TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.302
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Skål til både øst og vest for folkeskikken og sør og nord for Sinsenkrysset, Polarsirkelen, den magiske sirkel, og andre rævhol! (Innbefatter våre naboer i øst vest og spesielt i sør!) 😱😂👍
    Kan jeg få den igjen...... og helst i "pink" :cool:

• Haha
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er lenge sidan den er brukt, men den virka ok. D4 og karbonfiberbørste tok over.
    Jeg testet min motoriserte platebørste akkurat nå og den virker veldig effektiv
    Testet på en gammel plate med mye støv.

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.231
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vellet her jeg bor (tidligere nevnt ang vedtyveri) er av den aktive typen heldigvis, så de har påkostet oppgradering av flere turstier her og det er full aktivitet nå. Om det blir asfalt, tviler jeg på, men det blir nok fint etterhvert. En av stiene går forbi aldershjemmet og en gammel gårdsdam og der pleier det å være ender og gjess hvert år. Fint for de eldre at de får bedre tilgjengelighet dit. I tillegg settes det opp lys, så det føles tryggere på kveldstid.vi gikk der nå og det blir nok meget bra når det er ferdig

Vis vedlegget 792515
    Er det dette de kaller Folkestien?
    Driftig vel dere har.

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Er det dette de kaller Folkestien?
    Driftig vel dere har.
    Ja, det er deler av den som nå rustes opp. Vellet har dessuten stått for aktivitetsparken bak Knapstadhallen, med Pumptrackbane, sandvollyballbane, zipline, frisbeebane, sykkelcrossløype, benker og belysning. Den delen som rustes opp er til høyre for innkjørselen til Kristianiaveien, akkurat der bakken begynner mot Tomter

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg var kanskje litt kjapp med testen av denne motoriserte platebørsten. Det er altså en roterende børste i PVC, akkurat som platene, i bunnen av apparatet. Mulig det også er en vifte inni, for den skaper en sugeeffekt når den roterer og dermed lettere fjerner støvet. Den fungerte meget bra og kan fint erstatte en hvilken som helst platebørste. Jeg lot platen som skulle børstes rotere på 33.34 rpm og holdt børsten lett over platen. Avsluttet som jeg gjør ellers, førte børsten ut mot kanten. Platen ble minst like ren som med en kullhårsbørste. Om denne børsten fortsatt er i salg, vites ikke, men den heter National BH-651E og da er det bare å søke. Om man liker duppeditter like mye som meg, så er dette en "MÅ HA" sak og jeg kan fint anbefale denne! Tommel opp!

Sist redigert:

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.733
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat det jeg har savnet; en platestøvsuger. Mitt intrykk at på en rekke plater, særlig de som blir statiske, flytter en ordinær børste bare støvet rundt omkring og ikke av plata . Mye blir igjen.
    På 80-tallet hadde en kompis en sak som het vac-o-rec; en platestøvsuger der du satt plata oppi i dings som roterte plata og børstet og sugde støv av plata. Den var effektiv. Totalt støvfrie plater.....

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.733
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp. Synd de ikke er i salg lengre.

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det nærmer seg slutten på pakkerushet og det gjenstår kun to tre hifirelaterte ting på inngående. Jeg har fått byttet ut masse med ting som jeg har hatt lyst på uten at det har gått ut over økonomien på noen som helst måte og det var også målet. Jeg har fortsatt flere ting for salg og det er noe interesse å spore. Stresser ikke med det, for plutselig løsner det.
    det aller beste kjøpet eller det som har gitt meg aller mest eierglede foreløpig, er SL1210 med Ortofon og det nye lokket. Jeg tror ikke eiergleden hadde vært like høy uten den PU, så tusen takk @Olav E for den handelen. Dernest kommer nok kassettspilleren, da den er sjelden som hønsetenner her i Norge. Sl-15 med TMC200 har jeg ikke glemt og det var et regelrett kupp til prisen. Ellers er det masse annet å glede seg over. Den lille forsterkeren, to strømpadder, ATVM95SH, shell, kabler, puck, merker, lys, børste, fjernkontroller, karusell cd, to sett med rørhøyttalere, plater, kassetter, caps, t skjorter, originale 45 adaptere, overhang gauge fra Albania og ikke minst en Topping DAC. Og sikkert noe jeg har glemt. Som man skjønner, så har det vært travel tid og det har jo blitt en del penger. Det rare er at jeg har fått bedre plass, spesielt i Værste. Nå er det på tide å nyte og bli kjent med alt det nye. Ha en fin kveld..
    Vlad Stecker - Evening groove

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Da er det allerede kvelden på meg. Mye bra musikk er lyttet til, ny forsterker er satt opp i Stueanlegget og det skal sies; det er nok noen eldre som har hatt denne forsterkeren før Etter at den ble satt i hyllen og ble stående på, bare for at jeg skulle finne ut hvor varm den ble, har den avgitt en parfymeduft jeg forbinder med eldre damer på 70 tallet. Litt sånn som da jeg var på besøk hos min grandtante, moster Borghild. Denne lukten ble kraftigere jo varmere forsterkeren ble, så jeg måtte rett og slett skru den av. Til og med øllet fikk denne parfymesmaken, synes jeg. Så nå er værmeldingen sjekket og forsterkeren er frakoblet og satt utendørs under tak til i morgen, i første omgang. Då får jeg håpe at lukten gir seg.
    Takk for i aften!
    Chieli Minucchi - Night grooves

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.402
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hahaha!
    Har hatt akkurat samme opplevelsen selv, bortsett fra at det var noe ala Old Spice. Dingsen måtte faktisk selges til slutt, lukta helt hoppetau.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    God morgen!
    Ingenting er som å våkne opp, logge seg inn og det første man møter er @HasseBasse sine leketøy. Da er liksom dagen allerede ødelagt mentalt og moralsk. La forfalle begynne! Alle andre får ha en berikende dag!

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.302
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    God morgen!
    Ingenting er som å våkne opp, logge seg inn og det første man møter er @HasseBasse sine leketøy. Da er liksom dagen allerede ødelagt mentalt og moralsk. La forfalle begynne! Alle andre får ha en berikende dag!
    Siden de, som følger tråden din, vet hvem som tok originalbildet...... ja så er jeg helt trygg og rolig..... var det en hård natt?? 😂 😂 😂 😂 😂

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.467
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Snuser forsiktig på ideen om å anskaffe no' eldre Technics forsterkeri (1979 -> 1981). Separate komponenter eller integrert? Tja, si det...
    Men først skal den planlagte(..?) kassettspilleren evt. være i hus. :)

Foreløpig følger man TT sine go'stunder i salongen - blir inspirert av bilder & historier ...

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Snuser forsiktig på ideen om å anskaffe no' eldre Technics forsterkeri (1979 -> 1981). Separate komponenter eller integrert? Tja, si det...
    Men først skal den planlagte(..?) kassettspilleren evt. være i hus. :)

Foreløpig følger man TT sine go'stunder i salongen - blir inspirert av bilder & historier ...
    Om du går for integrert, så kan jeg anbefale SU 8080. En meget habil og kraftig forsterker på 2x72W i 8 Ohm. Det er ikke mange rene pre/effekt komboer fra den tiden, men SU9070 og SE9060. Pre er ganske enkel å få tak i, men effekttrinnet er mer sjeldent

3E022D01-99DD-4759-9D51-3ADF5F208333.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Når det gjelder SU 8080, har jeg hatt fire stk av denne og i skrivende stund har jeg tre. Det var kanskje ikke så mange integrerte på den tiden som hadde separate transformatorer for hver kanal?
    Jeg har forøvrig to stk av tuneren som står oppå (ST8080)

54DCF377-A9A7-436A-A0CF-DB3C0A83E781.jpeg

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.302
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Etter nattens lufting av "lille lorden" (SU -V3), har nærmest parfymelukten forsvunnet. Om jeg stkker mesen helt oppi, lukter det jo, men det kan jeg leve med. Regner med at den blir borte etterhvert. Har dessuten koblet "no name" ht til på B utgangen, bare for å ha muligheten til å lytte på dem ved ujevne mellomrom.
    image.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn