Velkommen til nye Hifisentralen 4

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nytt flott forum og fint at du viste nettopp denne funksjonen. Mulig jeg bare er litt treg, men hvordan kommer du direkte til det første uleste innlegget?
    Det beste er nok å "Merke forumet som lest", og deretter vil du når nye innlegg blir skrevet komme til det siste uleste innlegget. Databasen trenger å bli oppdatert fra hver bruker på hva som er lest og ikke ettersom vi har gått over til ny plattform, og hvis du ikke bruker denne funksjonen, så vil du i veldig mange tråder komme til innlegg nummer 1.

    Det er forøvrig enkelte som har forespurt om jeg kan lage et filter slik at en kan velge å se kun tråder en abonnerer på som har nye innlegg, og jeg jobber med en løsning for dette da det ikke ligger innebygget i det nye forumet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke avgjort dette med Tapatalk enda, og jeg liker ikke måten deres script fungerer på. De har full tilgang til databasen vår, og jeg registrerer at mange forumeiere går bort ifra Tapatalk. De henter ut all informasjon om våre medlemmer, og de henter ut alle forum innlegg, også presenterer de det på sin plattform med reklame som de tjener penger på. I tillegg går en glipp av både artikler, torget og gallerivisning av tråder.

    Du kan lagre Hifisentralen som en "APP" på hjemmeskjermen på mobilen, og det ironiske er at dette fungerer raskere enn Tapatalk.

    Se fremgangsmåte her:
    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/velkommen-til-nye-hifisentralen-4.98789/#post-3084406
    Ok skjønner , takk for svar .
    Ja jeg har installert den som app på tlf , og ser ut til å virke bra det ja 😃👍
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Dette ble bedre enn forventet. For oss som glemmer/roter bort lesebrillene ble det mye lettere å lese på mobilen.
    Har så langt ikke funnet noe som trekker ned.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bra oppgradering. Takk for alt arbeidet som er lagt ned.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke si noe annet en att dette ble bra.
    Genialt med gallerivisning, mye lettere å finne frem.
    Vi liker jo bilder:=)
    Gratulerer godt jobba store H.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    124
    Da har vi fått plass første versjon av Hifisentralen 4, og første mål var å få flyttet alt gammelt innhold over på ny plattform, samt få på plass en rekke nye funksjoner. Som de fleste vil se så er designet nokså likt de gamle sidene, men her er det rom for videre utvikling. Det er likevel en god del endringer som bør gjøre siden mer oversiktlig, og vi har all mulighet til å justere underveis.

    Galleriet er borte, men her er planen å promotere diverse tråder på forsiden med ulike kategorier. Alle albumene fra galleriet ligger forøvrig i selve forumet.

    Det er fortsatt en del ting som ikke er på plass, men det kommer fortløpende de neste dagene.

    Det er sent, og jeg har jobbet i 19 timer i strekk, så jeg kommer tilbake med mer informasjon i morgen.

    De gamle passordene vil fungere på den nye siden, men for de som ikke husker passordet sitt, så kan du be om å nullstille det ved innlogging - bruk "Glemt passord?".

    En ting som garantert vil forvirre enkelte er at Private meldinger er erstattet med det som Xenforo kaller "Samtaler". Det er ingen innboks og utboks, og kun en boks. Fordelen med denne løsningen er at flere kan diskutere sammen, og på den måten slipper en å sende meldinger frem og tilbake til diverse parter. Det vil nok bli en tilvenningssak, men etter en har blitt vant til det, så fungerer det faktisk veldig bra.

    Som kanskje enkelte har fått med seg så har vi utviklet en ny måte å se tråder på, og over hver tråd som inneholder mer enn 10 bilder vil en se to linker: "Diskusjonstråd" og "Se tråd i gallerivisning". En tråd som kan gi en fin demo av denne funksjonen kan du se her: Drømmebiltråden (Du må være logget inn)


    Mvh
    Høvdingen
    Veldig bra new site.
    Har WBF like feeling .
    Flottesen 😄
    Mvh
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    De første dagene ga ikke HFS4 den samme følelsen som HFS3 og bruken sank litt.
    Men etter en del mer bruk må jeg si HFS4 jammen meg er en solid oppgradering, trengte kun litt tilvenning.
    Vesentlig kjappere respons, mye bedre på mobil, gallerifunksjonen er glimrende, flere og bedre valg for å se nye innlegg ol.

    Eneste jeg pt kunne tenkt meg er:
    - lenger liste over «nyeste innlegg» på forumforsiden (vet annen visning kan velges).
    - egen fane for «mitt anlegg/ galleri» i tillegg til nyeste innlegg og off topic.
    - oversikten til venstre med nyeste medlemmer, mottatte reaksjoner osv kunne vært fjernet, evt latt seg skjule.

    En veldig fin og brukervennlig side, stor takk og all honnør for alt arbeidet som ligger bak. Utrolig god innsats. Støttemedlemskapet vil definitivt fornyes når den tid kommer.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Eneste jeg pt kunne tenkt meg er:
    1. lenger liste over «nyeste innlegg» på forumforsiden (vet annen visning kan velges).
    2. egen fane for «mitt anlegg/ galleri» i tillegg til nyeste innlegg og off topic.
    3. oversikten til venstre med nyeste medlemmer, mottatte reaksjoner osv kunne vært fjernet, evt latt seg skjule.
    1 skal jeg se på, 2 skal vi nok endre tilbake til, men 3 forblir som den er på pc-versjon. Veldig kjekt verktøy for meg :ROFLMAO:
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bra oppgradering. Takk for alt arbeidet som er lagt ned.
    Jeg må også legge til og stemme i med andre her at gallerivisningen er en super funksjon. Er mange svært gamle og lange tråder her, så det å kunne bare kikke på bildene eller eventuelt navigere etter bildene er veldig kjekt.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    En liten statusoppdatering pr. 28 mai 2020:

    Det har kommet mange tilbakemeldinger angående diverse ønsker og det var enkelte ting som ikke var på plass ved lansering av sidene, og her en liten liste over hva som er gjort, og hva som skal gjøres den nærmeste tiden:

    Hva som er gjort:
    1. Mulighet til å se "uleste innlegg" i tråder jeg følger - FERDIG (Link til tråder jeg følger)
    2. Oversikt over butikker - FERDIG --> Trykk her for å se oversikt (En kan med den nye løsningen enkelt finne artikler skrevet av de ulike butikkene)
    3. Menystruktur på forsiden - FERDIG
    4. Opprydding i tråder for "Min hjemmekino", "Mitt anlegg" og "Besøksartikler" - FERDIG (alle bildene er overført til Xenforo vedlegg og gallerivisning er på plass)
    5. Søkemotor - optimalisert - FERDIG


    Hva som kommer:

    1. En mere synlig link til "Tråder jeg følger" - Ikke ferdig
    2. Velge antall innlegg, samtaler pr. side individuelt for hver bruker - Ikke ferdig
    3. Hjelpesider som vil vise funksjoner og løsninger som du sikkert ikke er klar over finnes - Ikke ferdig
    4. Siste nytt fra Stereopluss.no og Audiophile.no - FIKSET
    5. Nye annonser for bransjen som er bedre tilpasset de nye sidene - Ikke ferdig
    6. Dark mode - dette er nokså mye jobb, men kommer litt senere

    Feil på siden (Torget):
    1. Torget husker ikke hvor i listen du var når du går tilbake fra en annonse - funnet feilen, men må skrive om en javafil- FIKSET 6. juni 2020
    2. Hvis en går til Mine annonser - ser på utgåtte eller solgte annonser og listen er så lang at du kan gå til side 2 --> fanene med oversikt over "Aktive", "Utgåtte" og "Solgte" forsvinner - funnet feilen, og løsning kommer.
    3. Trykkbar link til telefonnummere for mobilbrukere - kommer

    Liten oppsummering:
    Overgangen til Hifisentralen 4 gikk overraskende bra, og som alltid så er det alltid en utfordring å gå over til nye sider, men fra et teknisk ståsted så gikk dette helt etter planen, og det har vært svært få feil. Jeg har all forståelse for at det er en overgang for mange brukere, og vi var alle vant med HFS3 som var på lufta i 8 år. Verden går derimot videre, og det var helt kritisk å gå bort ifra HFS3, og på slutten så var det hundrevis av databasefeil pr. uke, funksjoner som begynte å halte, og det var bare et tidsspørsmål før siden hadde vært fullstendig "Obselete". Vi har nå en ny plattform med nye muligheter, og etter at de nye Hjelpesidene er på plass, så håper jeg brukerne vil finne seg til rette og venne seg til nye HFS4. Tilbakemeldingene har til nå vært langt mer positivt enn hva jeg hadde forventet, og det er veldig hyggelig :)

    Hifisentralen 4 har mange likhetstrekk med den gamle siden, men det var også hensikten for å gjøre overgangen mindre "smertefull", og for at brukerne fortsatt ville føle seg "hjemme". Tanken er nok etterhvert å gå over til et mer moderne design, men dette vil isåfall skje med "babysteps", og ikke noe som plutselig vil skje over natten.

    Det jobbes med sidene hver dag, og det er mye arbeid som er gjort som ikke er nevnt i dette innlegget, og hele poenget er å skape en bedre HFS4, så forslag, tilbakemeldinger osv. tas hjertelig imot. Vi har en egen tråd som tar for seg evnt. feil og problemer du måtte oppleve. Link til tråd her

    Husk at du sletter "Midlertidige internettfiler i din browser" før du rapporterer problemer, og det er viktig at du fjerner eventuelle rester som er lagret fra HFS3 i din browser. Nesten alle feil som er rapportert inn til nå er lokale problemer på egen maskin, men jeg vil være behjelpelig ovenfor alle som opplever et hvilket som helst problem. Nesten alt kan løses, og opplever du en feil, så er det sikkert en annen som har samme problem :)

    Mvh
    Høvdingen
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skjønner at Off Topic avdelingen er viktig for deg (og mange), Høvdingen. Det er vel i stort vel så mye aktivitet der som på hifi-delen av forumet. For min del har Off Topic delen liten interesse, og jeg likte at de ikke ble vist på feeden på forsiden for de nyeste innleggene. Skjønner at du nå har bestemt deg for å ha dem der. Hva med å ha en «boks» for de nyeste hifi-innleggene og en egen «boks» under for Off Topic? For gjester på HFS må det jo ofte se ut som om hifi har begrenset interesse på forumet :giggle:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Bra at OT endelig har kommet på forsiden !!!! Det MÅ bevares !!!! Endelig så er det rullering på innleggsboksen og ikke 5 kabeldebatter som rullerer i topp !!!

    ^ :cool:
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner at Off Topic avdelingen er viktig for deg (og mange), Høvdingen. Det er vel i stort vel så mye aktivitet der som på hifi-delen av forumet. For min del har Off Topic delen liten interesse, og jeg likte at de ikke ble vist på feeden på forsiden for de nyeste innleggene. Skjønner at du nå har bestemt deg for å ha dem der. Hva med å ha en «boks» for de nyeste hifi-innleggene og en egen «boks» under for Off Topic? For gjester på HFS må det jo ofte se ut som om hifi har begrenset interesse på forumet :giggle:
    Forsiden er ment å inneholde alt som skjer på siden, og forumet har en detaljert oversikt på toppen hvor en enkelt kan unngå alt som er Off Topic. Jeg kunne separert det i to bokser, men så har vi mobilbrukere, og av den grunn så er for mange bokser negativt med tanke på mer scrolling.

    Det er fordeler og ulemper med alt, men Forumet er 1 tastetrykk unna, og der får en jo en glimrende oversikt over alt som skjer. Inntil videre så lar jeg det stå som det gjør nå.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I de siste ukene har jeg fått opp denne av og til, hjelper ikke å laste siden på nytt eller lukke chrome på mitt Android nettbrett. Etter noen minutter er det i orden igjen. Alle andre nettsteder fungerer som det skal når dette skjer med Hifisentralen.no
    20201012_161043.jpg
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    @Terje-A

    Jeg vil tro at dette er et lokalt problem, og kanskje det vil hjelpe å "tømme/slette midlertidige internettfiler" i browseren din?

    Hvis det kun har skjedd noen få ganger så kan det jo tenkes at forbindelsen til siden faktisk har vært nede, men siden har ikke vært mye nede, men det hender at jeg restarter serveren og lignende.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    @Terje-A

    Jeg vil tro at dette er et lokalt problem, og kanskje det vil hjelpe å "tømme/slette midlertidige internettfiler" i browseren din?

    Hvis det kun har skjedd noen få ganger så kan det jo tenkes at forbindelsen til siden faktisk har vært nede, men siden har ikke vært mye nede, men det hender at jeg restarter serveren og lignende.
    Kan jeg godt gjøre, men er det en logisk forklaring da alt er ok etter et par minutter uten at jeg gjør noe annet enn å lese litt på en annen nettside som allerede er åpnet? Med andre ord; jeg gjør egentlig ingenting utover det å vente et par minutter.....
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Da vil jeg tro at siden faktisk har vært nede når dette har skjedd. Da er det ikke et problem, men kun jeg som evnt. har holdt på med serveren.
     

    jahe68

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2018
    Innlegg
    45
    Antall liker
    13
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Hei, siste par uker siden hifisentralen oppretta nettbutikken har eg ikkje kommen inn på hifisentralen frå mi eiga maskin. Får kun opp meldinga 403 forbidden. Er det noen innstillinger på maskina mi som står feil. Skriver denne meldingen frå ein anna maskin enn min egen. Til opplysning så pleier eg vanlegvis ikkje å logge meg inn når eg er inne å leser. Er det det som er galt. Aner ikkje kvifor eg får opp denne meldinga. Mvh jahe68
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hei, siste par uker siden hifisentralen oppretta nettbutikken har eg ikkje kommen inn på hifisentralen frå mi eiga maskin. Får kun opp meldinga 403 forbidden. Er det noen innstillinger på maskina mi som står feil. Skriver denne meldingen frå ein anna maskin enn min egen. Til opplysning så pleier eg vanlegvis ikkje å logge meg inn når eg er inne å leser. Er det det som er galt. Aner ikkje kvifor eg får opp denne meldinga. Mvh jahe68
    Nettbutikken ligger på hifisentralen.com, så det vil ikke påvirke hifisentralen.no.

    Jeg ville forsøkt å "slette midlertidige internettfiler" (surfehistorikk) fra browseren din, og det bør fikse problemet.

    Hvis problemet vedvarer så si ifra.
     

    jahe68

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2018
    Innlegg
    45
    Antall liker
    13
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Ok, prøver det. Har hatt det problemet noen ganger tidligere på et annet sted. Svært gammel maskin med lite internminne. Takk for hjelpa. Skal teste om det fungerer.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Ok, prøver det. Har hatt det problemet noen ganger tidligere på et annet sted. Svært gammel maskin med lite internminne. Takk for hjelpa. Skal teste om det fungerer.
    Bruker du VPN? Jeg har blokkert enkelte land, og hvis en bruker VPN med ipadresse fra land som Ukraina, Nigeria og enkelte andre land, så kan det være at en opplever å bli sperret ute.
     

    jahe68

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2018
    Innlegg
    45
    Antall liker
    13
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Hei, har prøvd no på mi eiga maskin, og har sletta søkehistorikken og prøvd igjen med fleire forskjellige lesere. Trur ikkje det skal være noko utover normalt på instillingane. Eg har ivertfall ikkje endra noko instillinger, som eg er klar over. Eg har ikkje fått opp denne feilmeldinga hos nokon andre nettstader siden den dukka opp på hifisentralen. Det er derfor det er så merkelig. Feilmeldinga dukka opp etter at det verka som hifisentralen var ned litt, og eg såg det var kommen ein link til nettbutikk.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har prøvd no på mi eiga maskin, og har sletta søkehistorikken og prøvd igjen med fleire forskjellige lesere. Trur ikkje det skal være noko utover normalt på instillingane. Eg har ivertfall ikkje endra noko instillinger, som eg er klar over. Eg har ikkje fått opp denne feilmeldinga hos nokon andre nettstader siden den dukka opp på hifisentralen. Det er derfor det er så merkelig. Feilmeldinga dukka opp etter at det verka som hifisentralen var ned litt, og eg såg det var kommen ein link til nettbutikk.
    Jeg ville tro at flere hadde sagt noe hvis de opplevde samme problem. Det er flere ting som kan forårsake dette, og den dagen som jeg la ut nettbutikken, så stengte jeg alle sider 1 times tid tidlig på morgenen, og hvis en forsøkte å gå inn i det tidsrommet, så ville du fått opp "forbidden". Det er noe som sier meg at browseren din husker dette, og har du slettet "midlertidige filer" for alle datoer? Det er mulighet for å slette fra siste døgn, siste uke og alle datoer. Det er viktig at du sletter fra "alle datoer" (eller så langt bakover i tid du kan).
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Et lite spørsmål. Hvordan bytte overskrift på egne tråder? Ser enkelte har gjort det. Prøvde også å bytte forsidebilde på mitt anlegg tråden uten hell.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan ikke lenger se signaturer, hverken egen eller andres på mobil, men det funker på pc og nettbrett. Noen som vet hva det skyldes?
    Signaturer vises ikke på mobil for å spare plass, og ingen endring siden lansering av HFS4.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Et lite innspill til forumet;
    Hva med å lage listen over sist besvarte tråder enda litt lengre? Det er vel ikke flere enn rundt 17 tråder i listen telte jeg.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Et lite innspill til forumet;
    Hva med å lage listen over sist besvarte tråder enda litt lengre? Det er vel ikke flere enn rundt 17 tråder i listen telte jeg.
    Det er 20 stk., men det er en knapp nederst som sier "Se mer", og da åpner flere tråder seg.

    Dette er kun gjort for at siden skal være så rask som mulig.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det er en knapp på mobilversjonen også - mobil og pc er samme versjon - kun at innholdet snevrer seg inn i forhold til størrelse.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    318CAEAE-A045-46E2-879C-BFB24C539B70.png

    Se knapp -> Vis mer
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Nei, vent --> du snakker om Forumoversikten på forsiden.

    Der er det ingen knapp, og der kan du kun se hva du ser.

    Du må gå inn på linken "Nytt innhold" i hovedmenyen for å se flere innlegg. På forumoversikten er det kun "nyeste innlegg", og dette er kun ment å gi en rask oversikt.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Nei, vent --> du snakker om Forumoversikten på forsiden.

    Der er det ingen knapp, og der kan du kun se hva du ser.

    Du må gå inn på linken "Nytt innhold" i hovedmenyen for å se flere innlegg. På forumoversikten er det kun "nyeste innlegg", og dette er kun ment å gi en rask oversikt.
    Ja, jeg snakker forumoversikten. Jeg bruker stort sett kun denne, og er den jeg kunne tenkt meg litt lengre.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg beklager, men jeg kommer ikke til å gjøre noen endringer på forumoversikten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn