Ultravox reunion! 1980 besetning

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Warren Cann, Chris Cross, Billy Currie and Midge Ure - all four members of the 1980s lineup - are coming together for the first time since performing at Live Aid in 1985, for a UK Ultravox reunion tour in 2009.

Tickets will go on general sale from 9am GMT on Wednesday 12th November, but if you sign up to Live Nation's site (link below) they have a pre-sale from 9am GMT Tuesday 11th November for members.

For those without web access, either the credit card booking line or the telephone numbers for each venue can be used to book directly.

Vedlegg

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Historisk sus over den gjenforeningen. Håper de tar turen innom Skandinavia også. Har du lest noen rykter om det, Gjestemedlem?

High_def

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.04.2005
    Antall liker
    5
    Sted
    Oslo
    OI! Dette er pubertale musikkminner. Tur til UK blir litt vel voldsomt, men hvis de kommer til Scandinavia er jeg klar.

Hold oss informert om du hører noe mere Gjestemedlem! Please. :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Du milde :)
    Så utrolig morro.

La oss håpe de beveger seg hitover i løpet av sommeren.

/jan

G

Gjestemedlem

Gjest
    Har ikke sett noen andre datoer en dem som er postet. Men hvis jeg ser eller hører noe skal jeg si ifra.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Noen som har hørt de "nye" CD,ene? (Vienna, Rage Of Eden)

Er lyden kun økt på disse remastratringene?

Synes lyden er noe lav på EMI gold utgivelsene!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.772
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    får se om jeg kan få lagt inn en "jobbtur" til london når de skal innom der.

denne videoen ble forøvrig bannlyst på tv i sin tid, og har også blitt utelatt fra mange video-samlinger.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.772
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er vi heldige, spiller de kanskje tidenes feteste (ved siden av "vienna") "new romance"-låt også.

det er tross alt midge ure som har skrevet og produsert den:

så midge en gang på nittitallet, og da fremførte han "fade to grey" på bare gitar.
    funka det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Fade to Grey er en absolutt klassikker av dimensjoner.

Har du forresten hørt Novelle Vague med sin fremragende tolkning av denne låten?

[video]bweLAbtGo-g[/video]

Ellers har jo Visage endel andre virkelige store låter også, som "The Damned Don't Cry" og "Visage".

G

Gjestemedlem

Gjest
    Konsertvideoen fra Ultravox 'Monument' er også helt fabelaktig bra. Jeg vet ikke om den er kommet ut på DVD noen gang, men foreligger i allefall på VHS. Den er også utgitt på CD. Hvis de holder samme koken fremdeles så tror jeg dette kan bli stort. Jeg har stor sto på at dette kan bli helt fantastisk. Mige Ure har en innlevelse og en nerve i vokalen som ikke så mange gjør etter han, og jeg regner med det er litt stas for dem å spille sammen igjen også.

De har jo komemt med forskjellige soloprosjekter og Billie Currie gav jo ut et par middelmådige plater med ny besetning noen år etter siste ordinære ultravox. De siste av den ver heller ikke så bra U-Vox og Lament.

Men Vienna, Rage in Eden, Quartett og Monument the Soundtrack er virkelig bra. De 3 tildligere med John Foxx er faktisk riktig så bra de også, selv om de er i en litt annen stil. John Foxx har også laget en del bra ting på egenhånd, og er vel faktisk den av dem som har laget best musikk solo.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.772
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gjestemedlem skrev:
    Fade to Grey er en absolutt klassikker av dimensjoner.

Har du forresten hørt Novelle Vague med sin fremragende tolkning av denne låten?

[video]bweLAbtGo-g[/video]

Ellers har jo Visage endel andre virkelige store låter også, som "The Damned Don't Cry" og "Visage".

den versjonen har jeg ikke hørt, den var bra.
    vokste ellers opp på 80-tallet, og kan både synthpop/rock og new romance ut og inn.
    (mange blander forresten disse begrepene).

tror jeg har noen visage-skiver på vinyl fremdeles. solgte vinylsamlinga for lenge siden, men visage var blant de tingene kjøperen ikke ville ta i med en ildtang. (alle depeche-skivene gikk i dragsuget).

det blir spennende å se om midge har bevart stemmen, og ikke minst spiriten fra 80-tallet.
    (i og med at han stiller med originalbesetning, så er det muligheter for nettopp det).

har sett ham (med andre musikere) et par ganger etter glansperioden, og det var rett og slett ganske kjedelig.
    tiden hadde løpt fra ham, og han løp etter med et lydbilde som var senåttitalls og mildt sagt uinteressant.

jeg skjønner godt at folk kan hate new romance, men vi som våknet til musikkbevisshet med de greiene som foregikk på 80-tallet, lærte å like sjangeren på dens premisser. det SKAL være kaldt, distansert, vakuumpoetisk og litt sterilt.
    imho.

G

Gjestemedlem

Gjest
    joaquin skrev:
    jeg skjønner godt at folk kan hate new romance, men vi som våknet til musikkbevisshet med de greiene som foregikk på 80-tallet, lærte å like sjangeren på dens premisser. det SKAL være kaldt, distansert, vakuumpoetisk og litt sterilt.
    imho.
    Akkurat. Og det er dette jeg håper de vil prøve å gjenskape, og i og med at de bruker logoen og navnet fra Rage in Eden platen til denne turneen så har jeg et håp om at det er dette de vil spille og ikke den pusepopen som det utviklet seg til senere. Men mulig jeg legger mer i dette enn jeg burde.

Spiller de låter som Astradyne, The Thin Wall, Stranger Within, Sleepwalk, så har jeg fått det jeg håper på. Men jeg forventer også Vienna, The Voice og Reap the Wild Wind. Men det er de førstnevnte låtene som definerer musikken for meg, og som skiller den fra alminnelig 80-talls synthpop. De lange instrumentale partiene kombinert med Midge Ures sjelfulle innlevelse. Den litt kjølige drømmeaktige syntsounden med den inspirerte vokalen, og den like drømmeaktige teatralske estetikken rundt det hele.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Midge Ure & Billy Currie - Vienna , Absolute Radio 2ndOct08

Artig 'unplugged' versjon

[video]EelKJncLHCM[/video]

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Midge Ure & Billy Currie - Vienna , Absolute Radio 2ndOct08

Artig 'unplugged' versjon

[video]EelKJncLHCM[/video]
    bra versjon. tror turnen vil bli bra. får bestille billetter

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Jeg tror og håper det blir en stor opplevelse. Denne touren er en engangsgreie i forbindelse med jubileet i følge Ure, og det blir ingen gjenforening som sådan eller noe nytt materiale fra Ultravox. Så det kan se ut som om dette er eneste sjansen å se Ultravox live igjen med mindre de forandrer meing underveis. Ser ut til at jeg har to ekstra billetter på gode plasser til Newcaste 13.apr, så om noen vil være med dit hadde det vært morro.

Monument slippes forøvrig i en ny remastret utgave. Slikt er jo vanligvis ikke noe å bry seg med, men det skal medfølge en DVD med konserten også. Den har til nå kun vært tilgjengelig på VHS og dermed slett ikke særlig tilgjengelig lenger i det hele tatt.

http://www.play.com/Music/CD/4-/8582217/Monument-The-Soundtrack/Product.html

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Jeg tror og håper det blir en stor opplevelse. Denne touren er en engangsgreie i forbindelse med jubileet i følge Ure, og det blir ingen gjenforening som sådan eller noe nytt materiale fra Ultravox. Så det kan se ut som om dette er eneste sjansen å se Ultravox live igjen med mindre de forandrer meing underveis. Ser ut til at jeg har to ekstra billetter på gode plasser til Newcaste 13.apr, så om noen vil være med dit hadde det vært morro.

Monument slippes forøvrig i en ny remastret utgave. Slikt er jo vanligvis ikke noe å bry seg med, men det skal medfølge en DVD med konserten også. Den har til nå kun vært tilgjengelig på VHS og dermed slett ikke særlig tilgjengelig lenger i det hele tatt.

http://www.play.com/Music/CD/4-/8582217/Monument-The-Soundtrack/Product.html
    Det skal jeg jaggu prøve å få til, litt usikker på den datoen dog...hvis du selvsagt sliter med å bli kvitt billettene

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Det skal jeg jaggu prøve å få til, litt usikker på den datoen dog...hvis du selvsagt sliter med å bli kvitt billettene
    Ikke bekymret for det. Kjøpte 4 for å ha noen ekstra i tilfelle flere ville være med. Trodde vi kanskje ble 3-4 men blir nok bare 2 som reiser over. Er det noen som er interessert i datoen er det bare kjekt, ellers selger eller gir jeg bort billettene på nermeste pub før konserten.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tidlig til køys i kveld for flyet går 6:10 i morgen. Ingen direkterute Bergen-Newcastle så det blir en mellomlanding i Nederland.

Så en langhelg med pints, marked, byvårstemning og konsert på mandag som høydepunktet.

[video]rTUoYDYcM0o[/video]

:D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    God tur!! skulle ønske det var meg, får ikke lov til å fly :'(

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ultravoks? Er det noe du kan bestille når du vasker bilen hos Statoil? ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    God tur, er noe misunnelig :)

Gleder meg til en liten "rapport" fra konserten.

/jan"spillerVienna"olsen

G

Gjestemedlem

Gjest
    Takker. Skal komme tilbake med et referat fra turen og konserten.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.937
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Får lyst til å drikke drinker, og omgås det annet kjønn jeg, når jeg hører den slags musikk. Kjenner rytmen i kroppen umiddelbart, men så er jeg skapneger óg da. 8)
    Om ikke akkurat den låta, så ihvertfall sjangeren og den type sound funker veldig bra på endel klubber. Perfekt lydtapet for en god kveld på byen IMO. Uptempo floorgroover, "hakket" vassere en Oslo Gospelchoir. (understatement x 1000)
    Gjestemedlem skrev:
    Prøver å se fasinasjonen, og selv om musikk egentlig ble oppfunnet en gang sent på 60-tallet (selv om det var noen spede forsøk tidligere også) så er jo dette egentlig ganske kjedelig gammeldans for wanabe soulbrothers. Rytmen er vel mer i klappesøte tempo, forsamlingen på dansegulvet der viser vel omtrent passelig innlevelse... ikke helt ulikt denne gjengen: ::)
    <Chicken Dance Polka>

Zomby_Woof skrev:
    Ultravoks? Er det noe du kan bestille når du vasker bilen hos Statoil? ;D
    Don't get mad. Get equal!
    ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Stor opplevelse med konserten i går. Ultravox klarte å gjenskape magien fra 25 år siden og skapte de stemninger og en innlevelse som var alt jeg kunne forvente. Fantastisk stemning i et tradisjonelt konsertlokale.

Oppvarmingsbandet var to unggutter med kassegitar.. grei tidtrøyte. Så litt ventemusikk på høyttalerene før bandet kom.

"La Dusseldorf" og Novelle vagues versjon av Fade to Grey fikk meg i godt humør.

Så startet det hele med en helt magisk versjon av Astradyne. Den perfekte åpning. Stemningsfullt, velspilt, visuelt vakker og en totalt emosjonell opplevelse for meg som med en gang gav svaret på hva dette kom til å bli.

En litt slapp versjon av reap the Wild Wind fulgte, litt forsøk på klappe i hendene greie, men de var ikke varme nok til den riktig enda.

Men en god blanding av materiale fra Rage in Eden, Vienna og Quartet som hovedinnslag men med et par sene litt rockete versjoner fra Lament, One Day skapte jubel og her koste de seg virkelig når de spilte. Ellers kom mine favoruitter på løpende bånd. The Thin Wall, Mr.X, Passing Strangers, Hymn var fabalaktig, men avslutningen ... encore var først en så god versjon av Sleepwalk man kunne ønsket seg og helt til slutt en fullversjon av The Voice.. med rekken med synthtrommer i front som fra monumentkonserten til avslutning.

Hvilken lykke.

Skal legge inn et par bilder fra mobilen når jeg finner ut hvordan jeg kan overføre dem til PCen.

Dette var den 3. konserten på turen så jeg regner med de vil nå sitt fulle potensiale om et par uker. Så hvor noen lurer på om det er verdt å ta turen til England så er det bare å finne en dato!

Her er en omtale fra the Times om konserten før i Edinburgh:

http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/music/live_reviews/article6085709.ece

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Artig lesing på times online :)

Skjønner at du koste deg stort på konserten.
    Bra valg av låter også.

Gleder meg til bilder.

/jan

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bilder fra konserten, tatt med mobilen så kvaliteten er dårlig, men man kan få et inntrykk i det minste.

Vedlegg

Otern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Bilder fra konserten, tatt med mobilen så kvaliteten er dårlig, men man kan få et inntrykk i det minste.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Håper den svarer til forventningene!

Gjerne en liten rapport om du gidder.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nye muligheter byr seg:

RETURN TO EDEN TOUR UPDATE
    Wednesday, 30 September 2009

More exciting news for 2010 - Ultravox's Return to Eden reunion tour has been extended by two further dates, in Switzerland (15th) and the Netherlands (26th). Tickets for all dates are on sale now, except Amsterdam which is on sale from October 3rd.

April 2010 - Europe

15 Zurich - The Volkshaus - tickets here
    17 Munich - TonHalle - tickets here
    18 Offenbach - CAPITOL - tickets here
    19 Cologne - Musical Dome - tickets here
    21 Hannover - CAPITOL - tickets here
    23 Hamburg - Grosse Freiheit 36 - tickets here
    24 Berlin - Admiralspalast - tickets here
    26 Amsterdam - The Paradiso - tickets here (from 3rd October)

No further dates have been announced as yet, but we will let you know as and when more are added.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn