Jeg er ute etter gode råd om valg av arm til et stivt og tungt drivverk, en Nottingham Mentor. Nottinghams egne armer er sikkert trygge alternativer, men hvis jeg nå ville ha en ikke-unipivot arm, hvilke gode kandidater har vi da? Er forresten dette med unipivot/ikke-unipivot en relevant problemstilling rent lydmessig? Jeg ser at noen mener det. Andre vil sikkert si at forholdet verk-arm-pickup er av større betydning enn armens konstruksjonsmåte En Graham er jo praktisk å ha med å gjøre og har et godt rykte, men er altså en unipivot. Hva med armer som Audionote sin topparm, OL Illustrious eller Helius Omega? Jeg prøvde å henge med på auksjonen over en FR64fx på ebay men datt ut på 500USD, mens den gikk for over det dobbelte. Henger disse klassikerne med den dag i dag?
Jeg har begrensa erfaring med dette. Det jeg kan, har jeg lest, stort sett. Og jeg stusser på dette med montering. Lages det armbaser til de fleste kombinasjoner, eller er det sånn at folk ofte må snekre dette på kjøkkenbenken hjemme? Det frister meg lite.
Jeg har begrensa erfaring med dette. Det jeg kan, har jeg lest, stort sett. Og jeg stusser på dette med montering. Lages det armbaser til de fleste kombinasjoner, eller er det sånn at folk ofte må snekre dette på kjøkkenbenken hjemme? Det frister meg lite.