TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Nå over til grønne kabler og SBTouch, her spilles nå ikke basket, som denne NBA artisten har spilt, men fant ut at musikk var bedre. Ben Tankard - Rainy sunday. Med seg har han dessuten Paul Jackson JR. BT har også kallenavnet "The godfather of gospel jazz"

T

TT.

Gjest
    Hver gang jeg ser avatarbildet ditt Dyret, tenker jeg på snekkern med det mexicanske navnet. Jizez!

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Hver gang jeg ser avatarbildet ditt Dyret, tenker jeg på snekkern med det mexicanske navnet. Jizez!
    HAHA! Ja det er ett fantastisk flott bilde... :) Derfor jeg har putta det der.

Det bildet er ett resultat av att en kompiss og jeg hadde konkurranse om hvem som hadde det styggeste (uten å bli ekkelt) profilbilde på facebook... Jeg vant....

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Hvorfor låter det bare bedre og bedre jo lenger ut i natten det blir? Kunne ha sittet her til morrakvisten og lyttet til musikk, men har nok å gjøre i morgen. Det er da ingen forskjell jeg har gjort siden det ble mørkt og til nå. Merkelig fenomen og jeg har opplevd dette mange ganger før. Er det fordi ørene er blitt tilvendt lyden? Har skrudd ned lyden to ganger i kveld, da nivået var for høyt. Er det psyken som spiller inn? Hva skjer?

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Ikke godt å si... Vi kan ikke skylde på alle batterikassene som står til lading på elnettet iallefall :p

• Liker

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Sitter også og hører på musikk, fyr på peisen og hunden og kona sover. Det du, jeg og alle andre opplever, er at mørket utfordrer ørene og ikke øynene. Musikk er ofte best når det er mørkt, men ikke alltid.

Når det gjelder lydnivå, så er det som å bli fartsblind. Jeg guffer på helt til kona spør om det kanskje er høyt nok nå. Da kikker jeg på volumkontrollen og finner ut, ganske raskt, at jeg spiller drithøyt.

Han en god natt og husk å skru av musikken før det er på huet. :)

T

TT.

Gjest
    Dette blir flotte saker. Synd de blir gjemt og ikke synlig, men godt å vite at de er der :eek:

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette blir flotte saker. Synd de blir gjemt og ikke synlig, men godt å vite at de er der :eek:
    Da jeg er på pluss på innkjøpssiden igjen og får bestilt meg kabler og deler så er det denne oppgaven jeg ønsker loddekurs i TT. Håper vi kan få til det. :) Tenk så herlig med (akkurat) lange nok strømkabler.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Vurderer å kjøpe en varmepumpe til. Hadde vært bra med en i 2 etg også. Det blir så varmt her om sommeren at det er nesten uutholdelig å oppholde seg her. Det blir iallefall ikke kjøp fra dette firmaet.

image.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.311
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Nikker anerkjennende til platespilleroppsettet nå ja.
    Det kan ikke låte så verst, eller er all vinylspillinga kun intervalltrening?

Vedr lange skruer på Audio Technica.
    Man ser av og til at de er montert sånn,-uten å nevne estetikken.

• Liker
    T

TT.

Gjest

Nikker anerkjennende til platespilleroppsettet nå ja.
    Det kan ikke låte så verst, eller er all vinylspillinga kun intervalltrening?

Vedr lange skruer på Audio Technica.
    Man ser av og til at de er montert sånn,-uten å nevne estetikken.

Det var mest Donald Fagen The Nightfly og I.G.Y som du skulle nikke til da. ;)

Vurderte skruene den veien også, men designpolitiet nektet. Skruene er ikke så lange som de ser ut på bildene. Har god klaring.

• Liker
    Reaksjoner: ptb
    T

TT.

Gjest
    I pakken var det er par Grado hodetelefoner. Har ingen i Tesalongen og ikke gidder jeg å fly opp og ned for å hente AKGene.

image.jpg

T

TT.

Gjest
    Aner ikke. Lå på brukten her inne for en ok pris, så da slo jeg til. De er nok minst 5 år , for det er vel ca da SR xx i versjonene kom. Har hatt iGrado x 2, SR60, SR125 og RS2 tidligere og er meget godt fornøyd med både lyd og kvalitet på hörlurarna, så da var det ikke noe stuss egentlig.

T

TT.

Gjest
    Nå må vi ha musikk og litt flåsete sagt, første låt fra islandske Mezzoforte som ikke høres ut som "Garden party", her er Cruising

T

TT.

Gjest
    Skal man si litt om forsterkeren som kom inn i anlegget for kort tid siden? Må vel ha vært i februar om jeg ikke husker aldeles feil. Fant denne integrerte forsterkeren på Danmarks svar på finn. Jeg tenkte ikke så mye på prisen, men den ble faktisk nesten 30% dyrere, da valutakursen er som den er. Til alt hell, så unngikk forsterkeren mvatillegget av en eller annen årsak, så det ble en ok pris alikevel.
    Å hoppe etter Wirkola er nok det mest passende for Micromega 2 i denne sammenhengen, da den skulle fylle skoene til en mye kraftigere Technicsforsterker på hele 2x120W, selv med bare 2x75W. Det er ikke alltid hk er synonymt med god lyd. Ei heller denne gang. Denne forsterkeren leverer akkurat det du vil den skal levere, kontant, tørr, men kraftig bass, en ærlig, men ikke analytisk mellomtone og en silkemyk diskant med snert.
    Det oppleves som om det er krefter i overflod,men drar man på over normalt lyttenivå, sier både forsterker og høyttalere i fra om at dette blir for mye. Perfekt til lytting, men ingen partyforsterker mao. Forsterkeren har hele 6 stk innganger, men ingen phonotrinn. Man trenger et phonotrinn som har mye gain, for å få god lyd. Med lav gain får man med egenstøy og støy fra RIAA trinnet og det er sjeldent ønskelig. Forsterkeren kan navngi alle inngangene individuelt og kan i tillegg dempes slik at alle innganger får likt lyttenivå.
    Forsterkeren har mulighet for "biwiring" da den har doble htutganger av banantype. Ikke helt min favoritt, da det forutsetter at bananpluggene er vide og fyller tilkoblingen ellers detter kablene ganske fort ut.Fjernkontrollen fungerer greit og setter enheten raskt i hvilemodus og ved påslag går den rett i Mutemodus. Er greit, hvis man før har spilt i partymodis. Skal jeg rulle en terning, må det bli en svak 5/6. Meget bra byggekvalitet, dårlig bruksanvisning, ikke til partybruk, perfekt til lytting!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn