har 192KHz basert materiale, så vil jeg ikke ha downsampling...

    Jeg vet gutta på Kef har en del ting som er i 352KHz, har blant annet hørt digitalisering av en super-gammel Sinatra innspilling (digitalisert rett fra master tape) .... veldig veldig veldig bra, men det er jo lite på det området da...
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Amethyst og Altitude32 har native til 192kHz, Altitude16 har native 96kHz.

    352kHz er helt meningsløst (192kHz også). Det finnes nesten ingenting i denne verden som er mikset på mer en 192kHz. Det blir helt ville datamengder. Så i praksis vil det si at nesten alt som eksisterer av 192kHz er upmixed. Så mitt tips er å ikke se på 96kHz vs 192kHz som argument for Altitude16 vs Altitude32.

    Eller som Trinnov sa om DAC'er med 768kHz.... lager de DAC for å holde flaggermus unna når man spiller ?
    En del av gutta fra Trinnov har jobbet med studioinnspillinger tidligere. Alle disse sier dette er meningsløst (selv 192kHz er meningsløst). Trinnov lager mye utstyr som brukes blant de mest fancy studioene. Så mistenker de vet hva de snakker om :)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Når det gjelder bitdydde (16/24/32) så gir økt bit headroom for prosessering.

    Frekvens gir ikke det. Man kan like det eller ikke, men 96kHz gir deg alle frekvenser opp til 48kHz. Det er matematikk.
    Derimot dobler det belastning på prosessor om du dobler frekvens.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder bitdydde (16/24/32) så gir økt bit headroom for prosessering.

    Frekvens gir ikke det. Man kan like det eller ikke, men 96kHz gir deg alle frekvenser opp til 48kHz. Det er matematikk.
    Derimot dobler det belastning på prosessor om du dobler frekvens.
    Trinnov bruker 64bit flyttalspresisjon på prosesseringen. Samt frekvensen er alltid identisk med kilden (endres aldri).
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Når det gjelder bitdydde (16/24/32) så gir økt bit headroom for prosessering.

    Frekvens gir ikke det. Man kan like det eller ikke, men 96kHz gir deg alle frekvenser opp til 48kHz. Det er matematikk.
    Derimot dobler det belastning på prosessor om du dobler frekvens.
    Hvis FIR filtre brukes og man vil ha like god presisjon i bassen, så 6-dobles prosessorbelastningen... sånn ca.

    96 kHz og 24 bit er i området for det mest kompromissløse. Mer blir i beste fall like bra. Det kan ikke bli bedre, men det kan bli verre.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    96 kHz og 24 bit er i området for det mest kompromissløse. Mer blir i beste fall like bra. Det kan ikke bli bedre, men det kan bli verre.
    Tror du det eller vet du det?

    Etter å ha hørt sykt gode 352k tracks er jeg absolutt ikke overbevist om den .....
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tror du det eller vet du det?

    Etter å ha hørt sykt gode 352k tracks er jeg absolutt ikke overbevist om den .....
    Det du har hørt er en miks med stor dynamikk; dette har ingenting med 352kHz å gjøre. Jeg er overbevist om at samme miks i 24bit/44.1kHz (sannsynligvis også 16bit/44.1kHz) hadde vært identisk for deg.

    Vi hører ikke over 20kHz uansett (fletallet hører ikke over 15kHz engang). :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Det du har hørt er en miks med stor dynamikk; dette har ingenting med 352kHz å gjøre. Jeg er overbevist om at samme miks i 24bit/44.1kHz (sannsynligvis også 16bit/44.1kHz) hadde vært identisk for deg.

    Vi hører ikke over 20kHz uansett (fletallet hører ikke over 15kHz engang). :)
    Det kan godt være du har rett, men jeg er ikke overbevist om det ..... :unsure:

    Er ikke det at ting som skjer over 20 KHz ikke påvirker hva vi hører ... etterhvert kraftig motbevist ... også for folk i høyere alder, Derav tror jeg viktig med høy sampling rate ...

    F. Alton Everest skriver i Master Handbook of Acoustics, 6th edition side 64:
    Plug one oscillator into the left channel and the other into the right channel and adjust both channels for an equal and comfortable volume level at some midband frequency. Then tune the oscillator to 23 KHz and the other to 24 KHz without changing the level settings. With either oscillator alone nothing is heard because the signal is outside the range of the ear. However if the tweeters are good enough you might hear a distinct 1 KHz tone.

    The 1 KHz tone is the difference between 23 Khz and 24KHz. The sum 47 KHz is another sideband. Such sum and difference sidebands are generated whenever two pure tones are mixed in a nonlinear environment. The nonlinear environment in this case is the middle and inner ear. In addition to intermodulation products, the nonlinearity of the ear generates new harmonics that are not present in the sound falling on the eardrum.


    Jeg har dog aldri forsøkt dette men tenker at det er ikke noe poeng for meg å prøve å motbevise forfatteren av Master Handbook of Acoustics :)
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Samme sak med 170 og 171 kHz? Er det det du tenker?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Eneste som kan påvirke er DAC filteret som får en lettere jobb. Men om du hører klar forskjell her så er det noe galt med implementasjon av filter. Høyttalere leverer heller ikke i disse frekvensene vanligvis.
    Det kan godt være du har rett, men jeg er ikke overbevist om det ..... :unsure:

    Er ikke det at ting som skjer over 20 KHz ikke påvirker hva vi hører ... etterhvert kraftig motbevist ... også for folk i høyere alder, Derav tror jeg viktig med høy sampling rate ...

    F. Alton Everest skriver i Master Handbook of Acoustics, 6th edition side 64:
    Plug one oscillator into the left channel and the other into the right channel and adjust both channels for an equal and comfortable volume level at some midband frequency. Then tune the oscillator to 23 KHz and the other to 24 KHz without changing the level settings. With either oscillator alone nothing is heard because the signal is outside the range of the ear. However if the tweeters are good enough you might hear a distinct 1 KHz tone.

    The 1 KHz tone is the difference between 23 Khz and 24KHz. The sum 47 KHz is another sideband. Such sum and difference sidebands are generated whenever two pure tones are mixed in a nonlinear environment. The nonlinear environment in this case is the middle and inner ear. In addition to intermodulation products, the nonlinearity of the ear generates new harmonics that are not present in the sound falling on the eardrum.


    Jeg har dog aldri forsøkt dette men tenker at det er ikke noe poeng for meg å prøve å motbevise forfatteren av Master Handbook of Acoustics :)
    Ikke umulig at høyere frekvenser påvirker lavere frekvenser (interferens). Jeg er mer i tvil om man faktisk hører det. Det enkleste er å få 352kHz materiale og resample det ned til 44.1kHz, behold 24bit. Men om man tenker logisk på dette, om høyere frekvenser påvirker lavere frekvenser (interferens av bølger som lyd jo er) - vil ikke dette også påvirke de samme frekvensene under opptak mellom 20Hz og 20kHZ ? Tenk litt på den :) Det aller meste er tatt opp i 44.1, 48, 88.2 eller 96kHz pr kanal. Så mikses dette og man genererer en master på 44.1, 96 eller 352.... som inneholder de individuelle sporene (opp til 50+ for klassisk) mikset til 2.0 eller 5.1.

    Edit:
    Men selvsagt om du mener dette er viktig så er det bare å gå for Altitude32 som håndterer 192kHz :)
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    @TGB,
    Jeg vil mene at 44,1 og 48 kHz er i underkant ettersom lavpassfiltreringen som skjer i nedmiksing og avspilling påvirker signalet innenfor det hørbare området. Hvis man benytter 88,2 eller 96 kHz så er det nok headroom til å holde dette over høregrensen.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    En annen spennende påstand jeg har hørt fra flere kilder er at flertallet av utgivelser over 48kHz faktisk er oppmikset. Et godt tegn på dette er når 96kHz utgivelsen har identisk dynamikk (R128) med 44.1kHz utgivelsen (faktisk har jeg sett eksempler på dette med 192kHz utgivelsen også, 24bit og 16bit er også det samme i 44.1kHz). Dette gjelder selv når man laster ned fra seriøse nettsider som selger hires musikk.

    Så det store spørsmålet er da selvsagt, blir vi alle lurt ? Er egentlig alt som selges 16bit 44.1kHz... og det vi hører er forskjellig filterhåndtering for DAC som må upmixe til sin interne oppløsning/frekvens?

    Edit:
    Og dette makkverket fra Tidal med Atmos mikser skal jeg ikke engang begynne å beskrive. Her blir vi alle definitivt lurt! Dette er stereo som er upmikset til Atmos via automatikk.... bare svindel hele greia (kanskje det finnes et par album som faktisk er mikset i atmos... kanskje).

    Edit2:
    Dynamikken blir ikke endret av høyere frekvens, men den bør ikke være identisk på 24bit og 16bit! Så jeg mistenker denne påstanden er korrekt for de aller fleste utgivelser (med unntak av 2L utgivelsene kanskje).
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Er nok mye hirez som ikke er hel ved, ja. Jeg ga opp hirez for mange år siden etter kjøp av noen SACD og DVDA-plater der redbook originalen hadde bedre lydkvalitet. 16 bit /44,1 kHz er teoretisk sett i snaueste laget, men det er sjelden at formatet blir en flaskehals hva angår lydkvalitet.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er nok mye hirez som ikke er hel ved, ja. Jeg ga opp hirez for mange år siden etter kjøp av noen SACD og DVDA-plater der redbook originalen hadde bedre lydkvalitet. 16 bit /44,1 kHz er teoretisk sett i snaueste laget, men det er sjelden at formatet blir en flaskehals hva angår lydkvalitet.
    Det er mye mindre bra mikser på SACD også. Jeg har en hel stabel av dem selv :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    5.964
    En annen spennende påstand jeg har hørt fra flere kilder er at flertallet av utgivelser over 48kHz faktisk er oppmikset. Et godt tegn på dette er når 96kHz utgivelsen har identisk dynamikk (R128) med 44.1kHz utgivelsen (faktisk har jeg sett eksempler på dette med 192kHz utgivelsen også, 24bit og 16bit er også det samme i 44.1kHz). Dette gjelder selv når man laster ned fra seriøse nettsider som selger hires musikk.

    Så det store spørsmålet er da selvsagt, blir vi alle lurt ? Er egentlig alt som selges 16bit 44.1kHz... og det vi hører er forskjellig filterhåndtering for DAC som må upmixe til sin interne oppløsning/frekvens?

    Edit:
    Og dette makkverket fra Tidal med Atmos mikser skal jeg ikke engang begynne å beskrive. Her blir vi alle definitivt lurt! Dette er stereo som er upmikset til Atmos via automatikk.... bare svindel hele greia (kanskje det finnes et par album som faktisk er mikset i atmos... kanskje).

    Edit2:
    Dynamikken blir ikke endret av høyere frekvens, men den bør ikke være identisk på 24bit og 16bit! Så jeg mistenker denne påstanden er korrekt for de aller fleste utgivelser (med unntak av 2L utgivelsene kanskje).
    Jeg har sjekket mesteparten av det jeg har av hi-rez og har ikke funnet noen begrenset frekvens på rundt 20kHz - og jeg har mange hi-rez utgivelser. Men jeg vet det har vært diskutert - så det finnes noen, husker ikke hvilke.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sjekket mesteparten av det jeg har av hi-rez og har ikke funnet noen begrenset frekvens på rundt 20kHz - og jeg har mange hi-rez utgivelser. Men jeg vet det har vært diskutert - så det finnes noen, husker ikke hvilke.
    Jeg skal ta en sjekk på mine også (er en del 100 hires album så vil ta litt tid).
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    TGB og Alpha vet der hva disse FIR/IR innstillingene gjør?
    1. Alle min preset har "Room smooting" satt til -Square modulus- mens manuals sier standard er -Modulus- og alt annet for advanced users. Jeg tolker -Square- matematisk som en multiplikasjon av avviket, dvs sterkere korreksjon av avvik desto større avviket er ,men vet ikke-
    2. Norm used for "level_hp" er Full hos meg ,mens standard verdi er "Room". Hva betyr nå dette?
    Capture.JPG
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelige spørsmål. Info jeg har fått tidligere uten å ha gravd ned i materien er at Squared Modulus høres mer naturlig ut enn Modulus for musikk.
    Den siste har jeg ingen idé om utenom at full og room benytter 2 forskjellige algoritmer for FIR og IIR filter. Anbefaler å prøve begge å finne ut hva du liker best.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    TGB og Alpha vet der hva disse FIR/IR innstillingene gjør?
    1. Alle min preset har "Room smooting" satt til -Square modulus- mens manuals sier standard er -Modulus- og alt annet for advanced users. Jeg tolker -Square- matematisk som en multiplikasjon av avviket, dvs sterkere korreksjon av avvik desto større avviket er ,men vet ikke-
    2. Norm used for "level_hp" er Full hos meg ,mens standard verdi er "Room". Hva betyr nå dette?
    Vis vedlegget 651920
    Bare en tanke... FIR filter lengde på 300ms er ikke nødvendig når du har IIR filter opp til 200 Hz.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg er litt nysgjerrig på en ting når det kommer til kinolyd.


    Jeg har Adam Audio GTC77 som Front og Center og også ahr jeg GTC 55 som side og bak,

    Jeg har vel egentlig et vedig bra rom (50 kvarat og mye akustise tiltak).,

    Ogås bruker jeg nå en Denon X6300H.

    Hva oppnår man engentlih med å oppgrader tii StormtTrinnov osv
    Du oppnår som steg 1 å måtte kjøpe effektforsterkere ;) Trinnov og Storm er prosessor uten forsterkerdel :)

    Dette blir litt som å sammenligne et propellfly med et F-35, begge kan fly - men Altitude har en helt annen verktøykasse for å justere og tilpasse for å få det ultimate ut av rommet ditt med dine høyttalere. Ikke minst for å få den beste brukeropplevelsen (alt kan konfigureres).

    Naturligvis, dette medfører at alt blir ekstremt mye mer komplisert som også er årsaken til at Trinnov selges med kalibrerer som kommer på døra di sammen med enheten når den leveres (han blir dessverre ikke værende; men du kan også få bistand av Norsk distributør (eller Trinnov direkte) som kan fjernstyre enheten din for å bistå med å konfigurere etter at grunnleggende kalibrering er gjennomført.
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Har bestemt meg for Altitude-32 8 kanaler, dette er en seriøs investering og nå spares det som F#$#$
    Målsetning i løpet av året. Jeg tror dette kan bli mere enn middels moro :love:
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har bestemt meg for Altitude-32 8 kanaler, dette er en seriøs investering og nå spares det som F#$#$
    Målsetning i løpet av året. Jeg tror dette kan bli mere enn middels moro :love:
    Jeg er helt overbevist om at du blir fornøyd. Skulle du trenge flere kanaler i fremtiden så er det en relativt smal sak å oppgradere.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg er helt overbevist om at du blir fornøyd. Skulle du trenge flere kanaler i fremtiden så er det en relativt smal sak å oppgradere.
    jeg vet ..... ”sky is the limit” (max 64 kanaler iflg Arnaud Destinay)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Det blir nais.
    Har du fått høre Trinnov i aksjon, under skikkelige forhold?
    nei, ikke ennå men Leftfield sverger til Trinnov, og det er vel nok for meg
    Men jeg må selvfølgelig få kjørt en "proof of concept"

    PS: ser frem til Config 7.3.6 :giggle:
     
    Sist redigert:

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ikke noe nytt, men anerkjennelse er alltid bra :)

    Trinnov becomes the first manufacturer ever to receive a second award for the same product line. This is a very meaningful milestone, particularly for its recognition of the importance for today’s products to be built for both performance and sustainability, and its acclaim for how the Altitude platform meets these goals.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fikk byttet ut teppet til et med "lang lugg" :) Overraskende mye dette gjorde for lyden i rommet. Snart på tide med en ny runde kalibrering.

    IMG_2311.JPG


    Brukte "øl-åpneren" som referanse her :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn