Snuser litt på en Musical Fidelity V-link, kobla opp til dac'en med Toslink. Hakke peiling egentlig, men jeg ser for meg at Hr. Abrahamsen kunne likt det. Er det noen som har erfaringer med USB/SPDIF konvertering? Er det vært bryet?
Så absolutt, det er er flere som kjører en slik løsning med stort hell. Jitter er noe dritt og det merkes når du er kvitt problemet. Selv visste jeg ikke at jeg hadde ett problem før jeg ble kvitt det. Det finnes endel info under datahjørnet her på sentralen om du leter.decibelius skrev:Snuser litt på en Musical Fidelity V-link, kobla opp til dac'en med Toslink. Hakke peiling egentlig, men jeg ser for meg at Hr. Abrahamsen kunne likt det. Er det noen som har erfaringer med USB/SPDIF konvertering? Er det vært bryet?
Kjekt å være på den sikre siden!decibelius skrev:Takk for innspill.
Tror jeg bestiller en V-link da - tror jeg satser på Toslink, da dette er anbefalt av produsent for å få ett galvanisk skille mellom PC og DAC. Wish me luck![]()
Stereophiles testomtale av Musical Fidelity V-Link med målinger.decibelius skrev:Takk for innspill.
Tror jeg bestiller en V-link da - tror jeg satser på Toslink, da dette er anbefalt av produsent for å få ett galvanisk skille mellom PC og DAC. Wish me luck![]()
Det virker helt fint med en Schulz Kabel USB-kabel og en Hosa RCA S/PDIF-kabel.decibelius skrev:Jeg har vel hverken ører eller anlegg som er godt nok til og høre mikroforskjeller. Men jeg ser for meg att PC'en min overfører mye "dritt" til DAC'en som den gjerne kunne vært foruten. Det er vel hovedgrunnen til att det ligger en V-link her nå. Har ikke fått koblet den på ennå, fordi jeg venter på en bedre USB kabel+dig. kabel![]()
Da burde det vel ikke være noen grunn til å vente på andre digitalkabler? Les om Asbjørns sammenligninger av digitalkabler i hans tråd "Mad Science: Stereo i seks kanaler".Jeg har vel hverken ører eller anlegg som er godt nok til og høre mikroforskjeller.
Får prøve på det, all den tid jeg foreløpig ikke driter penger. Takk for tipsjohnnygrandis skrev:Lån deg en "topp" USB kabel med deg hjem og prøv opp mot billigkabelen så finner du det raskt ut.