Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ser nå at de ht dine ( som var mine ) kunne passet veldig bra i et oppsett nr.2 evt bakhøyttalere 😇
    Ser Veldig bra ut👍
    Jeg har sett et oppsett på nett for mange år siden med 7*800D2 :) Det begynner å bli heftig.

    Edit:
    Du får dem aldri tilbake; disse høyttalerne er verdt pengene - superfornøyd :)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel bare et spørsmål om tid før jeg begynner å montere B&W HTM1 D3 i taket ;)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tror du skal finne deg et nytt rom før det skjer 😎
    Sier meg fornøyd med nåværende oppsett i rommet jeg bruker. Ny senterhøyttaler er på vei selvsagt :)
    Har heller ikke lagt helt fra meg tanken på å utvide med 2 sub'er til.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ligner på det jeg har hos meg ,(stereo) dvs ingen korrigering over 1000hz. Det Gir mest naturlig vokal og innen hissig overkorreksjon av høye frekevenser
    Dette er vel en generell trend, etter å ha fått flat kurve så justerer man ned korrigeringen for å få det som høres best ut. Jeg har kun minimale korrigeringer fra 100Hz opp til 9kHz; for deretter å ha ingen over 10kHz. Bruker forøvrig litt mer korrigeringer på surround og Atmos/DTS:X, men fortsatt ikke veldig mye.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Altitude16 levers nå med Cypress Technology HDMI 2.0 kort (8 innganger, samt benytter Panasonic HDMI-chipset). Det har vel uoffisielt vært sagt fra Trinnov at enheter produsert fra midten av September ville ha det nye HDMI-kortet, men nå er det bekreftet at disse er ute. Det nye HDMI kortet krever software versjon 4.2.16.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Nå er jo dette en surround tråd, men de fleste som eier et Trinnovprodukt eller deler nysgjerrigheten rundt dem henger jo her i denne tråden.
    Ekstra hyggelig er det å kunne bidra med litt selvlært kompetanse til de som velger et av disse flotte produktene, samt absorbere andres fremgangsmåte for å kunne teste selv i eget oppsett.
    Dette er vel kanskje en av de få trådene her inne hvor man i det hele tatt kan gjøre en direkte kopiering, og sammenligning "on the fly" for å oppnå et tilnærmet likt resultat (med noen unntak) Samt dele erfaringer om hvordan Trinnov påvirker resultatet gjennom optimizer.

    @R.E.S. Har nylig fått seg en hendig boks fra Trinnov i hus.
    Vi sparret litt i går for å få en rask start så han slipper å gå i nybegynner fellene som ingen forteller deg om når du handler, og tror han er på god vei til å få en oversikt over mulighetene, samt en lyd han kan komme til å like.
    Gratulerer med en ST2 og velkommen i det gode lag unge mann :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Nå er jo dette en surround tråd, men de fleste som eier et Trinnovprodukt eller deler nysgjerrigheten rundt dem henger jo her i denne tråden.
    Ekstra hyggelig er det å kunne bidra med litt selvlært kompetanse til de som velger et av disse flotte produktene, samt absorbere andres fremgangsmåte for å kunne teste selv i eget oppsett.
    Dette er vel kanskje en av de få trådene her inne hvor man i det hele tatt kan gjøre en direkte kopiering, og sammenligning "on the fly" for å oppnå et tilnærmet likt resultat (med noen unntak) Samt dele erfaringer om hvordan Trinnov påvirker resultatet gjennom optimizer.

    @R.E.S. Har nylig fått seg en hendig boks fra Trinnov i hus.
    Vi sparret litt i går for å få en rask start så han slipper å gå i nybegynner fellene som ingen forteller deg om når du handler, og tror han er på god vei til å få en oversikt over mulighetene, samt en lyd han kan komme til å like.
    Gratulerer med en ST2 og velkommen i det gode lag unge mann :)
    Liten tvil om at den voksenopplæringa var av uvurderlig hjelp når jeg satte opp ST2 Hi-Fi i går. Fikk stramma opp der jeg har hatt problemer med booming i bassen. Typisk at man finner ut av det samtidig som det plutselig kommer to reelle interessenter på høyttalerne mine.

    Så nå har jeg egentlig bare forsøkt meg litt forsiktig fram, før jeg måtte koble fra alt, siden jeg holder på å gjøre meg ferdig med test av noen andre produkter.

    Sånn er jo livet for en hi-fi-journalist.

    Roy
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Om du vil gå helt villmann på fjernkontroll fronten.




    Fungerer med Altitude/ST2 også. Selvsagt kan den konfigureres til eget ønske.
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Trinnov fjernkontrollen er ment for studio/profesjonelle kinoer, hvor fjernkontrollen ligger på et bord (tilgang til alt vesentlige direkte uten å bruke PC, nettbrett eller telefon); så neppe optimalt for sofaen. Den er egentlig ikke tiltenkt Altitude/ST2, men den virker (som er fasinerende nok i seg selv).
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Min B&W HTM1D3 har vært klar til levering en god stund allerede. Det er tilsynelatende hopp umulig å oppdrive stativ (de må produseres). Så worst case må jeg vente til slutten av November, best case midten av November.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Siste rykte fra Trinnov har det kommet info om fra flere kilder, de skal introdusere mulighet for å sende inn enheten for overhaling for en relativt moderat pris (bytte ut alle komponenter som ikke er av siste utgave og gå over for å få den i ny stand igjen, forventer at prisen avhenger av hva som må byttes). Dette gir deg automatisk 5 nye år med fabrikk-garanti (y)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.219
    Antall liker
    9.446
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke om jeg tør sende en komponent til 120 000 kr i posten i disse tider. Får man den hel tilbake? Dekker forsikring slikt?
    Hadde min på service og det var 4 mnd venting med hjerte i halsen...men det endte godt etter mye om og men. prisen var helt grei faktisk rimelig , men bare forsendelsen kostet 2-3 tusen kr mener jeg å huske. Servicen og kundeoppfølungen er mye bedre nå enn for 3 år siden heldigvis.
    «Do not fixit if it aint broken»
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.219
    Antall liker
    9.446
    Torget vurderinger
    2
    Nå venter vi bare på at et annet forum medlem skal få sin lenge etterlengtede Trinnov i hus.
    Da regner jeg det blir liv i leiren her. :cool:
    Hyggelig nyhet, hvor mange Trinnover finns i Norge da? Jeg vet bare om A, T , meg og en til Og så RES da som nettopp fikk sin HIfi ST2, og så har jo OHC solgt den som stod i hylla lenge. Ligger de andre i dekning?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig nyhet, hvor mange Trinnover finns i Norge da? Jeg vet bare om A, T meg og en til Og så RES da som nettopp fikk sin HIfi ST2. Ligger de andre i dekning?
    Estimerer det finnes i område 100 Trinnov prosessorer (stereo+surround for hjemmebruk + profesjonelle utgaver i studio og på kinoer) i Norge.

    Har bare hørt fra Trinnov at det er en del i Norge, Sverige, Finland og Danmark (visstnok en veldig stor andel av verdens Trinnov prosessorer sammenlignet med folketallet) :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Hyggelig nyhet, hvor mange Trinnover finns i Norge da? Jeg vet bare om A, T , meg og en til Og så RES da som nettopp fikk sin HIfi ST2, og så har jo OHC solgt den som stod i hylla lenge. Ligger de andre i dekning?
    Greia er at de andre ikke henger her.
    De får maskinen installert, kalibrert og klargjort så eier bare kan tute på.
    De er mange fra "upper class" som bare vil ha det beste.

    Som @TGB skriver er andelen solgte enheter høyere enn hva man skulle tro når man ser på brukerterskel og pris.
    Det er hvertfall de signalene jeg har fått fra importør.

    Men i Desember sitter det en lykkelig kar på vestlandet, og skrur seg inn i himmelen.😃
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fikk ikke noe tall (i form av antall enheter) å dele, men Norden har litt i overkant av 1% av verdens Amethyst / Altitude / ST2 Hifi.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.219
    Antall liker
    9.446
    Torget vurderinger
    2
    Serienr på siste solgte sier kanskje noe da. Trinnov nummerer fra 000001 og oppover og bør være lett å følge, Ikke noe kryptisk der..
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Serienr på siste solgte sier kanskje noe da. Trinnov nummerer fra 000001 og oppover og bør være lett å følge, Ikke noe kryptisk der..
    Sier veldig lite om hvor mange som er i Norge eller Norden :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ønskeliste til neste FW oppdatering og jul fra Trinnov😉
    1. Excursion curve på alle kanaler, uavhengig av hverandre.
    2. Låse "Listening format" med preset
    3. Supernøyaktig bassmanagment ( selv om de er best i verden på det allerede)
    4. Mic med laserpeker, og vater på toppen av glasshetta.
    5. Strøm til mic fra prosessor.
    Noe mer vi må ha med?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ønskeliste til neste FW oppdatering og jul fra Trinnov😉
    1. Excursion curve på alle kanaler, uavhengig av hverandre.
    2. Låse "Listening format" med preset
    3. Supernøyaktig bassmanagment ( selv om de er best i verden på det allerede)
    4. Mic med laserpeker, og vater på toppen av glasshetta.
    5. Strøm til mic fra prosessor.
    Noe mer vi må ha med?
    1. Jeg har forespurt dette for en god stund siden, de har vært positive til idéen, så vi får bare vente for å se hva som dukker opp.
    2. Har ikke sett behovet; jeg velger preset og listening format i source config; løser alle mine behov (du kan sette opp flere "source" med samme kilde, f.eks flere for Roon).
    3. Det har gått rykter om noe helt nytt her, så vi får forhåpentligvis se hva det betyr. Det er i tillegg til dette også hintet om helt nye bruksområder for Optimizer. Jeg har ingen idé hva dette betyr.
    4/5.Jeg har flagget dette og de har ikke vært negative.

    Jeg vil også gjerne se:
    a) Mulighet for å lagre og hente excursion curve for å bruke på kryss av presets. Det fine med 48V støtte via XLR utgangene for mikrofon er at Trinnov enheten vet at man har koblet til en mikrofon og man kan da unngå "uhell" med å trykk unmute med mic som kilde - det går galt!
    b) Dolby surround upmix som unytter wide kanalene (dette krever ny utgave av Dolby decoder/upmixer - og det kommer fra Dolby, spørsmålet er bare når).
     
    Sist redigert:

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Men uansett!
    Om jeg feks. velger å bruke en input for TV gjennom HDMI 1. må jeg allikevel gå inn å sette fra upmix on native til native om jeg ønsker å benytte kun to kanaler ifb. med musikk programmer på tv hvor stereo er det som gjelder.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Men uansett!
    Om jeg feks. velger å bruke en input for TV gjennom HDMI 1. må jeg allikevel gå inn å sette fra upmix on native til native om jeg ønsker å benytte kun to kanaler ifb. med musikk programmer på tv hvor stereo er det som gjelder.
    Du setter bare opp 2 kilder mot HDMI1 og gjør valgene dine på upmix on native på den ene og native på den andre.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Input connectors (bruk samme input på flere kilder); så er det bare å ha det gøy med Listening Format og alternativt Optimizer Preset
    Skjermbilde 2020-11-14 kl. 02.42.42.png
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har vært en hektisk dag.... Kjøpt 2 * Paradigm Persona Sub, LG OLED CX 77" og venter på levering av B&W HTM1D3 med original stativ. Gøy-budsjettet er uten tvil strekt litt lengre enn planlagt :oops:
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer😃 Men da må det vel bli passe gøy også da? Særlig for naboene når du får ny-subbene i hus😇
    Endelig kan jeg ta hevn for alt bråket ;) De vil ikke skjønne hvor lyden kommer fra engang 😇

    Edit:
    Nå er jo spørsmålet, beholde de 2 eksisterende sub'ene eller ikke. Mistenker svaret her allerede er gitt. 4 er da bedre enn 2? :)
     
    Sist redigert:

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Endelig kan jeg ta hevn for alt bråket ;) De vil ikke skjønne hvor lyden kommer fra engang 😇

    Edit:
    Nå er jo spørsmålet, beholde de 2 eksisterende sub'ene eller ikke. Mistenker svaret her allerede er gitt. 4 er da bedre enn 2? :)
    Ja, fire er bedre enn to! Spesielt hvis du kan plassere de så de fyller en dipp i frekvensresponsen.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har fått plassert sub'ene bak sofaen i det minste; ikke alt av kabler er på plass ennå - men kommer meg der snart :)

    IMG_0674 2.jpg


    Dette er "under arbeid"; så skal gjøre det litt mer vakkert med kabler når jeg har landet på oppsett.
    Men 9.4.9 blir spennende.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Har du fått henta Persona subbene, eller er det meg du venter på🤓
    Ser ut til at jeg muligens får en til Sub1 i hus om ikke så alt for lenge. Nå er entreprenørene ferdig her, siste dag i går.
    Kun elektriker som bråker her nå. Driver å maler, og litt kosmetisk arbeid gjenstår, så regner jeg med jeg kan starte opp kalibreringsjobben her også snart.
    (Når ny sofa er i hus😅)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått henta Persona subbene, eller er det meg du venter på🤓
    Ser ut til at jeg muligens får en til Sub1 i hus om ikke så alt for lenge. Nå er entreprenørene ferdig her, siste dag i går.
    Kun elektriker som bråker her nå. Driver å maler, og litt kosmetisk arbeid gjenstår, så regner jeg med jeg kan starte opp kalibreringsjobben her også snart.
    (Når ny sofa er i hus😅)
    Jeg venter på deg :) fortsatt ikke noe Persona subber i hus. Så er du ledig i morgen eller søndag ? Alternativt seinere i kveld (må få levert TV først).

    Nå har HTM1D3 blitt levert, venter bare på LG OLED CX 77".

    Edit:
    Hifiklubben Drammen stilte med 2 mann som pakket den gamle HTM2D2 pent ned i esken og satt opp den nye. Super service som alltid fra dem (y)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn