Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.820
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kalosjer må man ha, fordi det regner i Oslo

SWIMS, Johan Ringdal

Vedlegg

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    0
    wotg skrev:
    Jeg har aldri vert noen stor bilentusiast, men dette er den mest snasene bilen som faktisk går ann å bruke til daglig

Utrolig tøft bilde av en utrolig stilig bil!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.872
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Villa Mairea er rene katedralen, ja.
    Den Nobøovnen er heller ikke dum.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Jøgga skrev:
    Nobø Safir panelovn
    Å. Jeg er av den oppfatning at tømmerhus skal varmes av gigantiske rund -og etasjeovner, men det der så ut til å være et fint supplement å ha i bakhånd dersom varmepumpene(grøss,) skulle simultanstreike i de 3 husene samtidig. Man vil jo nødig komme opp en fredags kveld til stivfrosne hus.

Har du en slik ovn, Jøgga ? Kan man be deg om å stikke fingeren i lufta og synse litt om hvordan den vil passe i hus hvor det nyeste er fra 1820 og interiøret er fra 1700 til midt ut på 1800tallet ?

EDIT: regn er noe dere har i Stavanger og omegn, her i Oslo har vi kun lette drypp i forhold ;) Men takk for tips om hvordan jeg skal komme meg forholdsvis tørskodd til Bøyum i dag.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.872
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En kompis i Camilla Collets Vei har panelovner i stein. Det funker fint. Hvite vegger og tak og eikegulv forøvrig. Møbler er Italian Modern og kjøkken er IKEA sort høyglans på to sider og originale furuskap på motsatt.

Wimpel AS har slikt, men eksemplene er så grelle at jeg ikke kan poste dem i denne tråden. Link.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Gode ting, der gav du meg noe å tenke på, Valentino :) Men må helt klart kontakte de for å få se eksempler som ser mindre ut som noe som hadde passet inn i et terrorbombet Falcon Crest. Italian Modern, sukk...

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Roberten skrev:
    Jøgga skrev:
    Nobø Safir panelovn
    Å. Jeg er av den oppfatning at tømmerhus skal varmes av gigantiske rund -og etasjeovner, men det der så ut til å være et fint supplement å ha i bakhånd dersom varmepumpene(grøss,) skulle simultanstreike i de 3 husene samtidig. Man vil jo nødig komme opp en fredags kveld til stivfrosne hus.

Har du en slik ovn, Jøgga ? Kan man be deg om å stikke fingeren i lufta og synse litt om hvordan den vil passe i hus hvor det nyeste er fra 1820 og interiøret er fra 1700 til midt ut på 1800tallet ?

EDIT: regn er noe dere har i Stavanger og omegn, her i Oslo har vi kun lette drypp i forhold ;) Men takk for tips om hvordan jeg skal komme meg forholdsvis tørskodd til Bøyum i dag.
    Jeg har hatt (og min eks har) 5 stk Nobø Safir i den peneste finishen som er i svakt tonet glass med grå kanter som vist på bildet over, men den finnes også i speil, sort og hvitt. Jeg mener å huske at Adax også har kommet med glassovner nå eller så finnes LVI i stein (kunstmarmor?). Safir finnes i 750/900/1100W, alle er 160cm lange og høyden er hhvis 40/50/60cm. De finnes med termostat, men det anbefales sterkt å benytte ekstern styring av estetiske årsaker.

Den er så diskret i fremtoningen at den skal kunne brukes i et gammelt hus uten at det ser ille ut. Det er ikke så mange andre moderne varmekilder som kan.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    En kompis i Camilla Collets Vei har panelovner i stein. Det funker fint. Hvite vegger og tak og eikegulv forøvrig. Møbler er Italian Modern og kjøkken er IKEA sort høyglans på to sider og originale furuskap på motsatt.

Wimpel AS har slikt, men eksemplene er så grelle at jeg ikke kan poste dem i denne tråden. Link.
    Kjempeide med slike ovner men de burde som du nevner gjøre noe med "showrombildene" ;D :eek:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.820
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Roberten skrev:
    ...Jeg er av den oppfatning at tømmerhus skal varmes av gigantiske rund -og etasjeovner, men det der så ut til å være et fint supplement å ha i bakhånd dersom varmepumpene(grøss,) skulle simultanstreike i de 3 husene samtidig. Man vil jo nødig komme opp en fredags kveld til stivfrosne hus.
    Så enig
    Ånei, hverken panelovner eller varmepumper her, ved behov fyres det med kull i steinsatte etasjeovner med krone fra Stavanger Jernstøberi. Men Nobø-ovnen bør vel kunne passe bedre enn de fleste andre elektriske, vil jeg tro.

Standsmessig alder på fasilitetene, Roberten!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    OAlex skrev:
    Jeg har nettopp anskaffet to slike:

Ingen rette linjer.

Det er nesten så jeg blir forelsket.

Mvh Ola
    Wow, griselekre, grattis!

Kjøpte nettopp to "Lille Kaus" stoler i eik fra Tonnings Alf Sture-kolleksjon til mitt fremtidige lytterom.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    hifiguru skrev:
    OAlex skrev:
    Jeg har nettopp anskaffet to slike:

Ingen rette linjer.

Det er nesten så jeg blir forelsket.

Mvh Ola
    Wow, griselekre, grattis!

Kjøpte nettopp to "Lille Kaus" stoler i eik fra Tonnings Alf Sture-kolleksjon til mitt fremtidige lytterom.
    Mange takk :)

ModernArt

Medlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    0
    Heisann,

Er det noen som vet hva stolene som benyttes i programmet "Store Studio" på NRK heter ? og hvor de kan kjøpes. Utrolig kule stoler i sort hud og med chrome stål rør....

Regards :)
    Art

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    ModernArt skrev:
    Heisann,

Er det noen som vet hva stolene som benyttes i programmet "Store Studio" på NRK heter ? og hvor de kan kjøpes. Utrolig kule stoler i sort hud og med chrome stål rør....

Art
    Har ikke sett det på år og dag, men mener å ha hørt at det var Martela Kilta. En litt kompakt/strammere slektning av Eames/Saarinen-stolen?

Er det fire bein eller stolpe på de i StSt?

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Åå.. det er ikke Kilta i alle fall, beklager. Her er jeg blank ???

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Apropos briller. Er veldig fornøyd med mine klassikere:

Cutler & Gross mod. 0692

ModernArt

Medlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    0
    mteinum skrev:
    Her er bilde av stolene:

Yes, thanks det er disse. Jeg synes de er utrolig kule, men aner ikke hvem som selger dem eller hva de heter..

Art

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    NEO GRAMOPHONE BY KINKY FORM - Hipt designkollektiv lanserer grammofon.

The Neo Gramophone by Kinky Form is an edgy polygonal update on the traditional gramophone. The angled gramophone features multiple speakers and a subwoofer with the horn as the bass-reflex tube and plays music via streaming or loading tunes via Bluetooth. A simple subsurface menu (reacts upon touching the menu area) provides easy playing, simple usage like the traditional gramophone.

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    :eek: Du store tid! Klarer ikke helt å bestemme meg om den var tøff eller helt bak mål. Har generelt piggene ute når formen ikke tar utgangspunkt i funksjon, men den gjør jo på en måte det her. For å forsvare denne utformingen må du kanskje sage av hornet og henge den på veggen på førsterefleksjonen ;D

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Jøgga skrev:
    Nobø Safir panelovn
    Hadde det bare gått an å lage innerdelen av varmepumper slik....

Det er lov å drømme.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    .tore. skrev:
    roffe skrev:
    Hadde det bare gått an å lage innerdelen av varmepumper slik....

Det er lov å drømme.
    Noen er i alle fall mindre stygge enn andre:
    Ikke ille i det hele tatt den der da.
    Når man snakker om fake alu og stål look, så får jeg montert slike på badet i morgen:

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Jeg må forresten poste et blde av det peneste skrivebordet i verden:

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    0
    wotg skrev:
    Er enig i at dette bordet er fantastisk flott. Hos Norman + Partners, Norman Foster's arkitektbyrå, står det mange slike bord. Er det han/de som har designet bordet?

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    blekansikt skrev:
    wotg skrev:
    Er enig i at dette bordet er fantastisk flott. Hos Norman + Partners, Norman Foster's arkitektbyrå, står det mange slike bord. Er det han/de som har designet bordet?
    Ja det stemmer. Tegnet av Norman Foster og lagd av techno spa

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Feiende flotte de kontorstolene til Eames.
    Har akkurat tatt en pause fra montering av min nye Varenna kontorvegg. Skal poste noen bilder av skjønnheten når jeg blir ferdig.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Apropos Porsche, i 2010 kommer Boxer Spyder. Pen. Litt original Spyder, litt Carerra GT.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    En gang mens jeg vurderte en fornyelse av spisestuemøblementet forelsket jeg meg i denne norske klassikeren:

Den er designet av Terje Hope og fikk Merket for god design i 1986.

Og forresten: Den er god å sitte i. :)

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Brasse skrev:
    Apropos Porsche, i 2010 kommer Boxster Spyder. Pen.
    Mye penere "rompe" enn dagens boxster. Synes alikevel boxster ser stygg ut fra siden med kalesjen oppe.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn