TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den var lekker. Ikke mye vits å dra den inn I Fjøset. ;) Gratulerer!

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Beklager ArildD, men sånn er det desverre noen ganger og jeg byttet akkurat spillern med den som stod her og det er en SL-1900. ;)

T

TT.

Gjest
    Den var lekker. Ikke mye vits å dra den inn I Fjøset. ;) Gratulerer!
    Det var en feil på den, så jeg så for meg en lang seanse med fjøsstell, men fant heldigvis feilen kjapt. Så det var veldig gledelig. En annen ting som også er gledelig, er at jeg hadde bilen (2007mod) på "EU-kontroll" og storservice i dag og alt var i orden med begge. Sånt liker jeg. Da er det bare å vente på solskinnet. :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.291
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du må ikke slette innlegget ditt bluesbreaker, det er bare dumt
    Jeg så at Tuborg-reklamen egentlig var sensurert, og ved nærmere ettertanke forstod jeg at det var en grunn til det.
    Derfor slettet.
    Beklager at jeg roter til i tråden din.

• Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.291
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin spiller TT!

Hva slags pick up skal du bruke du på den?
    Spilleren fortjener noe bedre enn den Ortofonen som sitter på.
    Likte den AT 33 pu du har.
    Skal den på Pro-jecten?:)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det går så bra så bluesbreaker. No hard feelings og jeg syns den reklamen er konge!

T

TT.

Gjest
    33EV er tanken å ha på denne ja, selv om Ortofonen overrasker stort. Trodde det skulle bli trist og grått, men Diana Kralls - All for you på 180g låter stort og flott, noe jeg absolutt ikke hadde trodd. Skal bytte over i løpet av kvelden, men artig var det lell.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.400
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med fin spiller. Utfra bildene ser det ut til å være 2gen RPM 6 (m/alu armrør?). Trolig er det nok masse i den til at det går fint med AT33EV.

• Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.291
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    33EV er tanken å ha på denne ja, selv om Ortofonen overrasker stort. Trodde det skulle bli trist og grått, men Diana Kralls - All for you på 180g låter stort og flott, noe jeg absolutt ikke hadde trodd. Skal bytte over i løpet av kvelden, men artig var det lell.
    Jeg har også tro på den kombien.
    Du vil få MYE mer med Audio Technicaen din.
    Er spent på hva du oppfatter som lydmessig forskjeller mellom Pro-ject og technics-spiller med samme plog.
    Bruker du riaa i forsterker eller ekstern?
    Er det forresten micromega, eller hva er det som står oppe nå?
    Ikke lett å følge med!:cool:
    Vi må få rapport!

PS

Det er meget viktig å sette denne spilleren på et egnet undrelag.
    Den oppfører seg nok en del annerledes enn Technicsen som den byttet plass med.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.400
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ 3 minutter er da mer enn lenge nok. Husker ABE (Per Abrahamsen - Elektrocompaniet) i sin tid sa at han visste om et anlegg låt bra eller ikke utfra kneppet som kom da stiften traff plata;).

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Jeg har også tro på den kombien.
    Du vil få MYE mer med Audio Technicaen din.
    Er spent på hva du oppfatter som lydmessig forskjeller mellom Pro-ject og technics-spiller med samme plog.
    Bruker du riaa i forsterker eller ekstern?
    Er det forresten micromega, eller hva er det som står oppe nå?
    Ikke lett å følge med!:cool:
    Vi må få rapport!

PS

Det er meget viktig å sette denne spilleren på et egnet undrelag.
    Den oppfører seg nok en del annerledes enn Technicsen som den byttet plass med.
    Nå skal jeg først si at jeg er en vinylnovise. Jeg har aldri klart å få noen spillere til å låte bra før enn i de siste fem årene, iallefall i mine ører. Har hatt minst fire Rega planar 3, en planar 25 og en Project 5.1 Carbon, 4 stk SL1210med både AT oc9, Elys, Benz, Ortofon MC, MM osv. Felles for de er at jeg aldri har fått dem til å spille skikkelig. Har vært like skuffet hver gang. Den flrste spilleren etter disse var en Denon DP 62 med Denon DL 160 high output MC. Den kombien låt bra og da fikk jeg lyst på mer. Så innom en Sp15 med EPA 501 arm og Grado Reference Master PU. Solgte den til fordel for SP-25 og hjemmemekket plint og AT 9" arm. Gradoen beholdt jeg og den står på denne komboen og er meget fornøyd. Har hatt sans for lange armer, (ikke lovens da) og byttet ut armen med Jelco 750LB som jeg har nå.
    Måtte ha snurrebass i Tesalongen og siden jeg hadde Technics SL-1900 stående, ble den satt opp. Kjøpte AT33EV til den etter massivt skryt her på sentralen og ble ikke skuffet. Varm og fin i klangen. Så kom denne RPM6 spilleren i dag og resten vet dere jo. Må nevne at jeg hadde Technics integrert med meget god innebygget RIAA, men denne ble byttet ut og inn kom en integrert Micromega uten RIIA. Jeg har alltid ment at Rotel RQ 970 RIAA er meget god ift prisen og da jeg hørte at en meget hyggelig mann ved Mjøsens bredd hadde en, bestemte jeg meg for å få kloa i den. Som sagt, så gjort. Så den fungerer meget godt med inntil dagens oppsett.
    Jeg vet at slike spillere er mer krevende ift vibrasjoner og rystelser, men har ikke opplevd noe negativt ang dette enda. Spiller vinyl nå og kan ikke sette fimgeren på noe som skiller denne fra forrige spiller, foreløpig

T

TT.

Gjest
    Det skal ikke stikkes under en stol at jeg synes denne ser ut som en "million" og får en annen kvalitetsfølelse og vil sikkert få flere anerkjennende nikk i miljøet enn den gamle sliter, men akkurat DET skiter jeg i. Dette er avsolutt ingen dyr spiller, men oppleves slik og kan sikkert tweakes masse, noe jeg ikke skal gjøre. Da er det bedre å tweake mannen som lytter ;)

Sist redigert av en moderator:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.291
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil ikke si at du er helt novise på området utfra lista du ramser opp med vinylremedier, men det var kanskje ironisk?
    Håper likevel du tok deg litt bedre tid enn 3 minutter da du satte opp Audio Technicaen:rolleyes::cool:

T

TT.

Gjest
    Jo faktisk bluesbreaker. Jeg har aldri prioritert vinyl som så mange andre her inne gjør. Jeg har skilt ut og kvittet meg med mange plater jeg ikke har noe forhold til. For tre år siden ga jeg bort ca 1500 LP som jeg hadde arvet/fått i gave av min bror. Masse pop, jazz, blues og rock. Sikkert dumt økonomisk sett, men så da og nå ikke noe verdi i det. Har spilt cd og kost meg med det. Siden jeg aldri fikk særlig swung over vinylspillingen, ble den nedprioritert og derfor brukte jeg heller ikke noe mer tid på å tilegne meg viten om hvordan jeg skulle få det til å spille bra. Jeg er nok for utålmodig ;D Det hjelper lite å ha mange spillere hvis man ikke vet hvordan man skal bruke dem for å få mest ut av dem. Det er først i det siste jeg har fått mer sansen

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Så kom 33EV på plass. Den gjør seg iallefall ikke bort visuelt. Lytteintrykk kommer etterhvert. Satt den på for 3 min siden

Vis vedlegget 373415
    korrigering: brukte lang tid på sette opp PU, men innlegget ble postet tre min etter jeg var ferdig med oppsettet. EDIT: Benyttet Geo Disc fra MFSL og den er genial og rask å bruke. I tillegg stiftevekt mm

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.400
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Utfra det bildet ser det nesten ut som om skruene er i grenseland lange.

Godt å se en PU satt opp av en med et snev av estetisk sans. Skruesporene står parallelt. Neppe tilfeldig. Dog trekker jeg 1 poeng grunnet ulike underlagsskiver ;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    ^ Utfra det bildet ser det nesten ut som om skruene er i grenseland lange.

Godt å se en PU satt opp av en med et snev av estetisk sans. Skruesporene står parallelt. Neppe tilfeldig. Dog trekker jeg 1 poeng grunnet ulike underlagsskiver ;)
    Ha ha, så du fikk med deg at jeg satte skruene likt. Godt observert og gjort med hensikt. Hadde to like plastskiver, men den ene ble borte under montering. Godt observert det også. Rart jeg ikke fikk trekk for rottereiret av ledninger bak PU.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.400
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Jeg ble så imponert over skruene (selvfølgelig også i messing, som visuelt absolutt gjør seg best på en AT33-variant. Fint at det følger med slike) - og samtidig så frustrert :) over skivene at jeg rett og slett ikke registrerte det lednings-kjarvet, før det knatrert i tastaturet. Da hadde jeg nok trukket 1 poeng til ja. Men, det dommeren ikke har registrert når han trykker på knappen gjelder jo ikke:cool:

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Har spilt noen skiver i kveld og det virker som om det er litt høyere signal i venstre kanal jmf høyre kanal. Det blir en ny gjennomgang av innstillingene i morgen. :)
    Mulig det er ny leke, men det er moro å spille vinyl

• Liker
    Reaksjoner: ptb

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Beklager ArildD, men sånn er det desverre noen ganger og jeg byttet akkurat spillern med den som stod her og det er en SL-1900. ;)
    Er det lov å spørre om hvor meget han du handlet med måtte legge i mellom? :rolleyes:

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Det er alltid hyggelig å lese i tråden din TT. Lun og god humor, med ett lite snev av ironi er deilig.
    Dette er absolutt underholdning på høyt nivå ;-)

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Også blei jeg mektig imponert over den rekka med vinylsnurrer du har hatt innafor døra ja ;-)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    ;)Takk for det Erik S, det er etter min mening noen godbiter der. I allefall to!

T

TT.

Gjest
    ^ Jeg ble så imponert over skruene (selvfølgelig også i messing, som visuelt absolutt gjør seg best på en AT33-variant. Fint at det følger med slike) - og samtidig så frustrert :) over skivene at jeg rett og slett ikke registrerte det lednings-kjarvet, før det knatrert i tastaturet. Da hadde jeg nok trukket 1 poeng til ja. Men, det dommeren ikke har registrert når han trykker på knappen gjelder jo ikke:cool:
    siden du har bemerket det, burde jeg kutte ut plastskivene?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.400
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    siden du har bemerket det, burde jeg kutte ut plastskivene?
    Rent estetisk synes jeg ikke det gjør noe med skiver under skruene - om de er LIKE vel og merke;). De har jo sin praktiske misjon også.

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn