Veggfeste til LCD

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg har kjøpt meg et sånn derre 46" Samsung fjernsynsapparat.

Og så tenkte jeg å kjøpe meg et veggfeste av noe slag sånn at jeg kan smelle det opp på veggen. Men da jeg leser spesifikasjonene på disse veggfestene slår det meg at det står at fjernsynsapparatet bare bygger 2-3 cm ut fra veggen. Blir det ikke voldsomt trangt med kabler og denslags baki der da? Strøm- og HDMI-kablene jeg har koblet til for øyeblikket trenger jo minst 3-4 cm plass bak bakkant av fjernsynsapparatet.

Er det noen som har erfaring med å skru opp denslags på veggen? Det er jo litt kjedelig om man ikke får puttet inn ledninger når man har hengt opp svineriet.. ::)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
De ulike produsentene leverer veggstativ som passer. På min er kablene nedover og til siden bak på apparatet. Veggfestet bygger noen cm ut ifra veggen det også.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
De ulike produsentene leverer veggstativ som passer. På min er kablene nedover og til siden bak på apparatet. Veggfestet bygger noen cm ut ifra veggen det også.
Ja, det lages sikkert noe som passer. Men hvordan skal jeg klare å finne noe som passer?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Vil du virkelig si at på din aktuelle TV så plugges kabler i med pluggen og kabelen pekende rett inn i bakveggen ??

Du tuller nå?

De TVene jeg har sett så langt som er beregnet for veggheng har alle pluggene enten pekende NED under eller på en av sidene pekende UT fra senter.

Har du bilde av baksiden?
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Det finnes vinkeladaptere til hdmi i alle fall.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
Vil du virkelig si at på din aktuelle TV så plugges kabler i med pluggen og kabelen pekende rett inn i bakveggen ??

Du tuller nå?

De TVene jeg har sett så langt som er beregnet for veggheng har alle pluggene enten pekende NED under eller på en av sidene pekende UT fra senter.

Har du bilde av baksiden?
Inngangene er rett ut på baksiden. Så kablene står horisontalt inn i fjernsynsapparatet når det står på benken sin.

Jeg vet ikke hvor fotografiapparatet mitt er for øyeblikket, men jeg kan jo sikkert ta et bilde eller to hvis jeg finner det i nærmeste fremtid.

Fjernsynsapparatet er 46" og heter Samsung A656, eller noe sånt.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Løsning kan jo være en pent pusset treplate først opp på veggen, deretter stativet og så TV'en. Da bygger jo treplaten noe ekstra, type 2-5cm avh. av tykkelse.

Bare som et forslag. Hvis plata er mindre enn flaten på TVen vil den jo ikke vises.

Synes det er rart at de har laget en TV som skal kunne henges på vegg med kablene pekende rett bak.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
Løsning kan jo være en pent pusset treplate først opp på veggen, deretter stativet og så TV'en. Da bygger jo treplaten noe ekstra, type 2-5cm avh. av tykkelse.

Bare som et forslag. Hvis plata er mindre enn flaten på TVen vil den jo ikke vises.

Synes det er rart at de har laget en TV som skal kunne henges på vegg med kablene pekende rett bak.
Ja, vi får se åssen det går. Jeg bestilte meg et feste, så da kommer det vel snart i posten, så får jeg skru det opp og se hva som skjer! :-D

Det finnes nok forskjellige adaptere som får ting til å fungere som det skal - Men jeg vil jo helst slippe det da...
 
Topp Bunn