ottone
Æresmedlem
Kalosjer må man ha, fordi det regner i Oslo
SWIMS, Johan Ringdal
SWIMS, Johan Ringdal
Vedlegg
-
166.4 KB Visninger: 80
Utrolig tøft bilde av en utrolig stilig bil!wotg skrev:Jeg har aldri vert noen stor bilentusiast, men dette er den mest snasene bilen som faktisk går ann å bruke til daglig
Å. Jeg er av den oppfatning at tømmerhus skal varmes av gigantiske rund -og etasjeovner, men det der så ut til å være et fint supplement å ha i bakhånd dersom varmepumpene(grøss,) skulle simultanstreike i de 3 husene samtidig. Man vil jo nødig komme opp en fredags kveld til stivfrosne hus.Jøgga skrev:Nobø Safir panelovn
Jeg har hatt (og min eks har) 5 stk Nobø Safir i den peneste finishen som er i svakt tonet glass med grå kanter som vist på bildet over, men den finnes også i speil, sort og hvitt. Jeg mener å huske at Adax også har kommet med glassovner nå eller så finnes LVI i stein (kunstmarmor?). Safir finnes i 750/900/1100W, alle er 160cm lange og høyden er hhvis 40/50/60cm. De finnes med termostat, men det anbefales sterkt å benytte ekstern styring av estetiske årsaker.Roberten skrev:Å. Jeg er av den oppfatning at tømmerhus skal varmes av gigantiske rund -og etasjeovner, men det der så ut til å være et fint supplement å ha i bakhånd dersom varmepumpene(grøss,) skulle simultanstreike i de 3 husene samtidig. Man vil jo nødig komme opp en fredags kveld til stivfrosne hus.Jøgga skrev:Nobø Safir panelovn
Har du en slik ovn, Jøgga ? Kan man be deg om å stikke fingeren i lufta og synse litt om hvordan den vil passe i hus hvor det nyeste er fra 1820 og interiøret er fra 1700 til midt ut på 1800tallet ?
EDIT: regn er noe dere har i Stavanger og omegn, her i Oslo har vi kun lette drypp i forhold Men takk for tips om hvordan jeg skal komme meg forholdsvis tørskodd til Bøyum i dag.
Kjempeide med slike ovner men de burde som du nevner gjøre noe med "showrombildene" ;DValentino skrev:En kompis i Camilla Collets Vei har panelovner i stein. Det funker fint. Hvite vegger og tak og eikegulv forøvrig. Møbler er Italian Modern og kjøkken er IKEA sort høyglans på to sider og originale furuskap på motsatt.
Wimpel AS har slikt, men eksemplene er så grelle at jeg ikke kan poste dem i denne tråden. Link.
Så enigRoberten skrev:...Jeg er av den oppfatning at tømmerhus skal varmes av gigantiske rund -og etasjeovner, men det der så ut til å være et fint supplement å ha i bakhånd dersom varmepumpene(grøss,) skulle simultanstreike i de 3 husene samtidig. Man vil jo nødig komme opp en fredags kveld til stivfrosne hus.
Ånei, hverken panelovner eller varmepumper her, ved behov fyres det med kull i steinsatte etasjeovner med krone fra Stavanger Jernstøberi. Men Nobø-ovnen bør vel kunne passe bedre enn de fleste andre elektriske, vil jeg tro.Har du en slik ovn, Jøgga ? Kan man be deg om å stikke fingeren i lufta og synse litt om hvordan den vil passe i hus hvor det nyeste er fra 1820 og interiøret er fra 1700 til midt ut på 1800tallet ?
Wow, griselekre, grattis!OAlex skrev:Jeg har nettopp anskaffet to slike:
Ingen rette linjer.
Det er nesten så jeg blir forelsket.
Mvh Ola
Mange takkhifiguru skrev:Wow, griselekre, grattis!OAlex skrev:Jeg har nettopp anskaffet to slike:
Ingen rette linjer.
Det er nesten så jeg blir forelsket.
Mvh Ola
Kjøpte nettopp to "Lille Kaus" stoler i eik fra Tonnings Alf Sture-kolleksjon til mitt fremtidige lytterom.
Har ikke sett det på år og dag, men mener å ha hørt at det var Martela Kilta. En litt kompakt/strammere slektning av Eames/Saarinen-stolen?ModernArt skrev:Heisann,
Er det noen som vet hva stolene som benyttes i programmet "Store Studio" på NRK heter ? og hvor de kan kjøpes. Utrolig kule stoler i sort hud og med chrome stål rør....
Regards
Art
Yes, thanks det er disse. Jeg synes de er utrolig kule, men aner ikke hvem som selger dem eller hva de heter..mteinum skrev:Her er bilde av stolene:
Hadde det bare gått an å lage innerdelen av varmepumper slik....Jøgga skrev:Nobø Safir panelovn
Jeg har vannbåren varme og ser ingentingroffe skrev:Hadde det bare gått an å lage innerdelen av varmepumper slik....Jøgga skrev:Nobø Safir panelovn
Det er lov å drømme.
Noen er i alle fall mindre stygge enn andre:roffe skrev:Hadde det bare gått an å lage innerdelen av varmepumper slik....
Det er lov å drømme.
Ikke ille i det hele tatt den der da..tore. skrev:Noen er i alle fall mindre stygge enn andre:roffe skrev:Hadde det bare gått an å lage innerdelen av varmepumper slik....
Det er lov å drømme.
Steintøft!Brasse skrev:
Er enig i at dette bordet er fantastisk flott. Hos Norman + Partners, Norman Foster's arkitektbyrå, står det mange slike bord. Er det han/de som har designet bordet?wotg skrev:Jeg må forresten poste et blde av det peneste skrivebordet i verden:
Ja det stemmer. Tegnet av Norman Foster og lagd av techno spablekansikt skrev:Er enig i at dette bordet er fantastisk flott. Hos Norman + Partners, Norman Foster's arkitektbyrå, står det mange slike bord. Er det han/de som har designet bordet?wotg skrev:Jeg må forresten poste et blde av det peneste skrivebordet i verden:
Mye penere "rompe" enn dagens boxster. Synes alikevel boxster ser stygg ut fra siden med kalesjen oppe.Brasse skrev:Apropos Porsche, i 2010 kommer Boxster Spyder. Pen.