Bil, båt og motorsykkel Vannscooter: hate eller elske?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke vannscooter, har aldri kjørt sorten og har ingen planer om å kjøpe en. Bare så det er sagt.

    Av prinsippielle årsaker er jeg meget skeptisk til å forby andre å drive med ting som ikke interesserer meg selv. Jeg har derfor ingen sterke meninger om disse farkostene. Men jeg er sant og si "noe facinert" av den krangelen som nå har oppstått i kjølvannet av det mye omtalte "frislippet". Ikke minst er argumentasjonen ganske interessant.

    En av ordførerne der nede i skjergården sør i landet var ute i avisene og ville ha totalforbud fordi vannscooter bare brukes til "lek og morro"!? Et stjerneeksempel på lite gjennomtenkt argumentasjon. Kan man ikke greit og enkelt si at all bruk av fritidsbåter er "unyttig og kun lek og morro"? Noen vil selvsagt hevde at de bruker sine båter for å fiske. Greit nok, men oppgis disse "fiskeinntektene" til Skatteetaten? Er det slik at bruk av fritidsbåt som ikke kun er "unyttig lek og morro" faktisk er svartarbeid og skatteundragelse rund baut?

    Jeg har forstått det slik at moderne vannscootere er gjenstand for krav fra EU om maksimal støy og at nye slike har et "levelig" støynivå. Og da undrer jeg meg noe over at det skal være så mye verre at noen kjører rundt på en vannscooter enn at noen kjører rundt i en jolle med 9,9 hk påhenger? Jeg er gammel nok til å huske at det gjennom årene har vært ganske friske debatter vedrørende tema, unger/ungdom i Pionerjolle med 9,9 Hk på hekken. Mor og far skal "ha seg" i båten og kaster ungene i jolla for å få litt fred og "voksentid". Selvsagt greit for dem, men enkelte av nabobåtene lot seg selvsagt irritere av dette.

    En bekjent lanserte en teori om at vannscooter er så billig at "plebeierne" brått har fått råd til å ferdes på sjøen. I følge ham var denne motstanden mot vannscooter "sjøens partrisieres" reaksjon på at de måtte omgås folk som ikke i samme grad som dem selv var "bedrestillte". At slike som har mahogni selbåt og som drar ut på sjøen i grå bukse og blå blazer med KNS merke på brystlommen og splittfalgget på hekken kan tenkes å reagere slik ser jeg ikke bort fra, men er de så mange at de makter å skape den "stormen" disse farkostene har forårsaket?

    Av naturlige årsaker er ikke dette noe tema der jeg bor. Hos oss går diskusjonen om hvorfor man ikke får lov til å forlenge snøscootersesongen selv om snøen ligger tykk på fjellet. ( Til info går Statens Vegvesen ut og ber folk som skal mellom tettstedene og som må over høydedrag her nord om å kjøre med vinterdekk! Kalenderen sier 03.06.17! )

    Men nok om det. Hvilket syn har HiFidiotene på fenomenet vannscooter?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Lek og moro kan vi ikke ha noe av. Hver gledesstund du fikk på jord, betales må med sorg. Ikke for å være en gledesdreper, men et forbud er til deres eget beste. De får begynne å spille i korps eller sparke fotball i stedet. Traurighet bygger karakter.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg er en like stor tilhenger av vannscooter som jeg er av en Harley Davidson uten eksospotte. Eller med potte for den saks skyld.

    Støy er noe vanvittig herk!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Så lenge de følger reglene, så bør de få muligheten, slik som motorsykler, snøscootere, atv osv. Tror dette er blåst helt ut av proposjoner av "miljøvernfolk". Det blir ikke så voldsomt som dem skal ha det til
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.714
    Antall liker
    13.199
    Urørt natur er et knapt gode. Det er ikke uten grunn at sveitsere og franskmenn reiser FRA alpene og TIL Lyngen for å gå toppturer. Personlig driter jeg tynt i hva som skjer i den norske skjærgården siden jeg uansett aldri er der, men jeg bryr meg noe mer om forholdene i fjellet.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Frps krig mot stillheten er interessant, men forklaringen ligger nok i at en storimportør av snøscootere og vannscootere også er sentral i partiet.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    805
    Tror vi dessverre får et ras med dødsfall, og forbud igjen..
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kollektivtransport rundt på fjorden er nok løsningen. En elektrifisert babanbåt som kan sige varsomt rundt uten å forstyrre andunger eller de venstreorienterte, med subsidierte økologiske billetter (selvsagt) er nok fremtiden.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Kollektivtransport rundt på fjorden er nok løsningen. En elektrifisert babanbåt som kan sige varsomt rundt uten å forstyrre andunger eller de venstreorienterte, med subsidierte økologiske billetter (selvsagt) er nok fremtiden.
    Å, en liten runde på facebook eller i kommentarfelt i aviser langs kysten, burde overbevise deg om at det ikke er økologisk bananbåt med elektrisk drift som er løsningen. Sinnet er ovstort når det gjelder frisleppet av skiten og flere kommuner ønsker å forby bruken -- spesielt de som har turisme og sommerboende som næring. Selv en ihuga liberalist jeg kjenner fikk hangen til frislepp hardt prøvet.

    Enda verre er hva som skjer med hekkende fugler når disse freser rundt, for det er jo bare tullekjøring som bedrives. (Sorry, forlystelseskjøring er visst ordet, eller er det fornøyelseskjøring).

    Eventuelle svaner man bommet på ene veien kan man jo ta på returen.

    (Fra Sandefjord)

    Skjermbilde.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kollektivtransport rundt på fjorden er nok løsningen. En elektrifisert babanbåt som kan sige varsomt rundt uten å forstyrre andunger eller de venstreorienterte, med subsidierte økologiske billetter (selvsagt) er nok fremtiden.
    Å, en liten runde på facebook eller i kommentarfelt i aviser langs kysten, burde overbevise deg om at det ikke er økologisk bananbåt med elektrisk drift som er løsningen. Sinnet er ovstort når det gjelder frisleppet av skiten og flere kommuner ønsker å forby bruken -- spesielt de som har turisme og sommerboende som næring. Selv en ihuga liberalist jeg kjenner fikk hangen til frislepp hardt prøvet.

    Enda verre er hva som skjer med hekkende fugler når disse freser rundt, for det er jo bare tullekjøring som bedrives. (Sorry, forlystelseskjøring er visst ordet, eller er det fornøyelseskjøring).

    Eventuelle svaner man bommet på ene veien kan man jo ta på returen.

    (Fra Sandefjord)

    Vis vedlegget 443441
    Eller fra den politiske virkeligheten ...


    111.jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Frps krig mot stillheten er interessant, men forklaringen ligger nok i at en storimportør av snøscootere og vannscootere også er sentral i partiet.
    Man må jo hjelpe venner. Fyren arrangerte en aksjon i distriktet her for et par år siden. Ufordragelig type.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sjekket litt priser på vannscootere og det er jo ganske dyr moro. Fra ca 70000,- til 210000,- avhengig av merke og utstyr. Grunn god nok til at skjærgården ikke kommer til å flomme over av slike
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Sjekket litt priser på vannscootere og det er jo ganske dyr moro. Fra ca 70000,- til 210000,- avhengig av merke og utstyr. Grunn god nok til at skjærgården ikke kommer til å flomme over av slike
    Tipper det er single, testosteronstinne 40-åringer i midlivskrise som utgjør den største kundemassen.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sjekket litt priser på vannscootere og det er jo ganske dyr moro. Fra ca 70000,- til 210000,- avhengig av merke og utstyr. Grunn god nok til at skjærgården ikke kommer til å flomme over av slike
    Tipper det er single, testosteronstinne 40-åringer i midlivskrise som utgjør den største kundemassen.
    Tror nok det er noen av disse her på Sentralen også;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sjekket litt priser på vannscootere og det er jo ganske dyr moro. Fra ca 70000,- til 210000,- avhengig av merke og utstyr. Grunn god nok til at skjærgården ikke kommer til å flomme over av slike
    Tipper det er single, testosteronstinne 40-åringer i midlivskrise som utgjør den største kundemassen.
    Tror nok det er noen av disse her på Sentralen også;)
    Ikke regn med meg, da jeg er alt for gammel og hater norsk saltvann!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sjekket litt priser på vannscootere og det er jo ganske dyr moro. Fra ca 70000,- til 210000,- avhengig av merke og utstyr. Grunn god nok til at skjærgården ikke kommer til å flomme over av slike
    Tipper det er single, testosteronstinne 40-åringer i midlivskrise som utgjør den største kundemassen.
    Tror nok det er noen av disse her på Sentralen også;)
    Ikke regn med meg, da jeg er alt for gammel og hater norsk saltvann!
    Da er vi to:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Lek og moro kan vi ikke ha noe av. Hver gledesstund du fikk på jord, betales må med sorg. Ikke for å være en gledesdreper, men et forbud er til deres eget beste. De får begynne å spille i korps eller sparke fotball i stedet. Traurighet bygger karakter.
    Buekorps??
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Kollektivtransport rundt på fjorden er nok løsningen. En elektrifisert babanbåt som kan sige varsomt rundt uten å forstyrre andunger eller de venstreorienterte, med subsidierte økologiske billetter (selvsagt) er nok fremtiden.
    Å, en liten runde på facebook eller i kommentarfelt i aviser langs kysten, burde overbevise deg om at det ikke er økologisk bananbåt med elektrisk drift som er løsningen. Sinnet er ovstort når det gjelder frisleppet av skiten og flere kommuner ønsker å forby bruken -- spesielt de som har turisme og sommerboende som næring. Selv en ihuga liberalist jeg kjenner fikk hangen til frislepp hardt prøvet.

    Enda verre er hva som skjer med hekkende fugler når disse freser rundt, for det er jo bare tullekjøring som bedrives. (Sorry, forlystelseskjøring er visst ordet, eller er det fornøyelseskjøring).

    Eventuelle svaner man bommet på ene veien kan man jo ta på returen.

    (Fra Sandefjord)

    Vis vedlegget 443441
    Kjøper den der Harding. Men har en liten mistanke om at problemet ligger i hodet til den mannen mere enn i typen farkost! Han ville nok kjørt på samme måte om han hadde kjørt båt også.

    Som sagt, slik framferd på sjøen er klart uakseptabel. Han burde selvsagt fått både saftig bot og ris på stumpen! I alle fall det siste.

    Men å forby farkosten vil jo være ganske likt med å forby salg av Harley Davidson motorsykler fordi kriminelle MC bander benytter dem. Har litt problemer med en slik tankegang, maskinen er ganske så uskyldig i problemene. Det er jo brukeren som er synderen og som må straffes. Det er ganske mange "døde" ting som kan misbrukes uten at jeg vil forby dem av den grunn. OK atomvåpen og giftgass, men det er jo et visst spenn mellom vannskuter og masseødeleggelsesvåpen da.

    Det neste interesante her er at de samme myndigheter som i utgangspunktet forbød disse farkostene ikke har vært i stand til å komme opp med en klar definisjon av hve en vannscooter er for noe. Hva er det som gjør at farkosten er en vannscooter og ikke ei jolle med motor? Hvilket punkt skal man kunne sette fingeren på og så ut fra definisjonen kunne si at dette er ei jolle og dette er en vannscooter?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Eneste fornuftige bruk jeg har sett av slike er når de brukes for å dra surfere ut når man skal mestre virkelig store bølger. Selv er jeg veldig glad i stillhet, når jeg er til sjøs og på fjellet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Eneste fornuftige bruk jeg har sett av slike er når de brukes for å dra surfere ut når man skal mestre virkelig store bølger. Selv er jeg veldig glad i stillhet, når jeg er til sjøs og på fjellet.
    Men gressklipperen er ok å dra fram på en sødag?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Men å forby farkosten vil jo være ganske likt med å forby salg av Harley Davidson motorsykler fordi kriminelle MC bander benytter dem.
    Tull, Spiralis. For mange slike farkoster på et for lite område har lite med selvrealisering, moro etc å gjøre; det er ren forurensing.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Sier meg ikke uenig Harding, men det er jo saklig sett minst like irriterende om en "ungejævel" ( definisjonen på andres barn, i motsettning til egne englebarn! ;) )kjører rundt i bukta med ei 12 fot jolle og 9,9 Hk på hekken?? Det vil jo uansett ikke bli forbudt.......! Nå vet jeg ikke hvorvidt en moderne scooter bråker mere enn en 9,9 Tohatsu 2 takter, men irritasjonsfaktoren vil vel uansett være omtrent den samme?

    Skal man følge logikken til denne ordførerdama jeg nevnte lenger oppe så er selvsagt begge deler utført for kun "lek og morro" og bør derfor forbys! Og som jeg også sa gjelder det vel det meste av den norske lytbåtflåten! Det ligger vel også i navnet at slike båter brukes til "lek og morro". Burde man forby slik aktivitet helt og holdet?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Eneste fornuftige bruk jeg har sett av slike er når de brukes for å dra surfere ut når man skal mestre virkelig store bølger. Selv er jeg veldig glad i stillhet, når jeg er til sjøs og på fjellet.
    Men gressklipperen er ok å dra fram på en sødag?
    Nei tydeligvis ikke. Hvis man leser politi på Twitter og referat fra politiloggen i avisene så er det ganske vanlig at folk ringer til Politiet og klager på at naboene kjører gressklipper på søndag. Og i mange kommuner ( de fleste ? ) er det spesifikt forbudt i kommunevedtektene, samt at det også står noe om dette i "Lov om hellidagsfred".
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Men å forby farkosten vil jo være ganske likt med å forby salg av Harley Davidson motorsykler fordi kriminelle MC bander benytter dem.
    Tull, Spiralis. For mange slike farkoster på et for lite område har lite med selvrealisering, moro etc å gjøre; det er ren forurensing.

    Tilgi meg for å kverrulere, ( men det er jo det OT er til for ?? ) Du har akkurat gitt MDG et kronargument for å forby køkjøring på E18 og andre veier! Om du ser paralellen!

    Alle som ikke får disp. grunnet i et særdeles sterkt saklig behov ( vurdert av kommunal tjenestemann/kommite ) får ikke lov til å bruke bilen sin!

    Dog tror jeg at de aller fleste som kjører slik farkost på "et alt for lite område" vil være sterkt uenige med deg. De ser det nok som "selvrealisering" så det holder!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.909
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er et leketøy - totalt uten egentlig nytteverdi, - selv om man kanskje også kan si det samme om div andre hurtiggående båter, som divs ribs etc etc. Det er heller ikke noe som blir for hvermandsen - det er og forblir et relativt kostbart leketøy, med enormt irritasjonpotensiale, - akkurat som ble sagt som HD uten potteinnsats" Hva i hel**ete er egentlig hensikten med å utelukkende provosere omgivelsene???
    Selv om jeg bor langt uti nordigardn, mer eller mindre vokste opp i båt ( med 4hk), så har jeg også via gode venner på Tjøme sett evig nok av båtgalskap til å skjønne at dette er å innby til idiotkjøring. Hvem vil bry seg med en vannskuter under 10 knop? I samme åndedrag - hvorfor i svarte f@n skal vannskutere ha frislipp, mens grunneiere og hytteeiere over det ganske land skal forbys å bruke snøskuter til det som faktisk er nyttekjøring???
    ( Det er definitivt ikke dermed sagt at det ikke foregår idiotkjøreing med snøskutere.. )
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Men å forby farkosten vil jo være ganske likt med å forby salg av Harley Davidson motorsykler fordi kriminelle MC bander benytter dem.
    Tull, Spiralis. For mange slike farkoster på et for lite område har lite med selvrealisering, moro etc å gjøre; det er ren forurensing.

    Tilgi meg for å kverrulere, ( men det er jo det OT er til for ?? ) Du har akkurat gitt MDG et kronargument for å forby køkjøring på E18 og andre veier! Om du ser paralellen!
    Kverulering er ok. Men selv kverulanter bør ha et lite snev av poeng. Det er ingen paralleller her. E-18 er en transportkanal. At det kan klumpe seg til der er som det er. Vi snakker ikke om transportkanaler når det gjelder disse farkostene.

    Prøv en gang til.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Eneste fornuftige bruk jeg har sett av slike er når de brukes for å dra surfere ut når man skal mestre virkelig store bølger. Selv er jeg veldig glad i stillhet, når jeg er til sjøs og på fjellet.
    Men gressklipperen er ok å dra fram på en sødag?
    Nei tydeligvis ikke. Hvis man leser politi på Twitter og referat fra politiloggen i avisene så er det ganske vanlig at folk ringer til Politiet og klager på at naboene kjører gressklipper på søndag. Og i mange kommuner ( de fleste ? ) er det spesifikt forbudt i kommunevedtektene, samt at det også står noe om dette i "Lov om hellidagsfred".
    med de som er i mot støy klipper gjerne plenen søndager med sin Briggs & Stratton...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Eneste fornuftige bruk jeg har sett av slike er når de brukes for å dra surfere ut når man skal mestre virkelig store bølger. Selv er jeg veldig glad i stillhet, når jeg er til sjøs og på fjellet.
    Men gressklipperen er ok å dra fram på en sødag?
    Nei tydeligvis ikke. Hvis man leser politi på Twitter og referat fra politiloggen i avisene så er det ganske vanlig at folk ringer til Politiet og klager på at naboene kjører gressklipper på søndag. Og i mange kommuner ( de fleste ? ) er det spesifikt forbudt i kommunevedtektene, samt at det også står noe om dette i "Lov om hellidagsfred".
    med de som er i mot støy klipper gjerne plenen søndager med sin Briggs & Stratton...
    Ja og det er jo litt artig egentlig. Viser vel at de fleste er mer opptatt av egne behov enn å ta hensyn til sine omgivelser.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    @ Aurora og Dong.

    Det påstås at vannscooter er utmerket egent til å transportere mor, far og et par barn på sjøen. Da er det faktisk et transportmiddel!

    Nå ville jeg selv ikke fnne på noe slikt av den enkle grunn at jeg nok ønsker grad av komfort som jeg ikke kan se for meg at en slik farkost kan levere.
    Av samme grunn ville jeg aldri finne på å kjøpe en RIB, skjærgårdsjeep eller en bowrider. I så fall ville det være på grunn av et helt spesiellt trabsportbehov som jeg i dag ikke har fantasi til å se!

    Men er det noen som klarer å definere hva det er som gjør at en vannscooter er en vannscooter og ikke en liten båt?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hvis vi ser på dette fra et støyperspektiv, og sammenligner med den miljømessige styggedommen som en snøskuter betraktes som....

    Jeg har hytte en plass der stort sett alle hytteeierne har løyve for å kjøre nyttekjøring til og fra hytta. Det skjer vel en og anna tur utenfor de tillatte rutene, samt at "raidden" (ungdommen) raser litt i bakkene her og der.

    De som kjører til og fra hytter, hører vi kanskje 2-3 minutter, så er det stille igjen. Ungdommen er flinke til å kjøre på forskjellige plasser, så det er ikke så ofte man hører noe til de, heller. Når de en skjelden gang raser fra seg i en bakke noen hundre meter fra hytta, så hører vi de kanskje en time, og så er de tomme for bensin. Rendriftssamenes scootere hører vi ikke, for de kjører 4-taktere. På sommertid, så hører vi en atv i 4-5 minutter, men en traktor ramler i 10-15 minutter

    Så kan man sammenligne med flyklubben. Er det govær, så durer det helv... flyet over hodet på oss dagen lang. Det er held greit for øvrigheta.

    En vannscooter hører likeledes hele fjorden, men det er ok det også.

    Jeg husker forsåvidt at det var en gubbe tvers over fjorden som hadde et eller annet rakkelverk av en luftkjølt båtmotor, som vi hørte godt på vår side også.

    Støy er noe som en ikke slipper unna i samfunnet i dag. Det er bare så synd at hensyn og folkeskikk ikke er noe som ser ut til å være videre utstakt i dag, og det gjelder begge sider her - både motorelskere og motorhatere. Hadde motorelskerne vist litt hensyn og begrenset seg litt, samtidig som motorhaterne kunne på sin side gitt litt rom til de som synes motorbrøl er stas, så hadde det gått så meget bedre.

    For min del hater jeg ikke vannscooteren, men det kunne jo vært en ide om de som kjører kunne trekke seg litt lengre unna når de skulle ha det (ekstra mye) moro.

    Johan-Kr
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Johan-Kr.

    Det var en meget konstruktiv tilnærming.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Lifer på hvor mange i denne tråden som har kjørt en vannscooter?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke! Men tviler ikke på at det kan være gøy!
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Er vokst opp på sørlandet, fattern hata campingvogner på sjøen, båter skulle være laget av tre. Fikk pryl når jeg brukte konfirmasjonspenger på ei jerry jolle, det må vel være 90 tallets vannscooter?
    Hadde han levd idag ville nok irritasjonen blitt rettet mot vannscootere. Jeg for min del klarer ikke å irritere meg over at noen bruker ferien sin på lek og morro
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Er vokst opp på sørlandet, fattern hata campingvogner på sjøen, båter skulle være laget av tre. Fikk pryl når jeg brukte konfirmasjonspenger på ei jerry jolle, det må vel være 90 tallets vannscooter?
    Hadde han levd idag ville nok irritasjonen blitt rettet mot vannscootere. Jeg for min del klarer ikke å irritere meg over at noen bruker ferien sin på lek og morro
    Du overasker!! Jeg hadde sett for meg at du var en ihuga vannscooterhater. Så feil kan man ta! :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn