Takk det samme HoJ, håper det går bedre med akslen!God morgen. Nyt dagen.
Det er desverre fint lite i bruk, men ble startet opp i går kveld for en enkel demo. Det blir som du sier for varmt der, da rommet er sydvendt med tak/vinduskarnapp som står i solsteken fra tidlig om morgen til solen forsvinner i 21 tiden.Blir det produsert lyd via Technics anlegget om dagen TT, eller er det gromanlegget i stua som står for "leveransene"..? Regner med det blir varmt i tesalongen på sommerstid.
Hvor ofte bytter man en reim?Her kan man se hvor mye reimen har strukket seg etter mange år i tjeneste
Vis vedlegget 826784
Hvor mange runder er det på Bislet?Hvor ofte bytter man en reim?
Jeg prøver å gjøre ting fullt og helt. Da slipper jeg i etterkant lure på om det var noe jeg kanskje glemte. Kjekt også hvis jeg skulle finne på å selge etterhvert.Du gjør det sannelig skikkelig, TT.
Tore
Om det er noen som lurer på hva en slik "make over" koster, så ble det totalt rundt kr1200,- inkl frakt og avgifter. Skifte av front luke og topplokk var strengt tatt ikke nødvendig og øker ikke verdien på spilleren tilsvarende, men det er som så mye annet her i verden, det er ikke alt som lønner seg, men det er moro å holde på, få det til. Mestringsfølelse, få tankene over på noe positivt og ikke minst øker eiergleden og levetiden på spilleren.
Kjenner til han der, skulle være med og reparere noe hos meg også. Ble bare tull, så det endte opp med at jeg måtte gjøre alt selv. Veldig ukonsentrert type, vandret for det meste bare rundt tilsynelatende uten særlig mål og mening. Gav han til slutt en fot i ræva…Se, jeg fikk hjelp på slutten!
Vis vedlegget 826805 Vis vedlegget 826806 Vis vedlegget 826806 Vis vedlegget 826808 Vis vedlegget 826807
Var på besøk hos TT i går. Fikk høre på 5 forskjeldige annlegg hos han. Alle rom hadde sine kvaliteter. Kosa meg med å høre på forskjellen. Grunnen til at jeg tok med riia`n til TT var at jeg byttet drivrem på platespiller, kjøpte en brukt Nagaoka Mp 200 pickup og bygde denne Ear 834 riian. Når jeg koblet det opp låt det langt dårligere en hva cd låter. For å finne ut av hvor "syndern" er ønsket jeg og prøve riian i et annet annlegg. Hos TT låt den helt greit. Dette er en sak jeg bygde utifra Lencoheaven.com som har lagt ned mye på denne EAR 834 modellen. Printkortene er fra Douk som er på Aliexpress, samme med chassisene. Motstander, condensatorer er fra hificolectivet. Likeretter, Zener, elektrolytter etc er fra Mouser. Trafoer hadde jeg.I skrivende stund står dette til test hos meg. Noen som ser hva det er?
Vis vedlegget 826709 Vis vedlegget 826710
Jeg glemte å spørre deg om det var greit at jeg nevte deg i innleggene, så derfor har jeg ikke nevnt hvem jeg hadde på besøk. Ikke alle som ønsker det.Den
Var på besøk hos TT i går. Fikk høre på 5 forskjeldige annlegg hos han. Alle rom hadde sine kvaliteter. Kosa meg med å høre på forskjellen. Grunnen til at jeg tok med riia`n til TT var at jeg byttet drivrem på platespiller, kjøpte en brukt Nagaoka Mp 200 pickup og bygde denne Ear 834 riian. Når jeg koblet det opp låt det langt dårligere en hva cd låter. For å finne ut av hvor "syndern" er ønsket jeg og prøve riian i et annet annlegg. Hos TT låt den helt greit. Dette er en sak jeg bygde utifra Lencoheaven.com som har lagt ned mye på denne EAR 834 modellen. Printkortene er fra Douk som er på Aliexpress, samme med chassisene. Motstander, condensatorer er fra hificolectivet. Likeretter, Zener, elektrolytter etc er fra Mouser. Trafoer hadde jeg.
Av og til roper det virkelige livet "HALLO" og da får lyd, hifi og "blogg" bare være.Godt å ha deg tilbake, TT.
Nå venter vi bare på @motoren, så er alt vanlig igjen!
Utrolig hvor vant man blir, eller gjerne "forvent", av å finne liv i trådene man prøver å følge!
Tore