sorry fosse en god tanke du hadde der,spiller hovedsakelig pink floyd-dire straits-blues ,stort sett den sjangeren.
cd spilleren skal brukes i sammen med asiatisk rør utstyr og holder på med nyinnkjøp på høytaler siden.
tror det blir SA 1750, en høytaler jeg liker veldig godt.
med hilsen frank
Må innrømme at jeg stusset litt over musikksmak og muligens høyttalervalget..
Har selv hatt SA i hus og prøvd dette på samme musikk som du foretrekker, men det ble helt feil i mine ører..
"pertentligheten" i SA passer ikke til den type musikk i mine ører..
Men jeg tenkte egentlig mer på dette som er tatt opp litt tidligere i tråden her, dette med hva slags lyd du egentlig ønsker deg av en spiller..
Mine ører foretrekker en billig spiller som
Advance Acoustic MCD-203 som har mye franske følelser og som smaker forteffelig på slik musikk som du hører mest på..
Men så er det dette med matching igjen da..
Jeg har prøvd alt fra RCA NOS rør og til Tesla/JJ og det aller meste i mellom, for i mine ører representerer RCA den varmeste og den mest behagelige lyden, mens Tesla/JJ er på den andre siden som heller mer mot steril/kjedelig/livløs transistorlyd..
Mitt valg endte på Siemens Halske ECC83 som er mer oppløst og detaljert enn Tesla/JJ, men som har en del av varmen og sjelen som er i RCA..
Egenlyden i spilleren går igjen uansett åssen rør jeg putter i spilleren, så det er viktig og velge rett spiller med en gang..
Rør gjør fryktelig mye med lyden, selv om egenlyden i spilleren går igjen..
Selv med ekstern DAC så er det ganske mye egenlyd fra spilleren som går igjen..
Dette er hvertfall hva mine ører oppfatter..
Det er nå en del forhandlere som har AA MCD-203, så om du får låne en demo spiller over helgen, så vet du hvertfall om dette er noe som faller i smak..
Hvis du bor i nærheten av Drammen, så ta deg en tur innom
JFS Sound Systems og spør om å låne demo spilleren hans..
(John er en utrolig hyggelig kar som låner ut det meste)
Ønsker deg lykke til i jakten på en ny spiller..
PS: original rørene i AA MCD-203 er ikke mye å skryte av, mine gikk rett i søpla..