TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Jeg får leve opp til avataren og spille litt smooth jazz, her er Chuck Loeb, nye gitaristen i Fourplay etter Lee Ritenour og Larry Carlton, med Cruzin´south

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    T

TT.

Gjest
    Har vært så mye teknikkprat i det siste, så litt mer musikk skader ikke. Steve Oliver i velkjent stil med sin siste: Feeling good!

På bilde: Steve Oliver og selveste George Benson! Må ha vært en opplevelse!

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Jeg må be om amnesti til i morgen ang å flytte ht. Er sliten etter en lang dag med både kafferast med Evo 2 og jorwed og rørleggerjobbing hos en kompis etterpå. Slikt tar på, spesielt kaffen som var gratis! Tusen takk jorwed.

Man går aldri tomhendt etter møte med de gutta, ei heller i dag. Så jeg har hjemkommet med både Technics platespillermatte som passet perfekt, takk Evo 2 og ProJect Speed Box II SE, takk jorwed. Et lite skår i gleden var at kabelen mellom Speed Boxen og platespiller manglet. Har fått mekket meg en ny en foreløpig, så nå funker det.

Vis vedlegget 378020
    Hei TT Hva må en gi for en brukt slik speedbox? (så du averterte etter en,så jeg regner med du har oversikt... )

T

TT.

Gjest
    :rolleyes:Førsteintrykket er meget lovende, men jeg trenger tid. I tillegg har jeg nok pådratt meg dobbeltsidig pungbrokk av 3. grad. Uhåndterlige høyttalere å bære

T

TT.

Gjest
    Jeg må be om amnesti til i morgen ang å flytte ht. Er sliten etter en lang dag med både kafferast med Evo 2 og jorwed og rørleggerjobbing hos en kompis etterpå. Slikt tar på, spesielt kaffen som var gratis! Tusen takk jorwed.

Man går aldri tomhendt etter møte med de gutta, ei heller i dag. Så jeg har hjemkommet med både Technics platespillermatte som passet perfekt, takk Evo 2 og ProJect Speed Box II SE, takk jorwed. Et lite skår i gleden var at kabelen mellom Speed Boxen og platespiller manglet. Har fått mekket meg en ny en foreløpig, så nå funker det.

Vis vedlegget 378020
    Hei TT Hva må en gi for en brukt slik speedbox? (så du averterte etter en,så jeg regner med du har oversikt... )
    Den fikk jeg for kr1500,- +frakt.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Jøss det var jo rimelig, Er det noen som har en slik til den prisen så si gjerne fra :)

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette har jeg virkelig trua på TT :)

Siden ikke det ble noe tur i dag, så skal jeg høre litt med sjåføren om vi kan få til noe de nest-kommende dagene.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    :rolleyes:Førsteintrykket er meget lovende, men jeg trenger tid. I tillegg har jeg nok pådratt meg dobbeltsidig pungbrokk av 3. grad. Uhåndterlige høyttalere å bære
    Jeg trodde du hadde hjelp eller folk til slikt. Sikkert et C-moment å bære de betongklossene ned. Klarer Strømtavla å levere nok DC spenning da? ;D

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Ikke noe hjelp å få når man bor alene fandrese

Au, nå angrer jeg på at jeg bar dem ned. Skulderen ble ikke akkurat bedre av det og etter behandling hos fysioterapeuten er det skikkelig vondt. At jeg ikke lærer.....

Her er det strøm nok fandrese. Rauna er 4 ohm og 90db/W, så det går veldig fint. De mangler dog en del i "kjelleren" ift NHTs 12". Har litt trua jeg også Dyret, men jeg må høre mer først. Må få hvilt kroppen litt på sofaen først.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.716
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fine bilder! Kjenner jeg deg rett (hvilket jeg ikke gjør), er vel ikke de PM Audio musene det du har mest tro på :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    He he. De kjøpte jeg brukt fra PM bare for å provosere evt gjester. At de kan ha en misjon på tynne kabinett eller utstyr med roterende deler tviler jeg ikke på, men her er de kun til pynt. De er faktisk veldig fine til å holde verandadøren oppe når det blåser. Åsså er de så søte vettu ;)

T

TT.

Gjest
    Så kommer det "alle" har ventet på zhe verdict, dommen!;;;;

Disse kunne jeg fint levd med som hovedhøyttalere. De går kjellerdypt (35Hz) uten problem og har en bra punch i tillegg til flott diskant og mellomtone, men.... Det er et stort MEN her og det har jeg allerede slitt med i Tesalongen før demping og det er en kraftig resonans i høyttalerne ved en bestemt frekvens i øvre mellomtone. Som om de går i selvsving. Pga dempingen i Tesalongen merkes det ikke, men her er det direkte skjemmende og jeg sitter bare og venter på resonansen når jeg spiller musikk. Mulig intern demping kunne få bukt med dette, men det krever signalgenerator og litt måling. Ved lavt volum er ikke dette særlig fremtredende, men når jeg drar på litt, så kommer fort resonansen. Tror dessuten at forsterkeren medvirker til å fremheve problemet. Ergo, skulle de stått her i hovedanlegget, så måtte det gjøres noen fysiske grep for at de skal låte optimalt. Ikke noen umulighet, men de trives bedre i Tesalongen. IMO. Så da bæres de opp igjen...... NÅ!

T

TT.

Gjest
    Vel vel, da er det prøvd og da slipper jeg å tenke mer på det. Etter å ha koblet tilbake NHT i hovedanlegget, innser jeg at de leverer så det holder. Finner jeg et par til, så kjøper jeg dem tvert. Tok forøvrig basstest på disse også. Ikke noe problem å høre 20Hz. Me like

image.jpg

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ikke runket i ei hagle og skutt på en låvevegg han som kokte sammen de høyttalerne dine nei. :)
    (nei jeg selger ikke) : Har du prøvd jbl monitorer i heimen? De er tullete god valuta for pengene. :cool:

T

TT.

Gjest
    Kremt, trenger ikke hagle for å treffe en låvevegg! Her får ikke en flue fotfeste engang! ;)

T

TT.

Gjest
    Ikke runket i ei hagle og skutt på en låvevegg han som kokte sammen de høyttalerne dine nei. :)
    (nei jeg selger ikke) : Har du prøvd jbl monitorer i heimen? De er tullete god valuta for pengene. :cool:
    skjønner at det er mye innavl og masse fritid på andre siden av jordet, men her er vi mer siviliserte og ikke minst dannete.

T

TT.

Gjest
    Hadde faktisk to par, men solgte et komplett hifianlegg til min bror for kostpris, inkl 201

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.694
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    • Liker
    T

TT.

Gjest
    Desverre noe jeg ikke prioriterer. Kjøpte de for kuroisitetens skyld, for en symbolsk sum

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Å jeg som trodde de skulle bli stående da gitt. Jaja, så feil kan man ta. De låter I hvertfall flott oppe I tesalongen. Homogen og fin lyd I mine ører. Håper det gikk greit å få de opp og at du ikke pådro deg mer enn den dobbeltsidige pungbrokken som du nevnte tidligere I tråden. 8)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Desverre ville de ikke spille med i "storsalen" så de er forvist til Tesalongen igjen. Utseendemessig passet de perfekt i Hovedanlegget, men der får NHT regjere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn