Velkommen til nye Hifisentralen 4

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Da har vi fått plass første versjon av Hifisentralen 4, og første mål var å få flyttet alt gammelt innhold over på ny plattform, samt få på plass en rekke nye funksjoner. Som de fleste vil se så er designet nokså likt de gamle sidene, men her er det rom for videre utvikling. Det er likevel en god del endringer som bør gjøre siden mer oversiktlig, og vi har all mulighet til å justere underveis.

    Galleriet er borte, men her er planen å promotere diverse tråder på forsiden med ulike kategorier. Alle albumene fra galleriet ligger forøvrig i selve forumet.

    Det er fortsatt en del ting som ikke er på plass, men det kommer fortløpende de neste dagene.

    Det er sent, og jeg har jobbet i 19 timer i strekk, så jeg kommer tilbake med mer informasjon i morgen.

    De gamle passordene vil fungere på den nye siden, men for de som ikke husker passordet sitt, så kan du be om å nullstille det ved innlogging - bruk "Glemt passord?".

    En ting som garantert vil forvirre enkelte er at Private meldinger er erstattet med det som Xenforo kaller "Samtaler". Det er ingen innboks og utboks, og kun en boks. Fordelen med denne løsningen er at flere kan diskutere sammen, og på den måten slipper en å sende meldinger frem og tilbake til diverse parter. Det vil nok bli en tilvenningssak, men etter en har blitt vant til det, så fungerer det faktisk veldig bra.

    Som kanskje enkelte har fått med seg så har vi utviklet en ny måte å se tråder på, og over hver tråd som inneholder mer enn 10 bilder vil en se to linker: "Diskusjonstråd" og "Se tråd i gallerivisning". En tråd som kan gi en fin demo av denne funksjonen kan du se her: Drømmebiltråden (Du må være logget inn)


    Mvh
    Høvdingen
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser veldig bra ut. Et mer oppdatert og tidsriktig uttrykk.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke installert Tapatalk av diverse grunner, men før vi evnt. går inn på den diskusjonen, så prøv følgende: (dette gjelder Iphone, og det er vel noe av det samme på Android)


    lagrehfs.png


    Åpne Hifisentralen på telefonen, og trykk på knappen som pila peker på:



    hjemskjermen.png


    En må deretter bruke fingern og dra opp menyen som åpner seg, og du vil da finne linken som pila ovenfor viser.


    Hifisentralen vil da legge seg som en APP på telefonens skjerm. og jeg har laget et ikon spesielt for Iphone og Android som telefonen automatisk fanger opp.

    Jeg tror dere vil oppleve at siden er nokså rask, og ved å gjøre det på denne måten så får du tilgang til alle funksjoner. Tapatalk vil kun gi tilgang til forumet, og ingen av de andre funksjonene.

    Det eneste jeg ikke har fått til ennå er pushmeldinger på IOS (jobber med saken), men det skal fungere fint på PC og Android.

    Hifisentralen vil spørre om du vil tillate push-meldinger, og dette er nokså greit for de som ønsker en kort varsel nederst på skjermen når noe skjer som du ønsker å følge med på.

    Mvh
    Høvdingen
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det kan også være greit å laste opp nye avatarer, for de gamle avatarene var veldig små, og nå blir de vist i større format.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen :) Dette virket veldig bra men jeg trenger nok litt innnkjøring.
    Her har du gjort en flott jobb Høvding :)
    Takker så mye

    mvh
     

    comstedt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2010
    Innlegg
    184
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ser og fungerer super flott!

    storartat!
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jobben er ikke helt ferdig ennå, men jeg tror dette kan bli veldig bra. Jeg har allerede funnet noen småfeil, og de neste dagene vil gå med til feilretting. Deretter skal vi begynne å restrukturere forumet slik at det blir litt mer oversiktlig og logisk.

    Jeg valgte forøvrig å beholde litt av den gamle stilen når det gjelder selve innleggene. Standard Xenforo har ingen "headline" mellom hvert innlegg (den blå toppen med dato til venstre) slik vi er vant til, og det er vel ikke helt tidsriktig hvis en skal følge trenden, men jeg synes faktisk det separerer innleggene bedre, og det gjør seg godt på mobil også. Jeg synes faktisk dette var en av de bedre aspektene ved HFS3, men de gamle forumlistene var helt horrible og uleselige, og de nye er langt bedre, og gir også større lyst til å bla gjennom eldre tråder.

    Stjerner, medaljer og rubiner er på plass, og ettersom Xenforo ikke har noe sånt, så ble jeg usikker på om jeg skulle legge det til, men det er en liten detalj som vi er vant til, og jeg håper at det er positivt at mye av det vi er vant til har blitt tatt vare på.

    Det kommer mer fremover, men for versjon 1 som dere ser i dag, så var målet å få over all informasjon fra HFS3. Et steg av gangen......
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer forøvrig med noen dedikerte "hjelpe-sider" etterhvert som med bilder og tekst vil vise enkelte muligheter som sikkert mange ikke finner ut av på egen hånd.

    En ting som også er verdt å nevne, og det er at du kan åpne en tråd på mobilen, trykke på bildeikonet, og deretter velge å ta et bilde med mobilen som går rett inn i innlegget. Dette er jo noe som FB og alle sosiale medier har hatt i årevis, men fortsatt verdt å nevne. Det er samme editor på Torget, så det fungerer fint der også. Men, på Torget så er det ikke så smart å legge bilder inn i selve innlegget. Det er bedre å laste opp bilder og la de ligge som vedlegg. Det vil se bedre ut for selve annonsen.

    Og en annen ting - når en bruker f.eks. trådvisning av forumtråder og trykker på et lite bilde eller trykker på småbildene i annonser på Torget --> så åpner bildene seg i lightbox --> og istedenfor å bruke piltastene på høyre og venstre side - bare pek på bildet, hold museknappen inne og dra bildene med musa for å se neste bilde. Jeg sier det for de som ikke allerede har skjønt det.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes du fortjener noen timer på øyet nå!😴 Ingen issues her som hindrer oss i å boltre oss på dette flotte nye forumet, veldig intuitivt og langt mer brukervennlig. Gratulerer med vel utført! Sov godt!😊
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kjempebra! Rask, responsiv og mange nye funksjoner man har savnet, teksteditor, knapp for å gå til topps/bunn, ser mer moderne ut - men likevel gjenkjennbart!

    Eneste måtte være litt bakgrunnsfarge på ordene "hifi" i logoen... :)
     
    Sist redigert av en moderator:
    2

    2xJ

    Gjest
    Etter en rask titt og et par innlegg, ser det meget bra ut og mulighetene er mange flere!!!
    Da kan du få ned hvilepulsen og slappe av... Det blir inget krigsråd :cool:

    /JR
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ser bra ut dette! Godt jobbet!

    Anlegget mitt låter mye bedre med HFS4, så reiner med det har justert noe på målingene som ligger i tråden min!
    Det er bra! :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Den beste overgangen til ny # av HFS til nå. Her ligger det mye arbeid bak. Det er kudos!
    Ikke testet mye men er søkemotoren her blitt bra?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Og det er bare og innrømme at ideen min om gallerivisning er HELT genial !!! Det er bare og fylle på med hyllest :love:
    Egen statue kan diskuteres :cool:
    Det er en helt fantastisk måte og oppleve trådene på!! Og ikke minst når enn leter etter DET bilde...

    Meget bra Høvding!!!!

    /JR
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir spennende å gjøre seg kjent med de nye sidene. Førsteinntrykket er svært positivt.
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her er det lagt ned en kjempeinnsats med de nye sidene. Kudos!
     

    ROS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    260
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    2
    Dette ble veldig bra! (y)(y)(y)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Flott med ny layout. Kanskje teksten er litt liten stedvis - hilsen en som må bruke lesebriller på eldre dar...
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.513
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser veldig bra ut Høvdingen, takk for all jobb du har lagt i dette!
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer,ble veldig bra dette :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Solid jobb, all ære til Høvdingen! 🌠
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Hvordan får jeg full visning og ikke mobilvisning?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ser flott ut fra mobilen, O Store! Gratulerer med lansering.
    Jeg feirer med en ny høyoppløst avatar. Samme dama selvfølgelig.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Dette ser meget bra ut! All ære til deg for at du tar på deg jobben med dette forumet, og også en takk til medlemmene som er med på å gjøre dette forumet så levende. Tror faktisk jeg skal feire #4 med å lage meg en liten "hjemme hos" tråd, selv om ting ikke er helt oppe å går i hjemmet enda.
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Flott jobb! Det virker, det er det aller viktigste. :)
    En god hvil er vel fortjent.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette har potensiale. Blir spennende å se utviklingen.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    Takk så mye til Høvdingen for all jobben du har lagt ned :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Hvor finner jeg fullskjermvisning?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Flotte sider..Godt jobba!!
    Men et spm.. jeg leter meg gal etter hvor jeg kan redigere signaturen som kommer under innlegg. Er det en lur omvei jeg må ta for å finne editor for dette?

    mvh Kai
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn