V-link

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Snuser litt på en Musical Fidelity V-link, kobla opp til dac'en med Toslink. Hakke peiling egentlig, men jeg ser for meg at Hr. Abrahamsen kunne likt det. Er det noen som har erfaringer med USB/SPDIF konvertering? Er det vært bryet?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
decibelius skrev:
Snuser litt på en Musical Fidelity V-link, kobla opp til dac'en med Toslink. Hakke peiling egentlig, men jeg ser for meg at Hr. Abrahamsen kunne likt det. Er det noen som har erfaringer med USB/SPDIF konvertering? Er det vært bryet?
Så absolutt, det er er flere som kjører en slik løsning med stort hell. Jitter er noe dritt og det merkes når du er kvitt problemet. Selv visste jeg ikke at jeg hadde ett problem før jeg ble kvitt det. Det finnes endel info under datahjørnet her på sentralen om du leter.

Klikk også på denne linken så for du vite hva Chris hos Computer Audiophile mener om V-link saken.

edding

Medlem
Ble medlem
09.01.2011
Antall liker
1
Hei, jeg har en V Link mot MF M1 dac.

Du kan også vurdere et lydkort, som ASUS Xonar Essence STX. Nesten samme prisen, og en del mere funksjonalitet, samt at du får med 24/192. Jeg har testa begge løsningnene. Og har problem med å si hva som er best? Benytter coax fra V Link og lydkortet.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Takk for innspill.
Tror jeg bestiller en V-link da - tror jeg satser på Toslink, da dette er anbefalt av produsent for å få ett galvanisk skille mellom PC og DAC. Wish me luck ;)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
decibelius skrev:
Takk for innspill.
Tror jeg bestiller en V-link da - tror jeg satser på Toslink, da dette er anbefalt av produsent for å få ett galvanisk skille mellom PC og DAC. Wish me luck ;)
Kjekt å være på den sikre siden!

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
decibelius skrev:
Takk for innspill.
Stereophiles testomtale av Musical Fidelity V-Link med målinger.

Jeg husker ikke helt om det var Stereophiles Atkinson eller en annen tester som sammenlignet RCA S/PDIF med Toslink uten å høre forskjell. Samme person tok dog forbehold om at dette kan variere mellom oppsett p.g.a. ulik støy fra datamaskinens USB-port og ulik støyhåndtering i DAKen.

Jeg har gjort noen korte forsøk med Musical Fidelity V-Link med både RCA S/PDIF og Toslink til Grace Design m903 (ja jeg vet at m903 har innebygd USB-inngang med galvanisk skille, det er ikke poenget i denne sammenheng). Jeg oppfattet da ingen umiddelbare, iørefallende forskjeller. Finlytting kan dog kanskje avdekke noe?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg har vel hverken ører eller anlegg som er godt nok til og høre mikroforskjeller. Men jeg ser for meg att PC'en min overfører mye "dritt" til DAC'en som den gjerne kunne vært foruten. Det er vel hovedgrunnen til att det ligger en V-link her nå. Har ikke fått koblet den på ennå, fordi jeg venter på en bedre USB kabel+dig. kabel :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
decibelius skrev:
Jeg har vel hverken ører eller anlegg som er godt nok til og høre mikroforskjeller. Men jeg ser for meg att PC'en min overfører mye "dritt" til DAC'en som den gjerne kunne vært foruten. Det er vel hovedgrunnen til att det ligger en V-link her nå. Har ikke fått koblet den på ennå, fordi jeg venter på en bedre USB kabel+dig. kabel :)
Det virker helt fint med en Schulz Kabel USB-kabel og en Hosa RCA S/PDIF-kabel.

Jeg har vel hverken ører eller anlegg som er godt nok til og høre mikroforskjeller.
Da burde det vel ikke være noen grunn til å vente på andre digitalkabler? Les om Asbjørns sammenligninger av digitalkabler i hans tråd "Mad Science: Stereo i seks kanaler".

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg bruker en USB kabel fra Claeser'n nå. Snuser på en Audioquest USB kabel. Waste of kroner?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Lån deg en "topp" USB kabel med deg hjem og prøv opp mot billigkabelen så finner du det raskt ut.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
johnnygrandis skrev:
Lån deg en "topp" USB kabel med deg hjem og prøv opp mot billigkabelen så finner du det raskt ut.
Får prøve på det, all den tid jeg foreløpig ikke driter penger. Takk for tips ;)

Topp Bunn