Uriah heep fan?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Tenke seg til at Rush hadde sine første gig som oppvarming for Uriah Heep. Begge settes det stor pris på her
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Tenke seg til at Rush hadde sine første gig som oppvarming for Uriah Heep. Begge settes det stor pris på her
    Jeg mener jeg hørte før konserten med Uriah Heep i mai 1974 at Queen hadde spilt support for Uriah Heep..Da hadde jeg allerede hørt Queen II albumet som kom i mars 74 , to måneder før.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.950
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Er det noen som har hørt på denne?



    1702029124012.png
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Jaggu hadde vi picturediscs også, her er noen av de. Mener jeg skal ha en signert en også, kjøpt i en bruktsjappe i Manchester for mange år siden.
    IMG_2029.jpeg
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Spiller "Look at yourself" i kveld, første gang jeg spiller denne skiva med mine Audio Note AN-E høyttalere, og dette var interessante greier, må jeg si. Det hører med til saken at jeg spiller med en Non OverSampling DAC (LAB12) og en Audio Note 8 Watt effektforsterker (P3 Tonmeister), og jeg har aldri hørt denne skiva så levende og dynamisk noensinne! Selvsagt er det ikke high-end lyd, selvsagt er det mye rart i innspillingen, men allikevel er det en helt ny verden som åpenbarer seg, dette er jo fantastisk gøy! :)

    (Jeg spiller en CD fra 1996, "Remastered from original master tapes", utgitt på Castle / Essential Records. Dette er bare kult!)
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    (Da er det rettet opp, dette var ikke fra konserten i Oslo 1975)
    Fra min første konsert med UH i Bergenshallen i 1974 . Kompisen min hadde med seg et lite kamera og fant noen gamle bilder her en dag ....
    Mick Box, David Byron og Gary Thain

    Bilde 2.jpeg
     
    Sist redigert:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Fra konserten ( min andre med UH i Norge ) i Ekeberghallen i 1975 . Kompisen min hadde med seg et lite kamera og fant noen gamle bilder her en dag ....

    Vis vedlegget 993056
    Hmm, da må ha vært tidlig i 1975? Det ser da ut til at Gary Thain befinner seg til høyre i bildet. Han fikk en ladning strøm i 1974 og var i ganske ugrei stand etter dette (han var jo også avhengig av kjemi...) - og ble sparket tidlig 1975.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hmm, da må ha vært tidlig i 1975? Det ser da ut til at Gary Thain befinner seg til høyre i bildet. Han fikk en ladning strøm i 1974 og var i ganske ugrei stand etter dette (han var jo også avhengig av kjemi...) - og ble sparket tidlig 1975.
    Tror Thain (som ser ut til å være til høyre i bildet ja) ble sparket i februar 1975, og at konserten i Ekeberghallen samme år var i mai? . Var vel gjerne John Wetton som var bassist da, og ikke Thain som på bildet..?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Tror Thain (som ser ut til å være til høyre i bildet ja) ble sparket i februar 1975, og at konserten i Ekeberghallen samme år var i mai? . Var vel gjerne John Wetton som var bassist da, og ikke Thain som på bildet..?
    Jeg stusset også litt over dette...:rolleyes: Vi var noen kompiser som spilte i et band med en del UH på repertoaret..Vi var på UH konserter sammen tirsdag 21 mai i 1974 i Bergen (har fremdeles billetten) og mandag 26 mai 1975 i Ekeberghallen i Oslo.
    Vi hadde en spillejobb søndag 25 mai på Vestlandet og pakket Mercedesbussen full med instrumenter/forsterkere og kjørte natta over fjellet til Oslo kun for denne konserten med UH.:)

    Min fremdels gode kompis som var vokalist i bandet vårt tok flere bilder påstår at serien han sendte meg var fra 1975 men da må dette må helt klart være fra 1974 i Bergen..(litt av Hansa reklame også bak scenen) . Jeg synes også jeg husker John Wetton ( direkte fra King Crimson) på bass i Oslo 1975..

    Synd med Gary Thain som døde i desember 1975 av overdose.. Han var en fantastisk bassist som satte spor etter seg på 4-5 utgivelser fra 1972 - 1974, med bla "Demons and Wizzards "og ikke minst "Uriah Heep Live" som gikk mye på platespilleren..

    244234347_4559657777427311_7878386068716201714_n.jpeg
     
    Sist redigert:

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Fin tråd. Blir aldri ferdig med Heep!

    Heep hadde meget gode musikere i sine velmaktsdager. Gary Thain hadde vel jazz bakgrunn? Spilte uten plekter, så fingrene blødde. Prominent plassert i lydmiksen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.941
    Fin tråd. Blir aldri ferdig med Heep!

    Heep hadde meget gode musikere i sine velmaktsdager. Gary Thain hadde vel jazz bakgrunn? Spilte uten plekter, så fingrene blødde. Prominent plassert i lydmiksen.
    Han spilte på flere av utgivelsene til Keef Hartley Band før UH, han satte sitt preg med spillingen sin.
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Han spilte på flere av utgivelsene til Keef Hartley Band før UH, han satte sitt preg med spillingen sin.
    Ja , Thain spilte til og med på Woodstock festivalen Med Keef Hartley Band . Ble aldri filmet , da manageren visstnok forlangte sykt mye penger for tillatelse til filming!!!
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Keef Hartley Band er nytt for meg. Tok en rask lytt på youtube nå. Ga mersmak. Skal sjekke de ut.

    Fant en fin bio på Gary Thain. Han hadde flere talenter enn jeg var klar over:
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.717
    Torget vurderinger
    1
    Ja Thain var bassist i det øvre sjikte, mange som plukket om ett og annet fra ham.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.941
    Ble litt nyskjerrig så jeg måtte sjekke, fant 4 LP`er i hylla med Keef Hartley Band der Thain spiller bass, lenge siden dette er spilt så må prøve en dag.



    IMG_1829.jpeg
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Mye fint av Heep det er helt sikkert!!
    Her er en sang som kanskje har gått litt under radaren for mange?
    særlig denne " extended versionen" synes jeg er helt fantastisk!
    Ikke så ofte du hører Box gjør slike solo partier ( hvis det da ikk er er Hensley da?
    :)
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Ble litt nyskjerrig så jeg måtte sjekke, fant 4 LP`er i hylla med Keef Hartley Band der Thain spiller bass, lenge siden dette er spilt så må prøve en dag.



    Vis vedlegget 993154
    Hvis du vil ta den helt ut , er der en samleboks . Men det er cd'er da....
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.941
    Måtte lete litt videre, i tillegg til noen Hensley plater dukket denne opp, usikker på om jeg har spilt den, det må i så tilfelle være tilbake på 70/80 tallet. På Bronze og med bl.a. Kerslake og Box.




    IMG_1831.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn