USM Haller, en inspirasjonstråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    446
    Antall liker
    689
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Har lyst på USM med 2 moduler i høyden og 2 eller 3 i bredden. Tenker at de nederste modulene er med tett låsbar front og lurer på om de uttrekkbare hyllene er robuste nok til å ha platespiller på? Vi har småfolk i hus og krabbing like rundt hjørnet så det er ønskelig å kunne gjemme platespillerne når de ikke er i bruk.
    Er det en farbar vei eller vil hyllene ha så mye bevegelse under spilling at problemer oppstår?
    IMG_1093.jpeg

    Som på bildet bare bak lukket dør altså
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Har lyst på USM med 2 moduler i høyden og 2 eller 3 i bredden. Tenker at de nederste modulene er med tett låsbar front og lurer på om de uttrekkbare hyllene er robuste nok til å ha platespiller på? Vi har småfolk i hus og krabbing like rundt hjørnet så det er ønskelig å kunne gjemme platespillerne når de ikke er i bruk.
    Er det en farbar vei eller vil hyllene ha så mye bevegelse under spilling at problemer oppstår?

    Som på bildet bare bak lukket dør altså
    Uttrekkshyllene tåler jo fint å dras helt ut selv fyllt til randen med vinyl, så da skal det nok en VELDIG tung platespiller til før den får problemer.

    når det kommer til vibrasjoner og den slags er det dog sikkert ikke optimalt, men kan muligens fikses sånn passe med masse sorbotan etc
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.221
    Antall liker
    3.331
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hadde en 18 kilos del av en jernbaneskinne og en fire kilos platevasker på en slik hylle. Akkurat er like smooth funksjon. Nå er denne hyllen flyttet inn på det ene badet.

    Om det lar seg kombinere med både hylle og dør er jeg usikker på.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    282
    Sted
    Fredrikstad
    God jul til alle USM Haller-entusiastene her!

    Jeg fikk benken før forrige jul, men pga et evigvarende oppussingsprosjekt er det først nå det kommer til sin rett. Takk til Martin hos Studio M3 for super service!

    Hvis vi ser bort fra nisser og annet, så har jeg fått skjult det meste jeg ønsker i benken. Stor bonus at det også er plass til rundt 100 LP-er i midtskuffen.

    IMG_1353.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn