Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Edzilla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    148
    Torget vurderinger
    1
    Det blir kanskje litt statisk ? Jeg vet ikke, for med mine 2m er den for liten.
    Er selv bare snaue 174 cm, så kanksje det er noe med at du er for lang. Er jo designet av franskmannen Le Corbusier som selv var 173 cm.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Mange takk!
    Har heldigvis godt med gulvplass, selv om enkelte av vennene mine sier at jeg leker interiørbutikk ;-)
    Jeg fikk litt det inntrykket også. JFC.. så mye vakkert at jeg mistenker at du er boligstylist .. men kanskje ikke. Men kanskje du bare liker vakre ting.

    Det jeg liker mest med dette er at det er genuint flotte ting ... så om det er en samling eller ikke er ikke så viktig egentlig. Selv barnet i plaststolen ser ut som det er et stockfoto.

    det er litt mer Bateman enn Taremareby --

    ,, men jeg mener det utelukkende positivt. Jeg kan bruke utallige timer på Gull i Kjøpstederne eller Antiques Roadshow ... og slikt. Sikler på Finn og ... slikt:

     
    Sist redigert av en moderator:

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    eeeehhh ...
    NEI. Ikke pent eller innbydende på noe plan.
    Og så lagde de en logo som matchet.
    Bildet i seg selv er da vel ganske fint...? Rimfrosten er nesten som snø, den bidrar også til å gi omgivelsene en mer homogen koloritt. Synes dette til og med hjelper «nye Oslo» (vel og merke bygningsmassen i forgrunnen) når man ser det fra denne vinkelen og med denne himmelen i bakgrunnen. Men det er nå bare min mening 😊
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Bildet i seg selv er da vel ganske fint...? Rimfrosten er nesten som snø, den bidrar også til å gi omgivelsene en mer homogen koloritt. Synes dette til og med hjelper «nye Oslo» (vel og merke bygningsmassen i forgrunnen) når man ser det fra denne vinkelen og med denne himmelen i bakgrunnen. Men det er nå bare min mening 😊
    Bildet er veldig fint. Helt enig der.
    Elendigheten presentert på en god måt, ingen tvil.
    :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    eeeehhh ...
    NEI. Ikke pent eller innbydende på noe plan.
    Og så lagde de en logo som matchet.
    Logoen var ganske skjemmende, men bygget forøvrig har jeg sagt mye om. Tøffeste huset i Bjørvika.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Nå er vi litt mer over i det konseptuelle enn pynt, men jeg tror noen av leserne av tråden finner dette interessant ...




    Mannen har også så mye mer ... så se om du vil.

    En av de beste på YT!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Dette er da virkelig ikke et oppløftende syn?
    Fra denne vinkelen er ikke operaen bra.
    "Girobygget" og hotellet, og så til slutt Munch-museet som en finger rett i øyet.
    Kan ikke se noe jeg liker her. Sorry.
    Det ser fryktelig ut. Munch-museet presterer å simpelthen være stygt, som en elefant luften er i ferd med å gå ut av. Det finnes ikke en eneste linje i bygget som er elegant eller som bidrar til å løfte inntrykket. Og kledningen ser ut som tilfeldig sammenskjøtt autovern-skrap.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det ser fryktelig ut. Munch-museet presterer å simpelthen være stygt, som en elefant luften er i ferd med å gå ut av. Det finnes ikke en eneste linje i bygget som er elegant eller som bidrar til å løfte inntrykket. Og kledningen ser ut som tilfeldig sammenskjøtt autovern-skrap.
    Spot on!
    Jeg føler at hele området er laget for alt annet enn mennesker.
    Og Munch-museet setter 2 streker under.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Liker godt hvordan man her bryter opp en kjedelig flate på et konsumentapparat.
    Stilig effekt. Fordrer at man har begge boksene. Ser ut som noe Snøhetta kunne funnet på.

    Munchmuseet får meg fremdeles til å lure på om de ikke har autovern på die Nordchleife lenger. Tøft, men eh... Takplatene i forgrunnen på fotoet som utløste debatten liker jeg godt.
    "Baksiden" av Operaen er det ingenting i veien med. Det er der arbeidet foregår, bak fasaden.

    Jeg kom til tankerekken via et billedsøk fordi dette ligger der:

    Fokker_DVII_lozenge_fabric_Lt_Clayton_Bissell_estate_2_back_zpsabb12e09.jpg

    Jeg og en kompis skal selge- sykkel og løpetrøyer inntekt for Foreningen Fri i år (i fjor gjorde vi et stunt for Antirasistisk senter). Dette er idétavlen, og mønsteret kommer altså fra en Fokker D.VII fra 1918:

    11Mønstre.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.672
    Torget vurderinger
    23

    Ønsker meg en sånn......
    Rasende flott design og funksjonalitet

    Technogym-Group-Cycle-Connect-4.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.672
    Torget vurderinger
    23
    Jeg lanserte i sin tid ideen om en elektrisk spinningsykkel men ideen falt ikke i god jord hos trenings- og helsefanatikerne dessverre.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Jeg lanserte i sin tid ideen om en elektrisk spinningsykkel men ideen falt ikke i god jord hos trenings- og helsefanatikerne dessverre.
    Tenk på all den bortkastede energien. Her kaller man seg miljøvennelig og så sitter man der og trør uten annen nytte enn at det er moro.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.726
    Torget vurderinger
    4
    Kan vi holde kjøretøy i andre tråder og her holde oss til hus/hjem/eiendom/eksteriør/interiør, værsåsnill ?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    nasjonalmuseet

    litt enklere «å ta hain» her: tanken er at en skal bevege seg nært og nærmest se gjennom en ramme, slik jeg forstår.

    «– Identiteten skal ikke si så mye om museets innhold. En logo kan ikke si alt om en virksomhet. Men den kan fortelle noe viktig. I dag – når nesten alle museer gjør kunsten sin tilgjengelig digitalt 24/7 – representerer museene noe helt unikt. Nemlig opplevelsen av å komme nær kunsten. Med alle våre sanser. Komme helt inn på detaljene i kunstverkene. Det er dette logoen illustrerer og derfor vi har laget et monogram basert på et utsnitt av ett av museets navnetrekk, sier Kleivan.»

     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    nasjonalmuseet

    litt enklere «å ta hain» her: tanken er at en skal bevege seg nært og nærmest se gjennom en ramme, slik jeg forstår.

    «– Identiteten skal ikke si så mye om museets innhold. En logo kan ikke si alt om en virksomhet. Men den kan fortelle noe viktig. I dag – når nesten alle museer gjør kunsten sin tilgjengelig digitalt 24/7 – representerer museene noe helt unikt. Nemlig opplevelsen av å komme nær kunsten. Med alle våre sanser. Komme helt inn på detaljene i kunstverkene. Det er dette logoen illustrerer og derfor vi har laget et monogram basert på et utsnitt av ett av museets navnetrekk, sier Kleivan.»

    Her fungerer den nye logoen veldig bra.
    Dette er en krevende øvelse, med ikke-homogen bakgrunn ble det vanskeligere å se a-en.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Logoen til Munchmuseet er god design. Venstrevendt kursiv passer.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    nasjonalmuseet

    litt enklere «å ta hain» her: tanken er at en skal bevege seg nært og nærmest se gjennom en ramme, slik jeg forstår.

    «– Identiteten skal ikke si så mye om museets innhold. En logo kan ikke si alt om en virksomhet. Men den kan fortelle noe viktig. I dag – når nesten alle museer gjør kunsten sin tilgjengelig digitalt 24/7 – representerer museene noe helt unikt. Nemlig opplevelsen av å komme nær kunsten. Med alle våre sanser. Komme helt inn på detaljene i kunstverkene. Det er dette logoen illustrerer og derfor vi har laget et monogram basert på et utsnitt av ett av museets navnetrekk, sier Kleivan.»

    En logo du må gå på kurs for å forstå er vel ikke helt vellykket. Denne sier ingen ting hvis du ikke på forhånd vet hva det er. Da er noe av vitsen med en logo borte.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Hæ ? De færreste logoer kommuniserer mening alene , jeg vil tvert imot si at den er litt vel prosaisk. Den er liksom bare forkortelsen.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Noen ganger er det opplagte det beste.
    Vis vedlegget 699977
    Jeg er på ingen måte sikker på at den nye logoen til Munch er vellykket, men den prøver i hvertfall å fortelle at museet skal gjøre mer enn å bare henge Edvards verker på veggen. Et moderne museum skal være et « hva gjør de nå?-sted» ikke et «der har jeg vært-sted»
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker nasjonalmuseets. Munchmuseets venstrevendte kursiv er såpass skjelden at det gir meg assosiasjoner til Canyon Bicycles.

    Tar meg den frihet å vise dere et par detaljbilder fra årets sykkeltrøye som det blir VERD å kjøpe for å støtte et godt formål. Temaet er Pride, tro det eller ei. Så får dere heller gi meg på den puckel for å ha gjort Fünffarbiger Flugzeugstoff seksfarget. Masker er gøy, forresten.

    snitt3.jpg snitt2.jpg
     
    Sist redigert:

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    1.407
    Sted
    Trondheim
    Hva sier estetikerne om projektor i stua, montert i taket? Yay or nay
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I gamle dager hadde folk en diger 32" CRT-TV som en diger klump på gulvet i stua. Ser ikke problemet med en moderne projektor i taket.

    Jeg liker fasaden/kledningen på nasjonalmuseet.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    I gamle dager hadde folk en diger 32" CRT-TV som en diger klump på gulvet i stua. Ser ikke problemet med en moderne projektor i taket.
    Min stue er 1958-rasjonell, 245 små cm til himling. Da blir det litt mye med en 27dB-vifte Sony på 50 liter. Men for all del, riktig projektor i riktig rom, det kan jo bare være kult det.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Tidens logo-trend har vel lenge vært at logoer for all del ikke må si noe som helst relatert til hva som skal presenteres....
    Lurer egentlig på hvordan disse såkalte designerne tenker.....
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tidens logo-trend har vel lenge vært at logoer for all del ikke må si noe som helst relatert til hva som skal presenteres....
    Lurer egentlig på hvordan disse såkalte designerne tenker.....
    Det spørs litt på hvilken designer du spør, men identitet og logo for store seriøse organisasjoner og bedrifter er veldig mye styrt av empiri og innsikt. Det vil alltid ligge en brief i bunn som skal tolkes og forstås slik at både oppdragsgiver designer er enige om hva som skal oppnås. Før en brief blir sendt så ligger det som oftest mye arbeid utført av alt fra analysebyråer, markedsundersøkelser o.l.

    Så kommer vi til selve designprosessen som gjerne består av innsiktsfase, strategifase, konseptfase, skissefase, vidreutv.fase og realiseringsfase. Det er kort og i grove trekk hvordan mange store designbyråer jobber;)

    Det er klart det oppstår noen logoer og identiteter som er litt merkelige til tider! En av de siste er vel denne:

    63FEE174-2E26-4DA3-9836-BD33CDB15640.jpeg

    Mange synes den nye Snapple logoen minner om Durex. Kanskje det sto noe i briefen om at sex selger:LOL:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn