Turntable Anti-static Record Cleaning Arm

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2

Vedlegg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Prøvde denne i "gamle dagar", og bestefaren, ein dings laga av akryl. Eg hadde problem med dei på mine dåverande spelarar med lette kabinett, slik at rillene vart "avspelte" med resonnansen i kabinettet som forsterkar. Eg hadde heller ikkje nokon gevinst elektrostatisk, då eg sjeldan har hatt plager med dette. Støv fjernast betre og lettare på andre måtar. Men tanken om å fjerne elektrostatiske spenningar er god, og eg har høyrt iallfall ein entusiast lovprise produktet.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Er det dette prinsippet Transrotor bruker på noen av sine spillere? Virker som de leveres som tilleggsutstyr til deres spillere. Kanskje Hifi-stasjonen kunne dele litt informasjon om virkemåte og evt. effekt?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Her bruker man store beløp på støysvake motorer og enda dyrere strømforsyninger og så skal en feste denne pinglegreia til plinthet og la den subbe over plata. Nei, kjøp deg heller en zerostat hvis du har problemer med statisk elektrisitet, evt. noen potteplanter for å øke luftfuktigheten.....

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
FZ skrev:
Her bruker man store beløp på støysvake motorer og enda dyrere strømforsyninger og så skal en feste denne pinglegreia til plinthet og la den subbe over plata. Nei, kjøp deg heller en zerostat hvis du har problemer med statisk elektrisitet, evt. noen potteplanter for å øke luftfuktigheten.....
Ja. Gjør noe med luftfuktigheten. For tørr luft er den største og vanligvis eneste årsak til statisk elektrisitet. Sjekk hva du har med en billig fuktighetsmåler. Du vil bli overrasket over hvor tørt det er. For å være på den sikre siden bør relativ luftfuktighet være over 40%. I hvert fall over 30%.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Audiomix skrev:
FZ skrev:
Ja. Gjør noe med luftfuktigheten. For tørr luft er den største og vanligvis eneste årsak til statisk elektrisitet. Sjekk hva du har med en billig fuktighetsmåler. Du vil bli overrasket over hvor tørt det er. For å være på den sikre siden bør relativ luftfuktighet være over 40%. I hvert fall over 30%.
Veldig enig. Jeg pleier å ha en skål med vann og en svamp stående i umiddelbar nærhet av platespilleren. Mener at dette var et tips fra Van den Huul på hans eminente hjemmesider. Senker statisk støy merkbart! Skulle imidlertid gjerne hørt noe om virkemåten til disse børstearmene som tross alt tilbys på seriøse spillere i dag..

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Noen flere som har synspunkter på dette?

Topp Bunn