Venner av Channel D's Pure Music

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Nå er det vel nesten på tide med en vennetråd for Channel D's Pure Music... ;) ;D

    Har tidligere startet en tråd om emnet på Datahjørnet, se her.

    Hos meg er løftet i lydkvalitet enormt og kan sammenliknes med oppgraderinger jeg tidligere har betalt adskillige titusner for - her får du det for $129. No brainer? Definitivt!


    Test i Positive Feedback:
    So how about the sound? I can say that I prefer to run Pure Music 100% of the time now.
    What's interesting here is that I seem to get more engaged when I play it back with Pure Music.
    I highly recommend this application, it's changed the way I hear the music and hasn't killed the wallet whatsoever. What do you have to lose? I can say though that once you experience what it offers, there's no going back!

    Test i Stereophile:
    Pure Music includes high-quality sample-rate up-conversion in real time to as high as 24-bit/192-kHz, as well as a whole host of additional features, including a properly dithered volume control and the ability to play files from memory rather than hard drive. Pure Music works seamlessly, and definitely improves sound quality over iTunes alone.

    -Michael Fremer, Stereophile
    I found Pure Music's Memory playback consistently gave better sound quality, using a USB connection to a dCS uClock and Puccini D/A processor, than playing from hard drive. (This might be because my iTunes library is stored on an external Fire Wire-conenected drive.) There is a slight delay after you press "Play" while the file is being read into RAM, then a small message beneath the meters at the top of the Pure Music window indicates that the file is being played from the RAM. There is also a Hybrid Memory Play mode, where Pure Music commences playback while simultaneously loading each track into memory. As it doesn't have to wait for the track to be completely loaded into RAM, this gives gap-less operation, but with the sonic benefit of Memory Playback. For $129, Pure Music is a bargain.

    -John Atkinson, Stereophile

    Test i Fidelity #47:
    Den får hele lydbilledet til at virke lidt mere luftigt og high-end, blødt og detaljeret. Og uden at det bliver upræcist, nærmere tværtimod.

    Bob Katz:
    "When playing 16/44 sources, Pure Music sounds as good to me as the best CD transport anyone can dig up - as long as I'm using a high-quality jitter-immune D/A converter. But I can play my 88.2 kHz, 96 kHz and 192 kHz/24 bit masters and then Pure Music beats any CD source. I love being able to play a collection of my masters using the friendly iTunes interface, but with Pure Music bypassing any sound processing that iTunes performs. Throw in a calibrated, dithered volume control marked in decibels, and I'm in heaven. Mechanically, the Mac Mini is quieter than some CD players!"

    - Bob Katz, Mastering Engineer, Digital Domain, Orlando, FL; Formerly Recording Engineer and Technical Director of audiophile label Chesky Records

    Jeg anbefaler alle som benytter Mac+iTunes å teste programmet, hvilket er såre enkelt da en kan teste programmet gratis i 15 dager.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Test i Enjoy the Music:
    You may notice that I have not spent a lot of space regarding the improvement that Pure Vinyl brings to iTunes playback. The trial version is risk free: try it and see what you think. It costs far less than the competition, and has far more capabilities. As for me, color me impressed. My license has been paid for and Pure Vinyl is now part of my reference system.
    ;)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Loevhagen skrev:
    Spiller PM musikkfiler kjøpt direkte i iTunes?
    Den virker vel på alt av musikk som avspilles med iTunes, men jeg vet det ikke 100%, da jeg aldri har kjøpt noe der selv.. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Lastet PM ned i går, og ja kjøpt musikk spiller greit det. Upsampling "Hi Fidelity" og "NOS-type" var artig å høre. Om jeg blir venn etter 14 dager? La meg komme tilbake til det. :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    En mini-test av kombinasjonen Pure Music og HRT Music Streamer II på 6moons, hvor systemet benyttes både som kilde og forforsterker, her.

    Secondary disc players and/or preamps are definitely off my list, goodbye and good luck. The memory play dithered volume hi-lo output combination enabled me to drive to perfection both the highly sensitive mutating internal impedance variable feedback triode and push/pull incarnations of the Manley monos and the obdurately low gain high linearity class A FirstWatt.
    I will affirm that fidelity obtained by this indisputably affordable hardware and software front end was in big-ticket territory not more than ten years ago. Ease of use particularly with the Apple Remote is superior while the value ratio of the Puremusic app—even if a hundred euros for a few lines of code instead of a gold-plated IEC stick in the audiophile gullet—is simply in another class.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Kanskje litt abstrakt med en vennetråd for et avspillingsprogram... Men så lenge lydforbedringen kan sammenlignes med det man får ut av store, skinnende metallbokser, hvorfor ikke ;D
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Horny skrev:
    Kanskje litt abstrakt med en vennetråd for et avspillingsprogram... Men så lenge lydforbedringen kan sammenlignes med det man får ut av store, skinnende metallbokser, hvorfor ikke ;D
    Ser den - absolutt litt abstrakt, men hos meg har lydforbedringen stilt i samme klasse som andre store hi-fi oppgraderinger, med store skinnende og dyre metallbokser. :) En sammenlikning innenfor digitaldomenet er den gangen jeg gikk fra Advantage S1 og til dCS Delius - en kjempeoppgradering, men også en prisdifferanse på 30k++. Her føler jeg at PM gir mye av det samme løft i lydkvalitet som jeg opplevde da, men for $129 - et regelrett røverkjøp! :) ;)



    Noen flere tester av PM:

    ...like having iTunes as chassis but with a V6 Biturbo engine. A marvel.

    - Eliseo Vega Huitron, Home:Tech Magazine

    I found Pure Music a step forward compared to everything else I have used in the digital domain during my experience as hifi enthusiast and journalist.

    - Dott. Arch. Giulio Salvioni, Fedelta del Suono, Issue 178, October, 2010

    ...the revelation of the day... My buddy had installed the Pure Music audio playback engine on his iMac...and what a difference. Not a slight difference, but a night-and-day, lifting-a-veil difference. Wow.

    - John Darko, Digital Audio Review, October 12, 2010
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Vel jeg kan definitivt kalle meg enn venn. Er helt sluttet å bruke Itunes sin lydmotor kun PM som for lov å spille ut tonene her ihuset. Bruker foreløpig min Macbook som avspiller men det er mulig jeg går for en Mac Mini etterhvert. Har gjort litt A-B testing etter å ha brukt PM en stund og merker at lydbildet blir mattere og gråere når lyden går utenom. Sjelden jeg har fått så mye godlyd ut av så lite penger !!
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Fikk Stereophile (vol.33 no.12) i posten i dag, hvor det er: Stereophile picks the industry's best products of 2010: Gear of the year



    Årets produkt 2010 innen kategorien Joint computer audio components er Channel D's PM og PV. ;)
     

    Vedlegg

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Virka litt interessant dette programet. Kan ein bruke dette uavhengig av itunes, som for eks. vlc og kan ein spele av flac-filer?

    U-96
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår det sånn at cluet ligger i at programmet spiller av lydfilene i deres opprinnelig samplefrekvens der de er høyere enn 44.1kHz, imotsetning til iTunes som nedsampler alt over 44.1kHz.

    Men gjør det noe utover dette?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    charliefoxtrot skrev:
    Jeg forstår det sånn at cluet ligger i at programmet spiller av lydfilene i deres opprinnelig samplefrekvens der de er høyere enn 44.1kHz, imotsetning til iTunes som nedsampler alt over 44.1kHz.

    Men gjør det noe utover dette?
    Det blir en litt for enkel beskrivelse.

    iTunes/QuickTime kan avspille i ulike oppløsninger, men da må du manuelt inn i Audio MIDI Setup og selv sette rett samplerate.

    Pure Music gjør dette automatisk, pga av native sample rate til filen du skal avspille.

    Den store forskjellen er at PM har en egen avspillingsmotor, mens iTunes bruker QuickTime - og på grunnlag av forskjellene man faktisk hører med PM må man kunne si at denne kan være å foretrekke. PM gir deg også mulighet til å laste inn filen i RAM-minne, noe som gjør at den ikke må avleses fortløpende fra harddisk. Det betyr at dersom du har nok RAM installert, så kan du legge hele verk i dette minnet.

    Har PM EQ, og er dette årsaken til at man liker hva programmet gjør? Det diskuteres rundt omkring - det skjer helt klart en prosessering, spesielt om man velger noen av de ulike upsampling-funksjonene.

    Det virker som om PM setter bunn veldig godt - bedre enn Ayre Wave, som mange har fått en forkjærlighet for i senere tid (videreutvikling av Play.) Og Amarra er jeg mindre interessert i - syns de hadde en dårlig debut, med festkul i EQ i første versjon (borte nå).

    Jeg er spesielt keen på muligheten for å bruke AU filtre i Pure Music (gjennom Advanced Setup Option.)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg lagde et innlegg om dette med AU (audio units) plugins. Dette er lydbearbeidelses plugins som ulike lager. Apple har laget et helt sett, som er innebygd, og som brukes av folk som redigerer musikk og film vha Mac'er.
    Men ulike produsenter av mixe-software og redigeringssoftware har også utviklet egne bearbeidelses-plugins.

    Pure Music finner disse enkelt, og gjør dem tilgjengelige gjennom Advanced Audio Setup.

    Der kan du velge parametrisk eller grafisk equalizer; eller også legge inn en korreksjonsfil du har laget etter å ha gjort room correction i ditt lytterom.
    Da vil all musikk som går gjennom PM bli utsatt for denne prosesseringen, men i PM, så man slipper å ha flere programmer oppe.

    Jeg brukte det for å korrigere en liten suck-out jeg hadde rundt 70Hz, og det ble bedre. Da brukte jeg parametrisk EQ filteret.

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52478.0.html
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hm, foreløpig testing gjør meg usikker på dette produktet.

    Opplever ikke det lydmessige løftet som det rapporteres om her.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Jeg er av samme oppfatning.

    Pure Music er sikkert greit for de som bruker plugins, EQ, osv. slik at alt samles på ett sted - men bedre lyd enn iTunes uten bruk av plugins og med minneavspilling i Pure Music, det synes jeg ikke det ble.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    charliefoxtrot skrev:
    Jeg forstår det sånn at cluet ligger i at programmet spiller av lydfilene i deres opprinnelig samplefrekvens der de er høyere enn 44.1kHz, imotsetning til iTunes som nedsampler alt over 44.1kHz.

    Men gjør det noe utover dette?
    Du kan sette programmet til å bruke software basert upsampling og avspilling i fra Ram brikkene noe som hos meg forbedrer lyden betraktelig.

    Programmet setter også riktig samplerate, sjekk i tillegg Audio Midi oppsettet ditt på Macen. Itunes nedsampler ikke- tvertimot den støtter High Rez filer bare du overfører de til stereoen på riktig måte. Jeg bruker Optisk Toslink kabel, - en Airport Express f.eks støtter ikke overføring av slike filer men vil downsample de.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    charliefoxtrot skrev:
    Hm, foreløpig testing gjør meg usikker på dette produktet.

    Opplever ikke det lydmessige løftet som det rapporteres om her.
    Du er da slett ikke alene om det!
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Lurer på hva han fikk for å mene dette? ;D

    Footnote 1: I found Pure Music's Memory playback consistently gave better sound quality, using a USB connection to a dCS uClock and Puccini D/A processor, than playing from hard drive. (This might be because my iTunes library is stored on an external, FireWire-connected drive.) There is a slight delay after you press "Play" while the file is being read into RAM, then a small message beneath the meters at the top of the Pure Music window indicates that the file is being played from RAM. There is also a Hybrid Memory Play mode, where Pure Music commences playback while simultaneously loading each track into memory. As it doesn't have to wait for the track to be completely loaded into RAM, this gives gap-less operation, but with the sonic benefit of Memory playback. For $129, Pure Music is a bargain.—John Atkinson
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kanskje verdt å sjekke setup om man ikke hører forskjell. Ellers har jeg vel vært tydelig i tidligere innlegg i tråden når det gjelder andre fortrinn ved PM.
    Hos meg er forskjellene små, men slik at jeg likte dem, når jeg avspiller blankt uten noen EQ.
    Men muligheten for å kunne bruke AU-Plugins ble en dealmaker for meg.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Du trenger da ikke ta deg nær av at det finnes folk som ikke hører forskjell på playback fra iTunes og Pure Music, godeste vreden. ;) Bare anta vi er tunghørte - det som betyr noe for deg er at du er mer fornøyd med det ene alternativet enn det andre.

    Jeg mener uansett at Pure Music først og fremst er for de som ønsker å bruke EQ som deg selv, og ønsker en bedre implementering av EQ-funksjonen enn den grove EQ'en som finnes i iTunes.

    Hva John Atkinson måtte mene og synse om programmet er ganske irrelevant for min del, jeg har sammenlignet iTunes og Pure Music ikke med JA's ører, men med mine egne ører, ikke på JA's anlegg, men på mitt anlegg. At JA hører forskjell gjelder for hans anlegg, med hans ører, ikke på mitt anlegg, med mine ører.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Morsomt at du holder stand parelius vi trenger så sårt dine ytringer om enn i denne tråden..., ingenting positivt siden sist ..? :)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    johnnygrandis skrev:
    Morsomt at du holder stand parelius vi trenger så sårt dine ytringer om enn i denne tråden..., ingenting positivt siden sist ..? :)
    Mener du at jeg ikke skal si noe i forhold til problematikken? (Jeg har da holdt meg taus lenge, men tenkte at det er nå greit at folk ikke er ensomme med sine erfaringer…)

    Jeg forstod ikke den helt, for å være ærlig. Du gjentar da stadig det lydforbedrende; er jeg fratatt gjentagelsen? Nah, vennetråd. Sorry.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    .Marcus skrev:
    Du trenger da ikke ta deg nær av at det finnes folk som ikke hører forskjell på playback fra iTunes og Pure Music, godeste vreden. ;) Bare anta vi er tunghørte
    Godeste Marus,- vi antar ingenting som helst-, om dere er tunghørte eller ikke vet jeg ikke men om programmet ikke fungerer optimalt for alle betyr det ikke at forskjellene ikke er der.
    Husk nå på JA er rimelig anerkjent for å være ganske kritisk om sine lytteinntrykk så om det betyr nada for deg er det en rimelig god pekepinne for andre.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Tar meg slett ikke nær av det, Marcus. Og sikkert fullt mulig å ha avspillingskjeder der det ikke gir utslag. Som du vil se over spør jeg i ett innlegg om resultatet skyldes prosessering. Jeg kjøpte først PM da audio-plugins ble enkelt implementert, og da ble det hur stor forskjell som helst, og helt etter min subjektive smak.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Parelius skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Morsomt at du holder stand parelius vi trenger så sårt dine ytringer om enn i denne tråden..., ingenting positivt siden sist ..? :)
    Mener du at jeg ikke skal si noe i forhold til problematikken? (Jeg har da holdt meg taus lenge, men tenkte at det er nå greit at folk ikke er ensomme med sine erfaringer…)

    Jeg forstod ikke den helt, for å være ærlig. Du gjentar da stadig det lydforbedrende; er jeg fratatt gjentagelsen? Nah, vennetråd. Sorry.
    Dårlig kveld ? Jeg ytrer mine meninger hvor jeg føler for det og det håper jeg du også vil fortsette med... trenger ingen sorrye sarkastiske vet du vel... ;)
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    johnnygrandis - JA er for meg kjent som en person som måler alt han tester. Det at han ikke målte Pure Music opp mot iTunes (med hans utstyr ville det vært enkelt å se avvik mellom signalene, med forskjellene (enn små) som dere beskriver) gjør at jeg ikke tar testen så veldig høytidelig. Man kan jo stille spørsmål med hvorfor han ikke fant tid til å måle, men jeg gidder ikke spekulere.

    vreden - Det er godt du ikke tar deg nær, det bare virket sånn med din skrivemåte. Tekst er som kjent en svært dårlig taleformidler. Jeg synes som sagt det er flott at du har utbytte av PM!
     
    P

    Parelius

    Gjest
    @ johnnygrandis: Jeg evner ikke å lese smileys; det forvirrer meg mer enn noe annet. Alt vel på begge «fronter», ser det ut til. Du vet, når jeg leser «vi trenger så sårt dine ytringer» så forstår jeg at jeg har sagt noe som jeg kunne holdt kjeft om. Vi ser vel ingen grunn til det, noen av oss - holde kjeft, mener jeg; på tross av at det har irritert andre også, disse mine erfaringer. Men å gjenta forbedringene i det evindelige, det er som det skal være.

    Dette uten at jeg mener å vite at noen av oss tar feil slik ståa er; vi har forskjellige erfaringer. Og som de gode lyrikere vi nå er, så gjenstår jo bare insisteringen på «jeg mener».
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    Kanskje verdt å sjekke setup om man ikke hører forskjell. Ellers har jeg vel vært tydelig i tidligere innlegg i tråden når det gjelder andre fortrinn ved PM.
    Hos meg er forskjellene små, men slik at jeg likte dem, når jeg avspiller blankt uten noen EQ.
    Men muligheten for å kunne bruke AU-Plugins ble en dealmaker for meg.
    Foruten om å fjerne avhukninger på EQ og volumjustering i iTunes, er det noen andre innstillinger jeg bør sjekke?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    siden det tydeligvis er på plakaten om PM låter annerledes enn itunes melder jeg meg inn i diskusjonen igjen ;D

    har installert PM som demo hver gang en ny versjon kommer ut, og jeg mener bestemt at det er lydforskjeller fra standard avspilling i itunes.

    når jeg brukte min gamle beresford dac synes jeg lydbildet falt sammen og bassen mistet kontroll med PM.
    dette kan hovedsaklig skyldes på at beresforden var en dritt-dac, som kombinert med lydsignaturen til gamle PM ødela mer enn det fikset.

    etter at nyere versjoner er kommet på banen og jeg har byttet til AN dac, synes jeg PM spiller mye bedre, ja kanskje til og med bedre enn itunes; men det skal jeg ikke si skråsikkert helt enda, siden demo-tiden på siste versjon gikk ut før jeg kunne komme med noen endelig konklusjon.

    kort fortalt opplever jeg med PM at musikken får en liten boost i nedre mellomtone og bass, som gir musikken mer kropp og fylde. synes fortsatt at PM snevrer inn lydbildet en smule i forhold til itunes, men til gjengjeld blir instrumentseparasjonen litt bedre.

    liker jeg PM?
    ja, men foreløpig vet jeg ikke om jeg liker det såpass mye bedre enn itunes at jeg har lyst å betale for det.
    får kanskje bestemme meg neste gang jeg får lov til å installere demoen ;)

    jeg bruker forresten memory play, men ikke upsampling eller EQ med PM.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Tar meg slett ikke nær av det, Marcus. Og sikkert fullt mulig å ha avspillingskjeder der det ikke gir utslag. Som du vil se over spør jeg i ett innlegg om resultatet skyldes prosessering. Jeg kjøpte først PM da audio-plugins ble enkelt implementert, og da ble det hur stor forskjell som helst, og helt etter min subjektive smak.
    Det er nok dette med audio-plugins som vi l være (mest) avgjørende for hvorvidt jeg skaffer meg PM.
    Samt tilbakemeldinger her (helst fra alle brukere) at det virker uten det minste trøbbel.

    Da er det en ting jeg lurer på, mens det er viktig og slå av EQ i iTunes (selv om det står flatt) fordi det forringer lydkvaliteten, noe som ikke skjer med andre alternative EQ via PM?
    Hvori ligger forskjellen? Selv om jeg lett kan forstå eventuell kvalitetsforskjell på selve EQ (plug in)?

    Hvordan har det seg og jeg lurer fortsatt på en forklaring om hva som egentlig skjer i systemet når lyden blir bedre?

    Limer inn en uttalelse fra Nordenstam herfra; http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52814.msg1000204.html#new

    Hvordan klarer dere å høre forskjell på ulike avspillingsprogram? Normalt er programmet slaven med lydkortet som master. Om programmet er bit-korrekt skal det da teknisk sett ikke være mulig å få noen forskjell på lyden.

    Jeg ønsker bare en lettforståelig men dog holdbar forklaring på hva som skjer.

    Nå hevder PM at det er 64 bit audio oppløsning som gjør det og selv om f.eks. min iMac har 64 bit "memory adressing" som det heter og som så langt jeg vet også står på (=ja), så vet jeg ikke noe om hvilken betydning (hørbart) dette medfører. (altså om det vil være hørbart)

    Mvh.KW
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    charliefoxtrot skrev:
    vredensgnag skrev:
    Kanskje verdt å sjekke setup om man ikke hører forskjell. Ellers har jeg vel vært tydelig i tidligere innlegg i tråden når det gjelder andre fortrinn ved PM.
    Hos meg er forskjellene små, men slik at jeg likte dem, når jeg avspiller blankt uten noen EQ.
    Men muligheten for å kunne bruke AU-Plugins ble en dealmaker for meg.
    Foruten om å fjerne avhukninger på EQ og volumjustering i iTunes, er det noen andre innstillinger jeg bør sjekke?
    Du må sikre at din avspillingskjede er riktig konfigurert. Når jeg bruker PM, så har jeg stilt den inn slik at den gjenkjenner mitt eksterne lydkort og porter til dette. Så det bør man sikre skjer.

    I tillegg bør man gå inn i Audio MIDI Setup og sjekke av rett for porting der.
    Mitt lydkort er ikke på PMs innebygde liste over "godkjente kort." Så jeg må huke av "Strict Device Validation" for at jeg skal få rett signalkjede ut.

    Jeg måtte gå nøye gjennom manualen før jeg fikk satt opp rett, også med tanke på memory playback i rett modus.



    I tillegg til AU-Plugins funksjonaliteten, så setter jeg også pris på mulighetene for å prosessere multikanal separat.

    Ved å bruke dette panelet:


    I kombinasjon med setup-mulighetene her i Audio MIDI Setup.



    Så vil jeg kunne separatbehandle signalet som går til ulike høyttalere, f.eks. bruke EQ/delay på bakhøyttalere til film, uten at dette påvirker front, osv.

    En liten gullpakke, PM.
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    Alle de funksjonalitetene som du nevner, Vreden, tror jeg ikke noen har innsigelser mot. Hadde det ikke vært for at jeg går en litt annen vei (ULN8), så hadde det vært grunn nok for meg å se nærmere på PM. Ingen uenighet der overhodet.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Spennende å lese litt brukererfaringer her...både positive og negative. :)

    Har selv hørt PM både i systemer hvor det ikke var forskjell og der hvor det absolutt gir det lille ekstra. Hvorfor noen systemer reagerer positivt og andre er "immune" mot PM aner jeg ikke. Hadde vært artig hvis det gikk å måle forskjeller mellom iTunes og kombinasjonen med PM, evt. noe liknende det Nordost forsøker på her?

    Er forøvrig 15-års jubileum for Channel D nå, og de har en 15% rabattkampanje til 18.des.
     

    Vedlegg

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Parelius skrev:
    Alle de funksjonalitetene som du nevner, Vreden, tror jeg ikke noen har innsigelser mot. Hadde det ikke vært for at jeg går en litt annen vei (ULN8), så hadde det vært grunn nok for meg å se nærmere på PM. Ingen uenighet der overhodet.
    Selv om du har en uln8 må et eller annet spille av filene. PM (og PV) gjør dette på en fortreffelig måte, og etter min mening langt bedre enn f.eks itunes. Muligheten for plugins er også verdt å ta med seg siden det er lett å gå tom for dsp kraft i uln8 og du kun kan bruke MH sine egne plugins i MIO softwaren.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    stianG skrev:
    Parelius skrev:
    Alle de funksjonalitetene som du nevner, Vreden, tror jeg ikke noen har innsigelser mot. Hadde det ikke vært for at jeg går en litt annen vei (ULN8), så hadde det vært grunn nok for meg å se nærmere på PM. Ingen uenighet der overhodet.
    Selv om du har en uln8 må et eller annet spille av filene. PM (og PV) gjør dette på en fortreffelig måte, og etter min mening langt bedre enn f.eks itunes. Muligheten for plugins er også verdt å ta med seg siden det er lett å gå tom for dsp kraft i uln8 og du kun kan bruke MH sine egne plugins i MIO softwaren.
    Forstår jeg deg rett; at du sier lyden blir bedre/annerledes i dette oppsettet ved bruk av PM?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn