Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Vent med kritikken til kledningen kommer opp da i alle fall. Sett mot spikerslagene ser det selvsagt helt håpløst ut.
    Ketil Rolnes har ingen injurierende kraft.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vent med kritikken til kledningen kommer opp da i alle fall. Sett mot spikerslagene ser det selvsagt helt håpløst ut.
    Ketil Rolnes har ingen injurierende kraft.
    ... ok, skal vente med endelig dom. Litt enig med det, men det ser ikke lovende ut. Et slags havnelager tegnet av en angstfull fullemann ... inspirert av en barnetegning fra en 5-åring.


    type noe slikt:
    kid.jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    r8_powerhouse-1024x575.jpg


    Det er ikke mange rette vinkler på Powerhouse Porsgrunn. Gir faktisk et litt skremmende uttrykk.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Man ventet stort sett til kledningen kom opp på Munch-museet.

    Det ble jo jævlig bra..... o_O
    Latterlig stygt bygg. Hinsides. På baksiden (som folk får beundre når de kjører inn til Oslo) er det så lite gjennomtenkt og så fenomenalt dårlig at naboer burde få erstatning for ødelagt utsikt.
    Forfra er det bare lattervekkende stygt.

    116887082_10157225638566021_6209522498672847428_n.jpg
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det var jo dette som skulle bli så fantastisk vakkert i mørke... med lys innenfra.... som man vel slår av om kvelden...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Planen var i alle fall å bruke noen jævlig kraftige lamper, så kraftige at bygget strålte ut lys selv i fullt solskinn. I alle fall på tegningene. I møte med diverse basale fysiske realiteter ble det imidlertid mer gråtoner over det.

    Det er mitt lodd i livet å kunne betrakte dette bygget fra baksiden de dagene jeg bruker bena på jobben. Det er ikke særlig pent og det har ikke vokst på meg over tid.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.257
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Alle som har vært på Grannka (Las Palmas ) har sett det før (samme ARK):
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.724
    Torget vurderinger
    4
    God oppsummering om forventninger og sluttresultat.

    Munch kledd i autovern


    Rent bedrageri av publikum og den offentlige debatten som er mulig å ha om slike bygg før det er for sent.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.257
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Mjøstårnet vant arkitekturpris i New York. (Ikke ulikt et bygg i Perth)
    Jeg har ikke forstått poenget med "sagkrakken" på toppen, men jeg er heller ikke arkitekt da.
     

    Vedlegg

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Skulle til å legge inn Mjøstårnet. Jeg synest bygget er skikkelig kult. Anbefaler også å ta en tur inn om man svipper forbi. Nå som Tesla har fått SC like ved siden av så stopper jeg der innimellom.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Munch-museet var kanskje en artig idé på papiret, men på bilder - har ikke sett det selv - er det bare nitrist. Den matte overflate suger til seg lys, og utformingen er altfor ruvende. Like innbydende som en beige skrivebords-PC fra 80-tallet.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Vi har hatt en runde på dette bygget allerede, og mine argumenter kan man søke opp hvis man vil. Jeg har stor tro på at mange i framtida vil se på Munchmuseet som et av de mer vellykkede byggene i Bjørvika-utviklingen.

    Når det gjelder artikkelen det linkes til over gjentas et poeng jeg også har argumentert for i andre sammenhenger:

    "Kanskje er det en idé at for eksempel Plan- og bygningsetaten gjøre egne, uavhengige visualiseringer for å sikre at offentligheten får et riktigere inntrykk."
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.724
    Torget vurderinger
    4
    Super: Vi har hatt en runde på Lambda tidligere og vær sikker på at vi kommer til å ha minst en ekstrarunde i året fremover. Det bygget kommer til å være en evig kilde til irritasjon.

    Dersom arkitekten bak klarer å se meg i øynene og samtidig påstå det er et vellykket prosjekt vedkommende er stolt av, vel da bør bli øyeblikkelig og evig avskiltet som arkitekt og bli bundet naken til en stolpe i sjøen utenfor, til spot og spe for alle byboere som han påført estetiske traumer.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    Bygget kommer uansett å fremstå som et landemerke og det vil nok mange mene er viktig for et Munch museum. Det vil ikke være vanskelig å forklare turister hva de skal se etter for å finne frem. Det skiller seg definitivt ut.
    I dette området synes jeg forøvrig Barcode er mye verre, der er det tross alt meningen at folk også skal bo. Å bevege seg på bakkeplanet der er bare nitrist. Synd at vi mennesker etterhvert har blitt så avstumpede at vi godtar slikt og bosetter oss omtrent hvor det måtte være. Men, det er sikkert stas å legge ut Barcode profilbilde på instagram og skryte av at der bor jeg... og det er jo sentralt.... :)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Hvor har jeg sett den der før?
    Vis vedlegget 655823
    Å ! Så du mener den er laget slik for å få folk til å holde avstand?
    Det må jeg si var meget forutseende!

    For de som ikke "tog'an" så sier smittevernreglene minst en meter. Men bærer du med deg et trekkspill holder de automatisk 1,5 meters avstand fra deg!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg holder helst 1.5 km avstand fra folk med trekkspill...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Går det ikke an å sette ut noen potteplanter?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Potteplanter vet jeg ikke, men vestsiden av nasjonalmuseet skal vist dekkes av klatreplanter..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Akkurat kommet hjem fra Oslo, og denne gangen med en båttur slik at jeg fikk se byen fra sjøsiden. I solskinn synes jeg «strandsiden» begynner å bli bra med et yrende folkeliv (i sommervarmen). Men, føyer meg inn i rekken av dem som rister på hodet av mastodont-bygget. Et praktbygg, som kunne vært fra kommunisttiden, med en liten twist :oops:

    5CEAACCA-9949-4CBF-8CFB-DB677118D38E.jpeg E87E3F49-7880-4D62-A0E8-FD82E350EBC1.jpeg
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.655
    Antall liker
    1.714
    Torget vurderinger
    1
    Dessverre så må jeg si att Munch museet ikke føyer seg inn i rekken av vakre bygg, det samme gjelder museet i Vika.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Akkurat kommet hjem fra Oslo, og denne gangen med en båttur slik at jeg fikk se byen fra sjøsiden. I solskinn synes jeg «strandsiden» begynner å bli bra med et yrende folkeliv (i sommervarmen). Men, føyer meg inn i rekken av dem som rister på hodet av mastodont-bygget. Et praktbygg, som kunne vært fra kommunisttiden, med en liten twist :oops:

    Vis vedlegget 657278
    Hadde det blitt skalert ned 3/4 til 25% av størrelsen ville det faktisk ha lignet på noen av de slusevokter "tårnene" vi så i Tyskland.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Den var fin, er skjøtehylsene bare skåret ut av bambusen ?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.666
    Torget vurderinger
    23
    Ja. Skikkelig pirkete håndtverk.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Mjøstårnet kunne sett bra ut uten stolen på toppen og de utkragede balkongene. Men det fungerer litt på samme måte som Eiffeltårnet et gang gjorde: Se hva som er mulig. Det skal det ha.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Gjennomført dårlig smak. Ikke et hus jeg ville bodd i. Store kjøkken er greit, men jeg har aldri forstått folks behov for å fylle dem med tepper, sofaer og lenestoler.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    "Tomten fremstår noe uferdig ute" står det i annonsen. Tidligere eiere gikk vel lei av å måtte bruke solbriller inne, og selger i full fart mens
    de enda har syn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn