TYVEN,TYVEN

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.878
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Ja etter et snaut års utlån av mitt 3-uttaks LMC nettfilter til en bekjent,som jeg ikke helt husker hvem er,må jeg bare erklære vedkommende for tyv og svindler.vedkommende skulle låne filteret for å ta det med i en shootout i Oslo Audio Society og siden har jeg ikke sett snurten av det! ???
etter å ha gått ut med etterlysning flere ganger har vedkommende hatt gjentatte muligheter til å bråhuske å levere det tilbake,men...
synd at det skal være slik.
mener å ha zoomet inn hvem det er,men kan ikke huske med sikkerhet.
så da får det bare være!
at noen gidder å gjøre seg til kjeltring for noe så lite,mot noen som er så velvillig med utlån og hjemme besøk er egentlig helt utrolig,men slik er verden blitt.
håper filteret tar fyr,men desverre er det nok usannsynlig.
eneste håpet er at lynetr tar det,for det er limt og temmelig håpløst å åpne uten å ødelegge innholdet.

slit det med helsa!

T

tjn

Gjest
Det er alltid noen slike personer rundtomkring, snakker høflig og er pene i tøyet, og "skal bare låne det i noen dager". Har hørt den selv noen ganger, det er noen LP`er som ble lånt ut i "gamle dager" som er kjøpt inn igjen for å si det sånn. Det er en god stund siden jeg inførte mottoet "Aldri låne ut noe som helst", hvilket egentlig er veldig synd for det er alltid kjekt å utveksle erfaring å få "second opinion" etc. Det som er det virkelig triste er at det hender dette er personer du trodde du kjente og som du velger å stole på, og som du sammen med det du låner ut aldri ser igjen, kanskje like greit.....Selv om en glemmer hvem som lånte sakene så velger jeg å tro at den som lånte det husker det...

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
samme erfaringa her i gården. Jeg svir heller av en kopi om noen absolutt skal låne.
Et eks er svigers, dønn ærlig altså, men han har hatt Erindring i 2 måneder snart. Er nok snarere glemskhet enn svindel da :)
Er vel som oftest slik hva plater og filmer angår, låner og glemmer.
Tror faktisk jeg har 2 svin på skogen selv. To plater av Raga som jeg aldri husker å levere tilbake

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei LMC!
Du har en PM fra meg.
Jeg vet hvem som har det og håper at denne "leie" historien beror på en gedigen misforståelse.
Jeg har ringt vedkommende akkurat nå men traff bare svareren.
Du får fullt navn og telefonnummer på vedkommende på pm fra meg.
Uten at jeg aner noe om forholdende rundt dette har jeg MEGET vanskelig for å tro at vedkommende har "stjålet" dette.
Han er som jeg kjenner ham MEGET fjernt fra slike handlinger.
Mvh.KW

P

Parelius

Gjest
Moral of the story: Ha tillit til dine medmennesker, men ikke din hukommelse. Skriv ned!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.769
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Moral of the story: Ha tillit til dine medmennesker, men ikke din hukommelse. Skriv ned!
niks.
moralen er heller: hvis du låner noe, så pass på å levere det tilbake uten at eieren trenger å pese om det.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei igjen!
Jeg har nå pratet med vedkommende som jeg "henviser" til i mitt forrige innlegg.
Han har tatt kontakt med LMC på telefonen og videre har ikke vedkommende mulighet for å legge ut eget innlegg da han har "glemt" passordet på hjemmemaskinen.
Han hadde ikke lyst til å dra på jobben sin for å få dette gjort og derfor
skal jeg prøve å formidle litt her.
Den personen jeg henviser til har aldri lånt noe filter av LMC, men derimot kjøpt det rett fra den personen som "lagde" de.
Det er dette filteret som var med i shootout i OAS, men dette filteret er egeneid av et av medlemmene i OAS.
Derfor har jeg misforstått da jeg henviser til at jeg vet hvem som har det filteret LMC "etterlyser"
Jeg antar at LMC forhåpentligvis så snart som mulig på sin side kan bekrefte at han har hatt telefonisk kontakt med vedkommende.
Mvh.KW

P

Parelius

Gjest
niks.
moralen er heller: hvis du låner noe, så pass på å levere det tilbake uten at eieren trenger å pese om det.
feil! da går du ut fra at du kan ha tillitt til dine medmennesker. Det var altså det jeg mente at en ikke skulle ha (til tross for at jeg sa det motsatte - hvilket skulle gi utsagnet en litt annen status.)

Parelius (som ikke engang har tillit til seg selv).

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.769
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
feil! da går du ut fra at du kan ha tillitt til dine medmennesker. Det var altså det jeg mente at en ikke skulle ha (til tross for at jeg sa det motsatte - hvilket skulle gi utsagnet en litt annen status.)

Parelius (som ikke engang har tillit til seg selv).
jøye meg, hva slags "status" snakker du om her?

P

Parelius

Gjest
jøye meg, hva slags "status" snakker du om her?
Noe henimot en ironisk status.

Men det er ikke viktig, siden du ikke tok den. Ingenting å gå videre på. Min feil.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.012
Det er leit at du har blitt frastjålet et av dine egne strømfilter LMC, men jeg finner det
høyst beklagelig at du så deg nødt til å dra OAS inn i dette på en slik måte som du her gjorde. Jeg kan selv skrive under på din velvillighet ovenfor oss i klubben og andre, så derfor får jeg det ikke helt til å rime at du ikke kontaktet undertegnede direkte via www.oslo-audio-society.com , PM eller tlf. før du gikk ut slik.

Jeg vet at du forhørte deg med vår tidligere formann Morten Jensen om hvem som hadde filteret med til test. Her gav du uttrykk for at du ikke riktig skjønte hvorfor det ikke var skrevet litt mer eksplisitt om produsent og tilgang til produktet. Dette er nå en 2-3 mnd. siden. Jeg minnes jeg stusset litt over måten henvendelsen til oss ble gjort på. MJ fikk nødvendig informasjon av meg som ble viderformidlet til deg på "a need to know basis" siden vi ikke ønsker å assosieres for nært med dem som har "kommersielle" interesser innen hobbien vår. Så ble det stille.
Jeg skjønner klart din skuffelse, irritasjon og oppgitthet over uredlige personer, men kunne vi kanskje ha løst dette litt mykere LMC

Innledningsvis henviser du til "shoot-out" seansen som OAS gjennomførte 18.4.05 på forskjellige strømfiltreringsenheter.
Her var ganske riktig et av "dine" LMC-filter tatt med i test heatet.
Imidlertid er det å si at dette filteret er kjøpt og betalt direkte i døra hjemme hos Morten Kristiansen for noe over 1 år siden av et av klubbens medlemmer som KW (annet medlem) har viderformidlet navn, tlf.nr. og mailadr. til deg.
For det andre kan ikke andre som ikke er medlemmer i OAS komme trekkende med apparater, kabler etc. uten forhåndsavtale, og avklarte omstendigheter for intensjoner og ønsker omkring formålet ved å kontakte oss. Dette for å unngå og blande kortene.

Videre har vi et annet medlem i klubben som har et 4 punkts LMC-filter, men dette er også kjøpt direkte på dør hos MK med kvittering for drøye 3 år siden.

Jeg ser da for meg følgende:
Noen kan ha gitt seg ut for å være med i OAS, og lånt dette filteret direkte av deg (jeg har rimelig god oversikt over hvem som har hva av utstyr i klubben)? Det kan ikke utelukkes, men OAS kan neppe klandres for det.
Du påpeker selv at filteret er hentet hjemme hos deg. Husker du vedkommendes utseende? Navn? Dialekt? Kjennetegn? Bil?

Kan en missforståelse om utlån/oppgjør mellom MK og deg har oppstått?

Jeg vil sterkt anbefale deg å følge opp Parelius råd i denne tråden. Skriv konsekvent opp navn, etternavn, adresse og tlf.nr. i en egen bok over utlån.
Selv ville jeg foretatt en dypere kildesporing før jeg gikk på luften, noe jeg forøvrig gjør daglig, og du ville raskt ha funnet ut at undertegnede på andre året er formann i OAS, og kunne ha nøstet videre derifra.
Det er å håpe at dette løser seg, og at du LMC kan gå ut og dementere dine insinuasjoner om at vi har uredlige mennesker i OAS sine rekker. Jeg har i skrivende stund ingen sjelelig grunn til mistanke om hvorvidt noen i OAS har utført dette "stuntet" mot deg, MEN jeg kan IKKE gi deg 100%.
Ikke annet enn midt ord om redlighet innad i OAS.

Dette er hva jeg har kunnet bringe på det rene etter 2-3 timers undersøkelser.

Med vennlig hilsen

Tom Tellefsen
OAS formann

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.878
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
jeg har ikke sagt at OAS har urederlige medlemmer!
jeg har ikke hengt ut noen
derimot har min generøsitet blitt misbrukt på det groveste og jeg kommer ikke til å låne ut noe som helst uten kvittering/depositum heretter
så er jeg ferdig med denne smålige saken
mvh

Topp Bunn