USB til AES-EBU "konverter"

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Hei! Har en MINIDSP DDRC-22D DSP som jeg nå bruker mellom Sonos Connect/TV og Benchmark DAC1 HDR. Disse tar nå opp den optiske og RCA inngangen på DSP’en, å det gjør att jeg sitter igjen med AES-EBU inngangen på MINI DSP’en. Her kunne jeg tenkt meg å fått koblet til PC’en via USB, så er på jakt etter en konverter som takler minimum 24-96 (som er det høyeste MINI DSP’en støtter. Er det noen som har erfaringer med sånt, å kanskje vet om noen bokser som gjør denne jobben til en fornuftig pris? Kilden er en Macbook Pro med standard USB utganger.
3FC0FE71-9E80-486A-BC2F-4724A02B1057.jpeg
 

erk

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
2.067
Antall liker
4.113
Sted
Tårnåsen
Tja en som gjør denne jobben og mange andre relaterte jobber veldig bra er denne: https://mutec-net.com/product_mc-3-plus-usb.php
Har den selv og er ekstremt imponert. Om det er "fornuftig pris" kan man sikkert diskutere men jeg synes det i forhold til all funksjonaliteten den tilbyr.
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.930
Antall liker
1.528
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Jeg brukte TOPPING U90 mot mitt aktive delefilter, nå står den som reclocker foran min TOPPING D90 MQA på hjemmekontoret (med I2S tilkobling).
Det er muligens en eller to andre varianter til salgs brukt på Finn.no feks M2TECH Hiface Evo
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.930
Antall liker
1.528
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Erfarings med min U90 - Ingen ting å melde. Den gjorde jobben helt fint. Koble til PC, velge den som utgang koble AES til mottaker. Du må bare huske at alt over 24bit / 96khz vil ikke bli avspilt (pga mottakers begrensninger)
 
Topp Bunn