TV2 reporter har forhold til  terrorsiktet

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja nå fikk vi oppleve det også.
Er hun den eneste? Skal vi sitte foran nyhetssendingene å lure på om vedkommende reporter har ryggen fri?

Inntil nå vil ikke journaliststanden identifisere vedkommende, ut fra personvernshensyn. Tenkte de på det da de drev Tore Tønne i døden, eller da de nesten drev Marit Christensen til selvmord? ???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Re: TV2 reporter har forhold til  terrorsiktet

Det er alltid noe annet når det gjelder en av "våre egne" ! :p

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Ja nå fikk vi oppleve det også.
Er hun den eneste? Skal vi sitte foran nyhetssendingene å lure på om vedkommende reporter har ryggen fri?

Inntil nå vil ikke journaliststanden identifisere vedkommende, ut fra personvernshensyn. Tenkte de på det da de drev Tore Tønne i døden, eller da de nesten drev Marit Christensen til selvmord? ???
Jeg er litt usikker på hvor du vil, jeg oddgeir. Er det et problem at en som har arbeid som journalist har en venn som viser seg å gjøre noe kriminelt? Foreløpig er INGEN dømt, det kommer også fram at påtalemyndighetene har en relativt tynn sak.
Jeg ser som sagt ikke at denne journalisten har gjort noe galt. Jeg aner ikke om mine venner kommer til å finne på noe sprøtt i fremtiden, bare for å ha det nevnt.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Jeg er litt usikker på hvor du vil, jeg oddgeir. Er det et problem at en som har arbeid som journalist har en venn som viser seg å gjøre noe kriminelt? Foreløpig er INGEN dømt, det kommer også fram at påtalemyndighetene har en relativt tynn sak.
Jeg ser som sagt ikke at denne journalisten har gjort noe galt. Jeg aner ikke om mine venner kommer til å finne på noe sprøtt i fremtiden, bare for å ha det nevnt.

Honkey
To ting.
Jeg kritiserer pressen for å beskytte sine egne, men outer andre så fort sjansen byr seg, jfr. de 2 eksemplene.
Jeg mener personvernet bør gjelde alle, ikke bare ens egne kolleger.

Jeg mener det er svært kritikkverdig av en journalist å menge seg med kjente kriminelle. Det kan umulig være heldig for dømmekraften vedr. fremtidige reportasjer fra dette miljøet.
Hun er ferdig som journalist i flg Kokkvold. Akkurat der er jeg enig med ham.

K

knutinh

Gjest

Journalister er vel oen ganger nødt til å menge seg med kriminelle ifbm sitt yrkesvalg?

Ellers er det jo ikke alltid at begge parter tar med seg rulleblad og framtidsplaner til første stevnemøte?

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Journalister er vel oen ganger nødt til å menge seg med kriminelle ifbm sitt yrkesvalg?-k
Selvfølgelig. Noe annet er å innlede et kjærlighetsforhold.
Dette kan jo senere brukes mot dem. I TV2 redaksjonen er man nå redde for at vedkommende terrorist har hatt tilgang til interne dokumenter, kilder etc.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Det er ingen unnskyldning i dette tilfellet at man ikke vet om sine venner planlegger noe galt i fremtiden. Dette var en notorisk kriminell, han var vel tidligere leder for en av disse kriminelle gjengene, han har uttalt at han hater norske verdier, men det var nå ikke verre fatt med dette hatet enn at han holdt seg med flere norske damer mens han selv er gift og har to unger. En journalist burde vite bedre enn å omgås en med en slik bakgrunn, og det at man nå prøver å holde hennes bakgrunn skjult fører som man ser til spekulasjoner. Det er tross alt begrenset hvor mange kvinnelige unge reportere man har i TV2 og folk kommer til å spekulere til TV2 har vært ute og dementert en etter en.

Noe kan kanskje journalistene selv lære ut av dette, for nå er det en av deres egne som er utsatt for heksejakt.
Ikke kjekt for noen det..

Z

Zomby_Woof

Gjest

Vel, vel.

Noen kvinnfolk er rett og slett steike tette i huet.

Sånn er det bare, og vi må lære oss å leve med det.

Aylar ble forresten sitert i avisen forrige dagen.
Da hun ble dømt for fyllekjøring sa hun:

"Jeg står for det jeg har gjort".

::)

A

Antonx

Gjest

Hun har i allefall tråkket over en strek. det er vanlig å "pleie kontalt" men kildene sine. Det skjer ikke bare i TV2. Jeg har fått høre at SMS meldingene gjalt en lengre opphold i Pakistan.

Jeg synes oppriktig synd på henne og Politiet har tydelig brukt henne for hva det er verdt.

Jeg har jobbet med henne noen ganger men det er vel dårlig gjort å legge ut navnet selv om noe alt har gjort det. Hun har vært mye på skjermen og da er det ekstra ille at hun blir gjenkjent (og hun har nylig giftete seg... uff uff) Det blir uansett offentlig engang regner jeg med.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2

Hehe, det plutselige innslaget av selvrettferdighet i pressen er hysterisk. De sensurerer alt som finnes av debattfora også.

VG kaster ut alle som spekulerer fra forumet.
Veggavisen er stengt for "velikehold".
Wikipedia-artikler er låst.

Ja, disse journalistene...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Hehe, det plutselige innslaget av selvrettferdighet i pressen er hysterisk. De sensurerer alt som finnes av debattfora også.

Wikipedia klarte de ikke å stenge.
Der har hun figurert i flere timer tidligere i dag, før innlegget ble slettet. Men alle endringer der blir jo loggført........

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Så kan man jo lure på hvorfor HFS var nede i helgen da.. ;)

I mangel av å huske så mange av disse damene i TV2 var det henne jeg også tenkte på ja, hun har jo vært mye involvert i Nokas-saken.

A

Antonx

Gjest

I motsetning til VG forumet blir vel ikke dette sensurert? ::) Ikke så mange finner på å sjekke her hehe.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2

Jeg har ikke sagt noen ting.

W

wurst

Gjest

Hun har i allefall tråkket over en strek. det er vanlig å "pleie kontalt" men kildene sine. Det skjer ikke bare i TV2. Jeg har fått høre at SMS meldingene gjalt en lengre opphold i Pakistan.

Jeg synes oppriktig synd på henne og Politiet har tydelig brukt henne for hva det er verdt.

Jeg har jobbet med henne noen ganger men det er vel dårlig gjort å legge ut navnet selv om noe alt har gjort det. Hun har vært mye på skjermen og da er det ekstra ille at hun blir gjenkjent (og hun har nylig giftete seg... uff uff) Det blir uansett offentlig engang regner jeg med.
Nå gjør du oss nysjerrige, si like godt hvem det gjelder!

A

Antonx

Gjest

Nå gjør du oss nysjerrige, si like godt hvem det gjelder!
Det er jo bare å trykke på linken ovenfor så har du svaret... (trodde jeg hintet nok jeg kremt..)

Dette er bare å bekrefte, ikke sette ut rykte ikke sant? Ikke noe galt i det vel?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Nå har jo vi her på sentralen kjent identiteten til denne reporteren en tid.
Også på andre diskusjonsfora har navnet florert, for så å bli slettet.
TV2, Nettavisen, VG, Aftenposten m.fl. har hele tiden hevdet at vedkommende journalist ikke skal identifiseres, grunnet at hun hverken er mistenkt eller siktet for noe som helst.
Jeg skal la den debatten ligge her, men jeg må si at jeg lo høyt da jeg så dagens VG, der de med krigstyper annonserer at vedkommendes identitet kan finnes i dagens Finansavisen.
Dette er dobbeltmoral på høyt plan, og kostelig undeholdning. Jeg regner med at Finansavisen har et forholdsvis smalt nedslagsfelt  sammenlignet med VG, og visste ikke folk det fra før, så får de vite det nå.

Gratulerer til VG. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1

Aldri helt skjønt meg på de jentene som absolutt må på de verstinggutta...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Re: TV2 reporter har forhold til  terrorsikte

Hvorfor ser jeg av og til for meg en flokk selvrettferdige sladrekjerringer når jeg leser her ?

V

villov

Gjest

Hvorfor ser jeg av og til for meg en flokk selvrettferdige sladrekjerringer når jeg leser her ?
Fordi du er sur. ;)

V

villov

Gjest

Jeg ? Sur ? Aldri.
:)
Bra! Da er alt som det bør være. :)

Er ikke mye å sladre om i denne tråden da. Det er jo en kjent sak nå.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.486
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1

Mer forunderlig at vedkommemnde journalist har blitt permittert fra sin stilling i tv 2 uten å ha blitt siktet eller funnet skyldig i noe men etter hva jeg forstår blitt permittert på grunn av at hun kjenner en person godt.....privatlivets fred.osv. jobb er jobb, privat er privat.....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Re: TV2 reporter har forhold til  ter

Sannheten kan av og til være veldig stygg når man får visuallisert den !

Hvis dama visste noe om atentater uten å varsle politiet er det selvsagt kritikkverdig og muligens straffbart. På den andre siden skal vi ikke glemme at man av og til gjør ekstremt dumme ting når man er forelsket. Å forlange hennes hode på et fat er vel noe i overkant ? Å ta fra henne jobben på grunn av dum tabbe er vel også noe heftig.

Det jeg virkelig reagerer på er den selvsensur media har utøvd i denne saken når det er en av "deres egne" som er midtpunktet. Hvor ble det av den gravende undersøkende journalistkken ? Det vi vet pr i dag er jo mest rykter, hadde det vært en politikvinne ville HELE historien vært kjent nå ! Norske media har god grunn til å skjemmes synes nå jeg !

L

Lydtekniker

Gjest

Aldri helt skjønt meg på de jentene som absolutt må på de verstinggutta...
Forklaringen er faktisk såre enkel - et nedarvet overlevelsesinstinkt fra gammelt av hos jenter får dem til å tiltrekkes av den typen mannfolk som ikke ville nølt med å drepe naboen og stjele maten hans dersom det skulle bli krisetider. Jenter som var sammen med denne typen menn, hadde større sjanse for å overleve. Evolusjon i praksis.

...og nei, jeg sier ikke at alle jenter er sånn, men det er en kjennsgjerning at mange jenter tiltrekkes av bad guys.

A

Antonx

Gjest

Jeg kan godt forstå at det reageres mot skjermingen men kan også forstå TV2 ledelsen. Til tross for at hun har tråkket i salaten vil de ikke henge henne ut offentlig. Hun har det tøft nok fra før. Karieren som journalist er nok over og journalister er stort sett temmelig bevisste på sitt valg av yrke. Omtrent alle i media vet hvem det er og skjønner ikke hva hun har holdt på med. Det gjør ikke saken letterer at hun giftet seg i sommer med en Dagblad journalist. Det er det kanskje ikke så mange som vet ennå. Antagelig utro i tillegg.

A

Antonx

Gjest

Forklaringen er faktisk såre enkel - et nedarvet overlevelsesinstinkt fra gammelt av hos jenter får dem til å tiltrekkes av den typen mannfolk som ikke ville nølt med å drepe naboen og stjele maten hans dersom det skulle bli krisetider. Jenter som var sammen med denne typen menn, hadde større sjanse for å overleve. Evolusjon i praksis.

...og nei, jeg sier ikke at alle jenter er sånn, men det er en kjennsgjerning at mange jenter tiltrekkes av bad guys.

;D ;D ;D

P

Parelius

Gjest

Det gjør ikke saken letterer at hun giftet seg i sommer med en Dagblad journalist. Det er det kanskje ikke så mange som vet ennå. Antagelig utro i tillegg.
Et av hovedpoengene på TV her forrige dagen (i ett eller annet debattprogram). Men det er da ingen stor ting, bare kvinnens troløse karakter som gir seg tilkjenne.

I Humes "En avhandling om menneskenaturen", sier han om Kyskhet og Tilbakeholdenhet (disse kvinnelige dygder):

Alle menneskelige skapninger, og særlig kvinnekjønnet, er tilbøyelig til å overse mer fjerntliggende hensyn og isteden gi etter for den fristelse man møter i øyeblikket. Og fristelsen er her den sterkest tenkelige; den nærmer seg umerkelig og forførende; og en kvinne kan lett føle, eller innbille seg selv, at hun nok vil finne sikre midler til å beskytte sitt rykte og unngå alle skadelige konsekvenser av sine nytelser.
....
Således kan ungkarer, hvor utsvevende de enn er, ikke unngå å bli sjokkert når de opplever tilfeller av utuktighet og skamløshet hos kvinner.

Ja, ja.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
295

Etter hva jeg kan se er vedkommende journalist tilhenger av offentlighet....

http://journalen.hio.no/innenriks/article26075.ece?service=print

Vil overvåke

Karianne Solbrække er krimreporter i TV 2. Hun vil ha tillatelse til å filme inne i rettssalen, slik at systemet blir mer gjennomsiktig.

– Vi vil at presse og publikum skal få overvåke rettssystemet, og følge med i viktige straffesaker. Hvis det skjer vil jo Vær Varsom-plakaten regulere hvem og hva som skal filmes og ikke, og hindre at for eksempel voldtektsofre kommer på TV, sier Solbrække.

TV 2 har de tre siste årene søkt om å få filme de største rettssakene.

– I ankesaken til Kristin Kirkemo Haukeland, en av de tiltalte i Orderud-saken, fikk vi filme prosedyrene i høyesterett. Det er nok lenge til vi får filme hele rettssaker, men det går sakte, men sikkert framover, sier Solbrække.

– Politiet mener større offentlighet vil svekke personvernet og tryggheten. Hva mener du om det?

– Jeg er ikke tilhenger av de argumentene. Vi vil uansett få ut informasjonen, det blir bare mer tilfeldig hva som kommer fram. Større offentlighet vil forhindre ujevn dekning sier Solbrække.

I løpet av uka venter hun svar på den siste søknaden TV 2 sendte ut, angående Much-saken.

– Vi ønsker å filme deler av forklaringen til en av de tiltalte. Får vi det, skriver vi norsk rettshistorie.

Mange hemmeligheter

Selv om advokat Geir Haugen er for åpenhet i det offentlige, er han kritisk til Solbrækkes ønske om kamera i rettssalen.

– Jeg tror folk blir urolige når de skal avgi forklaring med et kamera i rommet. Vitner er ofte redde for å bli gjenkjent, og de kvier seg kanskje for i det hele tatt å stille opp, sier Haugen.

Men han er likevel enig i flere av argumentene for større offentlighet. Haugen er ikke i tvil om at pressen må få fylle sin rolle som vaktbikkje.

– Større offentlighet krever disiplin fra medias side, men det vil styrke maktapparatet. Altfor mye holdes hemmelig i Norge, og det er en trussel for rettssikkerheten. I Oslo tingrett alene er det mye som ikke tåler dagens lys. Det er jeg sikker på.

--------------------------------------------------------------------------------
http://journalen.hio.no/innenriks/article26075.ece

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Dette er jeg faktisk ganske enig i. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er en slags underlig mix av det å ønske å velge en sterk beskytter, oppblandet i et slags merkelig morsinstinkt overfor en som sees på som en stakkar. Mange av de verste kriminelle som havner i fengsel får frierbrev i hopetall fra denne type damer.
På den annen side har vel en del menn sine svake sider og. Mange velger ut damer ikke først og fremst etter personlighet, men etter om de ser ut til å egne seg for barnefødsler. Flatbrystete med smale hofter er vel ikke akkurat den type damer man vanligvis snur seg mest etter…. Fordelen er at det sjelden gir alvorligere utslag enn at man kan risikere å ende opp med en man overhodet ikke passer sammen med.

Jeg synes faktisk litt synd på denne damen. Hun er nok ingen tosk, det er ikke lett å komme inn på journalisthøyskolen, men kjærlighet kan jo gjøre blind ja. Kan jo se ut som om hun kanskje er blitt utnyttet, han hadde jo tydeligvis flere damer og var en dyktig sjarmør, men om hun er nygift og har vært utro er det ene og alene hennes eget ansvar. Vil vel tro at for hennes egen del så er dette et vel så stort problem…

Om hun selv forsvarer å få frem mer i offentlighet, så virker det jo enda merkeligere det som nå skjer ja..

Er kvinner så troløse Parelius? Det visste jeg ikke…

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Dette er jeg faktisk ganske enig i. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er en slags underlig mix av det å ønske å velge en sterk beskytter, oppblandet i et slags merkelig morsinstinkt overfor en som sees på som en stakkar.
På seg selv kjenner man som regel andre. :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

På seg selv kjenner man som regel andre. :D

Ja hva tror du egentlig jeg ellers gjør her sammen med dere, blir jo mer eller mindre overhøvlet hver dag... ;)

K

knutinh

Gjest

På den annen side har vel en del menn sine svake sider og. Mange velger ut damer ikke først og fremst etter personlighet, men etter om de ser ut til å egne seg for barnefødsler. Flatbrystete med smale hofter er vel ikke akkurat den type damer man vanligvis snur seg mest etter…. Fordelen er at det sjelden gir alvorligere utslag enn at man kan risikere å ende opp med en man overhodet ikke passer sammen med.
Jeg vet ikke om "svake sider" er rett term. Vi har vel nedarvet egenskaper som gjorde at genene til våre forfedre lyktes der andres gener ikke lyktes? At disse egenskapene ikke er "politisk korrekte" i dagens sosiale klima er en helt annen sak.

Ingen vil vel vedkjenne seg at partnervalg kan være et ubevisst valg tatt på bakgrunn av sanseinntrykk (lukt - fruktbarhet, kroppsfasong - frukbarhet og evne til å oppfostre barn), bedømning av sosial status og aggresjon?

Det korrekte er jo at man velger hverandre fordi man bare føler den dype, inderlige kjærligheten som transcenderer bevisstheten til et høyere nivå. Og at man vil bli gamle sammen.

Ganske så motstridende forklaringsmodeller egentlig.

Så har man det at menn tilsynelatende er opportunistiske kvinnenedleggere uavhengig av om man liker dama eller ikke, og ens egen sivilstand.

Og at av et ganske ufarget utvalg barn (alle som trenger ryggmargstransplantasjon fra pappa) så viser det seg at fyren som møter opp til blodprøve umulig kan være den biologiske faren i 1 av 10 tilfeller. Jeg går ut ifra at man ikke møter opp i det hele tatt dersom man vet at man ikke er faren?

Dette bygger opp under forsøk med kvinner som viser at de tiltrekkes helt andre "arketyper" menn når man er mest fruktbar i måneden, enn ellers. Det kan tolkes som at noen typer menn er egnet som forsørgere (snille, trofaste, godt respekter i samfunnet, tynt hår og litt kulemage) mens en helt annen type menn er egnet som far til sine barn (aggressiv, voldtektsmann, kriger, etc).

Ellers så blir man fort desillusjonert av å tenke på slikt så jeg velger å se totalt bort fra det :)

-k

P

Parelius

Gjest

Er kvinner så troløse Parelius? Det visste jeg ikke…
Personlig har jeg ikke noe spesielt kvinnesyn, bare et godt blikk for kvinner.

Men jeg synes Humes henvisning til de utsvevende ungkarers sjokk over kvinnens grenseløse sexbehov, sålenge det ikke retter seg mot den spesielle ungkars egen ekstremitet, er litt artig da...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Bare jeg som ikke leser se,hør & allannenbullshit her? Er det opplest og vedtatt at denne journalisten var forelsket / hadde sex med denne kriminelle? Og det etter at hun nettopp har giftet seg eller så? Eller er dette nok en VG-eskalering som her diskuteres? Kan det hende at hun bare hadde sansen / fikk "the rescueing instinct" for visse sider av denne gubben? VET vi i grunn noe som helst om hva som har foregått her?
Opplys meg, sladrekjærringer! ;)

Honk!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Bare jeg som ikke leser se,hør & allannenbullshit her? Er det opplest og vedtatt at denne journalisten var forelsket / hadde sex med denne kriminelle? Og det etter at hun nettopp har giftet seg eller så? Eller er dette nok en VG-eskalering som her diskuteres? Kan det hende at hun bare hadde sansen / fikk "the rescueing instinct" for visse sider av denne gubben? VET vi i grunn noe som helst om hva som har foregått her?
Opplys meg, sladrekjærringer! ;)

Honk!

For tiden tror jeg faktisk man er mest opplyst om denne damen om man leser Finansavisen, faktisk.. ;)
Med tanke på at det er norsk presse som skriver om dette har du helt rett, for alt jeg vet var det hennes lesbiske kusines veninnne som en gang snakket med han på bussen, fordi hun tok feil av ham og en annen.. Heller mest til den teorien.. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0

For tiden tror jeg faktisk man er mest opplyst om denne damen om man leser Finansavisen, faktisk.. ;)
Med tanke på at det er norsk presse som skriver om dette har du helt rett, for alt jeg vet var det hennes lesbiske kusines veninnne som en gang snakket med han på bussen, fordi hun tok feil av ham og en annen.. Heller mest til den teorien.. ;D

Du jobber ikke i Se og Hør, gjør du vel ??
Hvis ikke så har du tydeligvis vise naturlige anlegg ! ;D ;D ;D ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1

Vet ikke helt om det er er en adekvat beskrivelse av hverken overlevelsesinstinkt og evolusjon. Eller om det er noe irrasjonelt over dette, siden sånne personer alltid ville møtt en solid dose motstand før eller senere. Kanskje er det noe opposisjonelt mot omgivelsen, altså samfunnet som egentlig motiverer slike jenter, et trass.

En teori om evolusjon jeg har vært borti nå nylig, foreslår at samarbeid mot bøller gjennom sosial organisering er menneskeheten evolusjonære løsning på bølleregimer du f.eks. finner hos sjimpanser og gorillaer. Løsningen er samarbeide og "eliminere" bøllene. Interessant teori, som kan ha noe for seg.

Mvh.

Topp Bunn