shaunv
Hi-Fi freak
Kan noen svare meg på hvor man får kjøpt rimelige vegghyller til platespillere? Eneste jeg har funnet er rega sin til 1000,- (mono) Eller holder det kanskje å sette platespilleren på toppen av et vanlig rack ???
Rega-hyllen passer i utgangspunktet bare på Rega-spillere, men den tar seg godt ut til disse. Man kan for så vidt bruke en hvilken som helst hylle som er stiv og død. Husk å bruke vater ved montering, mange hyller vil heller noe utover, noe som ikke er gunstig.Kan noen svare meg på hvor man får kjøpt rimelige vegghyller til platespillere? Eneste jeg har funnet er rega sin til 1000,- (mono) Eller holder det kanskje å sette platespilleren på toppen av et vanlig rack ???
Var bare det å finne et par sterke hylleknekter da..blir jo endel vekt å bære! ller gøres det ut som en grei løsning. Kanskje noe annet enn filtknotter?To rimelig hylleknekter i tre fra den lokale Byggmakkersjapp,
fire filtknotter og en steinplate på toppen gjorde underverker
for min gamle Luxman. ;D ;D ;D
Hvor får man kjøpt den?Holfis BV-feet puter gjorde god jobb for meg. Sjekket det også ut med "HiFi news and record review test record". Spor 6 på side 2: Residual system noise. Før Holfi putene, klarte jeg 85% volum før feed-backen satte inn. Med putene under, klarte jeg 100%. Kunne såvidt høre antydninger til feed back da
Denne test-platen (eller lignende?) er forøvrig et must for alle som bruker platespiller.
Mvh
Jeg har lest endel dårlige brukeranmeldelser på nettet angående Targetprodukter og kvalitet...Hos meg og min Targethylle har to spikes løsna og kan ikke lenger justeres. Likte den gamle Regahylla mi mye bedre.
Tenker du f-eks å ha spikes(ala soundcare) opp ned oppi gjengene. Så legge platen oppå? For så ha muligheten for å regulere platen? I tillegg er vel en sånn løsning vibrasjonsdempende?Du må iallefall gjenge opp hull til spikes e.l på knektene slik at du kan regulere platen du skal ha oppå i vater alle veier..
Ser forsåvidt greie ut de hylleknektene. Hvis jeg bruker treplater og ikke stein.Hei
Det finnes hylleknekter som er virkelig solide.
F.eks disse kjøpt på en Smart butikk:
Bare husk å bruke en plate som ikke beveger seg for mye over tid.
Brukte selv MDF til denne og det funker over all forventning. (prøvde først med 2 furuplater krysslimt, men dette bevegde seg for mye. bøyde seg)
Mvh Jan I
Prøver du å forslå en target hylle? Eller evt en brukt target hylle? Hva er prisen på target hyller?Hei!
For ikke så alt for lenge siden, så var jeg på samme "jakt" og av litt spessielle grunner var det kun target hylla som Jan I tipset meg om som var stor nok (til mitt behov).
Denne sto oppskrudd i annen etage hos Andre (HifiHuset i Bærum)
Denne fikk jeg kjøpt og samtidig kunne Andre fortelle meg at han nå kom til å ta inn (ha agenturet) på Target.
Altså, Target i Norge= Hifihuset i Bærum (dersom jeg forsto ham rett)
Til Shaunv, kan du ikke bruke et brukt snowboard? :
Mvh.KW
Jeg bare lurte litt på hvordan noe kan lyde metallisk av å stå på stein? Er ikke poenget bare å unngå vibrasjoner? Gjør ikke en stein dette bedre en en treplate?Jeg ville testet litt med stein under platespilleren før jeg bestemte meg for dette. Jeg svei av noen tusinger tilpasset stein uten lydmessig å komme imål.
Skulle jeg lage selv, enkelt og billig, hylleknekter og Ikea-slakteblokk. Skal du kjøpe ferdig kan jeg anbefale AudioMagic (denne kan utvides med dempeplattform).
Men som sagt, det kan hende du får annet resultat med stein. Jeg synes imidletid lyden ble stram og tight, men litt hard og metallisk.
Nevnte MDF-plater er sikkert også en god idé.
Uten at jeg kjenner helt til grunnen så gjelder det vel at alt vibrerer. Muligens er egenressonansen for stein verre for min platespiller enn f.eks tre. Jeg hadde en stund spilleren rett på reolen og det funket ikke (bløt og fæl bass), da var det bedre med stein under. Men jeg fikk meg en overraskelse når jeg fant ut at den gamle trefjøla funket bedre enn nyinnkjøpte steinplater.Jeg bare lurte litt på hvordan noe kan lyde metallisk av å stå på stein? Er ikke poenget bare å unngå vibrasjoner? Gjør ikke en stein dette bedre en en treplate?
Audio magic har jeg sett litt på. Ser ut som om det kan være et godt alternativ om jeg har penger til det...
ShaunV
Uten at jeg kjenner helt til grunnen så gjelder det vel at alt vibrerer. Muligens er egenressonansen for stein verre for min platespiller enn f.eks tre. Jeg hadde en stund spilleren rett på reolen og det funket ikke (bløt og fæl bass), da var det bedre med stein under. Men jeg fikk meg en overraskelse når jeg fant ut at den gamle trefjøla funket bedre enn nyinnkjøpte steinplater.
Nei, jeg har aldri hatt noen knekter.
Jeg hadde som nevt spilleren rett på reol, her var det for mye viberasjon hvilket hos meg resulterte i bløt og lite definert bass.
Deretter testet jeg stein i kombinasjon med holfiputer. Ikea slakteblokk i kombinasjon med samme. Audiomagic ISP og The Source ( http://www.hoium.no/blackdiamondracing/source_index.htm) i kombinasjon med Black Magic Racing Cones. The Source og ISP funket best hos meg, men poenget var at tre var å foretrekke fremfor stein (hos meg, mulig andre får divergerende resultater).
Så trengte jeg mer plass og gikk for Audio Magic vegghylle. Dette funket trolig best (det ble gjort andre forandringer samtidig så det er litt vanskelig å si hvor forbedringen lå).
(Men legg merke til at jeg ikke sier at steinplater ikke funker, jeg råder bare til ikke å svi av tusenvis av kroner på dette før man har funnet ut om det funker).
Hei!Prøver du å forslå en target hylle? Eller evt en brukt target hylle? Hva er prisen på target hyller?
Hvordan er skalaen på Target hyllepriser? (fra x,-kr)Hei!
Nei, ikke egentlig!
Jeg la vel nærmest inn svaret for å opplyse om at det nå fantes en importør/forhandler av Targetprodukter igjen i Norge,
Jeg hadde spessielle behov for hvor mye hylla "måtte" bygge ut fra veggen og der satt nevnte Target hylle som et skudd for mine behov og ikke er det så galt at hylla også er god og solid heller
Min lille "spøk" med snowboard var relatert til nicket ditt
Mvh.KW
Eg bygde sandkasse, 100 kg med mykje strev og omhu. Så prøvde eg ei vegghylle...lyden vart merkbart betre.Er The source virkelig verd alle de pengene?
Hva med å bygge en sandkasse i stedenfor? Funker ikke det effektivt?
Shaun White eller hva han heter. Drittunge som er helt rå på snøbrett.Hvordan er skalaen på Target hyllepriser? (fra x,-kr)
Var "spøken" som jeg ikke forstod relatert til nicket mitt faktisk : Nei jeg ble ikke klokere
Har noen lagd sandkasse til vegg før? Hvis ikke så kan jo det være uhyggelig mye bedre enn mye annet?"Er jo lov å håpe i alle fall" Det er bare det å få den til å se sånn nogenlunde fin ut da...Eg bygde sandkasse, 100 kg med mykje strev og omhu. Så prøvde eg ei vegghylle...lyden vart merkbart betre.
Så eg tilrår alltid vegghylle. (Men om du lagar ei sandkasse på vegg, så kanskje.....)
Okei. Noe som ikke opptar meg med andre ord=P Står ikke brett! Og kan ikke navnet på en eneste brettkjører=PShaun White eller hva han heter. Drittunge som er helt rå på snøbrett.
Har ikke sandkasse,men platen jeg har liggende i Target-hylla mi er sandfyllt. Det er ikke den orginale,men fungerer utmerket.Har noen lagd sandkasse til vegg før? Hvis ikke så kan jo det være uhyggelig mye bedre enn mye annet?"Er jo lov å håpe i alle fall" Det er bare det å få den til å se sånn nogenlunde fin ut da...
Jeg har muligheter for å få stålrør etc gratis. Kanskje det hadde vært noe. Så kan jeg sandfylle i samme slengen?Selve stativet som min AudioMagic henger på er også sandfylt. Dette for å dempe viberasjonene i stålkonstruksjonen.
Hei!Okei. Noe som ikke opptar meg med andre ord=P Står ikke brett! Og kan ikke navnet på en eneste brettkjører=P