Vegghylle

I

ijustpop

Gjest
Har en Rega P7 som for tiden står på et cube-møbel fra Hifiklubben. Dette fungerer overraskende bra, men tenkte jeg skulle forsøke med en vegghylle da dette er en platespiller uten noen form for 'suspension' og jeg fortsatt har tilgode å lese annet enn godord om vegghylle til Rega-spillerne.

Rega-hyllen er vel et selvsagt valg. Hva slags justeringsmuligheter har man på denne hylla? Om den ikke festes i perfekt vater på veggen f.eks, kan den da lett justeres?

Andre vegghyller som bør vurderes?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ta en titt på qadraspire sine....disse er fine,og har disse justeringsmuligheter du nevner i formav regulerbare spikes på topp plate...se www.audioakt.no

Ellers har project vegghyller...

qadraspire sin tror?jeg koster ca 1700,- hos audioaktrøen...han har visst salg om dagen også. ;)mvh espen

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
Noen som har tenkt på å snekre sjøl?

Eller er det noen som vet av en bra hylle?
Får så fæle vibrasjoner i gulvet nemlig.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
43.034
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
rega sin hylle kan vel ikke justeres,men se på høium hifi sin audio magic platespillerhylle.
den har et flott ytre og er justerbar,tror nok det er en del her på sentralen som har erfaring med disse hyllene :)
bare et tips.

mvh

I

ijustpop

Gjest
Eivind E skrev:

Kjøp noen kraftig vinkeljern hos en kjøkkenforhandler. Disse tåler jo godt over 100 kilo. Så kjøper du noen kryssfinerplater som du limer sammen og skrur fast oppå. Kryssfiner er mye bedre enn mdf. Resonanser dør ut raskere. Da får du en helt grei hylle for en relativt rimelig penge. Rega sin hylle koster jo ikke mer enn 1000kr heller da.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Disse rega hylllene dukker stadig opp på brukbørsen. De går for ca 500,-

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
Wergeland skrev:
Eivind E skrev:

Kjøp noen kraftig vinkeljern hos en kjøkkenforhandler. Disse tåler jo godt over 100 kilo. Så kjøper du noen kryssfinerplater som du limer sammen og skrur fast oppå. Kryssfiner er mye bedre enn mdf. Resonanser dør ut raskere. Da får du en helt grei hylle for en relativt rimelig penge. Rega sin hylle koster jo ikke mer enn 1000kr heller da.
Jo, men rega-hylla har ikke noen hylle! Den har jo bare tre gummiknerter såvidt jeg kan se, og passer bare til Rega?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
qadraspire ;) ;

med ett greit vater fra c.olsson til en hundrings,er det en smal sak å sette poo noe i vater....dersom noen bor i osloregionen,tar jeg gjerne med drill,plugger og diverse egnet verktøy å bistår,mot oppdekking av drivstoffkostnader,å hjlper til å montere hyller....om noen mangler feks utstyr for operasjonen...mvh espen

(p.s finn ut hvor hylla skal stå først ;) ;) :D

I

ijustpop

Gjest
Quadraspire liker jeg ikke utseende på.
Audio Magic i hvit hadde vært knall, men denne er noe dyr synes jeg (3200,-)
Så jeg kommer nok til å gå for en hvit Rega-hylle. Får bare være supernøyaktig med drillinga.

Om noen har en slik Rega vegghylle så hadde jeg vært takknemlig om noen kunne måle dybden på den? Hylla skal plasseres like under en akustikkplate som bygger ut noen cm, og jeg må også ha noen ekstra cm slik at lokket kan stå oppe.

K

kbwh

Gjest
Planar 3-erfaringer:

Når du åpner lokket på en Regaspiller som står på Regahylle blir lokket stående nesten helt inntil veggen. Jeg hadde bilde på veggen og pleide ta lokket av når jeg skulle spille. Jeg syntes det var greit.

Jeg hadde valgt Regahylle til Regaspiller. Du klarer å montere den i vater, nema problema.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
ikke annet enn usedvanlig gode erfaringer med Audio magic hyllen. har SW 63, den brede varianten av de to de selger og ville ikke byttet for noe annet i verden.(tror jeg)

McLaren

I

ijustpop

Gjest
Hmm.. Har ikke så lyst til å drive å ta av lokket hele tiden, og Rega anbefaler også at lokket skal være på under spilling. Etter å ha sett litt nærmere på Regahyllen så skjønner jeg at det er den jeg må ha. Billig, og det ser ut som om den er laget for å være en del av spilleren. Men madamen kommer til å steile. Har ymtet ordet vegghylle tidligere, og det likte hun ikke. Nå må vegghylla plasseres på veggen til siden for resten av anlegget, det tar større plass og en platespiller midt på veggen blir veldig synlig. Kablene til riaa-trinnet er ikke lange nok så det må flyttes fra skjult plassering bak dør til oppå benken. Uff. Samtidig så gir dårlig arbeidsbetinglser for hifien meg søvnløse netter så dette må til.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
458
Torget vurderinger
4
Vær oppmerksom på at det stilles krav til veggen også. En lettvegg er ikke optimalt. Vibrasjoner fra gulv til vegg eller direkte fra lydtrykk fra høyttalerne blir ikke optimalt. Du bør finne deg en skikkelig bærevegg for best resultat....

I

ijustpop

Gjest
Veggen hvor anlegget står er påbygd en gang i tida. Halve veggen er lettvegg, den andre halvdelen mur. Blir å sette den opp på mursiden.

Noen som har prøvd Target sine vegghyller? Denne har jo plass til riaa under. Kjekt å få frigjort litt plass. Har en headamp på vei i posten også. Topphyllen kan justeres også. Blir nok en veldig massiv sak på veggen i forhold til en Rega da.

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
Hvor får man kjøpt target sine hyller da?*
Var en her på forumet som solgte en nettopp for fire hundre, men en eller annen drittsekk kjøpte den foran nesa på meg :'(

Topp Bunn