Vedlegg / illustrasjoner

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Hei,

Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men er det mulig å legge ved små illustrasjoner for å utdype et poeng. Vedlegg i form af illustrasjoner i teksten kan jo være meget informativt. Tar mye plass kanskje? Jeg har ingen hjemmeside med alle bildene på, men en løsning der jeg "up-loader" bilder inn i Hifisentralen.

Mvh.

Vidar
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.725
Torget vurderinger
1
Dette er noe som er påtenkt, men problemet er at bilde ikke blir slettet fra serveren før innlegget blir slettet, og vi liker ikke å slette gamle innlegg da de kan være greie å ta vare på.

Nye HFS-sider kommer veldig snart, og kanskje vi innlemmer denne muligheten.

Mvh
HFS Teamet
 

Konrad

Fersking
Ble medlem
21.02.2003
Innlegg
1
Antall liker
0
Kansje kansje ikke? Linking er "snylting" på andre nettsteder. Tenker at framvisningen ville gått raskere om "linken" var på sentralen.
 
M

Medisin_man

Gjest
Okey. Det tar jeg for en klar indikasjon på at det ikke er ønskelig med DIY tråder som skal være brukbare over tid. Med vedlegg av f.eks illustrasjoner etc er det mulig å se tilbake i tid og framdeles finne fornuftig informasjon. Slik det fungerer nå er bilder og illustrasjoner spredt utover nettet, adresser endres, bilder fjernes fra hjemmesider etc. Det er enkelt å ta en kikk tilbake, og se etter røde kryss, og finne masser av plasser hvor linkene ikke lengre er brukbare. Kvalitetsforum hvem er vel tjent med det? ::)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.725
Torget vurderinger
1
Okey. Det tar jeg for en klar indikasjon på at det ikke er ønskelig med DIY tråder som skal være brukbare over tid. ..... Kvalitetsforum hvem er vel tjent med det?  ::)
Du har helt rett Medisin, vi ønsker ikke DIY tråder som skal være brukbare over tid. Det var faktisk en av de tingene vi tenkte på når vi valgte å ikke innlemme vedlegsfunksjonen. Vi ønsker nemlig ikke å være et kvalitetsforum. Herlig konkludert... :mad:
 
R

RODA

Gjest
Heeeelt enig medisin!

Men, for å banne i kirka:
Dette er IKKE er kvalites-forum!!

Hærlig layout, kongelig teknisk brukervennlig bla med nye-inlegg-funksjonen.

Men, det er et anarki-forum.
Moderatorer, nope!
Tilstedeværende eier, nope!

R
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.725
Torget vurderinger
1
Ja, nå banner du virkelig i kjerka. :mad: :mad: :mad:
 
U

Uno

Gjest
Uansett hva man måtte mene om manglende oppfølging og vedlikehold, er dette et av de mest tilgjengelige forumene jeg har frekventert. Klart det hadde vært ønskelig med en form for worklog avdeling hvor man kanskje kunne poste bilder, det er jeg sikker på blir løst med tid og stunder, kanskje ved og tatt ressurser fra den mindre aktive omtaler avd. Når det gjelder moderatorer, kunne man enkelt og greit rekrutert medlemmer som har høy tilstedeværelse. Disse kunne ha mottat klare instrukser om hvordan forumet ønkset at de skulle utføre oppgaven, både i forhold til egen deltagelse og moderasjonspolicy.
 
R

RODA

Gjest
Det er jo bare å kaste et blikk over til "søta bror" for å se hvordan det KAN gjøres.

Helt annen stemning på det forumet enn hva vi klarer å få til her.

R

P.S. Jeg synes DIY-delen i det siste har tatt seg KRAFTIG opp, og blitt min favoritt-del.

Den mangler (heldigvis) mye av drittkastingen på "generelt"
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Nå må dere huske at dette tross alt er en gratistjeneste ;) Kan ikke tenke meg at 'sentralen tjener store penger på de få annonsene som er her, og som alle kjenner bilder etc tar plass på servere, som igjen medfører større utgifter for 'sentralen.

Har vi behov for flere moderatorer? Stort sett er stemningen bra her, og det laaaaaaangt mellom innlegg som bryter med norsk lovgivning og generell bra folkeskikk. Noen har det vært, men disse har blitt løst på en grei måte.

Bilder som jeg benytter på 'sentralen har jeg lastet opp på f. Eks home.no. Dette nettstedet gir gratis Web-side, men grei lagringsplass. Siden er det bare å linke til disse bildene. Og merk, her snakker vi ikke om å kunne "html-språket", "til og med mor" klarer å laste ned bilder på home.no, og publisere disse.
Problemet oppstår den dagen home.no legger inn årene, da vil selvsagt bildene forsvinne, og våre illustrative tråder vil bli ubrukelige.
 
U

Uno

Gjest
Joa, vi kan mene på så mye vi vil. Selv om jeg savner et par småting er det nå det forumet som jeg bruker mest, og ser ingen grunn til at det skal endre seg. Det er også en rekke forumbrukere som gjør forumet verdt besøket, selv om jeg langt fra deler oppfatning med dem i alt. Jeg er heller ikke for et overmoderert forum, slik som f.eks Hardware, men savner en raskere respons fra moderator.
 
Topp Bunn