Unødvendig lange tråder pga "enig" innlegg

lofi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.03.2008
Antall liker
1
Fint forum, men noe som irriterer er alle de "tomme" innleggene hvor deltakerne siterer andres (ofte lange) innlegg og kun legger noen smileys eller med få ord sier seg enig.

Min bønn: hvis du ikke har noe annet å si så la det være! Du er nemlig ikke så interessant som du tror ;D. Hvis du på død og liv må fortelle alle om du er enig i ditt eller datt og hvor du står i debatten så unngå i hvertfall de lange sitatene.

Disse innleggene går ut over brukervennligheten/lesbarheten på forumet og legger til unødvendig og kjedelig innhold i tråder som ofte blir veldig lange.

Z

Zomby_Woof

Gjest
loFi skrev:
Fint forum, men noe som irriterer er alle de "tomme" innleggene hvor deltakerne siterer andres (ofte lange) innlegg og kun legger noen smileys eller med få ord sier seg enig.

Min bønn: hvis du ikke har noe annet å si så la det være! Du er nemlig ikke så interessant som du tror  ;D. Hvis du på død og liv må fortelle alle om du er enig i ditt eller datt og hvor du står i debatten så unngå i hvertfall de lange sitatene.

Disse innleggene går ut over brukervennligheten/lesbarheten på forumet og legger til unødvendig og kjedelig innhold i tråder som ofte blir veldig lange.
Me too!  ;D

Litt seriøst: Det kan av og til være nyttig å sitere det man svarer på. Trådene våre har en tendens til å skjære av i flere retninger. Men, det går an å klippe bort det som du ikke kommenterer direkte.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
31.543
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Tja, for mange er det nok viktig for stammetilhørigheten, eller ihvertfall følelsen av før nevnte, å kaste inn disse korte kommentarene, eller smilefjesene.
Ser ikke for meg at de blir borte, så sjøl har jeg trent meg opp til svart belte i "scrolling", det funker det og.
En sjelden gang iblant, er det jo faktisk også slik; at et riktig plassert smilefjes ER morsomt, eventuelt løser opp stemningen.

Et større "problem", slik jeg ser det; er den til tider svært påtagelige hårsårheten blant endel av forumets medlemmer.
Det fører med seg allehånde angrep og skittkasting, og selv om det innimellom er svært underholdende å lese slike innlegg;
hvor enkelte på slik avslørende måte utleverer et ubehagelig gemytt, bringer det aldri noe positivt til en tråd - utover generell menneskekunnskap da.....

Mvh

Morten

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.127
Torget vurderinger
2
Det kan ofte være greit å vite om du har folk med deg eller mot deg, og ofte kan bred støtte være hyggelig for trådstarter eller innleggsinnhaver. Ergo så kan innlegg med en smiley eller kort kommenter være hensiktsmessig, men det er selvfølgelig de tilfeller hvor slike innlegg er unødvendig.

Jeg tror likevel ikke det blir så enkelt å gjøre så mye med dette.

U

utgatt60135

Gjest
Det har jeg aldri tenkt på som et problem. Jeg synes det er flott å lese hva andre mener og da kan enig eller en smiley være et utttrykk med tyngde faktisk.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.725
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Quoting av veldig lange innlegg og/eller med endel bilder synes jeg er en uting.
Derfor er det mitt privelegie å moderere slike innlegg :)

Ellers enig med de fleste her ;)

Topp Bunn