Vann i øra!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Forrige fredag(tre dager siden) tok jeg den klassiske "bomba" fra et tometers "tårn", som endte med litt ubehag i venstre øre, og etter hvert også tett høyra øre. Begge har nå luft og vann i seg virker det som. venstre er verst. har de siste årene hatt litt problemer med at vannet nesten ikke kommer ut igjen, men vanlig svømming har gått greit, helt inntil jeg nå hoppet.

Noen tips til å få det UT!

har prøvd nesespary, blåse trykk i ørene ved å holde for nesa, hodet på skakke og "dra ut" øre, men det sitter like fordømt.. har i tillegg hatt sår hals og sterk allergi mot gress i denne perioden, så hodet er noe tett for tiden for å si det mildt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Går det ikke vekk av seg sjøl, kan en lege hjelpe deg.
    Spyler det ut.

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2002
    Antall liker
    2
    Det finnes noen sett på apoteket som man kan bruke til å spyle ørene selv.
    Består av en liten blåsebelg og en del pipetter med glycerol.
    En pipett i hvert øre, vent 15-20min. Spyl ut med vann fra belgen.
    Jeg sliter med samme allergien og har brukt dette i flere år. Fungerer meget bra.
    Cerusol heter det jeg bruker.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Husk i etterkant av spyling å lyse med lommelykt inn i ene øret, og se om lys kommer ut andre øret. Dersom det er tilfelle, må hullet tettes snarlig.  :D

Montesi; det høres ikke ut som om det er kun vann i øregangen din, men at noe har plugget seg som følge av vannet du fikk der inne. Mest vanlig er jo litt cerumen, og det kan til og med spyles ut i dusjen; noen ganger klarer ikke folk det, og på mitt kontor har vi ei monsterspyle til slike vanskelige tilfeller.. det vil jeg tro de fleste legekontorer har.

Mvh Vidar P

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Når øret har tettet ordentlig til er monsterspylen til Vidar, eller en annen lege, et kjærkomment instrument. Utrolig hvor mye grums det er plass til i et øre !!
    Og dessuten er behandlingen smertefri :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Øh.... da har du ikke sett monsterspyla mi!  ;D

Mvh Vidar P
    Det er vel den som betjener monsteret som bestemmer om det er smertefritt eller ikke ;D

L

Lydtekniker

Gjest
    Doktor Vidar, jeg bestiller herved en øreskylling hos Dem på oppfordring fra andre forumdeltakere :)

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Doktor Vidar, jeg bestiller herved en øreskylling hos Dem på oppfordring fra andre forumdeltakere :)
    Plugg igjen det ene øret og stikk høyttrykksspyleren i det andre. Da får du hjernevask på kjøpet også. Men før du gjør dette, må du huske å sende meg honoraret, kr 175,- til bankgiro toogtrevdefirogførr ørten. :D

Mvh Vidar P

T

Thomas1

Gjest
    Har skyldt noen ører i min tid, og favoritten var å fylle i "litt kaldt" vann. hehe. De himlet lett med øynene før de gikk i gulvet...

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Hodet på skakke, og litt lett risting i ulike posisjoner bruker å funke. Har vært aktiv svømmer og svømmetrener, så jeg har litt erfaring...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Har skyldt noen ører i min tid, og favoritten var å fylle i "litt kaldt" vann. hehe. De himlet lett med øynene før de gikk i gulvet...
    Fy skam deg. Slemme mannen !!!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn