Da gjelder det bare å leite etter de 8 stk Soundcare jeg vet jeg har.......... Og er jeg heldig er det 8 mm..... :ssm skrev:Ja det er riktig...
mvh
Du får komme og høre, jeg bor ikke langt unna (om opplysningene i profilen din stemmer)Titleist skrev:hvis jeg liker klipsch lyd, vil jeg da også like avantgarde lyd?
Som jeg skulle sagt det selv!olaps skrev:Har forøvrig en kamerat som har Klipsch, han har aldri klagd når han har vært på besøk her ;D Og, jeg tror vel én av grunnene til at han gikk fra System Audio (tror jeg det var) til lettdrevne Klipsch, var at han hadde hørt hva man kan få fram av godlyd vha horn og små SET-forsterkere.
Jens skrev:Det er tidligere etterlyst tester av Mezzo.
Kommer akkurat fra CES og hørte rykter om at et av de store amerikanske tidsskrifter muligens skal rette på dette.............
Det skulle egentlig være en hemmelighet som jeg ikke skulle ha hørt så du får vente og se ;Djoaquin skrev:Jens skrev:Det er tidligere etterlyst tester av Mezzo.
Kommer akkurat fra CES og hørte rykter om at et av de store amerikanske tidsskrifter muligens skal rette på dette.............
stereophile? tas?
Ja det kann e tru ;DContinuo skrev:Som jeg skulle sagt det selv!olaps skrev:Har forøvrig en kamerat som har Klipsch, han har aldri klagd når han har vært på besøk her ;D Og, jeg tror vel én av grunnene til at han gikk fra System Audio (tror jeg det var) til lettdrevne Klipsch, var at han hadde hørt hva man kan få fram av godlyd vha horn og små SET-forsterkere.
Ikke akkurat noen ion tweeter dette. Men en glassklar diskantgjengivelse er ikke å forakte.HSobstad skrev:Da er endelig de nye tweeterne ankommet. Er kanskje et long-shot ift integrasjon dette men...
HSobstad skrev:Noen som har testa Lamm ML2.1 på horn?
Dette synes å være bra saker og med 2x18w SE burde de være godt innenfor ballpark for AG-horn.
Med bruktpriser på 135k (og det er før import) på audiogon forstår jeg at det er eksotisk.joaquin skrev:HSobstad skrev:Noen som har testa Lamm ML2.1 på horn?
Dette synes å være bra saker og med 2x18w SE burde de være godt innenfor ballpark for AG-horn.
lamm er relativ eksotiske greier her til lands.
men du må gjerne være førstemann på bjerget som kobler lamm sammen med ag, og fortelle oss andre hvordan det låter. ;D
HSobstad skrev:Med bruktpriser på 135k (og det er før import) på audiogon forstår jeg at det er eksotisk.
Likevel, her på sentralen er det opp til flere gærninger som gladelig blar opp slike beløp dersom lyden skjerpes noen hakk. Husk at det er mye billigere enn en ny Golf ;D
Er selv en av gærningene og har allerede bestilt forsterkeri så det holder. Blir ingen ny golf; er dømt til å holde meg til min gamle HiAce i flere år ennå..joaquin skrev:HSobstad skrev:Med bruktpriser på 135k (og det er før import) på audiogon forstår jeg at det er eksotisk.
Likevel, her på sentralen er det opp til flere gærninger som gladelig blar opp slike beløp dersom lyden skjerpes noen hakk. Husk at det er mye billigere enn en ny Golf ;D
hva i all verden skal du med en ny golf?
go for lamm! ;D
Mine Supratek Merlot blokker har en lignende kretsløsning. Funker som f! Og en smule rimeligere enn Lamm ;DHSobstad skrev:Noen som har testa Lamm ML2.1 på horn?
Ja jeg har hørt bra ting om Supratek-ene. Har hørt dem også (på AG Trio), men husker ikke hvilken utgave det var. De låt i hvert fall meget bra.Horny skrev:Mine Supratek Merlot blokker har en lignende kretsløsning. Funker som f! Og en smule rimeligere enn Lamm ;D
Leveres det fortsatt produkter fra Supratek? Mener å huske at han/de la inn årene?Horny skrev:Det var nok mine forrige Merloter du hørte (finnes bare to par i landet). Angret som en hund da jeg hadde solgt dem og investerte i et par av nyeste utgave ;D De er nok litt bedre, men ingen revolusjonerende forskjeller.
han har lagt inn årene, ja.janly skrev:Leveres det fortsatt produkter fra Supratek? Mener å huske at han/de la inn årene?Horny skrev:Det var nok mine forrige Merloter du hørte (finnes bare to par i landet). Angret som en hund da jeg hadde solgt dem og investerte i et par av nyeste utgave ;D De er nok litt bedre, men ingen revolusjonerende forskjeller.
Han har vel stanset ordinært komersielt salg. Det betyr ikke at enkeltbestillinger er utelukket...janly skrev:Leveres det fortsatt produkter fra Supratek? Mener å huske at han/de la inn årene?Horny skrev:Det var nok mine forrige Merloter du hørte (finnes bare to par i landet). Angret som en hund da jeg hadde solgt dem og investerte i et par av nyeste utgave ;D De er nok litt bedre, men ingen revolusjonerende forskjeller.
Joda, skal nok teste både de ene og de andre kombinasjoner etterhvert, men ting tar tid............... :-\HSobstad skrev:Dette er en spennende test Jens.
Her kan du muligens også teste Mezzo-bassene i kombinasjon med Trio.
Fikk ikke helt med meg hvorfor har du satt filteret på 30hz..
Kom gjerne med mer detaljer.
Er nå ikke 100% sikker på at du skal være "glad" for at du eventuelt har de gamle forsterkerne.Gago skrev:jeg har heldigvis de gamle bassforsterkerne (tror jeg...), og sliter ikke med å få kontroll over øvre bass.
høres rart ut at man må skru både bryter og volum ned til et minimum.
jeg spiller på 22 watt (2x300b parallell pr side), og har ikke i et eneste nanosekund hatt følelsen av at jeg mangler kraft.
uansett hva slags musikk jeg har spilt, og hvor høyt jeg har spilt.
tvert imot, så har jeg hatt mange timer der jeg sitter og føler at jeg kunne klart meg med et 300b pr. side, og på den måten spare inn på rørutgifter.
etter å ha skiftet ut de slitte utgangsrørene i monoblokkene, har jeg glist fra øre til øre over den eksplosive dynamikken fra mezzoene. ;D
For dine Duo Mezzo(?) med 107 dB (18 ohms last), må vel 22 Watt være for rene kraftverket å regne ;D ;DGago skrev:jeg har heldigvis de gamle bassforsterkerne (tror jeg...), og sliter ikke med å få kontroll over øvre bass.
jeg spiller på 22 watt (2x300b parallell pr side), og har ikke i et eneste nanosekund hatt følelsen av at jeg mangler kraft.
tvert imot, så har jeg hatt mange timer der jeg sitter og føler at jeg kunne klart meg med et 300b pr. side, og på den måten spare inn på rørutgifter.
etter å ha skiftet ut de slitte utgangsrørene i monoblokkene, har jeg glist fra øre til øre over den eksplosive dynamikken fra mezzoene. ;D
olaps skrev:For dine Duo Mezzo(?) med 107 dB (18 ohms last), må vel 22 Watt være for rene kraftverket å regne ;D ;DGago skrev:jeg har heldigvis de gamle bassforsterkerne (tror jeg...), og sliter ikke med å få kontroll over øvre bass.
Kjører selv med 45-rør på mine std Duo (104 ohm), og føler sjelden jeg har behov for mer krefter
Det ble nevnt Wavelength nylig i tråden, de har mange både pene og meget gode forsterkere; alt fra 45, 2A3, 300B etc http://www.wavelengthaudio.com/Products/Products.html
Finnes en sjelden gang på audiogon; holdt en gang på å kjøpe en PX25 derfra, men havna på Welborne dengang.