Det er leit at du har blitt frastjålet et av dine egne strømfilter LMC, men jeg finner det
høyst beklagelig at du så deg nødt til å dra OAS inn i dette på en slik måte som du her gjorde. Jeg kan selv skrive under på din velvillighet ovenfor oss i klubben og andre, så derfor får jeg det ikke helt til å rime at du ikke kontaktet undertegnede direkte via
www.oslo-audio-society.com , PM eller tlf. før du gikk ut slik.
Jeg vet at du forhørte deg med vår tidligere formann Morten Jensen om hvem som hadde filteret med til test. Her gav du uttrykk for at du ikke riktig skjønte hvorfor det ikke var skrevet litt mer eksplisitt om produsent og tilgang til produktet. Dette er nå en 2-3 mnd. siden. Jeg minnes jeg stusset litt over måten henvendelsen til oss ble gjort på. MJ fikk nødvendig informasjon av meg som ble viderformidlet til deg på "a need to know basis" siden vi ikke ønsker å assosieres for nært med dem som har "kommersielle" interesser innen hobbien vår. Så ble det stille.
Jeg skjønner klart din skuffelse, irritasjon og oppgitthet over uredlige personer, men kunne vi kanskje ha løst dette litt mykere LMC
Innledningsvis henviser du til "shoot-out" seansen som OAS gjennomførte 18.4.05 på forskjellige strømfiltreringsenheter.
Her var ganske riktig et av "dine" LMC-filter tatt med i test heatet.
Imidlertid er det å si at dette filteret er kjøpt og betalt direkte i døra hjemme hos Morten Kristiansen for noe over 1 år siden av et av klubbens medlemmer som KW (annet medlem) har viderformidlet navn, tlf.nr. og mailadr. til deg.
For det andre kan ikke andre som ikke er medlemmer i OAS komme trekkende med apparater, kabler etc. uten forhåndsavtale, og avklarte omstendigheter for intensjoner og ønsker omkring formålet ved å kontakte oss. Dette for å unngå og blande kortene.
Videre har vi et annet medlem i klubben som har et 4 punkts LMC-filter, men dette er også kjøpt direkte på dør hos MK med kvittering for drøye 3 år siden.
Jeg ser da for meg følgende:
Noen kan ha gitt seg ut for å være med i OAS, og lånt dette filteret direkte av deg (jeg har rimelig god oversikt over hvem som har hva av utstyr i klubben)? Det kan ikke utelukkes, men OAS kan neppe klandres for det.
Du påpeker selv at filteret er hentet hjemme hos deg. Husker du vedkommendes utseende? Navn? Dialekt? Kjennetegn? Bil?
Kan en missforståelse om utlån/oppgjør mellom MK og deg har oppstått?
Jeg vil sterkt anbefale deg å følge opp Parelius råd i denne tråden. Skriv konsekvent opp navn, etternavn, adresse og tlf.nr. i en egen bok over utlån.
Selv ville jeg foretatt en dypere kildesporing før jeg gikk på luften, noe jeg forøvrig gjør daglig, og du ville raskt ha funnet ut at undertegnede på andre året er formann i OAS, og kunne ha nøstet videre derifra.
Det er å håpe at dette løser seg, og at du LMC kan gå ut og dementere dine insinuasjoner om at vi har uredlige mennesker i OAS sine rekker. Jeg har i skrivende stund ingen sjelelig grunn til mistanke om hvorvidt noen i OAS har utført dette "stuntet" mot deg, MEN jeg kan IKKE gi deg 100%.
Ikke annet enn midt ord om redlighet innad i OAS.
Dette er hva jeg har kunnet bringe på det rene etter 2-3 timers undersøkelser.
Med vennlig hilsen
Tom Tellefsen
OAS formann