K
knutinh
Gjest
http://en.wikipedia.org/wiki/IsraelAnnektert fra hvem? Før 1947 var området et britisk protektorat, om det ble annektert fra noen så var det britene. Over 30% av de som bodde i protektorat-området, som nå utgjør Jordan og Israel, var jøder, noe under 70% var arabere. Araberne fikk mer enn 70% av protektoratet.
"The rise of Nazism in 1933 led to a fifth wave of Aliyah. The Jews in the region increased from 11% of the population in 1922 to 30% by 1940. 28% of the land was already legitimately bought and owned by Zionist organizations plus additional private land owned by Jews."
Sannheten er vel at Jødiske fraksjoner, på lik linje med palestinske fraksjoner i dag bedrev regelrett terror mot sivile, palestinere og engelskmennene for å få land de mente de hadde rett på.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zionism
Disse historiske uriktighetene har vært diskutert på forumet før, med heftig bruk av quoting fra google på begge sider. Det er tilsynelatende ikke mulig å tildele "skyld" og "uskyld" i denne konflikten like lite som "rett" og "galt." Men vi kan kanskje være enige om at etn stor del av ofrene på begge sider ikke har gjort noe som rettferdiggjør å bli drept av bomber eller raketter? Eller mener du Ivar at muslimene er så slemme og islam så farlig for vår trygghet at det er greit å kverke småbarn?Det er et poeng så lenge flere baserer argumentasjonen sin på historiske uriktigheter.
Komponenten vil gjerne fortie de som kritiserer Israel og USA med at "de andre er så mye verre". Til det så må jeg få si at rasisme er rasisme uansett, og drap av spedbarn rettferdiggjøres ikke av noe!
At du er kompetent på mye rart respekterer jeg. Men ellers er det bare kommunister og høyreradikale som påstår å sitte på "realiteter" mhp den politiske utvikling framover på lng sikt. Er det nå du skal quote at framskriving av fødselsrater gir 50% muslimer i 2030? Eller var det den om at London kom til å være dekket av 6 meterhestemøkk i 1950... prediktert i 1890.At du ikke erkjenner realiteter får stå for din.
Jeg forstår ikke at det erså fryktelig vanskeligå være enige om enkelte handlinger som er så fryktelige at de aldri kan rettferdiggjøres. Drap på sivile, barn og kvinner er etter min mening helt forkastelig. Med en gang noen reiser kritikk for det så spretter noen fram og sier atden andre parten er så mye verre at den fortjener det. Hva i huleste har barn på 3 år med noe som helst å gjøre? Vi greier aldri å finne ut av hvem som har rett. Men jeg hadde vært fornøyd om alle kunne fordømt grusomheter begått av både kristne, jøderog muslimer og hva det nå heter alt.
Give any one species to much rope and theyll fuck it up....
mvh
k