Vatring av spiller, Rega P7

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Jeg driver og prøver ut underlag til platespilleren min, og vatrer som alltid fint opp. Min enkle hjerne har sett det slik, at når underlaget er i vater så er resten det. Desverre fant jeg ut at det ikke er slik, så da lurer jeg på: hva skal jeg prioritere å holde i vater? Jeg har en Rega P7, og plint og tallerken er ikke i vater samtidig. De er heller ikke i vater når underlaget er det. Altså, jeg må velge. Underlag, plint eller tallerken. Det er marginer det er snakk om, men skal man gjøre det skikkelig så....
Arm og tallerken er forøvrig horisontale i forhold til hverandre.
Jeg har tenkt litt på en hylle fra Rega, men dette er en vegghylle uten justeringsmuligheter. Setter jeg den opp i vater, så er ikke spilleren det. Rega selv sier at underlaget skal være jevnt, men hvordan påvirker det da spilleren om den ikke er i vater?

Hilsen Tommy

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Vatring av spiller

Om plinthet og tallerken ikke er i vater samtidig...er ikke da lageret skjevt/feil justert.
Vet ikke hvordan P7 ser ut under, men på Nottingham er det tre umbracoskruer som kan finjusteres slik at plinth og tallerken står riktig i forhold til hverandre.

Prøv å holde et målebånd fra plinthet og inntil tallerken, og se om høyden til tallerken varierer, altså om tallerken "wobbler" (har ikke noe bedre uttrykk).

Uansett er det vel liten tvil om at det er tallerken som skal være i vater.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Vatring av spiller

De fleste (?) spillere har tre punkts justering for å få tallerkenen i water. Ikke bare i water med også graden av fjering. Men jeg kjenner ikke din spiller desverre.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Vatring av spiller

kjoenik skrev:
Om plinthet og tallerken ikke er i vater samtidig...er ikke da lageret skjevt/feil justert.

Tanken har slått meg hardt....

Jeg skal sjekke opp om det er noe justeringer, men det tror jeg ikke.

Hilsen Tommy

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vatring av spiller

empty skrev:
kjoenik skrev:

Hilsen Tommy
Om talerkenen snurrer lenge og vel med reima koblet av, er vel lageret i orden skulle man tro.
Sjekket dette?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.273
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vatring av spiller

Her klikker jeg meg inn på det jeg tror er nok en fotballtråd (om slitne fotballspillere), og så er den full av platespillersnakk. Skulle tro det var en hifisentral! ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vatring av spiller

erato skrev:
Her klikker jeg meg inn på det jeg tror er nok en fotballtråd (om slitne fotballspillere), og så er den full av platespillersnakk. Skulle tro det var en hifisentral! ;D
Hey....dette er ikke en klassisk musikk tråd.... ;)

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Vatring av spiller

emotikon skrev:
empty skrev:
kjoenik skrev:

Hilsen Tommy
Om talerkenen snurrer lenge og vel med reima koblet av, er vel lageret i orden skulle man tro.
Sjekket dette?

Skal sjekke så snart jeg har kommet fra jobb og sovet litt. Jeg fant ut dette i går og fikk litt hetta. Slang inn en tråd for å se hva de mer kyndige tenkte, og forhåpentlig få noen tips. Etter å ha undersøkt litt på nettet i natt, er det klart at det ikke er noe som helst justeringsmuligheter på den.

Alle tips og råd for hvordan jeg kan sjekke om alt fungerer som det skal mottas med stor takk!

Hilsen Tommy

J

jukes

Gjest
Vatring av spiller

:)

Hvor mye er denne skjevheten og hva slags arm er det montert på den?
Kjenner ikke denne spiller men spindellageret må være skrudd fast i plintet.
Er tallerkenlageret skjevt vil du kunne se det når tallerken går rundt. Dette er mulig og teste.(tallerken skjev)
Sjekk om det er lik høyde fra plintet til høyeste punkt på tallerken fire forskjellige steder,da finner du ut om lageret sitter skjevt på i forhold til plintet.

Godt tips,håper du har vatret tallerken uten noen form for matte oppe på den først.

Lykke til.

Mvh Roar

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Vatring av spiller

Nå har jeg tittet litt nærmere på den.
Det er en Rega P7 med en RB700 arm, så det skal vissnok være kvalitet her. Joda, jeg har vatret uten noe på tellerkenen ;), men det hadde vært fint om det hadde vært så enkelt. Tror heller ikke det er noe galt med lagrene. Tallerkenen gled nydelig og lenge når jeg fjernet reimene.
Det er snakk om marginer her, men jeg er undrende.
Først: Det virker som det er litt (1-2mm) forskjellig lengde på føttene. Det er gummi ytters på dem og vekten er skevt fordelt utover spilleren, så det kan være en årsak. Sist: Når tallerkenen er i vater, er plintet 1/2-1mm ut av vater i forhold til den. Det kan være små skevheter i overflaten, da det ikke virker som om vatringen er konsekvent over hele plintet.
Har noen med samme spiller sjekket dette?
Tenker det blir en telefon til Mono mandags morgen.

Hilsen Tommy

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Et lite innspill fra sidelinjen empty;
Min Gyrodeck er heller ikke helt konsekvent i vater over hele plinth'et, så dette er kanskje ikke så uvanlig? Dog, ultrasmå forskjeller her og.. Tallerken spinner i flere hundre år her og hvis jeg tar av reima. Tallerken er heller ikke helt i samme vater som plinth. Veit ikke hvor mye slikt har og si i praksis; armbord får jo en litt annen vinkel i forhold til tallerken.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Cundis skrev:
Et lite innspill fra sidelinjen empty;
Min Gyrodeck er heller ikke helt konsekvent i vater over hele plinth'et, så dette er kanskje ikke så uvanlig? Dog, ultrasmå forskjeller her og.. Tallerken spinner i flere hundre år her og hvis jeg tar av reima. Tallerken er heller ikke helt i samme vater som plinth. Veit ikke hvor mye slikt har og si i praksis; armbord får jo en litt annen vinkel i forhold til tallerken.

Takk, takk, takk, tror du redda helga mi der.
Jeg er rimelig petimeter på slike ting, så avvik fra det "perfekte" kan fort ligne en krise om jeg ikke forstår bedre. Forhåpentligvis er alt ved det normale med spilleren. Jeg må uansett forsikre meg om det.... Lydmessig kan jeg ikke forstå at det skulle være noe problem, men slike ting hører man jo som oftest ikke før de forsvinner 8).
Da gjenstår kanskje bare problemet med å få den i vater på en vegghylle. Det kan bli vanskelig!

Hilsen Tommy

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Hehe, jeg er også sånn empty. Kjører hue helt til ting enten er som jeg syns de bør være, eller at jeg får greie på at det ikke er så viktig.. :p ;D Men o m det er viktig veit ikke jeg, jeg bare tok fram målebåndet og kunne konstatere det samme som deg.

Ang. vegghylle, så har Quadraspire en nydelig sak med justerbare spikes. Kan velge i enten akryl eller finert mdf (eller er det tre?). Ca 3000 kr mener jeg den koster..

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er tallerkenen som skal være i vater. Hvis det er et avvik mellom plint og tallerken har det neppe noe særlig å si. Det som kan være et problem er hvis armbasen ikke er i plan med tallerkenen. Da kan du få feil 'azimuth', eller at pickupen ikke får rett vinkel i forhold til plata 'sideveis'. Dette kan su sjekke ved å legge et sminkespeil på tallerkenen og senke pickupen ned på dette. Da vil du se om pickuphuset og speilbildet kommer rett overfor hverandre eller ikke (sett rett forfra). Hvis ikke må du sannsynligvis (på en Rega-arm) legge et eller annet mellom pickupen og 'headshell' på den ene siden. Alle andre vinkler kan du justere (så godt som) like bra, uavhengig av mindre avvik mellom planet til tallerken og armbase.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Cundis skrev:
Hehe, jeg er også sånn empty. Kjører hue helt til ting enten er som jeg syns de bør være, eller at jeg får greie på at det ikke er så viktig.. :p ;D Men o m det er viktig veit ikke jeg, jeg bare tok fram målebåndet og kunne konstatere det samme som deg.

Ang. vegghylle, så har Quadraspire en nydelig sak med justerbare spikes. Kan velge i enten akryl eller finert mdf (eller er det tre?). Ca 3000 kr mener jeg den koster..

;D ;D ;D
Vi har vel anlegg for både masochisme og autisme, de fleste av oss som har holdt på med hifi lenge.
Den hylla ser flott ut. Jeg skal sjekke ut med Terje/Audioaktøren om den. Det som satte igang det hele denne gangen var resonnans fra mdf-plata jeg har brukt som underlag en periode. Den har fungert relativt dårlig med 2 av 3 pick-uper, så nå må jag bruke noe mer effektivt. Stavlimt eik har vist seg meget bra, så kansje jeg lager noe selv...eller kanskje akryl?

Hilsen Tommy

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Det er tallerkenen som skal være i vater. Hvis det er et avvik mellom plint og tallerken har det neppe noe særlig å si. Det som kan være et problem er hvis armbasen ikke er i plan med tallerkenen. Da kan du få feil 'azimuth', eller at pickupen ikke får rett vinkel i forhold til plata 'sideveis'. Dette kan su sjekke ved å legge et sminkespeil på tallerkenen og senke pickupen ned på dette. Da vil du se om pickuphuset og speilbildet kommer rett overfor hverandre eller ikke (sett rett forfra). Hvis ikke må du sannsynligvis (på en Rega-arm) legge et eller annet mellompickupen og 'headshell' på den ene siden. Alle andre vinkler kan du justere (så godt som) like bra, uavhengig av mindre avvik mellom planet til tallerken og armbase.

Hei.
Da virker det som alt er som det skal, og at jeg kan riste av meg nevrosene for denne gang. Alt annet, inkludert lyden, virker ok, så jeg har roet meg nå.
Takk til alle for innspill.

Hilsen Tommy

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Godt du kom på banen og roa nervene våre her Zoomby_Woof..! ;D Rart at ikke Rega har fått til en azimuth justering på armene sine, iallefall de dyreste..! Kan utvikle nevroser av å ikke få slike ting i orden.. ;D Ikke begynn og sjekk azimuth'en nå da, empty.. ;) Nei, nå er det snart på tide med en skautur for å lufte hue litt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ortofon leverer en Azimuth-justering til Rega. Ser dere den lille kanten midt oppå denne? Den gjør det mulig å justere azimuth ved å stramme en skrue litt mer enn den andre. Med på kjøpet følger en helt grei pickup (Golden Ear Award i siste TAS).

Ellers er vel Roy Gandy en bittesmule sær på alt som har med justeringsmuligheter å gjøre. Han ville jo ikke en gang gi oss mulighet til VTA-justering før presset ble for sterkt. Det har hele tiden vært litt "drit i justering av geometri, bare det hele er så stivt som mulig". Med tanke på at jeg nå har hevet min 6 mm med avstandsringer (lillebroren til kontrapunkten på bildet og 5 mm Acromat) tror jeg i all erbødighet at han tar feil akkurat der...

;)

PS: Hvis du skal sjekke med speil under pickupen, sett antiskate til 0. Ellers seiler nåla av speilet med Bambi-aktig eleganse.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Kan bekrefte at denne patenten fungerer greit på Kontrapunkt serien. :)

At Roy Gandy har vært så sær på dette skjønner jeg ikke noe av; bare 0.5 mm opp/ned gir i skrivende stund ganske store utslag på min XX-1. Azimuth'en er ikke fullt så utslagsgivende som VTA syns jeg, men det er forskjeller å spore ja. Alle små bekker.....

J

jukes

Gjest
Cundis skrev:
Kan bekrefte at denne patenten fungerer greit på Kontrapunkt serien. :)

At Roy Gandy har vært så sær på dette skjønner jeg ikke noe av; bare 0.5 mm opp/ned gir i skrivende stund ganske store utslag på min XX-1. Azimuth'en er ikke fullt så utslagsgivende som VTA syns jeg, men det er forskjeller å spore ja. Alle små bekker.....

I mine øyne er disse Regaarmene en vits. Vi lever i 2008. Har en gammel Thorens tp 14 fra 66 og den kan en justere alt på uten og måtte drive og ta av armen og legge på mellomskiver eller ta av. Skifte av pickup er en lek på disse tp 14,og det samme gjelder gamle Micro seiki armer.
De spiller nok bra,men brukervennligheten er en meget dårlig i mine øyne.

Mvh Roar

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tjahh... Brukervennlig?

Jeg bruker vel en halvtime på å justere inn en ny pickup på Regaarmen. Etter det er det bare å spille plater...

Det er brukervennlig nok for meg.

J

jukes

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Tjahh... Brukervennlig?

Jeg bruker vel en halvtime på å justere inn en ny pickup på Regaarmen. Etter det er det bare å spille plater...

Det er brukervennlig nok for meg.

Da er du meget rask. ;D ;)

Enkelte hevder jo at på vinylfronten går det fremover,i mine øyne har det gått bakover.
Har hatt mange armer her og den mest tragiske var Rega armen. Ikke lydmessig,men brukevennligheten er en vits på disse armene.
Men det er min personlige mening. :)

Sporet litt av empty,sorry.

Mvh Roar

Z

Zomby_Woof

Gjest
Mulig jeg overdriver noe, men ikke mye. Den virkelig store fordelen med Rega er at de er enkle å ha med å gjøre. Jeg er for tiden i ferd med å bytte ut hele riggen til en med unipivot-arm. Den kan justeres i huet og ræva og en hel del andre steder. Dette kommer naturligvis til å ta mye mer tid enn tilsvarende med Rega, ikke minst fordi azimuth justeres ved å vinkle det samme loddet som flyttes for å justere nåletrykket.

I og med at jeg må ut med en god slump for dette både håper og tror jeg at det gir betydelig bedre lyd. Men, på bekostning av masse tid og plunder i tillegg til pengene.

Å kalle dette 'brukervennlighet' er bare tull.

Dette Rega-hatet er fortsatt mystisk og uforståelig for meg. Rega er og blir noe av det ypperste av WYSIWYG-spillere i de rimeligere prisklasser.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Zomby_Woof skrev:
Jeg er for tiden i ferd med å bytte ut hele riggen til en med unipivot-arm. Den kan justeres i huet og ræva og en hel del andre steder. Dette kommer naturligvis til å ta mye mer tid enn tilsvarende med Rega, ikke minst fordi azimuth justeres ved å vinkle det samme loddet som flyttes for å justere nåletrykket.
Slik var det på min Wilson-Benesch óg, og jeg er klarte alltid kunststykket å samtidig endre nåletrykket en bitte liten dose. Kan nok hende W.B. armen var ekstra sær altså..

Ble litt ot dette.. ;)

J

jukes

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Mulig jeg overdriver noe, men ikke mye. Den virkelig store fordelen med Rega er at de er enkle å ha med å gjøre. Jeg er for tiden i ferd med å bytte ut hele riggen til en med unipivot-arm. Den kan justeres i huet og ræva og en hel del andre steder. Dette kommer naturligvis til å ta mye mer tid enn tilsvarende med Rega, ikke minst fordi azimuth justeres ved å vinkle det samme loddet som flyttes for å justere nåletrykket.

I og med at jeg må ut med en god slump for dette både håper og tror jeg at det gir betydelig bedre lyd. Men, på bekostning av masse tid og plunder i tillegg til pengene.

Å kalle dette 'brukervennlighet' er bare tull.

Dette Rega-hatet er fortsatt mystisk og uforståelig for meg. Rega er og blir noe av det ypperste av WYSIWYG-spillere i de rimeligere prisklasser.

Det jeg mener med brukevennlighet er og kunne ta av armrøret når en skifter pickup. Kunne justere armhøyden uten og må ta ut hele armen for og legge til eller trekke fra.(mellomringer).
Løst headshell hvor en kan finjustere vta og overheng.Dette hadde de på armer fra 60 tallet. :eek: Høyden kunne en justere borte med armbassen.
På min Micro seiki kan en justere nåltrykket og anti og til med høyden på armen når en spiller.

De Rega armene jeg har hørt har spilt bra,men alt det andre rundt armen er tragisk. De kunne jo ha gått litt framover på det tekniske rundt armen.

Alt er mye bedre i dag på vinylfronten hevdes det,sannheten er helt anderledes.

Mvh Roar

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg skjønner hva du mener, jukes.

Men da vurderer du brukervennlighet i forhold til hva du trenger hvis du vil bytte og sammenligne pickuper. Regaarmene er laget for folk som skal spille plater. Alle kan med litt enkel veiledning treffe rimelig bra med en Rega. I mine øyne er dette brukervennlighet.

Jeg venter på en VPI. For meg gir det mulighet til å låne noen ekstra armrør og montere/justere en pickup i hvert av dem. Da kan jeg sammenligne pickuper med et halvt minutt mellom hver lytteseanse. Kjekt for sammenligningens del, men ganske verdiløst når pickupvalget endelig er tatt.

;)

Edit: Jeg antar at det er greit med avsporingen, siden empty var fornøyd med svarene han fikk lenger opp i tråden.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg syns det er bra at Rega armene er så enkle og justere. Løst armrør, løst shell. Mer deler og forholde seg til, mer komplisert blir det og få det perfekt. Og fler vinylnevroser vil dukke opp.

J

jukes

Gjest
rolfozzy skrev:
Jeg syns det er bra at Rega armene er så enkle og justere. Løst armrør, løst shell. Mer deler og forholde seg til, mer komplisert blir det og få det perfekt. Og fler vinylnevroser vil dukke opp.
Kan ikke se at Rega armene er noe enklere og justere enn andre,heller væære og justere Rolf. Skal du justere høyden må du av med armen.På andre er dette en settskrue eller en hendel.
Løse armrør er helt topp og jeg skulle gjerne ha hatt flere av disse. 30 sekunder og et nytt på plass og justere anti og nåltrykk og høyde gjøres når en spiller. Kan en få dette bedre enn dette. ;D

Når du får disse armrørene Zomby_Woof så kommer du til og gå for denne løsningen. Ingen ting er bedre enn ha en pickup til 60 og 70 tallsinnspillinger som ligger klar til og bare hekte på. :)

Rega armer lyder godt i mine ører og er en god arm,men sier det en gang til,det tekniske rundt armen er tragisk anno 2008.

Mvh Roar

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
jukes skrev:
På min Micro seiki kan en justere nåltrykket og anti og til med høyden på armen når en spiller.
Det eneste som mangler da er jo fjernkontroll ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
jukes skrev:
rolfozzy skrev:
Kan ikke se at Rega armene er noe enklere og justere enn andre,heller væære og justere Rolf. Skal du justere høyden må du av med armen.På andre er dette en settskrue eller en hendel.
Løse armrør er helt topp og jeg skulle gjerne ha hatt flere av disse. 30 sekunder og et nytt på plass og justere anti og nåltrykk og høyde gjøres når en spiller. Kan en få dette bedre enn dette. ;D

Når du får disse armrørene Zomby_Woof så kommer du til og gå for denne løsningen. Ingen ting er bedre enn ha en pickup til 60 og 70 tallsinnspillinger som ligger klar til og bare hekte på. :)

Rega armer lyder godt i mine ører og er en god arm,men sier det en gang til,det tekniske rundt armen er tragisk anno 2008.

Mvh Roar
Trenger ikke og ta av armen for å justere høyden på min. Den justeringen foretas ved og skru på et messingratt, som sitter på armbasen. Er rett nok en modifisert Rega arm, så egentlig har vel den ikke så mye med saken og gjøre.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har planer om å samle gjengen til en sammenligningsseanse med pickuper i passende prisklasse. Deretter kommer jeg til å kjøpe en av dem så snart lommeboka tillater det.
Å ha flere armrør liggende ferdigmontert er helt uaktuelt. Min NLE 17 har 9 dipswitcher eller noe sånt (pr. kanal) for justering av last. Aldri i verden om jeg gidder å rote rundt med kulepenna inni der hver gang jeg går fra John Coltrane til Thin Lizzy...

:D

J

jukes

Gjest

Er godt vannt jeg Rolf,liker og se et godt teknisk arbeide. Har jo ikke fått hørt denne oppgraderte armen og den nye spilleren din men etter det jeg har hørt er det veldig bra hos deg nå.

Men jeg har en arm her fra 60 tallet som du skal få se. Den er teit og fin i lagerene og det er skikklig håndarbeid. Men den kostet nok en del på 60 tallet,men de kunne den gangen også. :)

Mvh Roar

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Edit: Jeg antar at det er greit med avsporingen, siden empty var fornøyd med svarene han fikk lenger opp i tråden.

Kjør på folkens.
Jeg er veldig tilfreds med svarene, og jeg synes de nye innleggene er interessante. Det er mye å lære her, ser jeg. Jeg valgte Rega nettopp på grunn av enkelheten og brukervennligheten. Montere og justere pick-up går som en lek. Det er litt mer plunder å justere vta, men jeg har jukset med ringmat-systemet. Det forenkler de fleste situasjonene. Jeg blir smågal av for mye plunder, så jeg må ha det enkelt ;D. Lydmessig er Regaen fin, ikke best, men bra. Kunne tenkt meg en P9, men jeg kunne også tenkt meg noe enda råere. Tiden får vise, jeg har flere år foran meg for å se hvor langt jeg kan dra P7en.

Hilsen Tommy

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Jeg skrudde av de originale beina på spilleren igår for å se nærmere på dem. Det er flere millimeter forskjell på dem :eek:. Synes det er forunderlig med disse føttene. De er hule og det virker som det er gode forhold for resonnans. Gummien på tuppen, som i følge konstruktøren er valgt for å gi best mulig demping, er hul, tynn og har blitt klemt ned av vekta på spilleren. Høydeforskjellen kommer av at de ikke har tålt vekta!!! De tre føttene har ujavn vekt på seg, og de har blitt klemt ned etter hvor mye tyngde de har på seg :p.

Det her synes jeg er forferdelig simpelt. Spilleren er relativt kostbar, og det hjelper ikke med alskens fine materialer og forskningsresultater om ikke noe så elementært og VIKTIG som føttene gjør jobben. Fy, Rega!

Jeg skrudde dem av og erstattet dem med Black Diamond Racing, og vips så var den i vater i forhold til underlaget. At det ble en lydmessig gevinst er jo også hyggelig. Nå kan jeg finne meg en passende hylle og få den opp på veggen igjen.

Hilsen Tommy

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Såpass ja..! Sikkert noe Rega ikke har tatt med i beregningene, men det er allikevel noe man forventer er i orden. Hadde nok sendt de en mail om problemet, kanskje du får dekka BDR utlegget.. ;)
Da har vel nevrosene lagt seg for godt med tanke på vatring tenker jeg.. ;D

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Cundis skrev:
Da har vel nevrosene lagt seg for godt med tanke på vatring tenker jeg.. ;D

Ja, da var det over for denne gang. Det blir spennende å se hva jeg river meg i håret av neste gang ;D.

Hilsen Tommy

Topp Bunn