TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det ble diskutert bla McIntosh og jeg nevnte vel denne flotte bordklokken. Kun $1800,-

    70EE8EC6-8983-4DB7-BBB1-9E263E6C9C89.jpg


    20EFFA32-5C54-450E-BD50-700CEB0297F1.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    En låt jeg alltid har likt og som også spilles med ujevne mellomrom er Bachman Turner Overdrives «You ain’t seen nothing yet» (1974) En skikkelig gladlåt som man får fot av, iallefall jeg. ;)

    Jøss, det var noe som har gått helt i glemmeboka. ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Skikkelig kult navn på bandet også. Selv jeg kjente meg igjen her. ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det var ikke mye analyse i dag og helt greit det. knarfars PU med 1,5db mismatch fikk etterlengtet ultrasonisk massasje og det gjenstår å få svar på om dèt hjalp.
    Det var veldig artig at vi spredte oss såpass som vi gjorde. Ptb og knarfar i diskusjon i stuen, jorwed_ og ambassadøren i seriøs mekking ved kjøkkenbordet og kanonfotograf soundscape i Tesalongen på jakt etter gode bilder. Selv fløy jeg rundt som en hodeløs kylling, uten mål og mening, men innmari gøy!

    God natt godtfolk!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nå skal jeg ikke vende dette til en McIntosh tråd , men siden man er inne på temaet så er kanskje denne noe for de som savner anlegget for mye når de er ute på farta.
    Prisen vil jeg helst ikke vite. Blir vel ganske tydelig hvor mye man betaler for et merkenavn når man ser hva bordklokken koster.


    22556835955_3029639d8f_b.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro at seansen ble dokumentert :) ser ut som et trivelig gjeng :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Morro at seansen ble dokumentert :) ser ut som et trivelig gjeng :)
    Vi er super trivlige,ikke en eneste som prøver og være noe mer enn de egentlig er. Ingen som omtaler seg selv i tredjeperson eller må ha kaffe til 1000kr kiloen,ei heller ha Rolex for og holde øye med tiden ;). Bare jordnære folk du kan ha en normal samtale med:)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Høres jo rimelig fornuftig ut :) da hadde jeg jo nesten passet inn ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ptb hadde med noen CD for å høre hvordan det låt ifht hjemme hos ham. Jeg fikk ikke med meg om det ble nevnt noe i sakens anledning, men en av CDene var «The Ray Brown Trio». Fantastisk pianojazz og bass med meget bra lydkvalitet.
    Stemmer det. Det var åpningssporet på den eminente platen Soular Energy jeg satt på.
    Å sammenlikne eller trekke frem forskjeller mellom såvidt ulike oppsett og lytterom er hverken noe enkel greie, eller noe som nødvendigvis gir mening heller. Eneste fellesnevneren er jo selve CD-platen:). Det blir jo omtrent som å sammenlikne stueanlegget ditt med det du har i te-salongen.

    Men det som det går an å skrive noe om er lytteinntrykket. Har jo hørt dette anlegget tidligere, selvom det nå er et annet effekttrinn enn forrige gang. Som det vises av de flotte bildene @Soundscape tok så et stua et relativt stort lytterom, og selv der ruver panelene godt. Og - jeg er ganske sikker på at de også krever sin plass for å komme ordentlig til rette. @Jorwed kan kanskje si noe mer om det, all den tid han har prøvd de i et vesentlig mindre rom.

    Nå er det nok også slik at det er høyttalerne (m/subintegreringen) i kombinasjon med rommet som definerer grunnkarakteristikken i dette anlegget og det er et stooort lydbilde som tegnes med de typiske trekkene fra elektrostater - luftig, transparent, finmasket, sømløst osv.

    Det er lett å ty til ordet behagelig, men det må da ikke misforstås dit at det ikke samtidig er engasjerende nok - for det er det. Det må jo kunne gå an å sitte i timesvis foran det anlegget, uten å bli i nærheten av lyttetrett, vil jeg tro. Og om det brukes litt tid til å programmere B&O CD-spilleren, så kan man jo sitte noen timer uten å lette rompa fra stolen også;).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Morro at seansen ble dokumentert :) ser ut som et trivelig gjeng :)
    Vi er super trivlige,ikke en eneste som prøver og være noe mer enn de egentlig er. Ingen som omtaler seg selv i tredjeperson eller må ha kaffe til 1000kr kiloen,ei heller ha Rolex for og holde øye med tiden ;). Bare jordnære folk du kan ha en normal samtale med:)

    O
    Pokker, da er jeg visst ikke helt innafor allikevel:eek:. Hadde Sub´n på armen i går:(

    Men, siden jeg finner det svært vanskelig og relativt unormalt å omtale meg selv i tredjeperson og kaffe i all hovedsak baserer seg på ordinær traktekaffe - eller bålkokt, så håper jeg det kan dras inn til en corner;)

    Fra spøk, til et snev av alvor:): Bæltrivelig er vel et ord @Sluket drar frem til tider, og som jeg synes passer godt. Timene flyr fort, og skravla går (omtrent som jeg antar den gjør i en syklubb) lett rundt mangt et tema - langt utover det musikk og HiFi-relaterte:)
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Morro at seansen ble dokumentert :) ser ut som et trivelig gjeng :)
    Vi er super trivlige,ikke en eneste som prøver og være noe mer enn de egentlig er. Ingen som omtaler seg selv i tredjeperson eller må ha kaffe til 1000kr kiloen,ei heller ha Rolex for og holde øye med tiden ;). Bare jordnære folk du kan ha en normal samtale med:)

    O
    Pokker, da er jeg visst ikke helt innafor allikevel:eek:. Hadde Sub´n på armen i går:(

    Men, siden jeg finner det svært vanskelig og relativt unormalt å omtale meg selv i tredjeperson og kaffe i all hovedsak baserer seg på ordinær traktekaffe - eller bålkokt, så håper jeg det kan dras inn til en corner;)
    kanskje ikke kr1000,- pr kg som ble servert i går, men dyr nok (kr436,- pr kg) ;D

    0F7ACA67-0576-471B-9545-F2BA341AA9FF.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En stille og rolig kveld her i heimen. Har lyttet meg igjennom albumet med Ray Brown Trio og det er veldig bra. Mange klassikere som låter meget bra. Behagelig lyd med bra trøkk når jeg skrur opp. Tusen takk for at jeg fikk dette tipset ptb!

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ I den grad man skal eie noe musikk i et fysisk format så er den platen en klar kandidat. Under forutsetning av at man liker jazz da:)

    Passer samtidig på å ønske deg et riktig Godt Nytt År!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    En stille og rolig kveld her i heimen. Har lyttet meg igjennom albumet med Ray Brown Trio og det er veldig bra. Mange klassikere som låter meget bra. Behagelig lyd med bra trøkk når jeg skrur opp. Tusen takk for at jeg fikk dette tipset ptb!

    Fantastisk plate, har den på vinyl :) Ha et riktig godt nyttår TT

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.735
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siste musikkinnslag fra meg i 2018 og ingen ringere enn Chris Standrings rykende ferske låt og meget vakre låt «Lagrima», som ble lagt ut på YouTube for en snau halv time siden. En passende låt som gir spire til ettertanke på en kveld som denne

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Godt nytt år TT. Skal hilse fra kona og bikkja (hvor sistnevnte definitivt ikke fordrar fyrverkeri).
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Godt nytt år janfrt. Var ute med min mens deg gikk av noen smell og heldigvis brydde han seg ikke. Når det blir som verst senere i kveld, setter jeg på musikk og skrur godt opp, så går det vanligvis greit. Hilse fruen! :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Vi setter (bikkja er jo en Setter; dagens dårligste formulering!) anlegget på bra guffe. Da nytter ikke soft jazz, men noe beinharde saker.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vi setter (bikkja er jo en Setter; dagens dårligste formulering!) anlegget på bra guffe. Da nytter ikke soft jazz, men noe beinharde saker.
    »do what you gotta do, even if its Rock n Roll» ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vel, 2019 drar i vei med å innrømme hva som ikke bra, men å like det i skjul og hva som er dritt som man skal være flau over å fortelle. Jeg la inn i den ene tråden, men angrer for å ha helt bensin på bålet, da jeg tidligere har sagt hva jeg mener om akkurat det å sette musikk i båser, være musikkpoliti og disse andres musikksmak. Jeg skal være den første til å si at den postingen jeg gjorde, var feil. Beklager

    Vi har alle våre favoritter og jeg prøver å dele mine og her er en av dem...

    Bill Ortiz - Ayejaye

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For å lette på min samvittighet, så slettet jeg mitt innlegg i den ene tråden.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Starter rolig og forsiktig på det nye året skjønner jeg.
    Er jo en del bål her inne som kun trenger en lett bris for å tenne:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Starter rolig og forsiktig på det nye året skjønner jeg.
    Er jo en del bål her inne som kun trenger en lett bris for å tenne:)
    ja, det er helt klart og fallgrubene er mange. Lett å holde tunga i feil munn...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Godt nyttår KjellR, hyggelig å se deg her igjen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn