Tvilsom Ortofon Mc10 Supreme på e-bay

L

lark

Gjest
Fant denne annonsen for Ortofon MC10 Supreme på e-bay. Legg merke til skjevheten i huset. Dette lukter svindel lang vei. Helt utrolig. Piratproduksjon?

Vedlegg

L

lark

Gjest
Se på utfresingen for cantileveren i forhold til frontplaten med modellbetegnelsen på. På mine bilder er det iallefall skjevt.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
lark skrev:
Se på utfresingen for cantileveren i forhold til frontplaten med modellbetegnelsen på. På mine bilder er det iallefall skjevt.
Jeg ser overhodet ikke noen skjevhet. Bortsett fra vinkelen bildet er tatt i da.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
2Juki er vel en av de få private eBay-selgerne i Hong Kong som en faktisk kan være helt trygg på. Jeg vet om mange som har handlet hos ham, alle helt uten problemer.

Z

Zomby_Woof

Gjest
OK. Da tror jeg at jeg kan oppklare litt.

Jeg har hatt pickup fra samme familie (samme hus), nemlig MC 20 Supreme. Da den var oppbrukt plukket jeg den naturligvis fra hverandre.  ;)

Cantilever, motorsystem, og alt det der, er montert i en kjerne av plast. Rundt dette er det skrudd på en U-profil av aluminium. Til slutt er plata med logo limt fast i fronten av U-profilen. Denne har nok mer kosmetisk funksjon enn noe annet, tipper jeg. Derfor tror jeg nok at det kan være skjevheter på de skikkeligste Ortofoner. Fronten skal skrå littegrann innover mot cantileveren også, pluss at det er to utstikkere for å beskytte cantileveren. Alt er som det skal, så langt jeg kan se.

Nå vet jeg ikke prisen han forlanger, men husk at dette er en for lengst utgått modell som i sin tid kostet rett under 2000,- (hvis jeg husker rett). Den bør med andre ord ikke bli dyr!

L

lark

Gjest
Helsike, det er synsbedrag :-[ Nå ser jeg at det de to "utstikkerene" av aluniniumshuset på hver side av cantileveren som lager synsbedraget. Hvis man ikke legger merke til at de stikker litt lenger frem enn resten, så ser det helt skjevt ut. Jaja, sånn kan det gå når man har begynt på 3-literen med "ROJO Cabernet Sauvignon" litt for tidlig på ettermiddagen ;D

Her er bilde av min egen MC10 Supreme

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Heh heh...

Hvis det skulle vise seg at det er metanol i vinen din, er det bare en ting som hjelper. Etanol!

Drikk mer, fortrinnsvis noe annet. ;D

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
0
!

2Juki er helt trygg.
Om ikke alltid billig

Hvordan låter en MC10 Supreme da?
Har mc 10 Super Mk1 som jeg elsker