Vennetråden for Lavardin

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
4.266
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Er svært nysgjerrig på dette merket og har sett flere løse tråder om Lavardin, men ingen vennetråd. Kan jo være greit å samle det. Lavardin får jo fantastiske skussmål på nett.

Er det noen som har Lavardin og som kan gi input? Har noen hørt både ISx og ITx og kan si noe om forskjellen?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.953
Torget vurderinger
4
Aldri hatt en men alltid hatt lyst på. Eneste solid-state forsterkeren som jeg har sett spesielt anbefalt til Living Voice høytalerne jeg hadde for mange år siden. Er på utkikk, men toppmodellene blir for dyre for tilsiktet bruk i nr 2 anlegg.
Spennende å se om noen eiere melder seg her. Tror ikke det finnes mange eksemplarer i Norge.

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
4.266
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Aldri hatt en men alltid hatt lyst på. Eneste solid-state forsterkeren som jeg har sett spesielt anbefalt til Living Voice høytalerne jeg hadde for mange år siden. Er på utkikk, men toppmodellene blir for dyre for tilsiktet bruk i nr 2 anlegg.
Spennende å se om noen eiere melder seg her. Tror ikke det finnes mange eksemplarer i Norge.
Ja, ser jo at Audio Art visstnok har agenturet, men er selskapet i live? Er litt død hjemmeside.

Er jo noen Lavardin som ligger brukt på Hifishark for en «grei» penge, men skulle gjerne visst om noen har mer føstehåndserfaring med forsterkerne.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.256
Torget vurderinger
1
Det var en jubileumsmodell som het for It-15, tror jeg. Kom for noen år siden med dyprød-eloksert frontplate. Fikk gode tester og var skikkelig attraktiv, den kunne jeg gjerne ha tenkt meg.

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
4.266
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Det var en jubileumsmodell som het for It-15, tror jeg. Kom for noen år siden med dyprød-eloksert frontplate. Fikk gode tester og var skikkelig attraktiv, den kunne jeg gjerne ha tenkt meg.
Jubileumsmodellen tror jeg finnes ennå, men kalles vel ITx-20 nå. Tror både ITx og ISx Ref kan leveres med sort, eller rød front.

Ser at begge modellene får overstrømmende omtaler og liker også at de er rene forsterkere uten digitaldel, så slipper man å betale to ganger for DAC. 😊

ISx Ref:

Isx.jpg

ITx 20:

Model_IT15_901M.jpg

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.256
Torget vurderinger
1
Lavardin er nok et merke som deler massene litt. De som liker lyden liker den gjerne veldig godt! Men du finner også folk som gikk videre ganske fort, gjerne på grunn av en litt tynn klang. Må legge til at jeg ikke har personlig erfaring med Lavardin i det hele tatt, dette er bare refleksjoner etter alt for mange timers lesing på forum verden rundt. Så det anbefales å prøvelytte, det er vel norsk forhandler på disse.

Topp Bunn