Uforståelig Israelsk vold.

A

Affa

Gjest
Det er trist, så jævlig trist. Disse små barna som drepes.

Israel bekjemper terror, men de kan ikke fortsette slik, det må de da forstå. De får gå inn med fotsoldater, hente ut de bandittene de søker og drepe dem. Man kan ikke, fra luften, beskyte en flyktningleir full av kvinner og barn slik de har gjort her og så mange ganger før. Ei heller fra store overflatefartøy utrydde en hel familie på stranden. Ingen av disse kan ha utgjort noen trussel mot nevnte angripere. Det er umulig.

Uansett hvem eller hva Israelerne søker kan ikke disse metodene forsvares. Israel bruker metoder som er like uverdige som de metoder deres muslimske fiender benytter. Metoder som man ble dømt til galgen for i 46.

Dette er skammelig. Intet mindre.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Som vanlig er vi blitt feilinformert her til lands. Den familien på stranden ble ikke drept av israelerne, men av miner som palestinerne selv hadde gravd ned på stranden for å stoppe israelerne fra å eventuelt gå i land der.
Ingen forsvarer at unger blir drept, og hadde det vært enkelt å unngå hadde det vel heller ikke blitt gjort. Sannheten er ofte at palestinerne bruker barn i krig, de vet de får sympati om unger blir drept.
Terroristene gjemmer seg ofte blant kvinner og barn, ikke lett å unngå å ta uskyldige da.

A

Affa

Gjest
Mulig du har rett vedrørende de på stranden, men flyangrep mot sivile er en krigsforbrytelse som ikke kan unnskyldes og bortforklares. Palestinerne bruker barn aktivt i kamp. Ikke tvil om det. Helt forkastelig, men de er uopplyste villmenn med en atferd som såkalte siviliserte stater må heve seg over. Når Israelske kampfly fyrer av raketter inn i en overfylt flyktningleir finnes det ingen unnskyldning. Barna må jo være noen steder. De bor der. Det at terrorister gjemmer seg i blant dem gir ikke jødene blankofullmakt til å drepe uskyldige. Dette er krigsforbrytelser av groveste type og bør straffes med døden. Ingen andre siviliserte land tillater en slik oppførsel gang på gang uten at de skyldige stilles for krigsrett. Skammelig er det.

K

knutinh

Gjest
Palestinerne bruker barn aktivt i kamp. Ikke tvil om det. Helt forkastelig, men de er uopplyste villmenn med en atferd som såkalte siviliserte stater må heve seg over. Når Israelske kampfly fyrer av raketter inn i en overfylt flyktningleir finnes det ingen unnskyldning.
Hadde aldri trodd at vi to skulle være så enige. Uskyldige barn og kvinner (som eventuelt blir utnyttet som skjold av palestinske terrorister) har rett på beskyttelse. Det er uakseptabelt å avfyre raketter eller bomber mot bolighus hvis man vet at det befinner seg sivile der, uansett hvor lyst man har til å ta en motstander.

Hverken palestinere eller israelere kan regnes som en helt koherent og gjensidig ansvarlig gruppe. Hvis palestinske terrorister (eller israelske militære) begår overgrep så kan ikke resten av deres folk holdes til ansvar eller måtte tåle nye overgrep.

-k

A

Affa

Gjest
Israels oppførsel har forferdet meg i lang tid. Kun den mest nådeløse og blinde muslimske terrorist begår sammenlignbare udåder i dag.

Et demokrati kan ikke forsvare seg slik i 2006. Uhell og feil kan selvsagt føre til at uskyldige drepes i krig, men i Israels krigføring ligger det en systematikk og repeterbarhet som gjør at jeg blir kvalm og sint.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Israels oppførsel har forferdet meg i lang tid. Kun den mest nådeløse og blinde muslimske terrorist begår sammenlignbare udåder i dag.

Et demokrati kan ikke forsvare seg slik i 2006. Uhell og feil kan selvsagt føre til at uskyldige drepes i krig, men i Israels krigføring ligger det en systematikk og repeterbarhet som gjør at jeg blir kvalm og sint.
hør hør, gamlegutt har blitt myk i kantene med åra ift disse "skitne muslimene".

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hvis du har din info stort sett fra norske medier så har du ofte bare halve sannheten.
Hvor lett tror du det er forsvare seg mot mennesker som ikke skyr noen midler mot å drepe og lemleste med vitende og vilje både barn og alle andre som måtte komme i deres vei.
Det er lett å kritisere metodene som brukes når man sitter trygt på en kontorstol her i Norge, hvis du har noe konstruktivt å komme med er de sikkert glad for tips der nede. De har sine innbyggere å forsvare, Israel og.

De som styrer i Palestina har som mål å utslette Israel og alle landets innbyggere. De er valgt av folket, som da nødvendigvis må ha samme syn.
Hadde Israel hatt samme mål, hadde de gjort det for lenge siden.
Det er ikke bare naivt, men direkte dumt å tro at hamas ikke skal styre etter sitt program, hvilket norsk parti ville gått bort fra programmet sitt etter valget?

K

kbwh

Gjest
Komponenten: I Norge har Folket valgt seg en rødgrønn regjering...
Klart, det palestinske folket har valgt seg et grumsete parti til å lede seg, men det var ikke alle som stemte på dem var det vel?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Komponenten: I Norge har Folket valgt seg en rødgrønn regjering...
Klart, det palestinske folket har valgt seg et grumsete parti til å lede seg, men det var ikke alle som stemte på dem var det vel?
Det er vel ikke alle israelerne som støtter deres regjering heller, hvis man skal se sånn på det.
Israel er i en veldig vanskelig situasjon med fiender som vil utslette de på alle kanter. Det er lett å kritisere de, men tydeligvis ikke like lett å se deres problemer. Eller kanskje det er viljen man mangler.

A

Affa

Gjest
Hvis du har din info stort sett fra norske medier så har du ofte bare halve sannheten.
Hvor lett tror du det er forsvare seg mot mennesker som ikke skyr noen midler mot å drepe og lemleste med vitende og vilje både barn og alle andre som måtte komme i deres vei.
Det er lett å kritisere metodene som brukes når man sitter trygt på en kontorstol her i Norge, hvis du har noe konstruktivt å komme med er de sikkert glad for tips der nede. De har sine innbyggere å forsvare, Israel og.

De som styrer i Palestina har som mål å utslette Israel og alle landets innbyggere. De er valgt av folket, som da nødvendigvis må ha samme syn.
Hadde Israel hatt samme mål, hadde de gjort det for lenge siden.
Det er ikke bare naivt, men direkte dumt å tro at hamas ikke skal styre etter sitt program, hvilket norsk parti ville gått bort fra programmet sitt etter valget?
Helt enig, men raketter fra fly inn i en folkemengde er en forbrytelse som ikke kan unnskyldes. Man kan ikke iskaldt drepe en masse uskyldige, deriblant barn, for å få has på en jævel.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.010
Torget vurderinger
16
Slik ting må man forholde seg til når man okkuperer et landområde

Konkret tips: Gjenopprett grensene fra 1967

De som styrer i Palestina har som mål å utslette Israel og alle landets innbyggere.
Dette er politisk retorikk. Gi de noe å forhandle om så får vi se

A

Affa

Gjest
Lille Frue.

At de palestinske horder ikke aksepterer Israels eksistens har ikke noe med dette og gjøre. Like lite har alle de grusomme og fullstendig utilgivelige palestinske selvmordsbombere. Det er heller ikke tvil om at Israel er en stat som har rett til å forsvare seg. Drepe motstanderens soldater og medløpere. Det at deres uopplyste fiender kriger som hunder rettferdiggjør imidlertid ikke at Israel, som demokrati og rettsstat, kan, uten nåde og helt systematisk, ta livet av uskyldige sivile. Israel må også forstå det berettigede hat som disse grusomme handlinger er med på og fyre opp hos palestinerne.

Hvor er Mossad? Hvorfor ikke kidnappe, dømme og drepe slik de gjorde med tyske krigsforbrytere? Hvor er elegansen? De er jo så fordømt intelligente. Mener jødene at palestinske barn har så lav verdi at det ikke rettferdiggjør merkostnadene ved slike aksjoner? Israels fremgangsmåte minner om den primitive Afrikanske gerilja krigere benytter: Ta fiendens barn og han er hjelpeløs.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjenopprette grensene fra 1967, som palestinerne heller ikke aksepterer, og gi Jordan tilbake områdene som de okkuperte fra de samme palestinere?
Det har aldri eksistert noen palestinsk stat, og Israels grenser er heller aldri blitt akseptert fra deres naboland. Dere tror at hatet not jødene er pga. Israels oppførsel?
Så enkelt er det dessverre ikke. Jødene skal ikke bo i dette området, fordi det regnes som en del av islams land. Og det skal aldri falle i hendene på andre, i alle fall ikke jøder. Det samme gjelder også store deler av Europa, det står også for tur til å gjenerobres.
De såkalte flyktningeleirene er det vi vil kalle landsbyer, de bor i hus, ikke telt. Om Israel vet at i et hus eller en bil befinner det seg en terrorist ser de det vel som en mulighet å ta denne, ved å skyte en rakett, og stort sett går det ”bra”, de treffer den de vil ta. At det dessverre befinner seg unger der til tider er selvsagt beklagelig og tragisk, men det samme skjer i andre områder hvor det er krig. Tror du det er så lett at man bare kan labbe inn og hente ut den man vil ta? Hvor mange liv setter man ikke da i fare?
Israel skyter aldri for å drepe unger bevisst, gutten som døde i sin fars armer, ble også faktisk skutt av palestinske kuler er det kommet frem etter undersøkelser av saken. Å bruke unger som skjold mot soldater er under enhver kritikk, og det gjør palestinerne. Og det ser ut til å fungere helt utmerket, dere biter jo på hele gjengen.
Skal Israel bare gi opp, hadde det vært det beste? Mange vil nok hevde det, vekk med de, så blir det nok ”fred” der nede. Som i alle andre land hvor islam dominerer…

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Feilen ble gjort av FN. Å annektere et område slik FN gjorde i 1947 er ekstremt. Dette ble vel gjort for å bøte på dårlig samvittighet for unnlatenhetene under krigen. Som om å gjøre en feil kan rette opp  en annen...

Jødene forlot opprinnelig dette området, og vandret inn i andre land. Der ble de ikke særlig populære...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Feilen ble gjort av FN. Å annektere et område slik FN gjorde i 1947 er ekstremt. Dette ble vel gjort for å bøte på dårlig samvittighet for unnlatenhetene under krigen. Som om å gjøre en feil kan rette opp  en annen...
Men i motsetning til hva mange tror tok de ikke et område fra palestinerne, de delte opp et område (som hadde bl.a vært styrt av britene) og hvor det bodde både palestinere og jøder.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.010
Torget vurderinger
16
Gjenopprette grensene fra 1967, som palestinerne heller ikke aksepterer, og gi Jordan tilbake områdene som de okkuperte fra de samme palestinere?
Poenget er at noe må Israel bringe til forhandlingsbordet hvis man i det heletatt ønsker å få til en fredelig løsning.

Det har aldri eksistert noen palestinsk stat, og Israels grenser er heller aldri blitt akseptert fra deres naboland. Dere tror at hatet not jødene er pga. Israels oppførsel?
Så enkelt er det dessverre ikke. Jødene skal ikke bo i dette området, fordi det regnes som en del av islams land. Og det skal aldri falle i hendene på andre, i alle fall ikke jøder. Det samme gjelder også store deler av Europa, det står også for tur til å gjenerobres.
De såkalte flyktningeleirene er det vi vil kalle landsbyer, de bor i hus, ikke telt. Om Israel vet at i et hus eller en bil befinner det seg en terrorist ser de det vel som en mulighet å ta denne, ved å skyte en rakett, og stort sett går det ”bra”, de treffer den de vil ta. At det dessverre befinner seg unger der til tider er selvsagt beklagelig og tragisk, men det samme skjer i andre områder hvor det er krig. Tror du det er så lett at man bare kan labbe inn og hente ut den man vil ta? Hvor mange liv setter man ikke da i fare?
Israel skyter aldri for å drepe unger bevisst, gutten som døde i sin fars armer, ble også faktisk skutt av palestinske kuler er det kommet frem etter undersøkelser av saken. Å bruke unger som skjold mot soldater er under enhver kritikk, og det gjør palestinerne. Og det ser ut til å fungere helt utmerket, dere biter jo på hele gjengen.
Skal Israel bare gi opp, hadde det vært det beste? Mange vil nok hevde det, vekk med de, så blir det nok ”fred” der nede. Som i alle andre land hvor islam dominerer…

K

knutinh

Gjest
Det har aldri eksistert noen palestinsk stat, og Israels grenser er heller aldri blitt akseptert fra deres naboland.
Jeg kan forstå raseriet fra de som bodde i området før 1947 og som har blitt fortrengt fra sin lovlig eide jord av et rase-fokusert Israelsk byråkrati eller rett og slett trussler fra voldelige og rasistiske nybyggere. Det å nektes adgang til sin egen mark er for meg uforståelig. Jeg forstår godt at disse ikke aksepterer FN sitt vedtak om at landet tilhører Israel, og at de mener 2000års lang hevd må telle mer enn eventuell 2000 år gammel eierskap eller guds vilje.

Dere tror at hatet not jødene er pga. Israels oppførsel?
Så enkelt er det dessverre ikke. Jødene skal ikke bo i dette området, fordi det regnes  som en del av islams land. Og det skal aldri falle i hendene på andre, i alle fall ikke jøder.
Og du mener at ikke jødiske krefter føler det samme? Har du sett scenene hvor jødiske nybyggere må fjernes med makt fra ulovlig okkupert mark, og svir av byggene og salter markene for å være sikre på at "de andre" i alle fall ikke får noe godt ut av det?

Det samme gjelder også store deler av Europa, det står også for tur til å gjenerobres.
At du har falt for retorikken til de som lefler med brune tankeganger får stå for din egen kappe.

Om Israel vet at i et hus eller en bil befinner det seg en terrorist ser de det vel som en mulighet å ta denne, ved å skyte en rakett, og stort sett går det ”bra”, de treffer den de vil ta. At det  dessverre befinner seg unger der til tider er selvsagt beklagelig og tragisk, men det samme skjer i andre områder hvor det er krig. Tror du det er så lett at man bare kan labbe inn og hente ut den man vil ta? Hvor mange liv setter man ikke da i fare?
Israel skyter aldri for å drepe unger bevisst
Det tror jeg også. I det minste ikke fra toppledelsen. Hva lavere nivå befal alltid gjør er jeg ikke like sikker på.

Å bruke unger som skjold mot soldater er under enhver kritikk, og det gjør palestinerne. Og det ser ut til å fungere helt utmerket, dere biter jo på hele gjengen.
Det er under enhver kritikk. Det du tilsynelatende ikke greier å lese lengre opp er at et barn ikke er skyld i at det blir brukt som skjold. Selv om guttungen er palestiner som terroristene så kan man ikke tillate seg å bruke vold mot ham bare fordi terroristen bak ham er kynisk.

For meg er det ironisk at et område med så lite ressurser skal true hele verdens stabilitet. Hvorfor kan ikke Isralere og Palestinere gjøre området om til et nøytralt religiøst område som man oppsøker en gang eller to i livet, og så bruke alle pengene som nå går til våpen og uhjelp (vet du at mesteparten av USAs uhjelp går til Israel?) til å satse på nytt et sted hvor det er godt om plass? Finmark har ypperlige fiskemuligheter og godt med vann. Jeg stemmer for å ta imot kanskje hundretusen....

Religion er en pussig ting.

mvh
Knut

K

knutinh

Gjest
Men i motsetning til hva mange tror tok de ikke et område fra palestinerne, de delte opp et område (som hadde bl.a vært styrt av britene) og hvor det bodde både palestinere og jøder.
Dette har blitt diskutert før. Jeg ser ikke poenget med en ny debatt om de historiske fakta.

mvh
Knut

A

Affa

Gjest
Midtøsten består tydeligvis ikke av siviliserte mennesker. Det er hevet over en hver tvil.

Jødene har nå sutret i 60 år pga det de opplevde under krigen. En tragedie som dyrkes som en avgud. De ønsker at ovnene i Auschwitz skal være vestens svar på Mekka. Våre ungdommer skal valfarte ditt og hyle i samme kor som de fletteapene som står og smeller pannen i den bedritne klagemuren. Obersturmbannfuhrer Hoess hadde smilt av oss hvis han hadde levd i dag. ”Hva var det vi sa?” hadde han flirt og blinket med øyet.

Vesten må slutte med denne fasinasjonen over jødenes liv og tragedie. Jødene er oss like fremmede som Muslimene. Deres oppførsel og kravmentalitet er så fryktelig, også i Norge, at det er en skam. Som mangeårig nabo til Synagogen i Bergstien har jeg selv sett og følt disse arrogante oppblåste pianospillerne på nært hold. Vi nordmenn er ikke fullverdige mennesker i deres øyne. Muslimenes krav om alternativt opplegg på skolen er ingen ting mot de krav det mosaiske trossamfunn har stilt i Oslo/Ila skole siden krigen.

Jeg driter i Israel da de ikke er verdige min oppmerksomhet. Kall meg gjerne surrete gammel gubbe, men mine leveregler er enkle: Man dreper ikke systematisk barn i 2006 hvis man regner seg som sivilisert.

A

Affa

Gjest
At du har falt for retorikken til de som lefler med brune tankeganger får stå for din egen kappe.
Den er billig og dårlig. Islam er en fare for europa. Men det er en annen sak. Den lille frue er ingen brunskjorte.

O

OldBoy

Gjest
Kall meg gjerne surrete gammel gubbe, men mine leveregler er enkle: Man dreper ikke systematisk barn i 2006 hvis man regner seg som sivilisert.
Jeg har fulgt dine innlegg i denne tråden, og jeg synes du formulerer deg og oppsummerer aldeles utmerket.

K

knutinh

Gjest
Kall meg gjerne surrete gammel gubbe, men mine leveregler er enkle: Man dreper ikke systematisk barn i 2006 hvis man regner seg som sivilisert.
Hva da med USA som regelmessig henretter med overlegg mindreårige?

-k

A

Affa

Gjest

-k
Det er en helta annen sak. Jeg er i mot dødsstraff, men henrettelse av mordere vekker heller ikke den samme harme hos meg som drapene av helt uskyldige barn.

K

knutinh

Gjest
Det er en helta annen sak. Jeg er i mot dødsstraff, men henrettelse av mordere vekker heller ikke den samme harme hos meg som drapene av helt uskyldige barn.
I hvilken grad kan man si at en 12 år gammel jente er "skyldig"? Hva med en 5 år gammel gutt? Er det ingen nedre grense for når man kan forvente at individer følger samfunnsnormene, og når man er under denne grensen, har det egentlig noen betydning hva de har gjort eller ikke gjort for å fortjene å miste livet?

-k

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0

-k
Jeg er ikke veldig godt inne i denne henrettelsesdebatten, men ordlegger du deg ikke litt i overkant nå?

Meg bekjent får USA kritikk for å henrette kriminelle som var under 18 når forbrytelsen skjedde, men over 18 når dommen ble utmålt. Regner med det er dette du sikter til når du sier at mindreårige "regelmessig henrettes"? De er jo strengt tatt ikke mindre årige når straffen effektueres. Men de er jo det når de utfører den kriminelle handlingen, og de er jo da pr definisjon ikke ansvarlige for handlingene sine på samme måte.

Knut

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det virker ikke som alle isralittene klarer å holde hodet heldt kalt, etter tiår med terrortrussel hengende tett om kroppen. I valget mellom å søke fred og å slå hardt tilbake virker det som både jøder og palestinere konsekvent velger det siste. Kanskje hadde vi gjort det samme. Jeg lurer på hva vi ville valgt om vi hadde levd under de samme forhold. Selv her i landet stemmer stadig flere på de meste ekstreme politiske partiene.

K

knutinh

Gjest

Seksuell lavalder varierer mellom 14 (Hawaii, den andre parten må maks være 5 år eldre) og 18, de fleste stater er mellom 16 og 18.

http://www.abanet.org/crimjust/juvjus/resources.html

"General Numbers (current September 15, 2004):
There are 72 juvenile offenders on death row in the United States.

19 states allow the death penalty for offenders who committed crimes while they were under the age of 18; 12 of those currently have juvenile offenders on death row, and 7 have executed juvenile offenders since the death penalty was reinstated in 1976.

22 juvenile offenders have been executed in the United States since 1976. 13 of those were in Texas."

-k

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Så vidt meg bekjent har høyesterett i USA bestemt at ingen skal henrettes for forbrytelser begått mens de var barn.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Poenget er at noe må Israel bringe til forhandlingsbordet hvis man i det heletatt ønsker å få til en fredelig løsning.
Under forsøk på avtale med Arafat ga Israel veldig mye, 95 % av palestinernes krav skulle de få, men det var ikke godt nok.Israel har hele tiden vært villig til å avgi land for en fredsavtale, men en slik avtale er det vel bare Egypt som har gitt tilbake, og vi så hvordan det gikk med han som ga denne..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg kan forstå raseriet fra de som bodde i området før 1947 og som har blitt fortrengt fra sin lovlig eide jord av  et rase-fokusert Israelsk byråkrati eller rett og slett trussler fra voldelige og rasistiske nybyggere. Det å nektes adgang til sin egen mark er for meg uforståelig. Jeg forstår godt at disse ikke aksepterer FN sitt vedtak om at landet tilhører Israel, og at de mener 2000års lang hevd må telle mer enn eventuell 2000 år gammel eierskap eller guds vilje.

Og du mener at ikke jødiske krefter føler det samme? Har du sett scenene hvor jødiske nybyggere må fjernes med makt fra ulovlig okkupert mark, og svir av byggene og salter markene for å være sikre på at "de andre" i alle fall ikke får noe godt ut av det?

Det tror jeg også. I det minste ikke fra toppledelsen. Hva lavere nivå befal alltid gjør er jeg ikke like sikker på.

Det er under enhver kritikk. Det du tilsynelatende ikke greier å lese lengre opp er at et barn ikke er skyld i at det blir brukt som skjold. Selv om guttungen er palestiner som terroristene så kan man ikke tillate seg å bruke vold mot ham bare fordi terroristen bak ham er kynisk.

For meg er det ironisk at et område med så lite ressurser  skal true hele verdens stabilitet. Hvorfor kan ikke Isralere og Palestinere gjøre området om til et nøytralt religiøst område som man oppsøker en gang eller to i livet, og så bruke alle pengene som nå går til våpen og uhjelp (vet du at mesteparten av USAs uhjelp går til Israel?) til å satse på nytt et sted hvor det er godt om plass? Finmark har ypperlige fiskemuligheter og godt med vann. Jeg stemmer for å ta imot kanskje hundretusen....

Religion er en pussig ting.

mvh
Knut
Tror du det bare var palestinerne som måtte flytte på seg? Dette gjaldt vel begge parter, men viljen var kanskje ikke så veldig til stede hos alle...
Rase-fokusert?? Vet du at det bor ca 1 million palestinere i Israel som vanlige borgere med samme rettigheter?
Jøder på palestinsk område derimot, vi så jo hva som skjedde med de, de ble hevet ut. Så der skal det være jøderent.
Palestinerne raserte selv en masse drivhus som var ment å stå igjen for at de skulle bruke dem selv.
Brune tankeganger, kjære vene, hvem er det den helst retter seg imot??

Et barn er uskyldig om det brukes som skjold, men hvorfor er det hele tiden Israel som til de grader kritiseres? Er palestinerne så utilregnelige at det ikke nytter å kritisere de uansett hva de finner på? Hva er det for en underlig tankegang at USA og Israel ALLTID skal kritiseres, mens de som oppfører seg 100 ganger mer barbarisk, nei de kan vi ikke si noe til?? Jeg skjønner dere ikke, denne underlige dobbeltmoralske tankegangen er helt bak mål.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Den er billig og dårlig. Islam er en fare for europa. Men det er en annen sak. Den lille frue er ingen brunskjorte.
Det er ikke en annen sak, det er i stor grad samme sak.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Midtøsten består tydeligvis ikke av siviliserte mennesker. Det er hevet over en hver tvil.

Jødene har nå sutret i 60 år pga det de opplevde under krigen. En tragedie som dyrkes som en avgud. De ønsker at ovnene i Auschwitz skal være vestens svar på Mekka. Våre ungdommer skal valfarte ditt og hyle i samme kor som de fletteapene som står og smeller pannen i den bedritne klagemuren. Obersturmbannfuhrer Hoess hadde smilt av oss hvis han hadde levd i dag. ”Hva var det vi sa?” hadde han flirt og blinket med øyet.

Vesten må slutte med denne fasinasjonen over jødenes liv og tragedie. Jødene er oss like fremmede som Muslimene. Deres oppførsel og kravmentalitet er så fryktelig, også i Norge, at det er en skam. Som mangeårig nabo til Synagogen i Bergstien har jeg selv sett og følt disse arrogante oppblåste pianospillerne på nært hold. Vi nordmenn er ikke fullverdige mennesker i deres øyne. Muslimenes krav om alternativt opplegg på skolen er ingen ting mot de krav det mosaiske trossamfunn har stilt i Oslo/Ila skole siden krigen.

Jeg driter i Israel da de ikke er verdige min oppmerksomhet. Kall meg gjerne surrete gammel gubbe, men mine leveregler er enkle: Man dreper ikke systematisk barn i 2006 hvis man regner seg som sivilisert.

Jødenes tragedie er jo ikke over, jødehatet lever i beste velgående både her til lands og mange andre steder, det er også noe av grunnen til at mange jøder f.eks i Russland flytter til Israel.
Jødene har klagemuren og muslimene har Mekka. Mens området rundt jødenes helligste sted er "okkupert" av bla. muslimer, har ikke andre enn muslimer adgang til Mekka.
Du kan jo ta deg en tur rundt i Oslo med et israelsk flagg og se hva som skjer, og hvor langt du kommer før noen slår deg ned. Og så kan du ta deg en tur med et palestinsk etterpå ( muligens i omvendt rekkefølge, hvis du skal få prøvd begge deler..)

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Tydelig at du har bestemt deg Komponenten. De er visstnok fæle så disse Palestinerene. Synes ikke dette er så troverdig. Lurer på kildene dine.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Annektert fra hvem? Før 1947 var området et britisk protektorat, om det ble annektert fra noen så var det britene. Over 30% av de som bodde i protektorat-området, som nå utgjør Jordan og Israel, var jøder, noe under 70% var arabere. Araberne fikk mer enn 70% av protektoratet.

Dette har blitt diskutert før. Jeg ser ikke poenget med en ny debatt om de historiske fakta.
Det er et poeng så lenge flere baserer argumentasjonen sin på historiske uriktigheter.

Det samme gjelder også store deler av Europa, det står også for tur til å gjenerobres.
At du ikke erkjenner realiteter får stå for din.

I hvilken grad kan man si at en 12 år gammel jente er "skyldig"? Hva med en 5 år gammel gutt? Er det ingen nedre grense for når man kan forvente at individer følger samfunnsnormene, og når man er under denne grensen, har det egentlig noen betydning hva de har gjort eller ikke gjort for å fortjene å miste livet?
Hvilken relevans har det i.f.t. USA når lavalderen er 16 og nå av høyesterett er hevet til 18?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tydelig at du har bestemt deg Komponenten. De er visstnok fæle så disse Palestinerene. Synes ikke dette er så troverdig. Lurer på kildene dine.

Mine kilder er bla. fra folk som følger nøye med på dette, fra diverse kilder også i utlandet, mens deres kilder er vel norske media i stor grad, og de er som vi alle vet ganske over på den røde siden, så det sier vel og sitt. Om det ikke plager deg, burde det kanskje plage f.eks Affa. Han får slå seg sammen med RV og SV og boikotte Israel, så blir det nok snart fred på jord. Det er nok rett før nå!!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
"Mine kilder er bla. fra folk som følger nøye med på dette, fra diverse kilder også i utlandet...".

lol

mer konkret kanskje?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Helt enig, men raketter fra fly inn i en folkemengde er en forbrytelse som ikke kan unnskyldes. Man kan ikke iskaldt drepe en masse uskyldige, deriblant barn, for å få has på en jævel.
I så fall håpar eg ikkje dei vert så målretta at dei tek i bruk atomvåpen....dei skal vere svært effektive.

Topp Bunn